Acemi Favocu Yardım Bekliyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Acemi Favocu Yardım Bekliyor

İleti Robin » 04 Eyl 2012, 17:16

Arkadaşlar merhaba,
Ben aranıza yeni katılıyorum. Favorit Black Line bir araç için anlaştım 2gün içinde işlemlerini tamamlayıp alıyorum. Önce biraz kendimden bahs ediyim. Bu forumu 1senedir pasif olarak ara ara takip ediyordum skodam olursa üye olurum dedim. Dediğim gibide oldu. 20 Yaşında öğrenciyim, İstanbul'da yaşıyor Edirne'de okuyorum. Sürücülük becerisi az, 1yıllık ehliyetli genç bir arkadaşınız, kardeşinizim. Maddi imkanım spring, samara, şahin gibi arabalara yetiyor. Bu yüzden bende favoriti seçtim. Kendimden bahs ettikten sonra biraz başınızı ağrıtayım şimdi.

Aldığım arabanın bir iki eksiği var ve bu noktada yardımınız lazım.

1-)Değişik bir vites topuzu ve vites körüğü takmışlar ve açıkçası pek oturmamış eğreti duruyor. Bu topuz ve körüğün orjinalini yada en azından işlevsel olarak favorite uyumlu olanını bulabilirmiyim? İstanbul'da, tercihen Anadolu yakasında satan yerler varmı?
2-)Sol arka kapının iç tarafındaki kapı kolunun bulundugu, plastik yuva kırılmış. Bunu temin etmem çıkma bile olsa yada başka bir aracın parçası bile olsa( tofaş falanda olur uyacaksa eğer) mümkün mü? nereden bulabilirim?
3-)Aracı alırken dikkat etmem gereken en hayati noktalar nelerdir? Motor çalışırken elimi egzoz borusunun çıkışına tuttum pislik veya sıvı gelmedi. Aracı babam yüksek devirde yokuşa, manevraya falan vurdu sıkıntı çıkarmadı. Herhalde yaz oldugundan olsa gerek her seferinde tek kontak çalıştı. Bunlardan sonra bakmam gereken, unuttuğum birşey kalmışmı?

Yardımcı olursanız çok sevinirim sevgili skodacılar. Hepinize iyi forumlar.
 
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti mumtazsar » 04 Eyl 2012, 20:15

aramıza katıldığın için öncelikle hoşgeldin.dediğin durumlarda favorit almakla en güzel tercihi yapmışın.çok hız çok özellik istemiyorsan başını ağrıtmayacak bir araç. bendede lx var.aracı alırken öncelikle tabi motorunu bir göster derim. değişen kaza vardır illaki 20 yaşında bir araçta ama şasede bir şey varmı ona bak.birde favoritlerde en büyük sıkıntı elektrik.elektrik parçaları zor bulunur.çıkma illaki var ama en basit sigorta kutusu mesela.neyse blıklıne larda orjinal sandroof var tavana su döküp kaçırıp kaçırmadığını kontrol ettir bence blıklıne larda en büyük sıkıntı o bende alırken çok araştırdım bu yüzden uzak durdum biraz.vites topuzu körüğü orjinali var konyada satılıyor istanbulda rahat bulursun. arka kapı nın ordaki parçalarda kapı tutamağının sıfırı var diğerlerini çıkma bulabilirsin. zatyen zaman zaman burdan yazarsın sıkıntı olursa iyi günler
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti Robin » 05 Eyl 2012, 00:42

Cevabın için teşekkür ederim. Elektrik sorunlarını parça onarılabilir durumda olduğu sürece çözerim ama sunroofa bir test yapayım. Çalışır vaziyette şu anda, su kaçırsa bile onartma şansım olursa önce onarım yoluna gideceğim. En son çare tamamen kapatmak. Vitesi eğer dediğin gibi varsa orjinal alabilirim. Arka iç kapı kolu yuvasınıda çıkma bakarım. En olmadı 4 tane başka bir markadan benzerini arayıp uydurmak lazım. Tekrar saol. Aracı üzerime alma işi bitsin daha detaylı inceleyip gerekirse başka sorularda sorabilirim. :)
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti feliş » 05 Eyl 2012, 13:58

Merhaba arkadaş aramıza hoşgeldin artık desene sende skoda ailesiylesin...
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti Robin » 06 Eyl 2012, 19:15

Bu gün devir işlemleri bitti ama ne bitiş... Aracı aldım eve götürürken trafiğin çok sıkışık olduğu bir mahalde yandaki aracın "araban su fışkırtıyor" demesi ve hareret göstergesine bir bakış attığımda beyaz bölmenin sonlarına doğru çıktığını fark ettiğimde hemen aracı kenara çektim. Galeriyi aradım ve bir usta gönderdiler. Adam aracın devridaim çıkışındaki borunun patladığını değişmesi gerektiğini söyledi. Ancak işi oldugundan yapamayacağını söyleyip, araca su ilave edip gitti. Esnaftanda topladığım su şişelerinin yardımı ile aracı galeriye geri götürebildim. Galericide alıp aracı yan sokaktaki tamirciye götürdü. Oda onarabileceğini ama borunun skoda parçacısından alınması gerektiğini söyledi. Galerici skodacıya gitti boruyu aldı, tamirciye taktırdık. Sorunun asıl nedeninide o anda anladık. Aracın fan motoru çalışmıyordu. Elle çalıştırmayı denediler çalışmadı. Aşağı sokaktaki bir elektrikçiye gönderdiler. Adam biraz baktı "fan motoru yanmış, değişmesi lazım" dedi. Galerici tekrar parçacıya gitti fan motorunu aldı ve getirdi. Elektrikçi motoru taktı. Skodam erken müdahalem, tamircinin boru değişimi, elektrikçinin fan değişimi ve galericinin satış sonrası alakası ile normale döndü. Hararet göstergesi şu anda trafikte ortalama %15-30 arasında gidip geliyor Allah'a şükür. :) Velhasıl biraz zorlu olduysada arabama kavuştum şimdilik beklemedeyiz. Bir iyi haber daha kapı kolu yuvasını bagajda bulmam oldu.(Bu parça malesef parçacılarda yok.) Sigortamızı yaptırıcaz, vites körüğümüzü yenileyeceğiz, gıcırdayan kapı kolları dahil bütün ufak tefek iç aksamı sıcak silikonla yapıştırıcaz ve hazırız ! :D Yakında fotoğraflarıda paylaşacağım sevgili skodacılar !
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti jawacı » 06 Eyl 2012, 20:23

hayırlısı olsun, Allah başka sıkıntı vermesin. aramıza hoşgeldin :)
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti sainz » 07 Eyl 2012, 07:50

Robin yazdı:...Hararet göstergesi şu anda trafikte ortalama %15-30 arasında gidip geliyor Allah'a şükür...

Favorit' in harareti açık yolda ve sabit hızda alttaki kutucuğun hemen üzerinde durur. Dur-kalklı trafikte ise göstergenin yarısına kadar yükselir ve o anda da fanı devreye girer.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Robin » 07 Eyl 2012, 08:18

Daha %50 kadar görmedim ama dönüş yolunda saatin ilerlemiş ve güneşin çekilmiş olmasının etkiside vardır. Yeni taktırdıgım fandan gördüğüm kadarıylada %50 den daha önce açılıyor. Belkide farklı bir müşir taktırmışlardır. Şimdi ise arka sol kapıyı nasıl içeriden açılır hale getireceğim onu düşünüyorum. Kapı kolunun içinde bulunduğu yuva iki parçadan oluşuyormuş. Bagajda kapak kısmını buldum ama kapağın üzerine geçtiği iç kısımda kapı kolunu tutan plastik kırılmış. O yüzden kapı kolunu ne kadar çekiştirsemde kapı açılmıyor. Sigortayı bu gün yaptırabilirsem parçacıya gidip ne yapılabilir bir soracağım. :|
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti efekentli » 10 Eyl 2012, 21:32

öncelikle hayırlı olsun,aramıza hoşgeldiniz.bence fan motorunu içerden de manuel olarak açıp kapatabilceğiniz bir düğmesi yoksa hemen yaptırın,eğer biraz elektirik bilginiz varsa kendinizde yapabilirsiniz.bence skodalardaki en önemli konulardan birisidir bu.yokuş çıkarken açmanızda fayda var,malum olay başıma geldiği için yazıyorum.aracınızı almadan önce,rumuzunu hatırlamadığım bir arkadaşımızda size skodalarla ilgili kronik sorunlarda conta yakma olayından bahsetmişti sanırım.malum,üretildiği ülke soğuk iklim,tabi sizin bulundugunuz ilinde ısı şartları bence önemli.sürekli dik yokuş çıkarken elle fanı açıp kapatma olayı bence çok önemli.ve mümkünse motor sıhhati açısından vites değiştirmeleri devir saatindeki kadranın yeşil çizgilerinde yapmaya çalışın.hem yakıtta hemde motor ısısında faydasını göreceksiniz.
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti Robin » 15 Eyl 2012, 16:47

efekentli yazdı:öncelikle hayırlı olsun,aramıza hoşgeldiniz.bence fan motorunu içerden de manuel olarak açıp kapatabilceğiniz bir düğmesi yoksa hemen yaptırın,eğer biraz elektirik bilginiz varsa kendinizde yapabilirsiniz.bence skodalardaki en önemli konulardan birisidir bu.yokuş çıkarken açmanızda fayda var,malum olay başıma geldiği için yazıyorum.aracınızı almadan önce,rumuzunu hatırlamadığım bir arkadaşımızda size skodalarla ilgili kronik sorunlarda conta yakma olayından bahsetmişti sanırım.malum,üretildiği ülke soğuk iklim,tabi sizin bulundugunuz ilinde ısı şartları bence önemli.sürekli dik yokuş çıkarken elle fanı açıp kapatma olayı bence çok önemli.ve mümkünse motor sıhhati açısından vites değiştirmeleri devir saatindeki kadranın yeşil çizgilerinde yapmaya çalışın.hem yakıtta hemde motor ısısında faydasını göreceksiniz.

Müşiri değiştirdim buraya yazmayalı artık burada yazdığınız aralıklarda açılıyor. Eski sahibi adi bir çin malı müşir taktırmış, sökülünce gördük. Orjinal takınca düzeldi aralıkları. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

Birde sorum var. Aracın vites körüğü çok adi bir körüktü bende başka bir aracın plastik malzemeden yapılmış körüğünü taktım ancak vites koluna şiddetli bir boş vitese itme yönünde kuvvet uyguluyor bu körük ve vites geçişlerini zorlaştırıyor. Vites topuzu ise yapıştırmama rağmen herhalde yapıştırıcının iyi tutmamasından bir türlü taş gibi olup donmuyor vites kolunun üzerinde. Topuz sağa, sola dönüyor. Bu konuda ne yapabilirim ve bana ne önerirsiniz? Farklı bir yapıştırıcı mı? Yoksa topuz mu alıyım? Yada aksesuarcılardan kafama göre güzel bir topuz ve körük alsam uyumlu olurmu? Yardım ederseniz çok sevinirim başıma dert oldu bu ara.
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti firarim19 » 16 Eyl 2012, 14:55

Topuzun eline rahat oturan bir modelini alı ver sıkıntı olmaz. Yağını suyunu ilk başlarda rutin sıklıklarla kontrol et.

Yağ koyulan kapağı kaldır içine bak eğer orada mayonez kıvamlı bir madde varda contan yanmış olabilir. Dikkatli kullan.

Ayrıca lifte kaldırıp AKİS körüğü denilen 5-10 tllik körükler gibi ucuz parçalarını kontrol ettir. Bu körükleri kaputun açıp aralardan bakarak görebilirsin, direksiyonu tam sağ ve tam sol yaptıgında eger yırtıkları varsa bunlar görülür.

Ben 5 sene bindim favorite hep tek marşta çalıştı, kar kış etkilemedi. Yalnız benim aracımda lpg yoktu. LPG performansına bağlı olarak marş süresinin uzaması tolere edilebilir. sorun var dememek lazım.

favorit hakkında herkese söylediğim,

İşletme maliyeti düşük, sade ve kullanışlı bir araç. Parasının fazlasını veren bir araç.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti sainz » 17 Eyl 2012, 08:54

firarim19 yazdı:...Ayrıca lifte kaldırıp AKİS körüğü denilen 5-10 tllik körükler gibi ucuz parçalarını kontrol ettir. Bu körükleri kaputun açıp aralardan bakarak görebilirsin

Buradan sadece diferansiyel çıkışındaki aks körükleri görülebilir.
firarim19 yazdı:direksiyonu tam sağ ve tam sol yaptıgında eger yırtıkları varsa bunlar görülür...

Bu şekilde de tekerlek tarafındaki aks körükleri görünür. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Robin » 18 Eyl 2012, 00:14

Aks körüklerine benzincide lifte kaldırıp baktırdım. Her ikiside yırtılmış. Adam kışa giriyoruz bunları yaptır dedi. Kendisi ucuz bu körüklerin ama işçiliğine çok paranı alırlar, komple inecek dedi. Ne gibi sorunlara neden olabilir bu yırtık aks körükleri ki?
firarim19 yazdı:Yağ koyulan kapağı kaldır içine bak eğer orada mayonez kıvamlı bir madde varda contan yanmış olabilir. Dikkatli kullan.

Yağı çubuğunu çekip bakıyorum tertemiz çıkıyor. Sizin dediğiniz kapak farklı bir yerde mi? Çubuktaki yağdan belli olmaz mı? Bu arada benzincide yağ değişimi yapan ustada baktı yağla ilgili bir sorun söylemedi.
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti MadloveR » 18 Eyl 2012, 07:54

Aks körüklerinin yırtılan yerlerinden içine toz, nem vb.. alır. Dolayısıyla bu toz ve nem aksları bozar, Allah korusun ciddi kazalara sebep verebilir. Aks körükleri(dış) iki tanesini 10 Tl ye almıştım ben. Tabi arkadaşın dediği gibi işçilik var bir de. Ben komple öz düzeni rot,rotbaşları,aks körükleri,amortisör üst takozları. alt tabla burçları hepsini 1 ay kadar önce yeniledim. İşçilik için 100 Tl istemişlerdi ben kendim yaptım. İşçilik vermedim. Bu malzemelerin hepsi 60 TL tuttu. Demem o ki ön düzen bir araçta önemlidir bir sıkıntı varsa mutlaka yaptırılması gerekir. Bence sizde gösterin bi ön düzeni komple. Aks körükleri yırtıldıysa büyük ihtimal diğer ön düzen parçaları da bozulmuştur.

Yağ çubuğunden değil de motorun üzerindeki yağ konulan kapağa bakacaksınız. Mayonezlenme var mı diye.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Robin » 18 Eyl 2012, 21:25

Arkadaşlar bu kadar tehlikeli birşeyse aks körüklerinin ikisinide değiştireyim. İnternette körük fiyatları 5-7lira arası görünüyor ama bostancı sanayide benden ne kadar şişik bir işçilik ücreti isteyecekler açıkçası bilmiyorum. İnternette 20-30liraya taktırırsın diyende var 150lira verdim diyende. Bende şaşırdım kaldım bu uçurum işçilik fiyatlarına.

Araç cumartesi günü Edirne'ye 280km yol yapıcak ve büyük ihtimalle uzun bir süre geri gelmeyecek. Körükleri buradan alsam Edirne gibi küçük bir ilin sanayisinde takabilecek usta bulabilirmiyim? Yoksa zor ve detaylı bir işmi? Hazır istanbuldayken bostancıda yaptırmayamı bakıyım? Acilen cevap bekler şimdiye kadar yardımcı olan tüm abilerim ve kardeşlerimede teşekkürlerimi sunarım.
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti sainz » 19 Eyl 2012, 08:41

Robin yazdı:Arkadaşlar bu kadar tehlikeli birşeyse aks körüklerinin ikisinide değiştireyim. İnternette körük fiyatları 5-7lira arası görünüyor ama bostancı sanayide benden ne kadar şişik bir işçilik ücreti isteyecekler açıkçası bilmiyorum. İnternette 20-30liraya taktırırsın diyende var 150lira verdim diyende. Bende şaşırdım kaldım bu uçurum işçilik fiyatlarına.

Araç cumartesi günü Edirne'ye 280km yol yapıcak ve büyük ihtimalle uzun bir süre geri gelmeyecek. Körükleri buradan alsam Edirne gibi küçük bir ilin sanayisinde takabilecek usta bulabilirmiyim? Yoksa zor ve detaylı bir işmi? Hazır istanbuldayken bostancıda yaptırmayamı bakıyım? Acilen cevap bekler şimdiye kadar yardımcı olan tüm abilerim ve kardeşlerimede teşekkürlerimi sunarım.

Bence Edirne' ye kadar yırtık körüklerle gitmesin araç. Yola çıkmadan değiştirmenizi tavsiye ederim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti MadloveR » 19 Eyl 2012, 10:06

Edirne de bulabilirsin takacak birini. O kadar zor bir işlemi yok. Ancak yola çıkmadan yaptırsan daha iyi olur. Yırtık körüklerle fazla dolaşma bence. Bir rot balansçıya git onlar da yapabilir. Ayrıca diğer ön düzen parçalarını da gözden geçirmiş olurlar.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Robin » 20 Eyl 2012, 20:08

Eveet, bu gün gözümü kararttım sanayiye gittim. Aracın sağ iç, dış ve sol iç, dış toplam dört aks körüğünüde yeniledim. Aks körüklerini toplam 35 liraya aldım. İşçiliğe ise toplam 70lira aldılar. Yer İstanbul Anadolu Yakası - Bostancı sanayisi. Araç Skoda Favorit. Toplam 105 liraya mal oldu ve bunun için uzun pazarlıklar edip bir çok usta dolaşmak zorunda kaldım. Bana pahalı geldi ama tek temennim uzun bir süre aynı sorun için tekrar ödeme yapmamak.
Arkadaşlar birde usta ön lastiklerimde diş falan kalmadığını ve çok eskimiş olduğunu söyledi. Kış değil ve fazla yağış olmuyor diye şimdilik erteliyorum ama yakın zamanda değiştirmem gerekecektir. Hangi lastikleri önerirsiniz? Lastiğe çok az para vermek istiyorum ama en azından 1- 1,5yıl sorun yaşatmasını istemiyorum. Yavaş araç kullanan sakin biriyim. Çok yüksek kalite aramıyorum ama benim ve trafikteki insanların canını korumasını isterim.
Bu arada cumartesi Edirne yolu beni bekler.
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir