Favom arıza yaptığı için Pazar günü planları iptal oldu.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favom arıza yaptığı için Pazar günü planları iptal oldu.

İleti ozantavsan » 06 May 2012, 23:32

Bu pazar sabahı , güzel bir kahvaltı sonrası şöyle bir dolaşalım dedik.Uğranacak yerler vardı.Piknik düşünceside vardı.Arkadaşlardan ses seda çıkmayınca piknik yerine kendi planımızı yaptık.

Öğlen aracımıza bindik.Bismillah kontak , araç çalışmaz.MArş alıyor ama motor çalışmıyor.
Son zamanlarda 3 - 5 günde bir veya haftada bir yapıyordu.Hatırlarsanız bunun için orjinal tevzi makarası ve distirübütör kapağı almıştım.Bunlardan kaynaklanmıyomuş ki yine yapmaya başladı.

Taban kuvvet yaya olarak gezdik.Hani pazar ya favomda tatil istedi dedik.Hava sıcak mı sıcak.Serinleyince ilgilenirim dedim.

Akşam üzeri 18 de alet edavatla yanına geldim.Favo hasta ben doktor.Ne benzinde ne de lpgde çalışmıyor.

Distiribütör kapağanı söktüm.Ölçü aletinin kısa devre konumu ile ana buji kablosu giriş ve kömürün iletkenlik var.
Temassızlık yok.tevzi makarasınıda değiştirdim.Yine çalışmadı.

Marşa bastıkça tevzi makarasının konumunun değişmediğini gördüm.Aracı boşa alıp park yerinden yarım metre ileriye aldım.Tevzi makarası aynı konumdaydı.Makarayı söktüm , distiribütördeki yağlı keçesini aldım.Altındaki vidayı gevşelttim.Makarayı taktığım direk yükseldi.Sonra tekrar eski konumuna taktım.Yine çalışmadı.

Buji kablolarının direncini ölçtüm.Eski kablolarıyla değiştirdim.Çalışmadı yine.

Ateşleme bobinini söküp eskisiyle denedim.Yine çalışmadı.

Ana ateşleme kablosunu kaportaya yakın bırakıp marşa bastım.Bobin ateşleme yapıyor.

1. silindirin bujisini aynı şekilde denedim.Ateşleme var.
2. silindirin bujisini aynı şekilde denedim.Ateşleme var.
3. silindirin bujisini aynı şekilde denedim.Ateşleme var.
4. silindirin bujisini aynı şekilde denedim.Ateşleme var.

2. Sİlindirin bujisini söküp kontrol ettim.Bujide anormallik yok.
Bujiyi ana ateşleme kablosuna taktım.Şase ile temasını verip marşa bastım.Buji ateşleniyor.

Ana ateşleme kablosunu distiribütör kapağına taktım.
silindirin buji kablosunu çıkarıp boştaki bujiye taktım.Marşa bastım ateşleme var.
2. - 3. - 4 . buji kablolarında sırayla denedim.Bunu yapma sebebim distiribütörün görevini yaptığını görmekti.
MArşa basarken distiribütör milinin dödüğünü ana ateşleme kablosundan gelen voltajı buji kablolarına aktardığını teyit etmiş oldum.

Buradan çıkan sonuç aracın ateşlemesinde sorun yok.Ben hep ateşlemede olduğunu düşünüyordum.Distiribütör kapağını söküp 10 dakika uğraşınca araç hep çalışıyordu.Aradan bir hafta geçince tekrarlıyordu.Hep park edip sonra kullanmak istediğimde oluyordu.Hiç bir zaman yolda giderken çalışmamazlık tekleme vesaire yapmıyor.

Ateşleme varsa ,sorunsuzsa ee bu motor niye çalışmıyordu ?
Ateşleme varsa yakıt ateşlenmeli motor çalışmalı.
Diğer bujilerde sorun olsa bir tanesi bile çalışsa motor teklemeli çalışmalı .O da yok , çalışmıyor.

Ölçü aletini DC 20 v konumuna lıp ölçümlere başladım.

LPG ana çekvalfi ölçtüm 0 volt.
LPG regülatördekini ölçtüm.O da 0 volt.
Benzin seçici valf 0 volt.
LPg benzin seçici anahtarı benzin konumuna aldım.ÇekValfi ölçtüm 12 volt.
Yani benzinde çalışmalı.Benzin filitresine baktım benzin yok denecek kadar.Son aldığım 30 tl civarı benzin kullanmayınca uçmuş.

LPG çekvalfi çalışmıyor.Mıknatısla çalıştırmak aklıma geldi.Her ne hikmetse en sonra bıraktım.

Saat 20 olmuş.Aldım benzin bidonunu elime 3 km yürüdüm en yakın benzinlikten 20 tl benzin aldım.
Dönüşte uğraşmayayım dedim dolmuş taksi kuyruğuna girdim.Nerdeyse 10 kişi var.Taksi yok ufukta.

Oğlum Ozan , "senin dolmuş taksi neyine " deyip sıradan çıktım.3 km daha yürüdüm.Ter içinde kalsamda eve vardım.

Benzin bidonunu yere koydum.Bagajı açtım.Poşet içinde harddisk mıknatısım vardı.Onu aldım.LPG valfinin üstüne koydum.Bindim araca bastım marşa.Basarken daha motor çalıştı.Bir turladım geldim.

Benzini depoya boşalttım.Anahtarı benzine aldım.3. marşta benzin pompaya ulaşıp karbüratöre geldiğinden motor çalıştı.Benzinlede turladım.Anahtarı orta kademeye alıp karbüratördeki benzini bitirdim.Motor stop edince lpgde çalıştırdım.Sonra tekrar stop ettim.

2 yıl öncede araç bazen çalışmıyordu.Söküp atasım gelmişti lpgyi.Bunuda burada paylaşmıştım.Fenni muayeneye bir gün kalmıştı.LPG ustasına bırakmıştım.Akşamına arayıp bobin değişti demişlerdi.Ve 2 yıl aynı sorun hiç olmamıştı.Demekki lpg valfi yine değişecek.Ben boşuna ateşlemede tevzide kapakta aradım sorunu.

LPg çekvalfinde 0 voltu görüp çözümü düşünmeme rağmen onu göz ardı ettim.huyumdur çözümü görüp her nedense uğraşı onu en sona bırakırım.

İlk düşündüğüm hep çözümdür.

Bir pazar günü böyle heba olup gitti ama yinede kızmıyorum kerataya.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 06 May 2012, 23:50

Geçmiş olsun.
o değilde tevzi makarası marş basarken dönmüyor mu ?
aynı konumda nasıl kalıyor distribütör yerine tam oturmamış olmasın ?


o kadar pamuk ipliğine bağlı arızalarla yolda kalınabiliyor ki bu araçlarla anlayan biri kafasını duvara vura vura kırar

geçen benim hararetim yükseliyordu, böyle giderse su kaynatacak dedim fanın açmadığına kani oldum bir baktım fan müşürünün bağlantısı küflenmiş temas etmiyor oynatır oynatmaz fan çalıştı...
anlamayan biri olsa contayı yakar..

yine ona keza voltaj regülatörü..
o bozulunca 18-19 volt arası gezen elektrik lpg anahtarını yaktı benim direk yolda kaldım.. benzinde götürmesi gereken yere götürecek kadar yok..
ama benzinde çalıştırıp gaz verince camlarımın eskiye nazaran deli gibi hızlı açılıp kapandığını gördüğüm.. direk voltaj regülatörünün gittiğini anladım..
regülatör 20tl anahtar 40tl 60 lira ..

daha geçen aylarda da egzantrik zinciri kapağının contası nedendir yarılmış yağ fışkırıyordu nerdeyse..
yağsız kalıp yatak sarmak an meselesi ... arkamda yoldan gelen izi görünce anladım hemen sonra yağ ışığı kırpmaya başladı kendimi sanayiye zor attım son metreler yağ bitti.. azcık çalıştırıp stop ede ede boş viteste sala sala sanayiye vardım.. 5 tl lik conta için işçilik zincir değişimine ve ıvır zıvırlarına uzandı.. sonuç 250tl..

velhasıl kara düzen araba işleri güzel :D :D
sevdikten sonra aman olsun o kadarcık diyor insan.

ama az yakıyor ucuz diye biri alsa bu araçları birde anlamasa bu basit arızaların yol açtığı masraflarla boğuşmaktansa söver geçer
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 07 May 2012, 00:09

Distiribütör nedense 1-2 marş denememde aynı konumdaydı.Belki döndü ben bakana kadar aynı konuma geldi.
Dediğin gibi kendimiz sorunları bulmasak ve çözmesek başkasının aracı yakası gelir.Almadan önce yolda gördüğüm bir favonun sahibine nasıl araç diye sormuştum.Açtı ağzını yumdu gözünü derleya , Bir söz söyle bin ah işit derler ya.Adam bir başladı ne biçim arabada şmyle böyle , şöyle çalışmıyor ,böyle kaçmıyor.Araçta bakımsızdı , iyi günler deyip uzaklaşmıştım.Buna rağmen kanaat edip aracımı almıştım.

Benzin almaya giderken kaza olmuş.Tam üstüne geldim.

Yaya geçidine yarım metre kala 2 volkswagen 1 şahin ardı ardına duruyordu.Yerler cam plastik parça.
en öndeki vw yaya için yavaşlamış sanırım.Arkadan siyah bir VW gri olana çarpmış.Beyaz bir şahin siyah VW'ye arkadan çarpmış.

En öndeki gri VW arka tampon sağlam sadece plaka düşmüş , plaka çerçevesi sallanıyor.
ÇArpan siyah VW ön tampon sağlam , arka tampona şahin çarpmış arka tamponuda sağlam.
Eee ortalık niye cam ,plastik.
Şahinin önüne baktım.Offf Offf Offfff , Farların tümüm kırılmış birbirlerine V konumunda içeri girmiş.
Ön ızgara sizlere ömür , kaput yamulmuş.Tampon desen artık tampon denmez.Ön haşat.Tüm cam kırıntıları plastik Şahinden.

Siyah ve gri VW sağlam çekip gittiler.Acıdım ŞAhin'in sahibine.......
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 27 misafir