Silindir Kapak Contasının Değiştiği Nasıl Anlaşılır

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Silindir Kapak Contasının Değiştiği Nasıl Anlaşılır

İleti yavruturk » 04 May 2012, 00:19

Merhabalar
Aranıza yeni katılıyorum
kaç gün önce 93 model skoda forman lx aldım. Aldığım yerde baktırdım sorun yok dediler. 50 km kadar yol yaptım. Hararet normal seviyede ama bir an kaputu açmak geldi içimden. Hemen kenara çektim. Kaputu açtım. Yedek su deposunun kapağından su kaçırıyordu. Gevşek olabilir diye sıktım. 150 km lik yoldan sonra aracı sanayide bir ustaya götürdüm.
Ustanın Söylediği:
Silindir kapak contasının su kanalları bölümü yanmış dolayısı ile kompresor suya hava basıyor dedi. Hortumlarda sertleşmişti.
ikinci gün gerekli malzemeleri alıp verdim. ertesi gün aracı aldım. Tekrar test sürüşüne çıktım 20 km lik bir yol yaptım. Tekrar su deposu kapağından su kaçırıyordu. Aynı tas aynı hamam misali.
Usta değiştim diyor ben de değiştirmemiş diye şüphelerim oldu. Çünkü vidalar üzerindeği yağlar aynen duruyordu. Ayrıca üstkapağı açması için motor üzerindeki eksoza giden manifoltmu nedir onunda civataları paslı idi insan eli deyse farkedilir ama paslar aynen duruyor.

Tecrube sahibi arkadaşlardan şunu rica ediyorum.
Bu contanın değiştirilip değiştirilmediğini nasıl anlarım. Sanayici milleti artık üçkağıda başladı. Birilerinin bunları deşifre etmesi lazım. En azından benim başıma geldi başkası yanmasın. Değişmediğini anlarsam onu reklam ederim.
Şimdiden teşekkürler, Allaha emanet olun.
 
yavruturk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 04 May 2012, 00:00
Ad Soyad: mehmet yavrutürk
Nereden: Van
Arabanız: Skoda Forman

İleti Favocu » 04 May 2012, 05:42

Motor bloğunun üzerinde contanın olduğu yere bakın bazı conta markaları contanın köşesine çıkıntı koyup markasını yazabiliyor. Örneğin ben değiştirirken yeni aldığım contanın markası yanlış hatırlamıyorsam "temac" tı motorun sağ köşesinde contanın blunduğu yerde contanın küçük bir çıkıntısında temac diye yazılı. Probleminiz belki contadan değil genleşme kabının kapağından kaynaklanmış olabilir. Kapağın içinde basınç yükselince açılarak fazla gazın çıkmasını sağlayan bir düzenek var. Belki bozulmuş olabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti hetepe » 04 May 2012, 07:39

Arabayı tamire bırakma huyundan vazgeçin bence..., aracın yanında dursaydınız böyle şüpheler olmayacaktı, değiştirmemiş olabilir ustanız...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti firarim19 » 04 May 2012, 09:51

En iyisi başında beklemek.

Conta sadece suyu taşırmaz hararet ve yoğun beyaz duman vs de yapar . Bunlar da devam ediyor mu?
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti yavruturk » 04 May 2012, 14:49

Arabada hararet sorunu falan yok beyaz duman hiç yok. sadece şehiriçi trafikte bazende rampalarda su deposunun kapağından su taşırıyordu bazen. Uzun yolda hararet ibresi hiç yükselmiyor bile. Birde sabah ilk çalıştığında (araç soğuk iken) 20 dakika falan eksozdan hafif buhar atıyor ve bu sürede birkaç damla su damlıyor eksozdan. Sonra buharda suda kesiliyor.
yavruturk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 04 May 2012, 00:00
Ad Soyad: mehmet yavrutürk
Nereden: Van
Arabanız: Skoda Forman

İleti ozantavsan » 04 May 2012, 15:09

Siz hangi malzemeleri alıp ustaya verdiniz ?
Ne kadar ücret ödediniz ?

Conta değişimde silindir kapağı eğer taşlama payı varsa taşlanır.Çünkü eski conta kalıntıları veya su sonucu yüzey bozulabilir.Yeni contanın yüzeye tam teması ve kaçırmaması için taşlama yapılır.Eleden geçirilen silindir kapağı işlem sonrası pırıl pırıl tertemiz olur.Subaplarda elden geçer.

Eğer sizin kapağınız taşlanmışsa tertemiz olmalıydı.Ayrıca subap ayarını ustanız tekrar yapmalıydı.

Eğer silindir kapak contası değişmişse usta aracınızı teslim ederken ; " 1000 km sonra gel silindir kapağını tekrar sıkalım demeli".Tekrar sıkma sonrası subapları yeniden ayarlamalı.Bunlarıda size söylemeliydi.

Bunları dememişse şüphe etmekte haklısınız.

Aracımın silindir kapak contasını yeni değiştirttim.240 TL ücret ödedim.Teslim aldıktan bu yana 500 km yol yaptım.
500 km sonra silindir kapağı ustam tarafından tekrar sıkılacak.Motor su kapağından su atma sorunum bitti.Su azaltma ortadan kalktı.Aracın çalışması bile değişti.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 04 May 2012, 15:23

ozantavsan yazdı:...Conta değişimde silindir kapağı eğer taşlama payı varsa taşlanır.Çünkü eski conta kalıntıları veya su sonucu yüzey bozulabilir...

Hatta alüminyum olan Favorit silindir kapağı hararet görünce yüzeyde çarpıklıklar oluştuğu için, az bir miktar da olsa taşlama neredeyse şart gibidir.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erdogan2734 » 04 May 2012, 15:42

Walla bende yeni conta yaktım ve biraz masraf yaptım. Herşeyden önce motor üzerinde blokların aradan yeni conta kapağını görmeniz lazım çünkü benimkinde çok bariz belli oluyor. Bu arada egzozdan su damlatıyor demişssin yanlış bilmiyorsam su damlatıyorsa motor iyidir derler? Benim araçta acayip değişiklik oldu su borularını sıkamıyordum bile şimdi çok rahat sıkabiliyorum rahatladı yani. Arabada ilk defa pati çektim. (Lastiklerden yada kalkıştanda olabilir :)) bunun dışında 300 krş altına düşmeyen yakıt tüketimi 200 220 ye düştü yanlış ölçüm yapmadıysam tabi :) Saygılar :)
erdogan2734
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 28 Şub 2012, 21:31
Ad Soyad: erdoğan hallaç
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 93

İleti AhmetH » 04 May 2012, 17:13

yeni conta hemen kendini belli eder. güzel siyah renk fazlalıkları görünmeli hatta TEMAC iyi bir markadır o kullanıldıysa ucundan okunmalı.

alıcı gözü ile somunlara bakın motor kirli ise kirine bakın elbet bir yerinin temiz olması lazım.
aynı yağ kir izleri devam ediyorsa kafa sökülmemiştir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 04 May 2012, 17:25

Conta değişimi sonrası silindir üst kapağımın görüntüsüdür.
Yeni contanın ucunu görüyorsunuz.LPGli araçlar için çelik conta takıldı.
Eskisi Temac marka siyah olandı.Onunda ucu görünürdü ,Temac yazardı.

İşlem görmüş silindir kapağı böyle görünmeli...
Eklentiler
conta140312-1417.jpg
conta140312-1417.jpg (60.88 KiB) 13627 defa görüntülendi
conta140312-1416.jpg
conta140312-1416.jpg (70.59 KiB) 13627 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti PİCK-UP » 07 May 2012, 11:51

ozantavsan yazdı:Conta değişimi sonrası silindir üst kapağımın görüntüsüdür.
Yeni contanın ucunu görüyorsunuz.LPGli araçlar için çelik conta takıldı.
Eskisi Temac marka siyah olandı.Onunda ucu görünürdü ,Temac yazardı.

İşlem görmüş silindir kapağı böyle görünmeli...



çelik contaları servise sordugumda türk malı yaramaz demişlerdi... umarım uzun süre kullanırsınız..
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti PİCK-UP » 07 May 2012, 11:59

Geçen Hafta iş için kullandıgımız pickup'tada contayı değiştik kapak taşlandı öncesi ve sonrası...









Değişen malzemeler;
motor yağı ve filtresi castrol GTX 20-50
gösterge muşuru
alt tablalar sağ sol bunlar benim depomda duruyordu orjinal tablalar bunlar hariç.. fiyata sadece bu 200lira
rot başları sağ sol nova
şanzıman yağı castrol
el fren halatları
üst kapak contası
eksoz contası
sibop lastikleri
2 kollu direksiyon korna butonu komple
tüm malzemeler + kapak taşlama + işçilik dahil ; 380 lira ödedim...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir