Su kaynatması motorun aşırı çekişten düşmesi.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Su kaynatması motorun aşırı çekişten düşmesi.

İleti hakan1284 » 23 Haz 2012, 21:17

Merhaba arkdaşlar, bende yaklaşık 3 aydır favorit kullanıyorum aracım 1993 135L. bugun izmirden çeşmeye giderken araç su kaynattı ve ekleme yapıp sakinleşinceye kadar beklettim düzeldi. düzeldikten sonra çekişten hiç düşmedi. sonra tekrar tekrar kaynatmaya başladı . ama çekişten hiç düşmedi en sonunda bir anda sanki yakıt yemiyorcasına motorda teklemeler kasılmalar oluştu ve aşırı çekişten düştü 4.viteste çıktığım yerleri 1. viteste çıkamadım ve malesef durmadım 3 km kadar bu halde gittim. şu an araba çalışmıyor... ben contanın bir anda çatladığını ve pistonlara yataklara aşırı su kaçması olduğu düşünmekteyim.
ayrıca araba ara ara fan açmıyordu ve o durumlarda yine hareret yapabiliyordu, sonra tekrar açmaya başlayınca düzeliyordu.
 
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti Abdulkadir OĞUZ » 23 Haz 2012, 21:36

Hakan kardeş geçmiş olsun. Anladığım kadarı ile motora ciddi hasar vermişsin. Araban hararet yapıyorsa zorlamayacaksın.Eğer hararer derdini çözemiyorsan sağa çekip park edeceksin telefonla dostlarından yardım isteyeceksin. Çünkü bu arabalar fazla sıkıştırmaya ve harerete gelmez. Hareret yapmış araçla 3 km.yol gitmek motor için çok sakıncalı. Fan açmıyorsa fan müşürünü değiştir. Eski fanı söküp Doğan, Şahin fanı veye güçlü bir fan takacaksın. Termostadı mutlaka değiştir. Radyatörde tıkalı olabilr. Sanırım üst kapak contası yanmıştır. Arabayı çalıştırmadan sanayide güvendiğin iyi bir ustaya götür. Kolay gelsin.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti hakan1284 » 23 Haz 2012, 21:48

sağolasın kardeşim. inşallah en fazla dediğin gibi olmuştur, zira araba çalıştığında 1.vites'ten başka viteste gidemiyor, pek hızlanamıyor da. şimdilik bıraktım arabayı bir yerde, daha sonra dediğin gibi yapmayı düşünüyorum artık.
fan açma olayına gelince, bi açıyor bi açmıyor. açmayınca direkt hareret yapıyor zaten. daha önce devirdaimi değiştirmiştik bir süre gayet iyiydi ondan sonra işte en son hal bu.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti FTS » 23 Haz 2012, 23:46

Hocam çok geçmiş olsun. Fan için kısa devre bi anahtar yapabilirsin. Harareti gördüğünde hemen çalıştırırsın. Büyük fan koyman senin avantajına olur. Bu aralar bursanın trafiğide allak bullak. 15 dakikalık yolu 1 saatte alabiliyorum. dur kalk dur kalk hararet hat safhada çalıştırıyorum yetmiyor bile. Büyük ihtimal üst contayı yakmışsınız. daha başka sorunlar çıkmaz umarım. tekrar geçmiş olsun.

16 CBA 96


# Sen bizim suretimize değil, siretimize bak. #
Kullanıcı avatarı
FTS
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 10 Ağu 2011, 14:43
Ad Soyad: Furkan Surer
Nereden: Bursa
Arabanız: 1994 GLX

İleti AhmetH » 24 Haz 2012, 00:27

valla fazla masrafınız olacağını sanmam bu arabalar 1 litre yağ ilede yanık patlak contaylada gidiyor.
gittiğinizde marşa basın çalışmazsa ben burdayım :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakan1284 » 24 Haz 2012, 09:14

FTS yazdı:Hocam çok geçmiş olsun. Fan için kısa devre bi anahtar yapabilirsin. Harareti gördüğünde hemen çalıştırırsın. Büyük fan koyman senin avantajına olur. Bu aralar bursanın trafiğide allak bullak. 15 dakikalık yolu 1 saatte alabiliyorum. dur kalk dur kalk hararet hat safhada çalıştırıyorum yetmiyor bile. Büyük ihtimal üst contayı yakmışsınız. daha başka sorunlar çıkmaz umarım. tekrar geçmiş olsun.



Saolasın furkan kardeş. Umarım sadece ust contadır. önceleri fan açma konusunda bazı sıkıntılar vardı ama devirdaimden kaynaklanmıştı kanatlarından bir kaç tanesi çatlamıştı devirdaim değiştikten sonra sıkıntısız çalıştı. Bu kez açmamasını anlayamadım bir yerde tıkanıklık vardır diyorum artık.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti hakan1284 » 24 Haz 2012, 09:19

AhmetH yazdı:valla fazla masrafınız olacağını sanmam bu arabalar 1 litre yağ ilede yanık patlak contaylada gidiyor.
gittiğinizde marşa basın çalışmazsa ben burdayım :D



Bugün bir ara basıcam marşa araba eve 2 km kala iptal oldu kalan yolu yürüdüm :)

Marşa ilk bastığımda biraz ağır döndü, sonra suya baktım su yoktu su koydum tekrar marşa bastım aşırı yavaş döndü bu kez. Vurdurarak çalıştırdım ama sanki 5 beygir gibi, sadece 1.vitesde yokuş çıkabiliyordu. Sadece conta ile kurtulabileceksem mutluyum açıkcası. :)
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti PİCK-UP » 24 Haz 2012, 15:31

ben conta patlak 200 km yolu geldim tık demedi araç maaşallah geldim...

kapak söküldü kapak çürümüş orjinali ile değişim yagı zartı zurtu derken 1050 lira masraf ettim... ;(


ama performans düşüklügü yaşamadım.

fan bir açıp bir açmıyorsa kesin üst kapak contasında hava yaptırıyor hava yapıncada araç fanı açmıyor..

geçmiş olsun.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti hakan1284 » 25 Haz 2012, 01:45

PİCK-UP yazdı:ben conta patlak 200 km yolu geldim tık demedi araç maaşallah geldim...

kapak söküldü kapak çürümüş orjinali ile değişim yagı zartı zurtu derken 1050 lira masraf ettim... ;(


ama performans düşüklügü yaşamadım.

fan bir açıp bir açmıyorsa kesin üst kapak contasında hava yaptırıyor hava yapıncada araç fanı açmıyor..

geçmiş olsun.


anladım. sağolasın, sana da geçmiş olsun usta. vallahi pazartesi ya da salı bakıcaz anlıcaz inşallah bakalım bize ne kadar masraf çıkacak tam olarak merak ediyorum. bugün bi arabanın yanına gittim çalıştırayım dedim çalıştı. fakat sanırım motor yağı ile su karışmış, sızdırmış. bir de böyle bi yerden hava alıyor sanki. bi ses var.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti hakan1284 » 25 Haz 2012, 17:52

arkadaşlar bugün ustaya götürdüm ve çıkan sonuç şu; dediğiniz gibi üst kapak contası değişiyor, ayrıca silindir kapağına taşlama yapılamadığı için o da komple değişiyor. toplamda 750 lira bi maliyeti oluyor. bir de yanında yağını falan değiştiririz artık. silindir kapağı girmeseydi araya iyiydi valla ama yapcak bi şey yok, daha önce defalarca taşlanmış, artık kaldıramıyor, patlak verir yine diyorlar.
yardımlarınız için teşekkürler.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti Abdulkadir OĞUZ » 25 Haz 2012, 18:31

Hakan kardeş, üst kapakta silinme payı kalmamışsa değiştir çünkü arabandan verim alamassın yanma odası çok daraldığı için araban ayar tutmaz çok yakar ve hareret yapar. Butün yedek parçaları kendin al ustaya götür. Üst kapağı değiştirdiğin zaman arabandaki farkı göreceksin araban çok rahat çalışır ve yakıt giderin de azalır. Termostat ve fan müşürü eski ise mutlaka değiştir. Sana tavsiyem üzerindeki fan orijinal ise güçlü bir fan ile mutlaka değiştir. Ayrıca içeriden rahatlıkla ulaşacağın bir tane fan anahtarı taktır. Hararet çok yükseldiği zaman içeriden sen açarsın o zaman contayı yakmaktan kurtulursun. Yağ ile suyun karıştığını yazmışsın. Motor yapıldıktan sonra temiz yağı koymadan önce kullanılmış yağ ile arabanı 3-5 dakika çalıştır motorun içindeki yoğurt olan yağ artıkları da temizlenmiş olur. Bu yağı boşalt sonra yeni yağı koydur ve 1 tane de kaydırıcı koydur. Kolay gelsin selamlar.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti PİCK-UP » 25 Haz 2012, 18:38

ben hepsini orjinal kullandım sadece üst kapak 750 lira idi.

konuda paylaşmıştm yardımcı olabilir...

http://www.skodam.com/kendin-yap/yine-yeniden-be-951-ve-motor-yenileme-t28155.html
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti hakan1284 » 25 Haz 2012, 22:35

Abdulkadir OĞUZ yazdı:Hakan kardeş, üst kapakta silinme payı kalmamışsa değiştir çünkü arabandan verim alamassın yanma odası çok daraldığı için araban ayar tutmaz çok yakar ve hareret yapar. Butün yedek parçaları kendin al ustaya götür. Üst kapağı değiştirdiğin zaman arabandaki farkı göreceksin araban çok rahat çalışır ve yakıt giderin de azalır. Termostat ve fan müşürü eski ise mutlaka değiştir. Sana tavsiyem üzerindeki fan orijinal ise güçlü bir fan ile mutlaka değiştir. Ayrıca içeriden rahatlıkla ulaşacağın bir tane fan anahtarı taktır. Hararet çok yükseldiği zaman içeriden sen açarsın o zaman contayı yakmaktan kurtulursun. Yağ ile suyun karıştığını yazmışsın. Motor yapıldıktan sonra temiz yağı koymadan önce kullanılmış yağ ile arabanı 3-5 dakika çalıştır motorun içindeki yoğurt olan yağ artıkları da temizlenmiş olur. Bu yağı boşalt sonra yeni yağı koydur ve 1 tane de kaydırıcı koydur. Kolay gelsin selamlar.

evet usta o pay kalmadığı için değiştirmenin en iyisi olacağını söylediler, biz de değiştirelim dedik. yaz mevisimi termostat'ı komple söküyorum ben. şu an termostat yok. kış mevsimi tekrar takıyorum. onun dışında fan müşiri ve fan konusunda da bi ayar çekmek gerekecek sanırım. çok teşekkür ettim bilgilerin için, sağolasın. selametle.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti hakan1284 » 25 Haz 2012, 22:38

PİCK-UP yazdı:ben hepsini orjinal kullandım sadece üst kapak 750 lira idi.

konuda paylaşmıştm yardımcı olabilir...

http://www.skodam.com/kendin-yap/yine-yeniden-be-951-ve-motor-yenileme-t28155.html

valla şu halde bile bana oldukça masraflı geliyorken her şeyi orijinal yapmak sanırım benim bütçemi oldukça aşar. elbette keşke orijinal yapabilseydik ama en azından yenilemiş oluyoruz, eskisinden kat be kat daha iyi olacağı aşikar. bir süre daha böyle kullanacaz artık. eyvallah. selametle.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti semih10 » 26 Haz 2012, 08:23

walla hocam bende 93 135l ile takriben 7-8 ay yanık contayla gezdim banamısın demedi tabi anlamadım öle gezdiğimi en kısa mesafelerde bile hararet en üst seviyede gezdim ve hemen hemen hergün su takviyesi yapmıştım.. Şu an sıfır motor oldu gerekli herşeyi yaptım düşününkü 2.250 tl masraf yapıldı motora diyeceğim hocam nerde tırak orda bırak bu arabaların bu huyunu seviyorum gidiyor alet..:)
Konuşsam tesiri yok,sussam gönül razı değil...
Kullanıcı avatarı
semih10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 30 Eyl 2010, 22:02
Ad Soyad: semih turhal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Fiat Linea 1.3 Multijet Active


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir