Fanı doğrudan bağlama

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fanı doğrudan bağlama

İleti elvis » 06 Haz 2012, 12:09

Merhaba arkadaşlar
Benim Favonun fanı açtığında kontağı kapattığım zaman (arabayı stop edince) duruyor.Soğutma için devredeyken kontağı açınca tekrar çalışıyor.Haftasonu bu durumu çözmek için kafa yordum,en sonunda akünün + 'sından yeni bir kablo çekip fan müşürünün girişine bağladım.önceden direk sigorta kutusundan gelen sarı kabloyu da devre dışı bıraktım.denedim devredeyken kontağı kapatınca da soğutmaya devam ediyor.bu şekilde kullanırsam problem olurmu,araya 15 A sigorta koymayı duşünüyorum.Sizin araçlarınki nasıl fikir verebilirmisiniz?
 
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti MadloveR » 06 Haz 2012, 13:49

Benimki de aynen senin tarif ettiğin şekilde direk bağlı. Yalnız sigortası kaç amper onu bilmiyorum.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti firarim19 » 06 Haz 2012, 16:20

Benim aracım 93 L idi ve kontak kapasam dahı motor soguyana kadar devam edersi çalışmaya. Tesisatını iyi yaparsanız sorun olmayacaktır. Ters akım vs önlemek için akımı yüksek diyot ve kısa devre koruması içinde bir sigorta emniyet için yeterli sanırım.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti elvis » 06 Haz 2012, 16:56

Teşekkürler arkadaşlar.Haftasonu araya 15 A sigorta da ekleyeyim.Kullanınca anlaşılır yeterli olup olmadığı,olmazsa biraz daha yüksek amperli takarım.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti blues84 » 06 Haz 2012, 18:31

Kontağı kapadığınızda motor da zaten duracağından, daha da soğutmaya neden gerek duyuyorsunuz? Fan dursa da, motor çalışmadığı için zaten soğuyacaktır.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti firarim19 » 06 Haz 2012, 20:57

elvis yazdı:Merhaba arkadaşlar
Benim Favonun fanı açtığında kontağı kapattığım zaman (arabayı stop edince) duruyor.Soğutma için devredeyken kontağı açınca tekrar çalışıyor.Haftasonu bu durumu çözmek için kafa yordum,en sonunda akünün + 'sından yeni bir kablo çekip fan müşürünün girişine bağladım.önceden direk sigorta kutusundan gelen sarı kabloyu da devre dışı bıraktım.denedim devredeyken kontağı kapatınca da soğutmaya devam ediyor.bu şekilde kullanırsam problem olurmu,araya 15 A sigorta koymayı duşünüyorum.Sizin araçlarınki nasıl fikir verebilirmisiniz?


bazı coğrafyalarda veya bazı kişilerin kullanım tarzları ile hararet yukselebiliyor,

Kısa süreli kontak kapamalarda sogutmaya devam edilmesi büyük fayda tasır ki yeni nesil araçlarda da bu şekilde bağlı.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti elvis » 07 Haz 2012, 07:48

firarim19 yazdı:
elvis yazdı:Merhaba arkadaşlar
Benim Favonun fanı açtığında kontağı kapattığım zaman (arabayı stop edince) duruyor.Soğutma için devredeyken kontağı açınca tekrar çalışıyor.Haftasonu bu durumu çözmek için kafa yordum,en sonunda akünün + 'sından yeni bir kablo çekip fan müşürünün girişine bağladım.önceden direk sigorta kutusundan gelen sarı kabloyu da devre dışı bıraktım.denedim devredeyken kontağı kapatınca da soğutmaya devam ediyor.bu şekilde kullanırsam problem olurmu,araya 15 A sigorta koymayı duşünüyorum.Sizin araçlarınki nasıl fikir verebilirmisiniz?


bazı coğrafyalarda veya bazı kişilerin kullanım tarzları ile hararet yukselebiliyor,

Kısa süreli kontak kapamalarda sogutmaya devam edilmesi büyük fayda tasır ki yeni nesil araçlarda da bu şekilde bağlı.

Kesinlikle katılıyorum...Sakin kullanan biriyim fan açınca da parketsem bile fan duruncaya kadar motoru stop etmiyordum ki sistemdeki sıcak su gerekli ısıya düşsün.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti blues84 » 07 Haz 2012, 11:48

Arabamı alırken en çok huylandığım bu hararet meselesi olmuştu, manuel anahtarla şehir içi soğutma vardı ve forumda hararet müşürü yüzünden başı ağrıyanların mesajlarını okumuştum. Arabayı almadan dijital termostat aldım ama henüz takmadım. Ayriyeten bir de fan zamanlayıcısı yapıcaz sanırım, kontak kapandıktan sonra 1.5- 2 dakika daha soğutma devam edip kendi kendine dursun..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti elvis » 07 Haz 2012, 14:13

Zamanlayıcıya gerek yok.Zaten fan müşürü elektriği direk aldığından, belli ısının altına düşünce otomatik kapanıyor bu durumda.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir