Acemi Favocu Yardım Bekliyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Acemi Favocu Yardım Bekliyor

İleti efekentli » 15 Ekm 2012, 01:15

slmlar,aks körükleri değişimi aks içine çamur almasın ve mafsal ve kafaların bozulmaması için çok önemlidir,bozulursa kazaya varan neticeler olabilir.70 tl işçilik bana biraz fazla geldi ama tabi bu durum bölge böle değişebilir.lastiklere gelince benim çelik jantlar orjinalinden büyük,ve üstünde starmax var,yani 185 65 14 diye hatırlıyorum.yanlışda olabilir.115 tl netten buldum.lastikçilerde 125 tl dediler.kargo ile aynı masraf hemen hemen.ve bekleme süresi garanti durumu v.s. var.valla gönül ister michelin takalım ama 150 tl üstünde bir rakam..
 
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti cnrüni » 15 Ekm 2012, 15:06

Merhabalar Dostum bende istanbul da oturan ve Edirne de öğrenci olan bir favorit sahibiyim tam 1 sene evvel bende bütçeme göre favoriti seçmiştim ve hiç pişman olmadım , arabalar eski olduğundan mütevellit ufak tefek sorunlar çıkartıyor bazen fakat bunlar pek masraflı olmuyor :) Özellikle edirne de eğer aracın gaz lı ise çok zorlanacaksın :) adam gibi gazdan anlayan yok :) skoda parçacısına gidip favorite uygun buji ver dedim aldım taktırdım :) ümraniye de gaz ayarı yaptırırken ateşlemesi problemli dediler gittiğim usta bu buji mercedes bujisi dedi bana :) işte böyle bir memleket :) avans tabancası ile avans ayarı yapan bir yer aradım bir türlü bulamadım edirne sanayisinde işte böyle birşey :) Forumun edirne li ayağı olarak görüşelim isterim seninle :)
cnrüni
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 29 Ağu 2011, 01:46
Ad Soyad: caner
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti Robin » 23 Ekm 2012, 17:26

Yeniden Merhabalar. Bir süredir yazamıyordum. Bayram vesilesi ile İstanbula geldim. Kaldığım yerden edindiğim tecrübeleri yazıyım.
Sunroof ve Far Ayarları:
Aracı hayırlısıyla Edirne'ye getirdik ve kullanmaya başladım. Birkaç gün sonra fark ettim ki, hiç gece sürüşü yapmamıştım. 2m önümü zor aydınlatan farlar yüzünden kaza yapma riskiyle bir süre araç sürdüm. Yine bu sıralar çalışan sunroofum malesef silindir şeklindeki plastik bir parçanın kırılması sebebiyle iyi sıkıştırmayıp su kaçırmaya başladı. Bende sunroofu sanayiye götürdüm. Edirne'de hiçbir parça olmadığından gittiğim usta bu silindiri tornacıya götürüp demir olarak yaptırabileceğimi hemde demir olursa bir daha kırılmayacağını söyledi. Ancak sunroofun üst taraftan tamamen sökülmesi ve işçilik ücretlerinin Bostancı sanayideki gibi soygun seviyesinde olmasından korkarak ve yaklaşan kış nedeniyle lazım olmayacığını düşünerek sunroof işini kendim hallettim. Oto nalburundan sıcak su hortumlarını yapıştırmada kullanılan siyah renkli ve içi ipli ve koli bandı ebatlarında bir bandı 5 liraya aldım ve maket bıçağıyla sunroof üzerine, aşağıdan sunroofu sıkıştırdıktan sonra uyguladım. Genel olarak şimdilik işimi görüyor. Yaz gelince daha detaylı bir çözüm düşünülebilir.
Farlara gelince sunroofuma bakan ustaya durumu anlattım. Sol farı yerinden sökere ayarlaması gerekti ve her ikisinide ışığı düz bir çizgide gösteren bir alet kullanarak ayarladı. 45liraya yeni ampuller takabileceğini söyledi ama far ampulu için ve kendi bütçeme göre fazla bulup kabul etmedim. Çalışmayan sol sinyal ampulumde değiştirildi. Toplam 15lira ödedim.
Çalışmayan Kapı Kilidi:
Çok şiddetli bir yağıştan sonra şoför kapısının kilitlenmediğini fark ettik. Akşam öylece park etmek istemedim ve elle alttaki demir kilit sistemini kurcaladım(bir alakası olduğunu düşünüyordum). Böylece kapım hiçbir şekilde kapanmaz hale geldi. Mantığını anlayıp onarmak için yan kapıyada aynını yaptım ve demire dokunarak içeri ittim. Bir yengeç pençesi gibi kapanan demir parça bu kapınında kapanmasını engelledi.( Sakın ola benim yaptığım gibi bu demirlerin nasıl çalıştığını çok iyi bilmiyorsanız dokunmayın bir daha açamazsınız ! ) Artık kilitlenmeme sorunu kendi neden olduğum kapıların kapanmaması sorununa dönmüştü ve akşam aracı yalnız bırakmak imkansız hale geldi. (Ertesi gün sanayi açılana kadar içinde yatmayı bile düşündüm.) Ancak tavsiye üzerine taksi durağına kadar kapıları ellerimizle tutarak (yaklaşık 500-600metre yol)gittik ve taksicinin kapı üzerindeki kilit çubuğu ile dış kapı açma kolunu aynı anda senkronize ve sert biçimde, hızlıca aç-kapa yapması ile benim tabirim ile kapının aşağısındaki yengeç pençesi demirler açıldı ve sorun çözüldü. Ertesi sabah kilitçiye gittim ve sorunlu kapının iç döşemesini sökerek baktık. Kilit çubuğunun hareketini aşağı ileten demirin sabit durmasını sağlayan bir plastik parça kırılmış ve sabit durmayan demir itmesi gereken yeri itmiyordu. Bu plastiği demir bir parçayla değiştirdi ve pazarlıkta eklenince kilit işinden 10Liraya kurtuldum.
Bir tekne olarak Skoda Favorit?:
Ben denemeyin derim. Fazla gidemiyor. :D Şakası bir yana pek çoğunuz bilirsiniz Meriç nehri taştımı Türkiye'nin Meric'in batısındaki tek toprağı Karaağaç ile ulaşımı nehir sakinleşene kadar kesilir. Korkunç bir yağmurun aniden bastırması üzerine taşkın olacağını düşünüp (Sonradan öğrendikki nehir her ne kadar yabancılara taşacak gibi görünsede Bulgarlar barajları açmadan yağmur suyuyla taşmazmış. Gereksiz panik...) tarihi köprüleri birer birer ve zorlukla geçerek merkeze gelmeyi başardık. Bu sırada defalarca 50-60cmcm ve üzeri sularda yüzmek zorunda kalan favoritim oldukça dik bir yokuşta içinde dört kişinin olması ve motorun artık akvaryum gibi su dolmasından dolayı stop etti. Birkaç defa kaldırmaya çalışmam arkamdaki araçlara doğru kayarak diğer sürücülere panik dolu anlar yaşatmama neden oldu. Aracı benzine geçirip birkaç deneme daha yaparak o dar yoldaki dik yokuşu benzinle çıkmayı başardım. Bir süre daha devam ettik ama merkeze gidene kadar defalarca... defalarca... ve ciddiyim oldukça fazla defa derin denebilecek sulara girip çıkmak zorunda kalan favoritim nispeten daha geniş bir yokuşta güçten tekrar düştü ve durdu. Artık ne benzin nede başka şekilde kalkmıyordu. 4kişi olmanın avantajı ve favoritin hafif olmasından faydalanıp aracı 20metre yakındaki otoparka ittik ve orada 2saat kadar bıraktık. Kuru bir yerde karnımızı doyurduktan ve birkaç çay içtikten sonra aracın yanına gittik. Bu favoritin doğayla mücadelesiydi diyebilirim. O kadar sudan sadece olduğu yerde durarak 2saatte kurtulmuşmuydu? Birinci denememi yaptım. Kalkmadı... İkinci denemede tanıdık bir dost sesi gibi gelen favomun motor sesiyle kendimize geldik. Bütün o suyu dışarı atmayı başarmıştı. Daha sonra motor yağına, motor kapağındaki yağa, motor sesine ve pek çok şeye baktım. Evet... O sel gibi suyu kendine zarar vermeden başarıyla atmıştı. Allah'a şükürler olsun aracımı bir kez daha sevdim. :)

Şimdi:

Bu aralar kendini iyi hissediyor sevgili dostlar. Sağ ön camda bir sıkıntısı var gerçe tam anlayamadım ama. Cam rahatça açılıyor ancak kapanırken çok sertleşiyor ve biraz daha zorlasanız o plastik cam açma kolu elinizde kırılacakmış gibi zorlukla kapanıyor. Camın kenarlarından biraz yağ akıttım. Ertesi gün açılırken ve kapanırken biraz ses çıkarmaya başladı ama yarı yarıya rahatladı diyebilirim. Yinede bu konuyla bir ara ilgilenmek lazım. Sanırsam kapının iç kısmını sökmek tek çözüm. Bunun dışında Allah'a şükür iyiyiz. Bu forumdaşınızdan yokluğumda bana yazan herkese selamlar ve teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti Robin » 23 Ekm 2012, 18:03

cnrüni yazdı:Merhabalar Dostum bende istanbul da oturan ve Edirne de öğrenci olan bir favorit sahibiyim tam 1 sene evvel bende bütçeme göre favoriti seçmiştim ve hiç pişman olmadım , arabalar eski olduğundan mütevellit ufak tefek sorunlar çıkartıyor bazen fakat bunlar pek masraflı olmuyor :) Özellikle edirne de eğer aracın gaz lı ise çok zorlanacaksın :) adam gibi gazdan anlayan yok :) skoda parçacısına gidip favorite uygun buji ver dedim aldım taktırdım :) ümraniye de gaz ayarı yaptırırken ateşlemesi problemli dediler gittiğim usta bu buji mercedes bujisi dedi bana :) işte böyle bir memleket :) avans tabancası ile avans ayarı yapan bir yer aradım bir türlü bulamadım edirne sanayisinde işte böyle birşey :) Forumun edirne li ayağı olarak görüşelim isterim seninle :)

Ne kadar güzel. Gaz, buji falan aldığım gibi kullanıyorum. Muayenedende yeni geçti ses veya performans olarakta pek sıkıntı yaşamadığımdan ellemiyorum. İnşallah kışı sıkıntısız geçiririmde bu tip ciddi işleri Edirne sanayide yaptırmak zorunda kalmam. Yaşadığım sorunlar şimdilik ufak tefek umarım kış boyunca daha yormaz beni zira öğrenci olarak sende bilirsin ki her bir liranın önemi var.
Aslında Edirne'de inanılmaz fazla favorit var. Her gün trafiğe çıktığımda oldukça fazla rastlıyorum. Bu kadar çok favoritin olduğu bir şehirde bunun ustasının olmaması tuhaf geliyor. Belkide biz öğrenci olduğumuz için henüz favodan adam gibi anlayan birilerini bulamadık ama inanıyorum sanayide bir yerlerde vardır. Herşeye rağmen bir şekilde aracımı ve aracımı bu şehirde kullanmayı seviyorum. Elbette bir ara buluşabiliriz hem belki başka favocular veya skodacılarda Edirne'de bize katılır.
Kullanıcı avatarı
Robin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 04 Eyl 2012, 16:48
Ad Soyad: Berk
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit Black Line

İleti cnrüni » 01 Kas 2012, 12:45

özel msj attım sana
cnrüni
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 29 Ağu 2011, 01:46
Ad Soyad: caner
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti muzomuzikus » 17 Arl 2012, 17:44

Benimde sizlere bir sorum olacak,arka silecek ve rezistans,çakmak bunlar aynı sigortayamı bağlıdır.?
Çünki hiçbiri çalışmıyor saygılarımla..
Kullanıcı avatarı
muzomuzikus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 26 Eyl 2012, 09:30
Konum: ist.
Ad Soyad: Muzaffer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit l 93 mod

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir