YAKIT TASARRUFU İÇİN TÜYO

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

YAKIT TASARRUFU İÇİN TÜYO

İleti bekocan » 06 Nis 2012, 10:17

aracıma herşey yaptım
herbakımını yaptırdım
ğitmediğim usta kalmadı diyorsanız
yapılacak tekşey şudur
motor tamamen ısındıktan sonra
direksiyona bir kişi otoracak gaz pedalını motor devrini 4500 devirde sabit tutacak
bir kişide gaz deposunun üzerindeki vanayı kapatmayabaşlayacak
motor devrinin düşmeye başladığı zaman tekrar milim açarak 4500 yakaladıktan sonra vanayı
orada sabit sabit brakacaksınız
yakıtın düşdüğünü göreceksiniz
dahada düşürmek için bu ayarı 4000 devirde yapabilirsiniz
araç kaçmayacak ama tasarruf yapmış olacaksınız
denedikten sonra sonuçlarınızı bekliyorum
LÜTFEN denemeden sonuç yazmayın
 
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 06 Nis 2012, 12:26

Bekocan , lpg tankı üzerindeki vanadan mı bahsediyorsun.
Öyleyse bir nevi , tüpü ne kadar az açarsan içindeki gaz o kadar uzun sürede biter.Gaz vanasını çok açarsan çabuk biter.

Denenebilir , denemesi bedava.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 06 Nis 2012, 13:39

bunu denemek ısterdım ama ne yazıkkı aracımı sattım :( neyse yenı roomster da yaparız :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti Abdulkadir OĞUZ » 06 Nis 2012, 20:21

Bekocan dediğin çok mantıklı geldi ben de deneyip sonuç yazacağım. Herkese iyi günler.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti bekocan » 06 Nis 2012, 20:28

ozantavsan yazdı:Bekocan , lpg tankı üzerindeki vanadan mı bahsediyorsun.
Öyleyse bir nevi , tüpü ne kadar az açarsan içindeki gaz o kadar uzun sürede biter.Gaz vanasını çok açarsan çabuk biter.

Denenebilir , denemesi bedava.

aynen öyle depo üzerindeki vanayı tamamen kapatacaksın
aslında bu ayarı beyinden karbratöre giden hortum üzerindeki pilastik vana görevi yapıyor ama
beyin tam randumanlı çalışmadığından hep fazla yakıyor
burada ki amaç gaz basıncını tamamen düşürmek
bu ayar sonra sı şu anki yakıtım şehir içi
25 Tl lik yakıt 2390 dan alınan gaz ile 110 km gitti yani 227 kuruş yaktı bence gayet iyi
1 lt gaz ile 11 km gitmiş oldu ğüzel yani
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti fatih usta » 06 Nis 2012, 22:13

evet mantıklı
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ERTAN26 » 06 Nis 2012, 23:08

bekocan deneyelim ama araç hiç çekmesse o zamanda gaza fazla basarır ayagımız motora deger:))))
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti ozantavsan » 07 Nis 2012, 09:02

Bekocan , akşam araç rolantide çalışırken vanayı kısmaya başladım.İyice sıktım sonra biraz geri açtım.Gaza bastım
4500 devri rolantide buluyor.Sonra bir iki tur dönüp geldim çekiş problemi yok.

Yanıma biri bulamadığımdan dediğin gibi gaza 4500 devir sabit basmayı yapmadım.Sadece sıkmaya yakın bıraktım tank vanasını.

Sonra 6 kilometre yol yaptım.Çekişte gidişte hiç sorun olmadı.Yalnız bu vanayı sıkınca kapanmaya yakın rolantide bile çalışmada fark edilmesi gerekmezmi ?

İyice kapatınca lpg regülatöre gaz gelmemesi gerek sanırım.Çünkü acil durumlarda kaza anında imkan varsa bu vana kapatılıyor diye biliyorum.

Bu vana lpg regülatöre giden sıvı lpg miktarını belirliyor değilmi.
Evin dışında su saatinin yanındaki ana vana gibi.Bu vanayı çok açarsan evde suyu az açsanda tanzikle basınçla saat çok dönüyor.Ana vanayı iyi şekilde ayarlarsan saatte tatlı tatlı dönüyor.Gereksiz miktar su akışı azaltıldığından fatura miktarınıda azaltıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 07 Nis 2012, 19:45

ozantavsan yazdı:Bekocan , akşam araç rolantide çalışırken vanayı kısmaya başladım.İyice sıktım sonra biraz geri açtım.Gaza bastım
4500 devri rolantide buluyor.Sonra bir iki tur dönüp geldim çekiş problemi yok.

Yanıma biri bulamadığımdan dediğin gibi gaza 4500 devir sabit basmayı yapmadım.Sadece sıkmaya yakın bıraktım tank vanasını.

Sonra 6 kilometre yol yaptım.Çekişte gidişte hiç sorun olmadı.Yalnız bu vanayı sıkınca kapanmaya yakın rolantide bile çalışmada fark edilmesi gerekmezmi ?

İyice kapatınca lpg regülatöre gaz gelmemesi gerek sanırım.Çünkü acil durumlarda kaza anında imkan varsa bu vana kapatılıyor diye biliyorum.

Bu vana lpg regülatöre giden sıvı lpg miktarını belirliyor değilmi.
Evin dışında su saatinin yanındaki ana vana gibi.Bu vanayı çok açarsan evde suyu az açsanda tanzikle basınçla saat çok dönüyor.Ana vanayı iyi şekilde ayarlarsan saatte tatlı tatlı dönüyor.Gereksiz miktar su akışı azaltıldığından fatura miktarınıda azaltıyor.

aynen
dediğim gibi bu işleri beyinin yapması lazım nasıl; motor vakum yaptıkca yeterince gazı çekmesi lazım amabu işlem tam tutmuyor karbratörlülerde
dediğin gibi depodan beyine giden boruhattındaki akışkan miktarını kısmamız lazım zaten beyine giden gaz sıvı olacağından bu sıvı miktarını düşürmemiz gerekli
bu ayar aynen şuna benziyor avans ayarlamak gibi dsbratörü 1cm lik sağ sol çevirmelerle tam düzenli çalışmayı buluyoruz
ben çok defa denedim sonunda tam orayı buldum
yani; depo üzerindeki vana öyle bir yere geliyorki 1 cm lik alanı buluyorum 1cm kapatma işlemi yaptığımda
yarım gaz pedalında düz yolda normal ama gaz pedalını az daha basarsam örnek 2000 bin devrini geçersem motor nerdeyse istop ediyor araç motor firenleme yapıyor sanki duruyor bunun sebebi karbratöre az gaz gelip çok fazla oksijen vermek oluyor
işte burayı bulduğunda 1 cm vanayı açtığında likit akan gazı 4500 5000 devirekadar rahatlıkla yetiyor
gaz yemememesi gibi bir problemde olmuyor
yanlız şu pozisyonu bozmayın
bilğisayarın ayarladığı hem beyin hemde karbratöre ğiden hortum üzerindeki vanalara dokunmayın
ben birde şuna dikkat etmeye başladım her 2000 bin devirde fitesi yükseltiyorum
gerçektende yakıtımda daha önceki şikayetlerimde şimdilik geçti artık bu kadarda yakması normal yani
nihayetinde eski ve karbratörlü araçlarımız
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir