FAZLA YAKIT HARCAMASI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAZLA YAKIT HARCAMASI

İleti forman37 » 09 Nis 2012, 20:07

benım forman satmadan once sehır ıcı kıs ayında 25 kurus yaz ayında 20 kurus yakıyodu yalan yok :) uzun yolda 18 kurus yakıyodu
 
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ERTAN26 » 09 Nis 2012, 20:38

benim aracım en son 2 ay önce ölçümlerimde gaz fulle kullan fulle ;) esaslarına göre 275 kuruş yakıyor şehir içinde.ama şu deponun üzerindeki vana kkısma işini birde ben deneyim ve paylaşalım bakalım. :D
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti fatih usta » 09 Nis 2012, 20:47

DEDİM yazdı:YOK YOOKKKK....sehir içinde 0.28 kurus yakıyor tekleme cekmeme gaz yememe gibi bir sıkıntım da yok allah ne versede basıyorum ibrem 150 yi gördü en son denemem de.ben bu 0.18-0.19 kurus yakıyor diyenlere bir anlam veremıyorum.nasıl oluyorda bu kadar az yakabiliyorlar halen anlamıs degilim.yalan söylemek için neden araclarını bahene ediyorlar.cıksınlar mertce delikanlıca arkadasım benım aracım sunu yakıyor desinler.araclarının arkasına saklanmasınlar bunda utanılacak bir sey de yok kimsenın de karısma hakkı yok.benım aracım üstüne basa basa söylüyorum 0.28 kurus yakıyor.


evet benim araç ş.içi. 220 250 arası yakıyor dün beypazarına gittim 2.30 dan 40 tl lik gaz altım tam 231 km yaptım hesabını sen yap yolda eve yakın bitti gaz ş içi çok yakar ama uzun yolda bayağı düşüyor
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti bekocan » 09 Nis 2012, 21:05

ozantavsan yazdı:Sakınca açısından birşey yazmadılar.Sadece aracın boşta çalışmasında yakıt tüketimi farklıdır , yükte sarfiyatı farklıdır demişler.Tavsiye etmiyoruz demişler.

Sarfiyat farkını bizde biliyoruz.Ben acaba gaz akışı veya regülatörde az lpg nedeni ile oluşabilecek sorun varsa öğrenelim diye yazmıştım.Böyle birşeyden bahsetmemişler.

Ne yapıyormuşuz ?? Deniyormuşuz ?
Deneyelim sarfiyatımızı paylaşalım.
Bekocan durumlar nasıl yakıtta ?

geçen sene ki yakma oranını söylüyorum 2200 lerde ki gaz fiyatında 230 civarları şehir içi yakıyordu
şehir dışı yaptım 980km yaptım tam 180 Tl idi harcadığım lt olarak 73 lt toplamda harcamıştım yani şehir dışı 180 kr yakmıştı
şuanda 1 ay önce başka onu üzerinde şehir içi 303 kr yaktığını gene yazdım ama son 2 seferde 25 Tl lik gaz alımlarında 110 km gitti 2400 Tl den alınıyor gaz
bu da 227 kr çıkıyor ben de bu işe çok şaşırıyorum
geçen seneden daha az yakıyor
bu yakmasının bana göre yaptıklarımı söylüyorum
en önemlisi depo üzerindeki vanadan gaz yakmayı kontrol ediyorum
birde otomatik cikleyi erken düşşün diye bir tur gebşettim daha önce düşüyor son denememi gaz bitince yazarım
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti fatih usta » 09 Nis 2012, 21:14

otomatik jikle öy bir ayarda olsun ki bu hava da tam rolantide dursun veya az bi yüksek çalışsın yakıt azalır o zaman . valla ankaradan gaz alıyorsan varlıkta adesenin içinde kadoil var ne zaman gaz alsam uzun gitti
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ozantavsan » 09 Nis 2012, 23:18

Otomatik jikle ayarı ile ilgili başlık vardı daha önceden.Ben bununla ilgili vidayı ayarladıktan sonra jikle nerdeyse devreye girmiyordu.Aracı çalıştırdıktan 30 saniye kadar ayağımı gazda tutmam yetiyordu.Sonrasında yola koyuluyordum.Rolantide , ışıklarda devir 800-900 civarı.Araçta sıkıntı yaşamadım.Ne kadar soğuk olursa olsun çalıştırdım ve yürüdüm gittim.bu bölümü ayarlamadan önce 5-6 km sonra bile jikle devrede oluyordu daha.Park edip 10 dakika sonra marşa basınca bile.

Üst kapak conta değişim sonrası benim ayar az şaşmış.Veya dokunulmuş.Çalıştırdıktan sonra 1200-1500 arası çalışıyor.Ani gaz verip çekince rolanti seviyesine geliyor.Yani yine sorun yok .Yine çalıştırıp yola koyuluyorum.Rolantim 800-900 devir civarı.Kontak kapatıp 10 dakika sonra çalıştırsamda jikle devrede değil.
Buda gereksiz yakıt sarfiyatını önlüyor.Özellikle kısa mesafelerde otomatik jikle nedeniyle daha fazla yakıt yakılıyordu.Bu nedenle şu an tasarruftayım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti İbrahim ALDEMİR » 12 Nis 2012, 14:06

Arkadaşlar, yorumları ve sarfiyatlarınızı okuyunca, bende sizlerle yakıt sarfiyatımı paylaşmak istedim, çeşitli denemeler ve sonuçları ile,
öncelikle aracımın motorunu 8 ay kadar önce yenilemiştim, 17 bin gibi yol yapmış durumdayım, baskı balata sıfır, tüm ateşleme elemanlarını çalışır vaziyette olmasına rağmen sıfır ve orjinal ile değiştirdim, 8 binde bir bujileri yeniliyorum, aracımı yazın termostadı sökerek kışın termostadlı kullanıyorum, trabzonda bir motorsiklet fabrikasının imalat ve tek serv. müdürüyüm, yolu düşen dostlarımı trabzon arsin organize sanayi bölgesinde of çayın yanındaki fabrikamızda çay içmeye beklerim. bizim motorsiklet sektöründe kışın işlerim çok az olur ve bol bol arabamla fabrikanın bahçesinde uğraşabiliyorum, hersabah işe gel git 8 km , öğle vakti yemeğe eve git gel 8km , ayrıca 20 km uzaktaki merkeze git gel olunca rahat bir şekilde hem şehir içi hemde şehir dışı deneme yapmak her zaman elimde,
aldığım gaz miktarları, aldığım gaz markası, düşük hava, yüksek hava, belki yüze yakın kayıtlı denemeler,
bu benim için müthiş bir hobi, (aracıma az gaz yaktıracam diye ayar ve denemek için boşta yaktığım gazlar bana yeni bir favo aldırırdı) inanın samimiyim hiç ama hiç kıvırma yanıltma yok. bu yaptığım denemelerden son iki ayda bana göre kayda değer bulduklarımı yazayım. lpg burada 2.77. ve herzaman aynı yerden alıyorum (yolumun üstü ve tanıdık)
denediğim 1. ayar, piyasadaki pek çok ustanın kullandığı
üstteki pirinç vida (rölanti ayar) tamamen kapalı, hava emiş yarıdan biraz daha fazla kapalı, (doğru bildiğimiz yanlışlardan)
bu ayar ile aracım 10 tl ile şehir içi, 26-27 km şehirler arası 34 km civarı yapıyor. rölantide veya ilk durdurduğunda koku oluyor. aracım kolay çalışıyor, fakat çekiş ve hızlanma beni tatmin etmiyor.


2. ayarım. prinç vida aracımı rölantide düzgün çalıştıracak kadar açık, hava emiş ağzı 4/3 kapalı, hortum üstündeki üst limit vanası 2000 d.dk geçmeyecek kadar kapalı, beyindeki plastik gaz vanasıda sona kadar sıkılıp 3 tur geri gevşetilmiş durumda,
bu ayar ile şehir içi 30 şehirler arası 42 km. (gaz 2.77 10 tl ile)
durum, ilk çalışma düzgün rölanti düzgün hızlanma zayıf, son hız 110, yolda düz giderken, gazdan yağını çekince 1-2 sn kadar araç gaz yemeye devam ediyor. birde yüksek gazlarda ıslık sesi veriyor,

3.devam edecem
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti bekocan » 12 Nis 2012, 22:06

İbrahim ALDEMİR yazdı:Arkadaşlar, yorumları ve sarfiyatlarınızı okuyunca, bende sizlerle yakıt sarfiyatımı paylaşmak istedim, çeşitli denemeler ve sonuçları ile,
öncelikle aracımın motorunu 8 ay kadar önce yenilemiştim, 17 bin gibi yol yapmış durumdayım, baskı balata sıfır, tüm ateşleme elemanlarını çalışır vaziyette olmasına rağmen sıfır ve orjinal ile değiştirdim, 8 binde bir bujileri yeniliyorum, aracımı yazın termostadı sökerek kışın termostadlı kullanıyorum, trabzonda bir motorsiklet fabrikasının imalat ve tek serv. müdürüyüm, yolu düşen dostlarımı trabzon arsin organize sanayi bölgesinde of çayın yanındaki fabrikamızda çay içmeye beklerim. bizim motorsiklet sektöründe kışın işlerim çok az olur ve bol bol arabamla fabrikanın bahçesinde uğraşabiliyorum, hersabah işe gel git 8 km , öğle vakti yemeğe eve git gel 8km , ayrıca 20 km uzaktaki merkeze git gel olunca rahat bir şekilde hem şehir içi hemde şehir dışı deneme yapmak her zaman elimde,
aldığım gaz miktarları, aldığım gaz markası, düşük hava, yüksek hava, belki yüze yakın kayıtlı denemeler,
bu benim için müthiş bir hobi, (aracıma az gaz yaktıracam diye ayar ve denemek için boşta yaktığım gazlar bana yeni bir favo aldırırdı) inanın samimiyim hiç ama hiç kıvırma yanıltma yok. bu yaptığım denemelerden son iki ayda bana göre kayda değer bulduklarımı yazayım. lpg burada 2.77. ve herzaman aynı yerden alıyorum (yolumun üstü ve tanıdık)
denediğim 1. ayar, piyasadaki pek çok ustanın kullandığı
üstteki pirinç vida (rölanti ayar) tamamen kapalı, hava emiş yarıdan biraz daha fazla kapalı, (doğru bildiğimiz yanlışlardan)

bu ayar ile aracım 10 tl ile şehir içi, 26-27 km şehirler arası 34 km civarı yapıyor. rölantide veya ilk durdurduğunda koku oluyor. aracım kolay çalışıyor, fakat çekiş ve hızlanma beni tatmin etmiyor.


2. ayarım. prinç vida aracımı rölantide düzgün çalıştıracak kadar açık, hava emiş ağzı 4/3 kapalı, hortum üstündeki üst limit vanası 2000 d.dk geçmeyecek kadar kapalı, beyindeki plastik gaz vanasıda sona kadar sıkılıp 3 tur geri gevşetilmiş durumda,
bu ayar ile şehir içi 30 şehirler arası 42 km. (gaz 2.77 10 tl ile)
durum, ilk çalışma düzgün rölanti düzgün hızlanma zayıf, son hız 110, yolda düz giderken, gazdan yağını çekince 1-2 sn kadar araç gaz yemeye devam ediyor. birde yüksek gazlarda ıslık sesi veriyor,

3.devam edecem



bana göre hesaplıyorum
10 Tl ile 2300 dn alınan gaz=4.3 Lt gaz yapılam km 44 km başına 44/4.3=10.2 km şehir içi
sana göre
10 Tl ile 2700 dn alınan gaz=3.7 Lt gaz yapılan km 34 km başına 34/3.7=9.18 km ğitmiş
fark
senin araç 1 km ile 9.18 giderse
benim gaz fiyatıma göresenin arac 4.3 Lt*9.19 = 39.4 km gidiyorsun
arada ki fark ; 10Tl üzerinden sen benden 4 km az gidiyorsun
buradan çıkan sonuç;
1:mesafen çok kısa olduğundan beyin tam ısınmadığından çok yakmaya devam ediyorsun
cözüm: jikle ayarını tamamen boşa çıkar yapabiliyorsan jikleyi tamamen iptal et
2: vites geçişlerini 2000 2100 devirlerde kullanmaya çalış
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti DEDİM » 13 Nis 2012, 23:15

mevlüt ustayı araya taraya zor buldum ama sonunda oldu.nasıl nedir dediginizi duyar gibiyim.evet son yakıt denemem 43.00 tl lik lpg 2.160 tl den aldıgım lpg dir.210 km gitti.4300/210=20.47 krs. nasıl sizce yeterlimi umarım havalar ısındıgında daada düşer.nasıl yaptıgına gelince.hava alma termostat iptal edilmiş daha önceden bende bilmiyordum.komple kapattı alttan hava alma olayı yok.önden hava alacak olan yeride 4/3 olacak sekilde kapattı.avans tabancası ile avansı ayarladı.distiribütör kontrolleri yapıldı.tevzi makarası ve buji kablolarını degiştirdi.eskilerin direnci düştügü için atesleme karıstırıyormus.gözümün önünde ölçtü.yenisi ile eskisi arasındaki fark % 30 cıktı.ondan sonra bir önceki gazı ayarlattıgım usta allah versin muslugu öyle bir açmıski,ne kadar cömertmiş diye espiride bulundu.ayarını yaptıktan sonra bagıran motor kedi gibi mırıldamaya basladı.bindik bir kac tur attık masaallah önceden yolda bögüren arabam kedi gibi mırıl mırıl gidiyordu.hazır eli degmişken amortisör kule takozlarını degiştirdi.10 tl kule takozları 20 tl işcilik gaz ayarı 30 tl (3 saat ugrastı arabamla helalı hoş olsun)30 tl de buji kabloları ve tevzi makarası toplam 80 tl ye halletti.allah razı olsun mevlüt ustadan bukadar düşecegini tahmin etmiyordum.siz siz olun işin ehli mevlüt ustaya gidin.3 fazla olsun ama saglam olsun.sırada sanzuman vitesler bazen karısıyor senkromenc dişlileri triger zincir degişimi sıkırdıyor(o kadar cok degil ama hazır acılmısken degişmeli bence)iç aksların degişimi hafif yag kaçakları var onlarıda yaptırdımmı arabam kız gibi olacak .kazasız belasız sürüşler diliyorum...
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti DEDİM » 13 Nis 2012, 23:21

birde sunu sormak istiyorum ustalar;nasıl bir hesaplama ve yorum yapacagınızı merak ediyorum.sorum su:
10 tl lik lpg ile 30 km gidiliyorsa 50 tl ile 150 km mi gidilir yoksa hesaplama farklımı oluyor.yorumlarınızı bekliyorum
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti Ali Emre » 20 Nis 2012, 19:32

bekocan yazdı:
forman37 yazdı:sente atmıs arac gordum :) merak etmeyın ben 12 yıldır bu ısın ıcındeyım ;)

sente nasıl atmış bizleride bilğilendirirsen en azından birşeyler öğreniriz sente nasıl atıyor nasıl gördün



sente bir diş kayarsa motor çalışır, pata küte çalışır ama çalışır ve çok yakar. azıcık kaymayla sübap parçalayacak diye birşey yok.
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti Ali Emre » 20 Nis 2012, 19:35

DEDİM yazdı:birde sunu sormak istiyorum ustalar;nasıl bir hesaplama ve yorum yapacagınızı merak ediyorum.sorum su:
10 tl lik lpg ile 30 km gidiliyorsa 50 tl ile 150 km mi gidilir yoksa hesaplama farklımı oluyor.yorumlarınızı bekliyorum



uzun yola daha az yakarsın dostum. motorun tamamı ısınmış oluyor. örn; 10tl 30 km, 15 tl 45 deil 50 km gibi
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti bekocan » 20 Nis 2012, 21:44

Ali Emre yazdı:
bekocan yazdı:
forman37 yazdı:sente atmıs arac gordum :) merak etmeyın ben 12 yıldır bu ısın ıcındeyım ;)

sente nasıl atmış bizleride bilğilendirirsen en azından birşeyler öğreniriz sente nasıl atıyor nasıl gördün



sente bir diş kayarsa motor çalışır, pata küte çalışır ama çalışır ve çok yakar. azıcık kaymayla sübap parçalayacak diye birşey yok.

sizin sente dediğiniz neresi ve bir fotoğraf yükleyerek örnek verebilirmisiniz
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ERTAN26 » 21 Nis 2012, 21:57

arkadaşlar havalar ısınmaya başladı normal olarak araçların yakıtlarında düşmeler olur bunu lütfen göz önünde bulundurun. :D
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti sekosuskun » 01 May 2012, 22:02

Şehir içi 0.25 kuruş, her 200 km de 3 lt yağ yakıyor anlayacağınız motor bitik. 136 lx

atiker lpg takım var, çok ta seri arabam, bu haliyle bile.
sekosuskun
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 24 Mar 2012, 16:42
Ad Soyad: seko suskun
Nereden: Adana
Arabanız: forman

İleti efsane » 02 May 2012, 05:10

slm arkadaşlar ben de aynı sorun vardı araç km de 0,50 krş yakıyordu .buji ve kabloları yeni.baskı yeni.zincir yeni.aküyeni tüp beyn yeni atiker .distiribütör kapak yeni.ama fazla yakıyord u tamamen tüp beyni gaz ayarı ile ilgili ve devrinde kullalnmak gerek 20 tl gaz ile 100 km yi deviriyorum . 2 kere kızılay 1 kere balgat şehir içinden kısa mesafe kontak aç kapa km de 200 krş altında 110 km de gaz alıyorum yolda kalmamak için .bu ayarı tutturmak için çok çabaladım ve sonunda 140 km hız la bile yakıt çıkmıyor.
efsane
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Mar 2012, 16:51
Ad Soyad: harun kara
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit lx

İleti bekocan » 02 May 2012, 19:15

efsane yazdı:slm arkadaşlar ben de aynı sorun vardı araç km de 0,50 krş yakıyordu .buji ve kabloları yeni.baskı yeni.zincir yeni.aküyeni tüp beyn yeni atiker .distiribütör kapak yeni.ama fazla yakıyord u tamamen tüp beyni gaz ayarı ile ilgili ve devrinde kullalnmak gerek 20 tl gaz ile 100 km yi deviriyorum . 2 kere kızılay 1 kere balgat şehir içinden kısa mesafe kontak aç kapa km de 200 krş altında 110 km de gaz alıyorum yolda kalmamak için .bu ayarı tutturmak için çok çabaladım ve sonunda 140 km hız la bile yakıt çıkmıyor.

gazı kesip anahtar konumunu benzin tarafına aldığında yani benzinli çalıştırdığında ralantide bir değişme oluyormu yoksa rolanti gazdaki rolantinle aynımı oluyor?
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti djisis » 02 May 2012, 22:00

sekosuskun yazdı:Şehir içi 0.25 kuruş, her 200 km de 3 lt yağ yakıyor anlayacağınız motor bitik. 136 lx

atiker lpg takım var, çok ta seri arabam, bu haliyle bile.


Hocam sen yağ masrafınıda kat hesaba yağ içiyor senin araba

Bugün yeni fulledim depoyu, önceki fullemede %8 indirimle beraber 64tl"ye dolmuştu, 323km. yol gittim,

64*1,08=69,12
69,12/323= 0,214 TL normal hesapta yakmışım,
64/323= 0,198 TL indirimli gaz ile yakmışım,

Yakıtı FULL"den alıyorum artık (1 yıl boyunca %8 indirim kartı almıştım gazın litresi 2,097TL"ye geliyor ayrıca %2"de kredi kartı puan dönüşü var onuda katarsak bir hayli hesaplı haftada 2 depo yakınca resmen çingen hesabına döndüm )
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir