gitmiyooo

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gitmiyooo

İleti denge328 » 19 May 2012, 16:22

aracımı yeni aldım 90 model favorit 136l aracım birtürlü hızlanmıyor rampalarda'da çekişten düşüyor ilk arabam üstelik araç hakkında pek bir bilgiyede sahip değilim yardımcı olabilirmisiniz
 
denge328
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 19 May 2012, 16:16
Ad Soyad: mehmet pehlivan
Nereden: Ankara
Arabanız: favorıt 136l

İleti Ragıp » 19 May 2012, 16:55

usta araç lpg li ise bi gösterin aynı sıkıntı benim 93 lx im de var araç 2500 devirden sonra çekmiyo ve rampada kalıyo...
Ragıp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 25 Oca 2012, 14:19
Ad Soyad: Ragıp Karakaş
Nereden: Bursa
Arabanız: FaVoRiT

İleti sercangökay10 » 19 May 2012, 18:41

aynn arkadaslar lpg cok etkiliyor.benim favorit benzinli gercekten canavar.yazık oluyor araclara ama benzin cok pahalı işte.arkadasımın 110 bg corollasıyla kalktım onunki gazlı gecemedim ama farkta yemedim benim aracın ön tekerleri onun arka tekerlerine geldi fark bu neyse iyigünler.
Kullanıcı avatarı
sercangökay10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 81
Kayıt: 09 Kas 2011, 21:04
Ad Soyad: sercangökay
Nereden: Balıkesir
Arabanız: skoda favorit

İleti ERTAN26 » 19 May 2012, 20:03

aracı çalıştır yag kapagını çıkar üfleme yapıyormu bak.? aracın gazına biraz fazlaca bas çek aygını eksozdan kara duman atıyormu bak.bunlar varsa motor bitik. eger bunlar yoksa gazcıya git bi göster aracını
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti mumtazsar » 19 May 2012, 21:43

HOCAM 1300 CC MOTORDAN DA PEK BİŞEY PEKLEME YANLIŞ ANLAMADA.BENDEDE LX VAR 93 TABİ ÖNCE BÜYÜK MOTORLU ARABAYA BİNİNCE BU HİÇ GİTMİYOR.GİTMEMEMSİNE BİŞEY DİYEMEM AMA ÇEKİŞİ ZAYIFSA YAĞI SUYU BUJİLERİ MUTLAKA BAK BASİT GİBİ GELİP UMURSAMIYORUZ AMA FARK EDEİYOR.AYRICA HİÇKİMSENİN GENELDE TAVSİYE ETMEDİĞİ MOTOR KATKILARINI KULLANIYORUM ÇOK MEMNUNUM.MOTOR SİLK KULLAN MESELA BİDE ÖLE DENE AMA BUJİLERDE DEĞİŞTİKTEN SONRA TABİ .İYİ SÜRÜŞLER
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 20 May 2012, 03:29

denge328 yazdı:aracımı yeni aldım 90 model favorit 136l aracım birtürlü hızlanmıyor rampalarda'da çekişten düşüyor ilk arabam üstelik araç hakkında pek bir bilgiyede sahip değilim yardımcı olabilirmisiniz


Aracın hayırlı olsun.Aracın daha önceden bakımsızsa performansı düşük olacaktır.Aracının motoru sağlamsa gitmemesinin sebebi ayarlarındandır.Bende aldığımda düşük performanslıydı.Aracı tanıyıp kendim el attıkça iyi kaçar oldu.Yağ kapağını aldığında her araçta bir miktar üfleme olur.Buna kafanı takma.Önemli olan kapağı takrığın zaman o kapağın yerinde durması.Basınçla atmaması.

Aracının ateşlemsinde sorun varsa , bujilerin eskimişse , yani yakıtı tam yakamıyorsa her araç siyah duman atar.Bu motorunun bitik olduğu anlamına gelmez.Hiç canını sıkma , kısaca neleri kontrol edeceğini yazayım.

Öncelikle aracında conta problemi varmı ?
Conta problemin varsa aracın performansı düşebilir , sağlıklı çalışmayabilir.
Aracında çalışma problemi varsa , su eksiltiyorsa , yağ çubuğunu çektiğinde kremsi gibiyse ,motor su bidonunun içinde çok fazla basınç varsa , içi yağlıysa conta problemin vardır.

Aracın ateşleme sistemi sorunsuz olmalı .Özellikle buji ve buji kablolarına dikkat et.Sağlam olmalılar.LPG ile kulanıyorsan aracını bujini orjinal tırnak aralığından biraz daha kısasını seç.Örnek FR8DC ise FR6DC gibi.0,7mm tırnak yerine 0,6 gibi.Ateşleme bujilerin durumu hem yakıtı hem aracın gidişini etkiler.HEr 5000 kmde bakım sırasında bujilerini değiştir.

Çekişte en önemli unsur Avans ayarı.Avans ayarın kaçıksa araç çekişten düşer.Avansını ayarlattır.

Avans hortumun yırtıksa veya yerine takılı değilse tak ,değiştir.Avans tertibatından karbüratör altına giren hortum.

Aracının subap ayarı iyi yapılmalı.Motor tamamen soğukken emme 0,20 - egzos 0,20 ayarlanmalı.

Debriyaj... Debriyajın bitikse ,kaçırıyorsa çekiş arama.Motorun ürettiği güç ,kaçıran debriyaj ile tam aktarılamaz.Gaza ne kadar bassanda araç kaçmaz.

KArbüratör hava termostatını iptal et.Ön tampondan soğuk hava emsin.Egzos manifoltu tarafından sıcak hava emmeyi iptal et.

Triger zincirin aşırı bollaşmışsa , daha önceden sente kaçırılmışsa çekişi düşürebilir.

Aracını kilometresi fazlaysa 100.000 üstü.Yağ deişiminde 1 tane Motorsilk motor katkısı kat.Fadasını çok fazlasıyla görürsün.


Gaz ayarında iyi olsun.Bu şekilde araçtan memnun kalman gerek.....Aklına takılan yer olursa yine yardımcı olurum.Araçlarımız güzel araçlar.Yeterki dilinden anlayın.Her ayarı tamsa , bakımlar tamsa o araçtan şikayet olmaz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir