gaz rolenti ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz rolenti ayarı

İleti ERTAN26 » 08 Nis 2012, 20:48

arkadaşlar aracı çalıştırınca bilindigi gibi araç ısıncaya kadar otomatik jikle rolentiyi yüksek tutuyor benim sorum sizlere şu:kışa girerken rolenti 1100 lerde duruyorken ,usta 1500 lere çıkardı .bu işlemi karbüratörün arkasından tornavida ile yaptı ben bu ayarı tekrar nasıl düşürürüm yerini bilen varsa bana görsel veya sözlü anlatabilirmi.TEŞEKKÜRLER
 
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti bekocan » 08 Nis 2012, 22:22

ERTAN26 yazdı:arkadaşlar aracı çalıştırınca bilindigi gibi araç ısıncaya kadar otomatik jikle rolentiyi yüksek tutuyor benim sorum sizlere şu:kışa girerken rolenti 1100 lerde duruyorken ,usta 1500 lere çıkardı .bu işlemi karbüratörün arkasından tornavida ile yaptı ben bu ayarı tekrar nasıl düşürürüm yerini bilen varsa bana görsel veya sözlü anlatabilirmi.TEŞEKKÜRLER

rolanti ayarı burası
Eklentiler
224001654.jpg
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 08 Nis 2012, 22:41

ERTAN26 yazdı:arkadaşlar aracı çalıştırınca bilindigi gibi araç ısıncaya kadar otomatik jikle rolentiyi yüksek tutuyor benim sorum sizlere şu:kışa girerken rolenti 1100 lerde duruyorken ,usta 1500 lere çıkardı .bu işlemi karbüratörün arkasından tornavida ile yaptı ben bu ayarı tekrar nasıl düşürürüm yerini bilen varsa bana görsel veya sözlü anlatabilirmi.TEŞEKKÜRLER
Eklentiler
632010525.jpg
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 08 Nis 2012, 22:50

ERTAN26 yazdı:arkadaşlar aracı çalıştırınca bilindigi gibi araç ısıncaya kadar otomatik jikle rolentiyi yüksek tutuyor benim sorum sizlere şu:kışa girerken rolenti 1100 lerde duruyorken ,usta 1500 lere çıkardı .bu işlemi karbüratörün arkasından tornavida ile yaptı ben bu ayarı tekrar nasıl düşürürüm yerini bilen varsa bana görsel veya sözlü anlatabilirmi.TEŞEKKÜRLER


senin sorduğun rölanti ayarı değil, jiklenin devir ayarı. bu jikle devri bende de önceleri 1500 devir civarıydı. ben bunu 1100 devire düşürtmüştüm. usta arkadaşım var ona gitmiştim, o da karbüratörün ön tarafında bir devir ayar vidası var, oradan ayarladı. ama bunu motor soğukken jikle çalışır durumda yapmak gerek.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti bekocan » 08 Nis 2012, 22:55

jawacı yazdı:
ERTAN26 yazdı:arkadaşlar aracı çalıştırınca bilindigi gibi araç ısıncaya kadar otomatik jikle rolentiyi yüksek tutuyor benim sorum sizlere şu:kışa girerken rolenti 1100 lerde duruyorken ,usta 1500 lere çıkardı .bu işlemi karbüratörün arkasından tornavida ile yaptı ben bu ayarı tekrar nasıl düşürürüm yerini bilen varsa bana görsel veya sözlü anlatabilirmi.TEŞEKKÜRLER


senin sorduğun rölanti ayarı değil, jiklenin devir ayarı. bu jikle devri bende de önceleri 1500 devir civarıydı. ben bunu 1100 devire düşürtmüştüm. usta arkadaşım var ona gitmiştim, o da karbüratörün ön tarafında bir devir ayar vidası var, oradan ayarladı. ama bunu motor soğukken jikle çalışır durumda yapmak gerek.

jikle düşürme vidasından rolanti ayarlanıyormu ?
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 08 Nis 2012, 23:03

jikle düşürme vidasından, sadece motor ısınıncaya kadar motorun yüksek devirdeki çalışması ayarlanıyor. motor ısındıktan sonra jikle devreden çıkınca motor zaten normal çalışma devrine 800-900 devire düşüyor. ben kış başında bu devri düşürttüm. çocukları okuldan almaya gidiyordum. yol uzak değildi. gidip gelmeye motor ısınmıyordu. motor sürekli 1500-2000 devir arası çalışıyordu. bu yüzden jikle devrini düşürtmüştüm.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ERTAN26 » 09 Nis 2012, 20:12

arkadaşlar tweşekkür ederim.özellikle görsel fotoyu paylaşan bektaş
arkadaşa
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti bekocan » 09 Nis 2012, 21:10

ERTAN26 yazdı:arkadaşlar tweşekkür ederim.özellikle görsel fotoyu paylaşan bektaş
arkadaşa

abicim ben teşekkür ederim
burada önemli olan bu forum sayesinde bilmediklerimizi öğrenmek bildiklerimizi öğretmek
yoksa ne işe kendimizdeki bilği
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir