performans

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

performans

İleti SDP57 » 04 Haz 2006, 13:26

Arkadaşlar mrb. forumda yazdıklarınızın bir kısmını okudum we hepinizi takdir ettim hepinize teşekkürler skoda adına:)) nese okudum we kayıt olmaya karar werdim çünki güsel bir ortam we sayfa we hep skodacılar :)) nese forumdaki yazılanlar işime yarayacak eminim şimdiden yazan arkadaşlara teşekkürler.benim bir konuda fikir almam lazım we burası çok iyi diye düşünüyorum KONU ;


bende 93 favorit 135 lx war ama ben aracı bu şekilde kullanmayı istemiorum biras sıra dışı olmalı diye düşündüğüm için arabanın bazı kısımlarını deiştirmeyi düşünüyorum we motorda da oynamalar yapmayı tabii. kısacası aracın dış aksamına body kit uygulamayı we motorunda da ufak tefek oynamalar yapmak istiorum.ne dersiniz ???


buarada arabanın motor gücü düşük yane 75hp ben bunu nekadar çıkara bilirim ???


          Yardımlarınız için teşekkürler...

 
SDP57
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2006, 13:13

İleti yonetici » 04 Haz 2006, 21:42

Aracınızn motorunun satandart hali 50KW diğer bir değişle 68HP, malesef 75Hp değil. Motor kapağı taşlama işlemi uygulayarak kompresyon oranını arttırıp performans kazanabiliyorlar. Bunun için motor rektifiyesi ile uğraşan bir ustaya aracınızı götürebilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti SDP57 » 05 Haz 2006, 13:19

peki bu işlemden ne alırız kaç hp ? we kutu içi hava filtresi bu araçlarda performans için yardımcı olurmu ?bunların dışında headers falan noolur  yane ben bu araçtan  belki çok şey istiorum belki ama  yolda  bi 106,corsa,saxo gibi araçlarla kalktığımda onları şaşırtmak istiorum.yardımcı olabileceğiniz konuları     yazarsanız sevinirim.
SDP57
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2006, 13:13

İleti yonetici » 05 Haz 2006, 14:03

Favoritin orijinal motoru ile pek birşey yapamazsınız. Kapak taşlamanın 3-5HP ötesinde bir güç artışı sağlayacağını pek sanmıyorum. Kutu içi filitrelerde sadece sizin aracınızda değil birçok araçta performans açısından fayda sağlamaz. Açık hava filitresi kullanırsanız çok azda olsa bir performans sağlanabilir. Ama modifiye husunda çok üzerinde oynanılacak bir aracınız olmadığının sanırım sizde farkındasınız.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti SDP57 » 05 Haz 2006, 16:14

ewet maalesef öle ama akıl akıldan üstündür felsefesinden yola çıktım sizlere  bilir kişilere soriim dedim. ama dışına  body kit uygulaması yapmaya çalışıcam we motorada elimden ne gelirse...
SDP57
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2006, 13:13

İleti felicia » 05 Haz 2006, 21:24

peki motoru değiştirsek, daha büyük ya da daha güçlü bir motor varmı sorunsuz uyum sağlayan. yani şanzumanı değiştirmeden, motor kulaklarının yerleriyle oynamadan vs...

felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti yonetici » 06 Haz 2006, 01:08

Arkadaşlar motor değiştirme sadece teoride mümkündür pratikte maliyet ve getirdiği avantaj açısından hiçbir uygulanabilirliliği yok.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti SDP57 » 06 Haz 2006, 13:14

motor değiştirme fikri güsel ama araçın şasisi nekadar kaldırır bilinmez daha doğrusu kaldırırmı. motor değiştirmek yerine headers,piton kapaklarını taşlatmak,bilmem karbüratörlü araçlarımıza olurmu ama emme manifoldu,dereceli egzantrik mili gibi faaliyrtler uygulayamazmıyız.bide bu araçlara chip tuning uygulanırmı ???
SDP57
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2006, 13:13

İleti yonetici » 06 Haz 2006, 15:33

[quote="SDP57"]bide bu araçlara chip tuning uygulanırmı ???[/QUOTE]


Elektronik işletim sistemi olmadığı için uygulanamaz. Favorit motoru tamamen mekanik çalışır.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti SDP57 » 07 Haz 2006, 16:03

peki bunun gibi şeyler yapamazmıyız???
SDP57
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2006, 13:13

İleti yonetici » 07 Haz 2006, 17:13

Modifiyeyi seven bir insan değilim çok kapsamlı bir bilgimde yok ama emin olduğum tek şey favoritin en modifiyeli hali bile günümüzdeki sıradan bir arabanın performans seviyesine ancak ulaşır.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti SDP57 » 07 Haz 2006, 19:01

mutlaka doğru ama benim amacımda bu aracı 250-300 hp ye kadar yükseltipde subaru impreza weya mıtsubishı evo,gibi araçlara kafa tutmak deil :)) sadece 100-120hp civarlarına getirebilirsem benim için yeterli olur. amacım sıradışı bir skoda favorit tabii sadece body kit ile değil motoruda farklı olmalı :)) tabii bu sadece benim isteğim. bu isteğim nekadar gerçekçi we ne kadar gerçekleşir bilemiyorum.
SDP57
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2006, 13:13

İleti yonetici » 07 Haz 2006, 19:49

Favoritin motoru değil 100-120 HP; 75Hp seviyesine bile gelmez. Bu araçlar redline diye tabir edilen yüksek devir aralığında bile yeterli yağlama yapamayan bir yağ pompasına sahip. Bir motorun gücünu bu derece yükseltmenin mümkünatı yoktur. Favoritin motoru sizin modifiye hevesinizi tatmin edecek kapasitede değil. Zaten istesenizde bu aracı modifiye edecek motor parçası bulamazsınız.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti tolga_kaan_ » 05 Tem 2006, 00:07

kusura bakma ama istediğin neredeyse 2 katı bir güç artışı. hem  de 68 HP lik bi araçtan bunu yapman imkansız  yapsan yapsan (ki parçaları yoktur uyduramazın da büyük ihtimalle) 90 HP olsun bu bile hayal bence. umutlarını kırmak istemem ama en kolay çözüm motor değişimi. bunu da birebir tadilatsız yapılabileceğini sanmıyorum ki olsa bile astarı yüzünü geçer. bence uğraşma hiç.. iyi geceler
tolga_kaan_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 50
Kayıt: 04 Tem 2006, 00:08

İleti alper » 12 Ekm 2006, 23:14

skodana öle masraf yapmalısın ki istediğin gbi olsun...ufak defek şeylerle aracın hızını performansını sadece oynatırsın ilerletemessin... Ouch
alper
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ekm 2006, 00:45

İleti fmysoft » 04 Arl 2006, 03:44

yabancı bir forumda 68'den 185 hp ye çıkartılmış favorit görmüştüm. nasıl yapmışlar tam anlamadım ama mekanizma içersinde turbo ve hava girişinde carbon blow-off vardı. bide kesinlikle standart motora benzemiyordu.
default favoya bir çok usta 'falza bişi yapılamaz' diyor. gördüğüm aracın adresini hatırlayabilsem burada yayınlamak, ustayada göstermek isterdimClap
fmysoft
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 03:18

İleti favoritrally » 05 Arl 2006, 01:02

Herkese merhaba foruma yeni üye oldum gerçekten çok fazla hoşuma gitti tam aradığım ortam işte burda Big%20smile


Favorite modifiye diyince direk daldım konuya kusura bakmayın gerçektende hastası olduğum bir arabadır favorit modifye ilgili söylemek istediğim bir kaç şey var arac motor olarak modifiye yapılabilir ancak kaportanın durumu iyice gözden geçirilmelidir . amoritsör kulelerine takılan kule gergisi kesinlikle şarttır . modifiye yapmak demek arabaya bolca para dökemek demektir turbo uyugulaması oldukça masraflı bir sistemdir pistonların biyel kollarının yatakların gerekirse krank milinin bile değişmesi gerekebilir ancak bu parçaların değşiminden sonra araç yüksek boostla güç üretmeye başlar. Standart motora uygulanması demekse bir facia dan farkı kalmaz,yada boost olmaz sadece görüntü ve ağırlık olur.

 

Araçlarımızın yol stabilizesi oldukça düşüktür yerden yüksek ve kafadan kaymaya meilli bir araçtır öncelikle yapılacak modifiye bana kalırsa ağırlık merkezi birazdaha yere yakın ve standarttan farklı helezon veya amoritsör setleri kullanmaktır . Lasitklerde performansta oldukça farklılık gösterir kalın tabanlı lastikler sürüşü kabiliyetini ve firenajı artırırken standart veya varsa daha ince tabanlı lastikler performansınız oldukça artıracaktır ancak frenlere dikkat tahmin ettiğinizden birkaç metre daha ötede duracaksınız

 

Modifiye ile yazdıklarım şimdilik bukadar hepinize kazasız belasız günler favoritinize iyi bakın onları üzmeyin yoksa onlarda sizleri üzebilir Smile

 

Tolga Tezeken / İzmir

 

 

 
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti ünsal » 05 Arl 2006, 01:14

[quote="favoritrally"]

Herkese merhaba foruma yeni üye oldum gerçekten çok fazla hoşuma gitti tam aradığım ortam işte burda Big%20smile


Favorite modifiye diyince direk daldım konuya kusura bakmayın gerçektende hastası olduğum bir arabadır favorit modifye ilgili söylemek istediğim bir kaç şey var arac motor olarak modifiye yapılabilir ancak kaportanın durumu iyice gözden geçirilmelidir . amoritsör kulelerine takılan kule gergisi kesinlikle şarttır . modifiye yapmak demek arabaya bolca para dökemek demektir turbo uyugulaması oldukça masraflı bir sistemdir pistonların biyel kollarının yatakların gerekirse krank milinin bile değişmesi gerekebilir ancak bu parçaların değşiminden sonra araç yüksek boostla güç üretmeye başlar. Standart motora uygulanması demekse bir facia dan farkı kalmaz,yada boost olmaz sadece görüntü ve ağırlık olur.

 

Araçlarımızın yol stabilizesi oldukça düşüktür yerden yüksek ve kafadan kaymaya meilli bir araçtır öncelikle yapılacak modifiye bana kalırsa ağırlık merkezi birazdaha yere yakın ve standarttan farklı helezon veya amoritsör setleri kullanmaktır . Lasitklerde performansta oldukça farklılık gösterir kalın tabanlı lastikler sürüşü kabiliyetini ve firenajı artırırken standart veya varsa daha ince tabanlı lastikler performansınız oldukça artıracaktır ancak frenlere dikkat tahmin ettiğinizden birkaç metre daha ötede duracaksınız

 

Modifiye ile yazdıklarım şimdilik bukadar hepinize kazasız belasız günler favoritinize iyi bakın onları üzmeyin yoksa onlarda sizleri üzebilir Smile

 

Tolga Tezeken / İzmir

 

 

 
[/QUOTE]
öncelikle aramıza hoş geldin ....bundan sonra bekliyoruz ona göre (bende izmirdeyim buluşmalara beklerim ona göre)
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir