Favoritçiler için iyi bir yazı..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favoritçiler için iyi bir yazı..

İleti isaacx006 » 06 Eyl 2007, 12:09

"1989 yılından bu yana ilk 1.5 yıl 68 BG Favorit 136L daha sonra 92 Model Formen 135GL Ufak bir kaza sonrası 1994 model FormenGLX 1999 Model Felicia Combi GLX, Halen de 2006 Fabia Combi Ambiente Kullanıyorum.
1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BARTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve
Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürrat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hi
 
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti hakanerdogan » 06 Eyl 2007, 15:58

Saab Volkswagen grubunun değil.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ihsan » 06 Eyl 2007, 17:04

bende yazıyı okurken sonlara dogru bu neler yazmıs ya sankı sıfır aracmı arıyo dıyeecktım kı arkadas demıs bulabilecekmısınız haklısın yok gıbı bırsey :) benım aracta ufak kusurlar var ufak bi kaza baska kusru yok ama oda canımı sıkmaya yetıyo keske hic olmasydi neyse tesekkurler arkadasım bide bende bizim favo serisini ladalarda benzetılmesıne cok gıcık oluyom
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti 37skoda37 » 06 Eyl 2007, 23:28

paylaşım için teşekkürler
37skoda37
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Nis 2007, 14:09

İleti tesisatçı » 07 Eyl 2007, 00:25

teşekkürler
tesisatçı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Tem 2007, 02:14

İleti iris_mavi » 17 Eyl 2007, 16:21

Valla hocam acayip bir yazı bu teşekkürler meğer ne oyunlar dönüyormuş favocuğumun üstünde Confused
iris_mavi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Eyl 2007, 18:12

İleti pinti_72 » 24 Eyl 2007, 14:38

Benim araba 92 model ve gazlı ama hiç sorun yaşamadım... 72000 KM.de hiçte hararette yapmadı.... şimdilik memnunuz beni emekli eder... değiştirmeye gerek yok....
pinti_72
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 13:29

İleti aykuttasdelen » 24 Eyl 2007, 14:42

sübap kayıtları mı ? gayd demek istemiş herhalde :))
aykuttasdelen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2007, 17:11

İleti isaacx006 » 24 Eyl 2007, 17:31

valla teknik olarak yeterli bilgim yok. başka bir yerde rastladım yazıya.. hoşuma gitti ve paylaşmak istedim.
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti konevi1 » 25 Eyl 2007, 00:49

güzel paylaşım kardeş, sağol...Felicia 95-lx' de rampa da hararet olayını hele de doluyken mutlaka yaşıyorsunuz.
 

1300 motor/düz yol ve tipik şehir içi araç ve düşük kondüsyon tipolojisi içinde bunu normal sayıp sürücü performansıyla fazla hararet yaptırmamak mümkün yorumlarını duydum. 

 

Fazla uzun yol ve rampa deneyimim olmasa da atalar sözünde " dağ ne kadar yüce olsada yol onun üstünden aşar " denildiği gibi yol ne kadar rampa da olsa felicia hararetde yapsa yola devam eder diyorum.  
2007 Octavia MPİ
Kullanıcı avatarı
konevi1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 17 May 2007, 15:45
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia 2007 A5 kasa MPİ

İleti spepe » 26 Ekm 2007, 12:19

  keşke arascımı almadan önce okuyabilseydim. Güzel bir yazı. alıp kopyalayacağım. bir daki araba alışımda sizi çağırabilir miyim?
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti nolies » 26 Ekm 2007, 12:33

çok faydalı ve bilgilendirici bir yazıgönderen arkadaşa teşekkür ederim.

ancak ben bu yazıdaki bazı bilgilerin doğrı olduğundan şüpheliyim.

benim bildiğim skoda favorit henüz volkswagen grubu skodayı satın almadan önce geliştirilmiş ve üretilmiş bir araç. yani bu durumda 73 model VW motoru kullanılmış olması pek ihitimal dahilinde değil.

 

vw grubu skodayı 1990 yılında satın almış ve 1993 yılına kadar üretime müdahale etmemiş.

 

ayrıca bbc de yayınlanan top gear isimli otomobil programında yayınlanmış skoda favorit incelemesini izlemiştim. bu video da motorun ingiltere sussex te ingiliz mühendisler tarafından geliştirildiğini söylüyordu.
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti sainz » 26 Ekm 2007, 12:37

[quote="nolies"]
çok faydalı ve bilgilendirici bir yazıgönderen arkadaşa teşekkür ederim.

ancak ben bu yazıdaki bazı bilgilerin doğrı olduğundan şüpheliyim.

benim bildiğim skoda favorit henüz volkswagen grubu skodayı satın almadan önce geliştirilmiş ve üretilmiş bir araç. yani bu durumda 73 model VW motoru kullanılmış olması pek ihitimal dahilinde değil.

 

vw grubu skodayı 1990 yılında satın almış ve 1993 yılına kadar üretime müdahale etmemiş.

 

ayrıca bbc de yayınlanan top gear isimli otomobil programında yayınlanmış skoda favorit incelemesini izlemiştim. bu video da motorun ingiltere sussex te ingiliz mühendisler tarafından geliştirildiğini söylüyordu.
[/QUOTE]

 

Henüz hisse devri yapılmamışken bile bazı konularda VW' den yardım aldıklarını biliyorum ben de. Motorun 1973 VW motoru olacağını ben de zannetmiyorum. 120L serilerinde kullanılan motorun biraz daha geliştirilip önden çekişli olmasını ve yanlamasına konumlandırılmasını düzenlemişler yalnızca.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti isaacx006 » 26 Ekm 2007, 16:59

[quote="spepe"]  keşke arascımı almadan önce okuyabilseydim. Güzel bir yazı. alıp kopyalayacağım. bir daki araba alışımda sizi çağırabilir miyim?[/QUOTE]
 

sanırım bu yazının alıntı olduğunu fark edememişsin:) ben faydalı olacağını düşünmüştüm..
isaacx006
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Haz 2007, 02:35

İleti muzaffer » 30 Ekm 2007, 07:33

[2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir. 
 
 Bu görüşe katılmıyorum.92 model favoritle 4 yıl tüplü gezdim ve motorunda hiçbir sorun olmadı.
muzaffer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 01 Haz 2007, 16:04

İleti turuncu » 31 Ekm 2007, 00:06

teşekkurler en azından  başık  acısı  kazandırdı 
turuncu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 22:47

İleti demir_01 » 11 Arl 2007, 22:49

harbıden orda yazılan bısı favocumuzun sportıfgoruntusunu etkılıyo favonun motoru cok assada arada bır benım karter koruması surtuyo yerlere ama bu yuzden arabayı dusuremıom
demir_01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 10 Kas 2007, 20:19

İleti ilk aşk » 11 Arl 2007, 23:01

verdiğin bilgiler için sağolThumbs%20Up
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir