radyatör suyu ve hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

radyatör suyu ve hararet

İleti ozanknc » 28 Ağu 2007, 21:37

arkadaşlar yeni aldığım favoriti hiç stop ettirmeden 300 km kullandım herhangi bi hararet problemi yaşamadım hatta son 10 km şehiriçnde 1. 2. 3. viteste kullandım diyebilirim en çok hararetin yüksek olduğu yerde bile hararet göstergesi yarıyı biraz geçmişdi neyse evin önüne gelip arabayı durdurunca bakdımki radyötörün suyu çok az radyötöre su ekledim ertesi gün arabayı tekrar 100 km kadar kullandım fakat hararet hep sıfıra yakın gösteriyo bunun bi sakıncası olurmu aracım lpg li bu konuda bana bilgi verirseni çok sevinirim
 ayrıca yeni bir skoda kullanıcusı olarak bana problemlerimde yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim
 
ozanknc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 25 Ağu 2007, 18:15

İleti OKTAVİACI » 29 Ağu 2007, 02:11

hocam buna benzer bi sorun bendede vardı ustalar motor suyunun yağa karıştığını söylediler ve baya masraf açmıştı zamanında bi ustaya git derim.
 

 
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti sainz » 29 Ağu 2007, 15:19

Radyatör, bağlantı kısımları, genşleşme kabı, ...vb. gibi yerlerden kaçak yoksa, yağı suyu birbirine karıştırıyordur. Motor sıcakken, genleşme kabının kapağını açın ve dikkatlice bakın. Eğer köpürme varsa, yağ ile su birbirine karışıyor demektir.
Bir de yağ ikmâli yapılan kapağı açın ve içine bakın. Eğer iç kısmında, krem peynir renk ve kıvamında bir tabaka varsa, silindir kapak contası değişimi şart olmuş demektir. Favorit' in silindir kapak contası belli bir kilometreden sonra değişim ister. İllaki yanmasına gerek yoktur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ZAMBOĞLU » 29 Ağu 2007, 15:24

iyi de arkadaşlar yanlış anlamadıysam ozanknc arkadaşımızın sorunu hararet yapması deği ki hararey yapmamasından endişeneniyor. ozan arkadaşım hararet müşürünün kaplosunu felan çokarttıysan tekrar takmayı unutmuş veya yanlış takmış olabilirsin. yada termostadın bozulmuş olabilir.
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti silverline93 » 29 Ağu 2007, 16:30

ARKADAŞIM BU FAVOLARIN EN SIKILGAN YANI CONTALARDIR BENCE SENİN CONTA DEĞİŞTİRMEN GEREKEN ZAMAN GELMİŞ ...
silverline93
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Haz 2007, 01:47

İleti sainz » 29 Ağu 2007, 18:46

[quote="ZAMBOĞLU"]iyi de arkadaşlar yanlış anlamadıysam ozanknc arkadaşımızın sorunu hararet yapması deği ki hararey yapmamasından endişeneniyor. ozan arkadaşım hararet müşürünün kaplosunu felan çokarttıysan tekrar takmayı unutmuş veya yanlış takmış olabilirsin. yada termostadın bozulmuş olabilir.[/QUOTE]


 

Suyu yağa karıştırarak eksiltirse ve fan, termostat gibi parçalar da sağlıklı çalışıyorsa, yüksek harareti görmeyebiliyor Favorit' in motoru.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti PARADOXX0000 » 05 Eyl 2007, 12:17

zararı olmaz senin suyun ısınıyor ve buharlaşıyor aynı zaman de su deposunun kapagındanda su atar  su eklemenin de bi zararı olmaz
PARADOXX0000
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Eyl 2007, 11:36

İleti bogazıcıskoda » 05 Eyl 2007, 14:58

ibre sıfırı gösteriyorsa birinci ihtimal hararet müşiri bozuk..eğer aracınız trafikte harareti yüksek otoyolda düşükse tek ihtimal termostat arızalı..ayrıca yedek su depo kapağındanda su atmaması gerekir,ordan hava atıcvak..kapağın görevi depoda sıkışan havayı içinde bulunan termostat sayesinde basınçlı havayı dışarı atmaktır.

bogazıcıskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Haz 2007, 14:49

İleti PARADOXX0000 » 06 Eyl 2007, 13:48

mrb  skodalarda genelde hararet sorunu olabilir.bunun nedeni aliminyum blok silindir kapağı olmasıdır.zaten üretildiği yer çekostavakya soğuk yer skoda -40 derecede çok rahat çalışabilir ama 40 derecee de biraz daha gec çalışır ayrıca suyu yağa katsa yağ süt rengi olur devamlı su eksiltir tersini yapsa yani yağı suya karıstırsa yağ eksilir su çoğalır radyatör ek depo kapağı termostalı olduğı için sistemde sıkışan buhar-hava ordan atılarak sistem genleşmesi önlenir.oda dışarı atılınca kapak yanlarında ıslaklık oluşrr.ama ben genelde her ihtimale karşı bir fan manueli taktırın..skoda servisi ve yedek parca
PARADOXX0000
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Eyl 2007, 11:36

İleti PARADOXX0000 » 06 Eyl 2007, 13:49

silindir kapak contası yanıl olsa sürekli hararet yapar.otoyol sehiriçi farketmez.
PARADOXX0000
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Eyl 2007, 11:36

İleti elemsi » 08 Eyl 2007, 23:49

bu arabanın termostatı bozuk o kadar  ısıtmıyor su yeterli sıcaklığa ulaşmadan su dönüyor soğuyor...termostat açık kalmış o kadar
motor contasıyla alakası yok ...( yada göstergeler  hatalı _elle su borusunu tut su sıcak gösterge soguksa ...)
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti spepe » 26 Ekm 2007, 12:33

  büyük ihtimal hararet müşürün bozuk
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti 34SCU59 » 29 Ekm 2007, 22:57

fovoyu kesinlikle hararet yaptıramazsın yapmıyo çunkü hararet yarıya gelince kaloriferi 1 kademesinde aç motorun sıcaklığını al dahada çok yol kat edersin (tabi favoyu fazla sıkıstırmamak sarti ile)
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 29 Ekm 2007, 22:58

favosu hararet yapan varmı?????????????
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti dgngogo » 29 Ekm 2007, 23:54

bence termostadın üzerinde ısı algılayıcısı var tek bi kablo büyük ihtimal odur yagla su karışıyor olsa büyük ihtimal kitlersin motoru evetbenim vardı niyeki
dgngogo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Nis 2007, 00:59


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir