Yakıtla ilgili

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıtla ilgili

İleti volg » 21 Nis 2012, 02:04

Arkadaşlar herkese merhaba!
Bi arkadaş bana egzozla ilgilibir şey söylemişti.Şöyleki;3-5 sene önce arabasına gaz ayarı yaptırmak isteyince Ankara şaşmaz da opel yetkili servisinde çalışan tanıdığı onu bir yere yönlendirmiş.gaz ayarı yapacak usta (bu arada ayarı araba çalışırken ve de hareket halindeyken cihaza bağlayıp çıkan değerlere göre yapmış,ilk kez duydum öyle ayarı.şaşmazda iki yerde öyle ayar yapılıyormuş) ''egzozda şişkin bir parça var onu değiştir öyle gel'' demiş.arkadaşın dediğine göre o parçanın içi elyaflı gibi birşeymiş.her parçanın bir kullanım ömrü olduğu mantığından yola çıkarsak,kontrol ettirmekte fayda vardır diye düşünüyorum.
Malum çoğu Skoda'daşımızın yakıtla ilgili az çok sorunu var.Bu konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa seviniriz.
Bu arada Türkçe ye benden yeni bir kelime 'Skodadaş' anlamı skodayı ve skodacıyı seven kişi.bkz.s12
 
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti Favocu » 21 Nis 2012, 05:21

Merhaba.
Arkadaşınızın arabası yazınızdan anladığım kadarıyla favorit değil. Çünkü eksozdaki içi elyaf şişkin parça diye tasvir ettiğiniz anladığım kadarıyla katalitik konvertör ve skoda favoritte zaten katalitik konvertör yok.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti volg » 21 Nis 2012, 21:48

evet skoda değil.Yani zehirli gazlar direkt çıkıyor öylemi?evet katalitik konvertör,veya eski model arabalarda farklı birşey olabilir.yağ değişiminde iyice inceleyim arabanın altını bakalım neler var.
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti Favocu » 22 Nis 2012, 05:48

Evet zehirli gazlar direkt çıkıyor :) Favoritte eksoz manifoltundan sonra sadece eksoz borusu ve susturucu vardır, herhangi bir gaz filtresi yoktur. Buna iyi tarafından bakmak lazım çünkü katalitik konvertör olan kişilerde genellikle tıkandığında fiyatı yüksek olduğu için değiştirmek yerine söktürüp olduğu yere boru kaynattırıyorlar, daha sonra muayenede sıkıntı çıkıyor. Bizimkilerin orjinalinde olmadığı için muayenede problem olmuyor. :)
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti volg » 23 Nis 2012, 22:02

ee konu kapanmıştır o zaman. :)
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti djisis » 25 Nis 2012, 14:05

onurcelikors yazdı:Evet zehirli gazlar direkt çıkıyor :) Favoritte eksoz manifoltundan sonra sadece eksoz borusu ve susturucu vardır, herhangi bir gaz filtresi yoktur. Buna iyi tarafından bakmak lazım çünkü katalitik konvertör olan kişilerde genellikle tıkandığında fiyatı yüksek olduğu için değiştirmek yerine söktürüp olduğu yere boru kaynattırıyorlar, daha sonra muayenede sıkıntı çıkıyor. Bizimkilerin orjinalinde olmadığı için muayenede problem olmuyor. :)



Hocam favorit ve forman'lerde maniflod'ta yok, sadece ilk çıkış borusu diye tasfir edilen çatal boru sonra ilk susturucu devamında spiral ve son susturucu,
Katalik konvertör mantığı ise bana hala saçma geliyor,
Katalik konvertör yerine turbo takılsa daha faydalı olur düşüncesindeyim...
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti PİCK-UP » 25 Nis 2012, 14:59

djisis yazdı:
onurcelikors yazdı:Evet zehirli gazlar direkt çıkıyor :) Favoritte eksoz manifoltundan sonra sadece eksoz borusu ve susturucu vardır, herhangi bir gaz filtresi yoktur. Buna iyi tarafından bakmak lazım çünkü katalitik konvertör olan kişilerde genellikle tıkandığında fiyatı yüksek olduğu için değiştirmek yerine söktürüp olduğu yere boru kaynattırıyorlar, daha sonra muayenede sıkıntı çıkıyor. Bizimkilerin orjinalinde olmadığı için muayenede problem olmuyor. :)



Hocam favorit ve forman'lerde maniflod'ta yok, sadece ilk çıkış borusu diye tasfir edilen çatal boru sonra ilk susturucu devamında spiral ve son susturucu,
Katalik konvertör mantığı ise bana hala saçma geliyor,
Katalik konvertör yerine turbo takılsa daha faydalı olur düşüncesindeyim...




Egzozda katalitik konvertörün görevi

Egzoz araçtaki hangi sorunları anlatabilir? Egzoz dumanlarından ne sonuç çıkarabiliriz? Egzozun araçtaki işlevi nedir? Speedy Servis Müdürü Cengiz Pulaş araç kullananların sorularını yanıtlıyor

Uzun yıllardır otomobil ve çevre arasında doğrudan bir ilişki başladı. Dünyadaki kirlenme, hava kirliliği gibi faktörler olumsuzlaştıkça otomobil üreticileri de buna karşı tabii ki önlemler almak zorunda kaldılar.

Katalitik konvertörümüz egzozdan çıkacak yanma esnasında oluşan zehirli gazların, egzozun son çıkışından mümkün mertebe daha temiz çıkmalarını sağlamak içindir. Katalitik konvertör içerisinde kimyasal bir hareket meydana gelir ve bu hareketle zararlı gazlar daha zararsız bir şekilde egzoz sistemimizden çıkması amaçlanır.

Nasıl çalışıyor?

Katalizörün içerisinde zirkon dioksit ile kaplanmış özel yapılandırılmış malzemeler bulunur. Egzoz gazları bu odacıklardan geçerken, içerisinde bir kimyasal bir reaksiyon sonucu egzoz çıkışına doğru bu zararlı gazlar, daha zararsız bir şekilde dediğim gibi dışarı atılması amaçlanmıştır.

Katalitik konvertörlü araçlar, özellikle enjeksiyonlu araçların başlangıcıyla ortaya çıkmıştır. Enjeksiyonlu araçlar çıktıktan sonra bir takım elektronik düzeneklerle de bu hava kirliliğini daha çok önlemeye yönelik faydalar sağlamıştır.

Katalitik konvertör çevre dostu

Örneğin araçta bir oksijen sensörü bulunur. Bu genellikle eski araçlarda katalizörün arka bölümünde bulunurdu ve çıkan gazların içerisindeki oksijen miktarına bakarak motorda bir takım düzenlemelere doğru giderdi. Yeni nesil araçlarda bu kanunlar katılaştıkça bu sensörlerin sayısı ve çalışma biçimleri artmıştır ve bütün amaç daha temiz bir çevre elde etmek içindir.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir