MARŞ KASINTILI ÇALIŞIYOR...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MARŞ KASINTILI ÇALIŞIYOR...

İleti Laz28 » 24 Nis 2012, 11:07

Öncelikle herkese kucak dolusu selamlar saygılar.. Aranıza yeni katılmış bir arkadaş olarak size 6 nisanda aldıgım favorit 93 L aracımın marş konusunda bir sıkıntısı var..fikirlerinizi yorumlarını yazan arkaadlara şimdiden teşekür ederim...
Sorun: araç marş basarken çok zor basıyor, marş motorunda çar çar ses geliyor...marşa bastıgımda motor zorlanınca gösterge ısıklarım sönecek kadar zayıflıyor. sanki sıkan bir yer var gibi ..arada gevşer gibi oluyor marş çalışmaya çalısıyor derken bazen çalısıyor bazende çok zorlayınca bende bırakıyorum...Bu durum karşısında Reno servisinde çalışan bir arkadaşım vardı onu çagırdım şöyle bir baktı, marş motorunun dişleri bozulmuş olabilir dedi.
tmm dedim elektrik ve teknik bilgilerim araba konsunda olmasada (favo ilk arabam oluyor bu arada) iyidir.. Marş motorunu söktüm marş dişlisi yenikti %40 oranında diyebilirim. Volan dişlisi gayet güzel hiç yenik yok . Gittim aksarayda skoda parçacısından yenisini aldım ve taktım .
Sökmüşken marş motorunun için söyle fazla kurcalamadan temizledim.kömürleri falan gayet iyi motoru topladıktan sonra marşa bastım sorunu düzelmedigini gördüm ve sabah aracı vurdurak çalıstırdıktan sonra o renocu arkadaşın elektrikçisine götürdüm. onlarda ilk bakışta kasma var dediler.. içini açtılar Benzinle motoru bir güzel temizledi ve marş motor kolektörünün başlarındaki bilezik şeklindeki halkaları yenilediler topladık kasıntı bir nebze düzeldi ama hala çok motor çar çar bagırıyor...Ellerinde başka skoda motoru yoktu deneyemedik..bu hafta sonu güngören sanayide bir yer varmış orada yedek motor bulunurmuş yedekle deneyip ona göre ya marş motorunda yada şanzımandan olabilir diyorlar...
- (bu arada aracı aldımdada bu zorlanma vardı marşta) Benim söktügüm marş dişlisi 9 diş ti aynısını aldım taktım....Acaba diş sayısının 9 dan başka olma ihtimali varmı..Neler yapılabilir . Bu kasıntını sebebi ne olabilirsağa sola çok para harcamak istemiyorum..Yardımlarınızı bekliyorum ....şididen teşk...
 
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

İleti sainz » 24 Nis 2012, 11:14

Akü zayıflamış olmasın? "Göstergeler kısılıyor" ifadenize istinaden aklıma geldi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti judgeof_06 » 24 Nis 2012, 11:30

akü yu takviye edip denedinizmi?
judgeof_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 82
Kayıt: 17 Oca 2012, 19:15
Ad Soyad: hasan
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 kx

İleti feliş » 24 Nis 2012, 11:42

benim akrabamda skoda forman var onunda aynen marşa basınca gösterge ışıkları yarı sönüyordu ve araba akü zayıfmış gibi çalışıyordu marş dinamosunu değiştirdi şimdi çok güzel çalışıyor...
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti MadloveR » 24 Nis 2012, 12:38

bence hiç uğraşma git bir tane şanzımanlı marş motoru al tak kafan rahat olsun. bir daha marşta da bir sıkıntı çıkmaz.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Laz28 » 24 Nis 2012, 14:51

Aküden oldugunu zannettik bizde , takviye yaptık aynı fark etmedi...sorun ya marş motorunda yada içte başka bir sorun var :( yorumlarınıza göre hareket edicem arkadaşlar olmadı hafta sonu sanayideyim.... :)
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

İleti jawacı » 24 Nis 2012, 19:10

(bu arada aracı aldımdada bu zorlanma vardı marşta) Benim söktügüm marş dişlisi 9 diş ti aynısını aldım taktım....Acaba diş sayısının 9 dan başka olma ihtimali varmı.




diş sayısı değişirse dişlinin çapı da değişir. bu sefer yerine girmez yada bol gelir. çap değişmez ise de bu sefer dişlerin ölçüsü değişir karşı dişlere oturmaz. o yüzden aldığın dişli doğru, ama marş motoru sıkıntılı gibi. marş motorunu değiştireceksen şanzumanlı marş motoru al.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti MadloveR » 25 Nis 2012, 08:55

*** yazdı:
sainz yazdı:Akü zayıflamış olmasın? "Göstergeler kısılıyor" ifadenize istinaden aklıma geldi.

mars motorunda sıkıntı olmasının bır nedenı kontak anahtarının arkasındakı kontak fısegınden olur takılı klaır bu da mars yansır
doğrudur kontak termiği de bozulmuş olabilir. fakat kontak termiği benim araçta arıza yaptığında motorda hiç hareket olmuyordu. kontak boşa dönüyordu. Tabi baktırmakta fayda var. 120 Tl verip yeni motor almaktansa 30 Tl ye termiği değiştirmek daha mantıklı(marş motorunun sağlam olduğunu, kontak termiğinin arızalandığını varsayarak)
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti PİCK-UP » 25 Nis 2012, 11:54

marşı söküp arka kısmını kabloların girdiği kısmı fotograf çekip atarmısınız. bu sıkıntıyı yan sanayi marş

otomatiginden yapabilir. biraz geriden 1 kaç poz çekin yan sanayi olup olmadıgına bakalım marşın...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti Laz28 » 25 Nis 2012, 13:42

sevgili madlover kardeş kontak termiktenden olabilir demişsin ama götürdügüm elektrikçi motor takılıyken anahtarı hiç çevirmeden çalıstırdı ..yani düz bagladı bir şekilde yine kasıyordu....şu an iadare ediyorum bu şekilde zar zor çalısıyor.. maaşı alınca bir hal çaresine bakıcam...bu günlerde sizleri takip ediyorum....
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

İleti Laz28 » 25 Nis 2012, 13:43

Akşam foto çakebilirsem yüklerim arkadaşlar......
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

İleti volg » 26 Nis 2012, 23:50

bende de aynı sorun vardı.yan sanayi taktılar,3-4 ay sonra volan dişlisini yedi haliyle şanzuman indi,toplam masraf yeni marş 150tl, volan 40tl dişli takma 10 tl işçilik 100 tl,yan sanayi marş çöpe 100tl,iki kere de yan sanayi marşa otomatik 60 tl,toplam masraf = :( sen topla,benim zoruma gidiyor :(
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti efekentli » 03 May 2012, 00:50

oto elektirikçiyim;arızanız kesinlike marş motoru,kasma var,olasılıkları yazıyorum;kollektörden kaynaklanan bir arıza,elektrikçi söktüğünde tornacıda kollektörün eğrilik ve dönmebalansına baktırın.ayrıca kollektörün bakırında dönüklük varsa ondan da olur.lehimlerine yani bakırla tellerin birleştiği kısıma baktırın.burçlarını değiştirmişsiniz ama yağ boşluğundan daha fazla boşluk olmamasına dikkat etsinler.endüvi kontrol cihazı ile kollektörü kontrol etsinler.yastık sargılarının akım çekmesini kontrol etsinler,gereğinden fazla akım çekerlerse kısa devre vardır ve yavaş döner.ama sesli basmasına gelince;marş dişlisi yada volan dişliside olabilir.bunlarda sıkıntı yoksa,marş motorunu takarken sıkmadan önce şanzumana oturduğu açıyı kontrol ederek ve bir kaç sefer deneyip en sessiz çalışan açıda sıksınlar.zira ön kapakta açı(eğrilik)sorunu olabilir.en son çare olarak bence yeni marş motoru alın.forumdaki arkadaşlar şanzumanlı marş motoru öneriyorlar ama bence çıkmacılardan woswogenlerin bosch markalarından skodaya uygun modelinden marş motoru alıp bakımı yaptırarak takarsan,1 yıldan önce bakım yapmadan rahatça kullanırsın.kolay gelsin....
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti Laz28 » 03 May 2012, 13:40

yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar ikitellii sanayide bir dinamocu varmış cmtsi sabah gidip başka dinamoda deneyecegim kısmet olusa, duruma göre sizide bilgilendiririm..saygılar
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

İleti Laz28 » 07 May 2012, 11:23

Arkadaşlar cumartesi günü ikitellide bulunan bagcılar güngören saanayide dinamocu var gittim oaraya ustaya durumu anlattım. daha önce elektrikciye gittigimi bakım yapıdıgını marş dişlisinde yeniklik vardı degiştirildigini anlattım geldi usta arabama baktı çalıstırmamı söyledi . çalıstırdım .tekrar çalıstırdım bana dedigi senini marş motorunda sorun yok ustanın demesi marş ilk baştan kasıyor kendini daha sonra normal sekilde basıyor dedi.
beni motorcuya avans ayarını yaptırmaya gönderdi. gittim avans ayarı yaptırdım . şimdi iyi basıyor ama arabamın çekisi zayıfladı tekrar ayar yaptıracagım... netice olarak dinamo sağlam cıktı arkadaşlar....
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

İleti Laz28 » 16 May 2012, 13:04

sevgili arkadaşlar kasımtım tam olarak düzelmedi avans ayarından sonra egzostan patlama sesleri geliyor araba irkiliyordu çektim sağa açtım kaputu kendim avan ayarını değiştirdim. patlama sesi düzeldi ama arac sibop ayarıda istiyor kasıntını birazda sibopdan oldugunu düşünüyorum..... sibop ayarından sonra sizi tekrar bilgilendirecegim....sağlıcakla kalın....
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

İleti fatih usta » 16 May 2012, 21:03

bence avans ayarı yüksek tam yazacaktım elektrikçi benden önce söylemiş :)
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti Laz28 » 26 Haz 2012, 10:01

arkadaşlar geçen hafta motorcuya sibob ayarlarını yaptırdım...marşaın ilk etapta yapmış oldugu kasıntını düzelecegini düşünüyordum ama düzelmadi bilmiyorum bir çözüm bulamadın.. yukarıda yazdıklarımın bir özetini siz<e yazıyorum bilginiz olsun..

sorun: marş motoru marşa basıldıgı anda ilkden kasıntı yapıyor biraz zorlanıyor daha sonra normal basmaya devam ediyor..... (favoyu ilk aldıgımda da öyleydi ) 2 ay oldu alalı favorit 135 L 93 model

yaptıklarım:

1- ilk aldıgımda ilk iş olarak yagını suyunu balatalarını filitresini ön körükleri değiştirdim

2- marş motorunu kendim söktüm baktım marş dişlisi biraz yenikti gittim o aldım taktım

3- olmadı oto elektikçiye gittim marş motounu söktürdüm motoru benzinle yıkadılar bazı ölçümler yaptılar

bir şey bulamadılar topladık taktık yine aynı.
4- ikitelli güngören sanayide dinaocu var oraya gittim. adamlar baktılar senini dinamonda sorun yok

sen git avans ayarını yaptır dediler ..(daha öncede onlara bu sorundan gelmişler ayarını yapınca düzelmiş ordan biliyor adam) ..
5-Gittim motorcuya avans ayarı yaptırdım gayet güzel oldu ... tamam dedik ayrıldık ordan dönüşte fark ettim arabanın çekişi çok düştü birde egzostan patlama sesi geliyor araba irkiliyordu ....acil işim vardı geri dönemedim... ama eve zor gittim arkamda roket patlıyordu sanki...
6- baktım olacak gibi degil araba yoluna gidemiyor avansı kendim ayarladım .ayarı motorcunu ayarını tersine aldım patlama sesi düzeldi.. ama marş kasıntısı geri geldi... Anvansı Öne aldım )
7- siboblardan olabilir dedim zaten ayarlatıcaktım , ayarlattım düzelmedi... aküyü ölçtüler akü sağlam...

8- Aracın normade çalışması gayet güzel, lpg takılı dır aracımda sorunsuz çalısıyor ..

durum bu degerli arkadaşlar tık diye çalıştıramıyorum favoritimi ....bu gibi sorunu olan arkadaşlardan bilsigi olan paylaşırsa sevinirim şimdiden teşk....
Laz28
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 23 Nis 2012, 11:19
Ad Soyad: Hilmi keskin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir