gaz mikseri sorun ve çözümü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz mikseri sorun ve çözümü

İleti fatih usta » 02 Haz 2012, 23:59

arkadaşlar dün gaz mikserleriyle ilgili forumda yazılan sorunları okudum bir çözüm bulmaya karar verdim yok rolanti değişiyor çok yakıyor az gidiyor . bir arkadaşımızın yazdığı hava filresi sökülüyken bile rahat gaz yemeli rolanti değişmemeli sözü çok mantıklı geldi . bir favorit için gazda en iyi verim karböratörü delip gaz akışını direk manifolda göndermekten geçiyor . bunu hiç bir arkadaşımızın yapmayacağı için bende dükkanda gaz mikserini iptal edip (yerinden sökmeden ) gaz kelebeğinin dibine kadar 10 mm bakır boru sokup gazı verdim . ve sonuç:


1. hava fitre kapağını söksende maynak gaz yiyor
2.rolanti hep sabit
3 . gaz kısık ayarda bile çekiş %20 arttı
4. 5 tl lik deneme gazına 27 km yaptı
5. bant mant az hava girsin olayı yok.



yani arkadaşlar gaz mikseri olmasada dandik bir boru bile arabayı saat gibi yapıyor . bugun resim atacağım inşallah yapması çok basit kesme biçme yok . miksere bağlanan hortuma 10 mm boru bağlayıp 1. gözün içine sokmak hepsi bu 2. göz ne olacak derseniz onu da yapacağım
 
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ozantavsan » 03 Haz 2012, 14:00

Rolanti vesaire sorununda mikser önemli olabilir.Daha önce çift boğaz BRC lpg mikser kullanıyordum.Sonra Ebay üzerinden Polonyalı birinden bizim araçlara yani Pierburg 2E karbüratör kullanan araçlara uygun tek boğaz mikser almıştım.Bu konuyu sizlerle paylaşmıştım.

post353414.html?hilit=tek%20bo%C4%9Faz%20mikser#p353414

Takar takmaz araç serileşmişti.Yakıt olarak bir düşüş yaşamadım.Yakıtımda artmadı.Eskisi gibi.Ama araç çift boğaz mikser ile zorlandığı yokuşlarda hiç zorlanmıyor artık.İlk taktığımda gaz ayarına biel dokunmamıştım.Eski mikserin ayarlarıyala çok fark etmişti.Şu an gayet memnunum.

Sizin araçlarda sorun varsa mikserde değil kabahat.KAbahat sizin aracınıza uygun mikseri seçmeyen , piyasada ne kullanıyorsa onu takan servis veya özel lpg istasyonları.

Öncelikle mikser seçiminiz karbüratörünüze uygun olmalı.Yurt dışında sistem böyle.Araştırmalarımda elde ettiğim sonuç bizim favorit veya felicia araçlarda hep tek boğaz mikser olduğuydu.Sonunda seçimin arac göre değil karbüratöre göre yapıldığını buldum.

Bizim favoritler Pierburg2E karbüratör kullanıyorlar.Mikserde buna göre olmalı.93 öncesi Çek üretimde farklılık varmı bilmiyorum.Kitapçıklardan kontrol edin.

KArbüratör kapağını aldığımda aracım rahat çalışıyor , gaz yiyor.Rolanti sorunum olmuyor.

Öncelikle mikserinizi değiştirin sorun kalmayacaktır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti fatih usta » 03 Haz 2012, 22:38

kusura bakmayın resim atamadım bugun ama atacağım . arabadan iyi anlayan biri olarak sanayideyim araba işi ile uğraşıyorum günde 15 değişik arabaya biniyorum farkı iyi fark ederim . diyeceğim bendeki mikser brc mikser cift delikli sizden ricam bir deneyin bugun 2.05 en 15 tl lik gaz aldım 95 km gaz bitti yarı ş.içi yarı düz yol diyelim .15 küsür kuruş yapıyor. mikseri yerinden sökmeden mikserin borusuna 10mm çapında yanımızdaki dükkan klimacı ondan aluminyum boru aldım eğip direk 1. boğaza salladım .2. boğaz boş duruyor . gaza tepki inanılmaz arttı çekiş arttı . mikser de boğazı küçüktü büyüktü tam basıyor mu olayı var ama benim yaptığım karbüratörü delip takmış gibi oldu. sanayide gazcı arkadaşlarım var sordum en iyisi karbüratörü delmek ama müşteri deldirmez diyor..sizin aldığınız tek boğazlı mikserde çok iyi ama ankarada yok maalesef . cnc tornada yaptırayım dedim aynısını vakit olmadı.
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti MadloveR » 03 Haz 2012, 23:59

Fatih usta, taktığın borunun uzunluğu kaç cm. bende çekişten şikayetçiyim. yalnız benim araçta tek boğaz mikser var. banada ustam söylemişti delelim karbiratörü diye ama cesaret edemedim bir türlü. seninyaptığın işlem baya mantıklı ben neden düşünemedim diyorum şimdi. yalnız foto koyarsan çok memnun olurum.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 03 Haz 2012, 23:59

Mikserin kendisi aslında öyle ahım şahım birşey değil.Yaptırabilirseniz bir deneyin.Ben çok memnunum.Ama yakıtım şehiriçi sizin yazdığınızın 2 katı.Belki sizin uygulamanız yakıtada fayda ediyor.

Mikser bağlıyken ne kadar yakıyordu ?

Bu yakıt meselesi çok nalet birşey.Düştüğünü görmedim.Ama farklı sistemler üzerinde halen çalışmaktayım.
Yaptığım hidrojen sistemimi henüz monte edemedim.O beklerken Plasma ateşleme üzerine çalışmalara başladım.O da bitti sayılır.

Bununla beraber motora sıcak su buharı vererek pistondaki basıncı arttırma ve suyu da yakıt gibi yakma üzerinde çalışıyorum.Bu yaz hepsini bitirmek istiyorum.Hepsini aracıma monte ettikten sonra belki miksere bile ihtiyacım olmayacak. Çalışmalarım bittiğinde sizlere detaylı bir anlatım ,resim , dosya olarak vereceğim.


Su da kendi başına bir yakıttır.Bileşeni hidrojen ve oksijendir.

http://www.youtube.com/watch?v=bs-Uk511 ... re=related Bujiye verilen su yanar , patlar , basınç meydana getirir.Burada bujiye üzerinde çalıştığım plasma ateşleme uygulanır.Plasma ateşleme normal buji arkından daha yüksek şekilde çakar.Yakıtı tamamen yakar.Motora gönderilen su buharını da yakar.

Normal ateşleme ve plasma ateşlem arasındaki fark http://www.youtube.com/watch?v=nVP-o7j7UQs

http://www.youtube.com/watch?v=iGcqDd83hbw

http://www.handyman-source.com/8791/gan ... d-circuit/


Bunu da inceleyin.
http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=Spark+plug+plasma+circuit&source=web&cd=8&ved=0CHAQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.panaceauniversity.org%2FWater%2520Spark%2520Plug.pdf&ei=B0LCT8WhJZGg-waUpJ2iCg&usg=AFQjCNEu3vcRABT3GaaFryPN5QYghsBxeQ


Araçtan biraz anlayanlar ve birazda elektronik bilgisi olanlar bu konularla ilgilenebilirler.Eminimki pişman olmazsınız.

Eminim ki az kaldı petrolve türevi yakıtların kullanımı azalacak.O zaman bizde yakıtı dert etmemeye , yok mikserdi yok karbüratör delmeydi düşünmeyeceğiz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 04 Haz 2012, 10:08

Ozan abi benim mikser zaten tek boğaz. Ama aracın çekişi düşük. Hatta hava yetmiyor diye mikserin üzerini matkapla delmişler. Araç 110 nun üzerine çıkmıyor, yokuşlarda bayılıyor. Ne yaptıysam olmadı bir türlü. Yalnız yakıtı çok iyi şu anda şehiriçi 19 Kr yakıyor. Bir de bunu deneyeceğim bakalım. Yakıtı artıracağını sanmıyorum sonuçta hava girşini artırmış olacağız. Bir zararı olmaz sanırım.Olmazsa sök at boruyu. Ama Fatih ustanın dediğine göre epey değişme olmuş.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 04 Haz 2012, 10:41

İnce boru boğaz kelebeği tarafındanmı veriliyor ?

Dene bakalım ,belki işine yarar.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 04 Haz 2012, 11:49

Fatih usta boğaz kelebeği tarafından takmış ben de p şekilde bir takıp bakayım sonuçları paylaşırım gene. Bu arada aracıma kendim kule gergisi yapıp taktım en kısa sürede fotolarını paylaşacağım.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 04 Haz 2012, 14:02

peki jikle devrede olduğu zamanlarda boğaz kelebeği aralığını olumsuz etkilemeyecekmi?
Boğaz kelebeğinin hareketini kıstılamazmı?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 04 Haz 2012, 16:36

Bir deneyip bakacaz abi bakalım. Benimde aklıma geldi o. Olmazsa kelebeğin hareketini etkilemeyecek şekilde biraz yukarda bırakırım boruyu.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti PİCK-UP » 04 Haz 2012, 18:27

resimleri bekliyorummm....
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti fatih usta » 04 Haz 2012, 19:22

resim atacağım birazdan valla ben jikle kelebeğini söktüm sonuçta gazda kullanıyouz .kendi mikserinde de az yakıyordu ama çekiş bayağı azdı .
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti MadloveR » 04 Haz 2012, 19:28

Resimleri bekliyorum bende fatih ustam ona göre ayarlayacağım bende.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti fatih usta » 04 Haz 2012, 19:52

resimler
Eklentiler
SN855823.JPG
SN855825.JPG
SN855822.JPG
SN855824.JPG
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti MadloveR » 04 Haz 2012, 19:54

eywallah abi sağolasın.Ayrıca eline sağlık
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti fatih usta » 04 Haz 2012, 19:54

2. boğaza daha yapmadım ama fark yok çekiş tatminkar .yakıt az . aşağıdaki kelebeğin az bir üstünde olması yeterli değmesin yeter direk gaz manifolda iniyor denemesi kolay birde gaz ayarını ayarlayıp deneyin arkadaşlar
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti PİCK-UP » 04 Haz 2012, 20:22

abi bu şekilde o demir bogazın kapanmasını engelliyecek bu seferde... öyle değil mi?


o bogaz sadece sabahları araç sogukken cikle açtımı açık kalıyor ısındımı yarım açık kalıyor. dogru değil mi?
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti forman37 » 04 Haz 2012, 20:24

bence bu olay jıgle de sıkıntı çıkarıcaga benzıyo boru 1-2 cm daha kısaltılırsa sıkıntı çıkarmaz sanırım .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir