gaz mikseri sorun ve çözümü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz mikseri sorun ve çözümü

İleti Abdulkadir OĞUZ » 14 Haz 2012, 08:06

Osman kardeş fikrine katılıyorum. Aracın perfonmansı artarsa yakıtında artması lazım. Mantıklı düşündüğün zaman aracın daha fazla yakması lazım, deneyip sonucu göreceğiz ve sonucu sizlerle paylaşacağım. Ne kadar köfte o kadar ekmek. Ben şunu düşünüyorum acaba bu şekilde yaparak LPG ve hava karışımını tam orantılı tutturabilirsek belki en düşük yakıtı yakarız. Selamlar.
 
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti ramazanünlü » 17 Haz 2012, 09:31

arkadaşlar arabanın fazla yaktıgını anlamanın kolay yolu motor ısınınca eksozdan gaz kokusu geliyorsa çok yakar gaz ile hava dengesiz demektir ya gazı kıscan yada havayı biraz fazlalaştıracan
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti Abdulkadir OĞUZ » 23 Haz 2012, 13:42

Fatih ustam arabanın yakıt tüketimini test edebildin mi? Sonuç yazar mısın. Ben arabama bu günler de fazla kullanamıyorum. Arabamın yakıt testini sonuçlandıradım takip ediyorum ama şu an gittiğim yola göre şamandıra ibresi çok aşağıya düşmedi eskisinden iyi durumda. İyi günler.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti fatih usta » 23 Haz 2012, 20:53

Abdulkadir OĞUZ yazdı:Fatih ustam arabanın yakıt tüketimini test edebildin mi? Sonuç yazar mısın. Ben arabama bu günler de fazla kullanamıyorum. Arabamın yakıt testini sonuçlandıradım takip ediyorum ama şu an gittiğim yola göre şamandıra ibresi çok aşağıya düşmedi eskisinden iyi durumda. İyi günler.




benim yakıt tüketimi boru olayını yaptığım günden belli aynı 20 tl lik gaza 2.05 den çoğu uzun yol diyelim ş.içi trafikde var 117 km de bitmeden gaz aldım 120 kesin yapar diyorum . şehir içi de 15 tl lik gaza 70 ila 80 arası oynuyor . ama çekiş çok arttı . en önemli faktör çekiş.ve araba rahat çalışıtor iyi gaz yiyor rolanti hep sabit . yani 170 krş ile 210 krş arası yakıt . sakin kullanan biri olsam daha da düşer sanırım
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti Abdulkadir OĞUZ » 23 Haz 2012, 21:52

Fatih ustam!
Arabamla bugün öğleden sonra biraz daha yol yaptım ve km.saati 150 km.gösterirken aynı LPG istasyonundan depoyu fulledim. 12 lt.gaz aldı. Hepsi şehiriçi 12 * 2,02 = 24,24 TL. 150 KM. bölü 12 LT.= 12,5 km. 1 litre gaz ile gidilen yol. Uzun zamandır arabamdan böyle performans alamamıştım. Mikseri iptal edip boru taktıktan sonra arabam çok iyi oldu. ALLAH senden razı olsun fatih usta. Senin verdiğin bilgilerle bunu başarabildim teşekkür ederim. Ama gazın geçtiği plastik boru üzerine 2 tane küçük yuvarlak mıknatıs sardım. Onun da faydası oldu mu bilmiyorum. Belki faydası olur diye taktım bilerek değil. Şu an arabamın hem yakıtından hem de çekişinden çok memnunum. Tekrar arabamı test edip sonucu sizlerle paylaşacağım arkadaşlar. İyi günler.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti fatih usta » 24 Haz 2012, 16:41

Abdulkadir OĞUZ yazdı:Fatih ustam!
Arabamla bugün öğleden sonra biraz daha yol yaptım ve km.saati 150 km.gösterirken aynı LPG istasyonundan depoyu fulledim. 12 lt.gaz aldı. Hepsi şehiriçi 12 * 2,02 = 24,24 TL. 150 KM. bölü 12 LT.= 12,5 km. 1 litre gaz ile gidilen yol. Uzun zamandır arabamdan böyle performans alamamıştım. Mikseri iptal edip boru taktıktan sonra arabam çok iyi oldu. ALLAH senden razı olsun fatih usta. Senin verdiğin bilgilerle bunu başarabildim teşekkür ederim. Ama gazın geçtiği plastik boru üzerine 2 tane küçük yuvarlak mıknatıs sardım. Onun da faydası oldu mu bilmiyorum. Belki faydası olur diye taktım bilerek değil. Şu an arabamın hem yakıtından hem de çekişinden çok memnunum. Tekrar arabamı test edip sonucu sizlerle paylaşacağım arkadaşlar. İyi günler.




rica ederim maksat bilgi paylaşımı olsun bütün kardeşlerimizin işi görülsün . anladığım kadarıyla 25 liraya 150 km yapmışsınız 20 krş un bayağı altında çok çok iyi inşallah böyle devam eder .
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti PİCK-UP » 24 Haz 2012, 17:51

şimdi birşey soracam jikle kapagını söktük varsayalım , lpg de iyi hoş kullanıyoruz , gaz bitti benzine geçtik

herhangi bir problem yaşarmıyızzz.. tşk..
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti MadloveR » 25 Haz 2012, 07:21

Benimde jikle kapağı sökük.Boru takacağım diye sökmüştüm tkrar takmaya üşendim :) Geçenlerde gaz bitince benzine aldım hiç bir sıkıntı olmadı.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti sainz » 25 Haz 2012, 10:59

PİCK-UP yazdı:şimdi birşey soracam jikle kapagını söktük varsayalım , lpg de iyi hoş kullanıyoruz , gaz bitti benzine geçtik

herhangi bir problem yaşarmıyızzz.. tşk..


Bana kalırsa soğuk havada motorun yağı devir daim edene ve birazcık ısınana kadar ayağını gazdan çekemezsin. Motor ısındıktan sonra sıkıntı olmaz zira tamamen devre dışı kalıyor. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti PİCK-UP » 25 Haz 2012, 19:01

sainz yazdı:
PİCK-UP yazdı:şimdi birşey soracam jikle kapagını söktük varsayalım , lpg de iyi hoş kullanıyoruz , gaz bitti benzine geçtik

herhangi bir problem yaşarmıyızzz.. tşk..


Bana kalırsa soğuk havada motorun yağı devir daim edene ve birazcık ısınana kadar ayağını gazdan çekemezsin. Motor ısındıktan sonra sıkıntı olmaz zira tamamen devre dışı kalıyor. ;)




bu sistemi bende deneyeceğim en kısa zamanda... tşk bilgi için
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti fatih usta » 25 Haz 2012, 20:07

PİCK-UP yazdı:şimdi birşey soracam jikle kapagını söktük varsayalım , lpg de iyi hoş kullanıyoruz , gaz bitti benzine geçtik

herhangi bir problem yaşarmıyızzz.. tşk..



taktığımız boru jikle kelebeğine değmesin hiç bir sorun olmaz. zaten jlkle kelebeğini sökelim . gazda hiçbir işe yaramıyor değer ise eğer jikle devreye girmez boru yanından geçsin yeterki değmesin
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti fatih usta » 01 Tem 2012, 22:05

bugun sabah 5 kişi ile pikniğe köye gittim köyümüz yolları çok yokuşlu ankaradan 65 km uzaklıkta yolda gaz bitti 20 tl lik 1.96 dan gaz aldım gezdim gezdim eve yakın gaz yine bitti km 121 di araba boş olsaydı 130 km yapardı diye düşünüyorum
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti Abdulkadir OĞUZ » 05 Tem 2012, 11:51

Dün İzmir'den K.Maraş,a ailecek yola cıktık. Araba komple eşya yüklü. Toplam yol 1085 km. yaktığım yakıt 150 TL. Yani 75 litre gaz. 1085\75 = 14.5 km. 1 litre gaz ile gidilen yol. Süratim ortalama saatte 100 km. Arabamdaki mikseri iptal edip karbüratöre bakır boru taktıktan sonra arabam çok iyi oldu. Hem yakıtı az yakmaya başladı hem de perfonmansı çok artı. Eksoz kokusunu yıllarca kesemedim mikseri söktükten sonra eksoz kokusuda kalmadı. Bu durum araçın yakıtı iyi yaktığının göstergesidir bence. fatih ustaya da bu bilgilerini bizlerle paylaştığı için teşekkür ederim. Selamlar.:)
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti bekocan » 05 Tem 2012, 14:30

bende gaz mikserini iptal ettim içeri bakır boru 3/8 uzattım dediğiniz gibi çekiş %10 arttı yakıt iyi fazla yakmıyor
tamamen çıkarmamıştım mikseri bi ara tamamen çıkarıp deneyeceğim şu an şehir içi 190-220 şehir dışı 154 kr yakıyor
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti fatih usta » 08 Tem 2012, 00:27

maaşallah Nazar değmesin benim yakıt ta bektaş kardeşimizle aynı çekişte iyi sıkıntı yok inşallah
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ozantavsan » 08 Tem 2012, 01:00

Mikserin geri ateşleme gibi olumsuz bir durumda koruyucu bir işlevi var diye biliyorum.
Acaba bakır boru ie kullanırken olaki bir gün geri ateşleme oldu , acaba ne gibi bir durum olur?

Ve benim naçizane düşüncem , Sizlerin lpg mikserleri bizim araçlara uygun değil.Bakmayın çift boğaz vesaire olduğuna.

Pierburg 2E karbüratör bizim favolar , formenler.(felicia karbüratörlüde aynıdır sanırım).
Daha önceki paylaşımlarımda var.Pierburg 2E karbüratörün lpg mikseri tek boğazlı ve standart gibi.

Benim araçta BRC çift boğaz lpg mikser vardı.Söküp Polonyadan internetten aldığım Pierburg 2E karbüratör için olan mikseri taktım.Taktım ve gaz ayarına dokunmadan test sürüşü yaptım.

BRC lpg mikser ile tırmanmakta zorlandığı yokuşu çıktığını bile anlayamadım.Eskiden bağırıdı çıkıcam diye vites bile yükseltemezdim.Yeri gelir 2. vitesten 1. vitese bile düşerdim.

Şimdi bu bakır boru konusunda yorumlarınızı gördükçe doğru mikseriniz olsa bakır boru ile kullanmayacağınızı düşünüyorum.Benim aracın performansı mikser değişimi sonrası mükemmel ,hatta canavar.

Sizlerin bakır boru sonrası anlattığınız duyguları ben mikseri değiştirdiğim gün tattım.

Araç doluyken bile yokuşalarda baymıyor.Tek kişi ile çıkmakta zorlandığı yokuşu , araç hiç bağırmadan ,5 yetişkin 2 çocuk araçtayken çıktığımda hissettiğim sersemliği anlatamam.Aracıma sürekli binenler bu araca ne yaptın demişlerdi.Üst kapak conta değişim sonrası dahada performanslı oldu.

Geçen hafta 60 km kadar şehirdışı yolculuk yaptık.3 yetişkin 2 çocuk.Yol inişili ve dik rampa.Eskiden rampaya sararken hız düşer düşer bazen 40 lara inerdi.Bu sefer öyle olmadı , araç baymadı.Sadece önüme kamyon filan geldiğinde yavaşladım.Ama vites düşmedim.3. vitese düşüp az gaza dokunmakla bile baymadı çekti.2. vitese düşüp dik rampa kamyonu solladım.Eskiden nerde ,çekmezdi.

Yola çıkarken depo boştu ve tamamen doldurdum.60 km şehirdışı + 147 km şehiriçi sonrası tekrar aynı istasyon, pompadan doldurdum bu akşam. 48,38 TL gaz aldı. karışık 23 kuruş yakmış.

Benim için şehiriçi 25 - 30 kuruş normal bir değer. Şehirdışı ise 18 - 20 kuruş arası normal.

Bu bahsettiğim performans ile bu değerin altında yakamaz..
Gaz ayarı kısık performans düşükse daha az yakar.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti fatih usta » 08 Tem 2012, 11:56

ozantavsan yazdı:Mikserin geri ateşleme gibi olumsuz bir durumda koruyucu bir işlevi var diye biliyorum.
Acaba bakır boru ie kullanırken olaki bir gün geri ateşleme oldu , acaba ne gibi bir durum olur?

Ve benim naçizane düşüncem , Sizlerin lpg mikserleri bizim araçlara uygun değil.Bakmayın çift boğaz vesaire olduğuna.

Pierburg 2E karbüratör bizim favolar , formenler.(felicia karbüratörlüde aynıdır sanırım).
Daha önceki paylaşımlarımda var.Pierburg 2E karbüratörün lpg mikseri tek boğazlı ve standart gibi.

Benim araçta BRC çift boğaz lpg mikser vardı.Söküp Polonyadan internetten aldığım Pierburg 2E karbüratör için olan mikseri taktım.Taktım ve gaz ayarına dokunmadan test sürüşü yaptım.

BRC lpg mikser ile tırmanmakta zorlandığı yokuşu çıktığını bile anlayamadım.Eskiden bağırıdı çıkıcam diye vites bile yükseltemezdim.Yeri gelir 2. vitesten 1. vitese bile düşerdim.

Şimdi bu bakır boru konusunda yorumlarınızı gördükçe doğru mikseriniz olsa bakır boru ile kullanmayacağınızı düşünüyorum.Benim aracın performansı mikser değişimi sonrası mükemmel ,hatta canavar.

Sizlerin bakır boru sonrası anlattığınız duyguları ben mikseri değiştirdiğim gün tattım.

Araç doluyken bile yokuşalarda baymıyor.Tek kişi ile çıkmakta zorlandığı yokuşu , araç hiç bağırmadan ,5 yetişkin 2 çocuk araçtayken çıktığımda hissettiğim sersemliği anlatamam.Aracıma sürekli binenler bu araca ne yaptın demişlerdi.Üst kapak conta değişim sonrası dahada performanslı oldu.

Geçen hafta 60 km kadar şehirdışı yolculuk yaptık.3 yetişkin 2 çocuk.Yol inişili ve dik rampa.Eskiden rampaya sararken hız düşer düşer bazen 40 lara inerdi.Bu sefer öyle olmadı , araç baymadı.Sadece önüme kamyon filan geldiğinde yavaşladım.Ama vites düşmedim.3. vitese düşüp az gaza dokunmakla bile baymadı çekti.2. vitese düşüp dik rampa kamyonu solladım.Eskiden nerde ,çekmezdi.

Yola çıkarken depo boştu ve tamamen doldurdum.60 km şehirdışı + 147 km şehiriçi sonrası tekrar aynı istasyon, pompadan doldurdum bu akşam. 48,38 TL gaz aldı. karışık 23 kuruş yakmış.

Benim için şehiriçi 25 - 30 kuruş normal bir değer. Şehirdışı ise 18 - 20 kuruş arası normal.

Bu bahsettiğim performans ile bu değerin altında yakamaz..
Gaz ayarı kısık performans düşükse daha az yakar.




evet ozan bey araçlardaki gaz mikseri tam anlamıyla olması gereken değil pierburg karbüratör alman malı olup golf 2 ,favorit,opel vectra a 1.8 karbüratörlü araçlarda çıkıyor .sizin taktığınız mikser çok iyi olması gereken mikser sizinki . ben ankara da tek delikli mikser bulamadım . boru takmamın sebebi karbüratörü delmeye kıyamadım . çekişe gelince aslında biraz daha boruyu kalınlaştırıp gaz ayarını açsam inanın araba roket gibi olur ama yakıt biraz daha artar yani ş.içi 25kr u geçer herkezin arabadan beklentisi farklı tabi bana şimdiki çekiş yetiyor ama eski mikseri hayatta bağlamam birdaha . tek delikli mikser bulursam takabilirim . ben sanayide rot balans işi yapıyorum . gazcı olsun tamirci olsun arkadaşlarım ile devamlı istişare edip fikir alışverişi yapıyorum . mesela benim arabada karbüratörün 2. boğazı çalışmıyor vakum hortumunu söktüm çünkü oraya da ayrı boru sallamam gerekiyordu daha yapmadım tam gaz yapınca hava çok girdiğinden çekiş düşüyordu . bende iptal ettim tek boğaz yetiyor .bence sizin arabanın gazı fazla açık 25 30 krş bu arabalara çok ama çekiş çok iyi ise sizde memnunsanız sorun yok . sizin arabanızı en iyi siz bilirsiniz . bence bir deneyin boru sistemini inşallah memnun kalırsınız . olmazsa eski sisteme dönersiniz
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti turbulans » 15 Tem 2012, 03:01

merhaba fatih usta benim 93 forman bir türlü yakıtı düşüremedim bu işlemi benim arabaya da yapabilirmiyiz ben de ankaradayım ...
turbulans
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 07 Arl 2010, 05:29
Ad Soyad: sinan
Nereden: Ankara
Arabanız: forman

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir