conta yakma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

conta yakma

İleti favo41 » 04 Eyl 2012, 10:43

arkadaşlar contayı değiştireceğim ama nasıl bir conta almam gerekiyor iki yere sordum markaları yokmuş birisi 35 tl dedi
diğeri ise 45 tl dediler
 
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti AhmetH » 04 Eyl 2012, 22:16

valla orijinali TEMAC marka
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti favo41 » 05 Eyl 2012, 06:42

günaydın beyler
motorun saplamalarını çıkarırken bir tanesi kırıldı
şimdi ne yapmam lazım yardımcı olursanız sevinirim
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 05 Eyl 2012, 09:01

Kırılan saplama için muhakkak işten anlayan birine yaptırmalısınız.Sanırım sökünce diş açacak yer yapacak.

Contaya gelince , benimki Temac markaydı.Deforme olup su almaya başlamıştı.Şu an LPgli araçlar için düşünülmüş Çelik conta takıldı.Şu an sorun yok.Sanırım Temactan dayanıklıdır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 05 Eyl 2012, 09:32

Kırılan saplamanın olduğu yer matkapla delinip boşaltılacak. Daha sonra yeni kılavuz açılıp saplama takılacak. Anlayan birine yaptırırsanız çok iyi olur. Çok zahmetli bir iş değildir aslında ama dikkat gerektirir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti favo41 » 06 Eyl 2012, 06:54

günaydın arkadaşlar
dün motor üst kapağını söktük izlenimlerim şöyle
silindir contası ve egzos un ordaki contaların yarısı yok çok kötü yanmış anlayacağınız tek seferde öyle olmamıştır diye düşünüyorum ama ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum tabi
üst kapağın taşlanmaya ihtiyacı var contanın yanan kısımlarından geçen su üst kapağı derinden üzmüş olacak ki su kanal açmış resmen kendine inşallah taşlama ile düzelir bu arada taşlama payının kalıp kalmadığını nasıl anlarız taşlamaya yarın gidecek
motorun alt kısımları ve pistonların içi contadan dolayı küf ve çamurumsu bir tabaka yapmış bunu nasıl temizleriz acaba benzinle mi yoksa tinerle mi
gelelim kırılan saplamaya yüzeyin yarım cm üstünde kırılmış bana yardım eden abi dışına somun koyup kaynatalım sonra anahtarla çıkartırız dedi şimdi mesele olan kırılan saplamayı alıp gitmem gerekir değilmi yenisini alırken ve nerden alırız parçacılarda varmıdır ki
şimdilik bu kadar
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti AhmetH » 06 Eyl 2012, 10:05

saplamalar var piyasada bence almışken setini alın komple değiştirin.

kapağın ölçüsü vardı yüksekliği o değerin altındaysa kapak para etmiyor diyorlar..

oyuk yerleri alüminyum kaynağı ile doldurup taşlanacaktır muhtemelen.

pisliğin temizlenmesi biraz zor temizlerken gömlekleri oynatırsınız masraf çıkar bene kabasını olduğu kadar almaya bakın yeter.

en olmadı derseniz bir şişe üzüm sirkesini boşaltın içine onunla temizleyin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti favo41 » 08 Eyl 2012, 09:02

günaydın arkadaşlar
dün motoru toplamaya başladık kırılan saplama çok zaman aldı ama çıkarmayı başardık
sibopların üstündeki tırnakları hiç oynatmadan çıkardığımız gibi yerine taktık acaba sibop ayarı bozulmuşmudur acaba tam toplanmadı acaba arabamın ilk sesi nasıl olacak :D özledim arabamı 2 haftayı geçti bozulalı
conta değişim maliyeti de belli oldu sayılır
üst kapak contası 20 tl
monifolt contası 10 tl
hararet müşürünü de değiştim 15 tl
üst kapak taşlama 40 tl
4 lt 20w/50 yağ 40 tl
2 adet saplama 14 tl
2 lt benzin temizlik için 10 tl
150 civarı tuttu hepsi
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti AhmetH » 08 Eyl 2012, 20:20

supap ayarı kesin bozuldu onun hiç kaçar yok :D

soğukken .20mm ayarlayın ikisinide verim alırsınız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti favo41 » 10 Eyl 2012, 07:48

selamunaleyküm arkadaşlar
dün arabam bitti ilk çalışmasını yaptık
ama içim hiç rahat değil bi ayarsızlık var sanki ters giden birşeyler var gibi
araç düzensiz çalışıyor, araç çalışırken sanki bi yerler çizilio gibi bi ses var rolantide daha önce de vardı ve daha yarım saatlik çalıştırmamda hemen motor yağ yapağı terleme yaptı ve kremsi bi tabaka oldu neden olabilir acaba direk su sızdırıyor diyebilirmiyiz
yada yağdan olabilir(yağı kardeşime aldırmıştım sanki adi bir ya gibiydi), motor daha ilk defa çalıştı ondan olabilir diyebilirmiyiz.
birde hararet müşürünü değişmiştim hararet göstergesi oynar oynamaz fan açıyor hemen bunun ne zararı olur acaba
akşam iş çıkışında sanayiye gidip gaz ayarı rolanti ayarı subap ayarı avans ayarı onlara baktırmayı düşünüyorum başka nelere baktırabilirim acaba fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti favo41 » 10 Eyl 2012, 10:27

kimse bi fikir vermick mi
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti MadloveR » 10 Eyl 2012, 13:35

Subaplar biraz sıkı olabilir o sesi o yüzden yapıyor olabilir. Fan müşirinin fişlerini takarken kısa devre yaptırmış olabilirsin o yüzden fan erken açıyordur. En kötü ihtimalle fan müşiri bozuktur yenisini takarsın. Subab,avans ve gaz ayarını yaptırınca tekrar sonuçları yazarsın. Subap ayarını soğukken yaptırmayı unutma sıcakken yaptırırsan ayar tutmaz. 0,20 ye ayarlatırsan hem çekişten hem yakıttan verim alırsın. Yalnız yağ kapağının terlemesi hakkında bir fikrim yok.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti favo41 » 11 Eyl 2012, 12:00

dün iş çıkışı sanayiye gittim ve sadece subap ayarlarını yaptırabildim ve tork anahtarı ile de saplamaları sıktırdım.
ayardan sonra araç stop etme sorunu vardı o sorun çözüldü
marş almama sorunu vardı o da çözüldü şimdi tek marşta hemen çalışıyor
hızlı gitmiyordu sanki arkadan biri çekiyor gibi geliyordu o da çözüldü
şimdi tek sıkıntım motor üflüyor ve kremsi tabaka yapıyor motor yağ kapağına
hortumlar da hiçbir şekilde şişme hava yapma yok önceden yedek su deposu hava yapardı motor ısındığı zaman şimdi öle bişey yok direk açıyorum hava yapmamış oluyor
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti AhmetH » 11 Eyl 2012, 12:06

Kapak catlaktir belki biyerinden, biraz daha kullanin kremleme gecmezse su eksiltirse ya kapak catlaktir yada isciligik iyi degildir conta basmamistir yine kaciriyordur
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti favo41 » 11 Eyl 2012, 12:16

aslında arabamı seviyorum ama böyle sorunlar oluyor çözemiyorum ya ondan sonra da soğuyorum arabadan
acaba fanın erken açmasından bi sorun oluru ki birde termostat ile nasıl uyumlu olacak müşür birde erken açıyor diye yakıt artar mı acaba malum gaz 2,40 olmuş
bi yönden iyi oluyor aslında hemen açılıyor fan sanki direk bağlantı yapılmış gibi
köpüklenme olayını çözmem lazım ama nasıl bilmiyorum şimdiye kadar conta yakma ve ya kaçırma gözlemlemedim hararet yapmıyor su eksiltmiyor yağa su karışmıyor birkaç gün daha kullanayım favoyu bakalım ne gösterecek zaman bize
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti MadloveR » 11 Eyl 2012, 13:03

Motor üflüyor dediğiniz sanırım yağ kapağından üfleme. Ona o kadar takmayın bende taktım bir ara gidip kompresyon testi yaptırdım gayet iyi çıktı motorun durumu. Bizim araçlarda o üfleme normalmiş. Dikkat ederseniz yağ kapağının altında dellik var ordan üflediği havayı tekrar karbiratöre gönderiyor. Yağ kapağındaki köpüklenmeyle ilgili kesin bir bilgim yok yalnız bu sıcak havalarda normal gibi geliyor bana. Yağın buharlaşması sonucu oluşuyor. Yağ da biraz kalitesizse ondan da yapabilir. Ama çok fazlaysa baktırmak lazım. Fanın erken açmasının bir zararı olmaz ama genede isterseniz fan müşirini değiştirin. Termostat derecenizi biliyorsanız müşiri alacağınız yere söylerseniz ona uygun müşir verirler size. Gaz ayarı yaptırmayı da ihmal etmeyin. İyi bir yere yaptırırsanız verim alırsınız uzunca bir sürede bozulmaz.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti sainz » 11 Eyl 2012, 14:30

favo41 yazdı:...termostat ile nasıl uyumlu olacak müşür...

Favorit' in termostadı 88°C' lik; fan müşiri de 87-92°C' liktir. Fabrika çıkışı böyledir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti favo41 » 12 Eyl 2012, 09:43

arkadaşlar bişeyi merak ediyorum çok geç kaldım ama yinede sormak istiyorum
contayı kendim değiştim ya motor bloklarının arasına sadece contayı koyduk kapattık
sızdızmazlık macunu gibi bişey filan sürecek miydik
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir