çare bulamazsam satacam yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

çare bulamazsam satacam yardım

İleti mumtazsar » 27 Ekm 2012, 23:26

arkadaşlar hergün takip etmiş olduğum bu forum sitesinde birçok konuya yer verildi.benimkide bunlardan biri ama artık gına geldi ayrı açıyım dedim. gaz sorunu... aracıma ne yaptıysam gazını düşüremedim.20 tl ile gaz 2,70 den 55 km gidiyor kesinlikle 56 demiyor.yani 0,36 krş. aracımdan soğumya başladım. 1600 motorlar 250 yakıyorken 1300 motorun tatmin etmediği halde 0,36 yakması kanıma dokanıyor. bujiler yag yag filtleri hava filtresi yeni değişti.düşmedi tüp beyninden dedim sıfır atiker beyin aldım yine değişmedi. aracın motoru orjinal sadece egsoz var onuda çok nadir açıyorum arada (vanalı) atladığımız bi yer veya yapmadığım bişey varmı şurdan bide şu diyebilcek arkadaşların yardımlarını bekliyorum.aksi taktirde bu aracın fazla durcagını zannetmiyorum. bi favorit parası kadar masraf ettim satmakta istemiyorum önce çözüm yolunu bulmalıyız teşekkürler
 
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 27 Ekm 2012, 23:53

Egzozun sıkması lazım motoru en başta onu söyleyeyim size.

Bendede açık egzoz vardı 2003 - 2005 arası 1 sene direk düz boru idi.. sonra küçük bir orta susturucu aldım çok ses azalsın diye sonrada komple kapattım..tamamında araba 110-120 yi geçmiyordu.

*Ondan sonra araba benzinde çalışıyor halde olsa şahane olur.
*Benzinde iyi gidiyorsa LPG ayarını iyi yapmak lazım

iyi LPG ayarının özü iyi mikserden geçer sağı solu bantlı ise hava filitre kutusunun mikser para etmiyordur.
bantlamadan düzgünce ayar tutabilen bir mikser seçmeniz lazım. Ayrıca karbüratöründe sağdan soldan hava almaması lazım.LPG ayarını temiz filitre ile yapmanızda çok önemli.

ölçümüde LPG durana kadar doldurup tekrar durana kadar doldurma arasında yaptığınız km ye göre hesaplamalısınız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mumtazsar » 28 Ekm 2012, 00:02

mikseri su hortumları gaz hortumları hepsi değişti. ayarda yaptırdım.egsozdan o kadar farketmez etsinde bu kadar fazla değilmi sizce 0,36 krş.eski beyinle 0,48 krş yakıyordu. yalnız birde şu varkii egsozu açtığımda aracımda manuel kesicide mevcut. aracı egsoz açıkken rahat bırakmam.kapalıyken yakıt konusunda deneyeyim diye aldığım gazın tamamını kapalı egsozla gezdim yakıt aynı. orta susturucu olmasada vanalı olan kapalı zaten.ayrıca en uctaki egsoz tıkaldır dşye 65 tl ye orjinalini alıp onuda değiştirdim. motor büyük olsa zevkimi tatmin edip bastımı gitse 500 de yaksa acımam dokunmazda ama motor küçük ve orjinal stelik gitmemesine ragmen bu şekilde yakması pek mantıklı gelmiyor. ya herkes yanlış ölçüyor yada ben.bazen değpomu fullerim gezerim atıyorum 70 tl ye fullendi. 150 km yol gittikten sonra tekrar fulluyorum üzerine mesela 30 tl aldıysa onu 150 ye bölerek hesaplıyom benim hesabım bu veya 20 30 neyse alıyorum kaç km gittiyse ona bölüyorum.ben mi hata ediyom hesapta.
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 28 Ekm 2012, 00:16

Hesap dogru fullden fulle.
Supap ayarlariniz falan motorun durumu nasil hic bilmiyorum.
Belki distributorunuz avans tutamiyordur.
Tabancayla duzgunce avans ayari yapildi mi , avansi duzgun tutabiliyor ayarlayabiliyor mu araba
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mumtazsar » 28 Ekm 2012, 00:18

aracım birde benzinde hiç gitmiyor sonradan açılıyor ışıklara durduğunda stop ediyor benzindeyken. benden önceki sahibi araca 3 senedir benzin almamış dedi tamirci.karbüratör söküldü temizlendi değişen parçaları olduysada yapılamadı yapamadılar. benzine gaz pedalı hem sertleşiyor hemde gaz yemiyor.sonradan açıldımı gzdan daha iyi çekiyor o kuşkusuz. benim motrmu ölü acaba
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti mumtazsar » 28 Ekm 2012, 00:19

avans ayarı supab ayarı aldığımdan beri yapılmadı 1 senedir bende araç.yapılcak bişi sölenmedi bende bilmediiğim için pek müdahale etmedim.
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti mumtazsar » 28 Ekm 2012, 00:25

aklınıza gelebilcek yapılması gereken neyse benimle paylaşırsanız sevinirm bayram sonrası ilk işim aracımı götermek olacak. sağına soluna sağlam olan yerine boşuna harcama yapmayalım. şu şu olabilir diye yönlendirirseniz o konu üzerinde bi yoğunlaşalım önce
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 28 Ekm 2012, 00:30

Oyleyse ne soylense beyhude.
Sizin once aracin mekaniginin kusursuz oldugundan emin olmaniz lazim.
Hele benzinde calisiyor olsun duzgun gitsin ondan sonra Lpg cok yaksin gitmesin.
Unutmayinki LPG alternatif yakit, araba orijinalinde gidemiyorsa tüpte kör topal gitmesi gayet normal.

Sizin once guzel bir ustaya ihtiyaciniz var.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 28 Ekm 2012, 00:34

Karburatoru dagitip temizletin
Karburatorun manifolda oturdugu conta catlayip hava cekiyor dikkat edin. 2. Bogaz acmayabiliyor vakum hortumlari gevreyip deliniyor. Kapis diyaframi catliyor vs..
Ozetle arabayi benzinde adam akilli yurutun once. Belki benzin pompasi bile kuruyup bozulmustur. Sonrasi kolay
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti darkram » 28 Ekm 2012, 05:18

subab ayarlarını yaptır çok farkedicek göreceksin
darkram
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 08 Şub 2012, 00:11
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 l 93

İleti sarp85 » 28 Ekm 2012, 09:41

düşük motor herzaman çok yakar türkiyede en ideal 1.6 bu arabaların tonajı çok 1.4 ve altı zorlanıyor 2009 focus suan 30lt (litre olarak veriyorum heryerde gaz ucreti farklı) gaz ile 350 km goruyor benim arabam 2005 model 1.4 fabia 310 km yi goruyor benzinle çalışma durumunu düştüm özellikle şehir içi dur kalkın çok olması düşük motoru çok güç harcamaya sevk ediyor diye düşünüyorum ve görüyorum alırken 1000 kg ustunde bir araba için 1.6 dan vazgecmeyin aynı hatayı bende yaptın.....bir örnek daha 206 lar için en ideali 1.4 niye 900 kg araba adam focusa binior benim 2 katım ama ben den az yakıt harcıyor Allah yardımcın olsun seni çok iyi anlıyorum hayat zor araba şart otobus ücretleri çok pahalı bir ailenin otobüse binme şansı yok reziilik hat safada inşallah en kısa zamanda hayırlı bir çözüm bulursun...
Kullanıcı avatarı
sarp85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 21 Ekm 2012, 19:19
Ad Soyad: sencer sarp
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 1.4 classic

İleti bekocan » 28 Ekm 2012, 12:39

mumtazsar yazdı:arkadaşlar hergün takip etmiş olduğum bu forum sitesinde birçok konuya yer verildi.benimkide bunlardan biri ama artık gına geldi ayrı açıyım dedim. gaz sorunu... aracıma ne yaptıysam gazını düşüremedim.20 tl ile gaz 2,70 den 55 km gidiyor kesinlikle 56 demiyor.yani 0,36 krş. aracımdan soğumya başladım. 1600 motorlar 250 yakıyorken 1300 motorun tatmin etmediği halde 0,36 yakması kanıma dokanıyor. bujiler yag yag filtleri hava filtresi yeni değişti.düşmedi tüp beyninden dedim sıfır atiker beyin aldım yine değişmedi. aracın motoru orjinal sadece egsoz var onuda çok nadir açıyorum arada (vanalı) atladığımız bi yer veya yapmadığım bişey varmı şurdan bide şu diyebilcek arkadaşların yardımlarını bekliyorum.aksi taktirde bu aracın fazla durcagını zannetmiyorum. bi favorit parası kadar masraf ettim satmakta istemiyorum önce çözüm yolunu bulmalıyız teşekkürler

2.70 gaz alıyorsun 20 Tl lik ve 70 80 km ğitisn diyorsun zor aldığın gaz zaten çok pahalı boşuna çalışma
2.70 den 20 Tl lik alınan gazla bu kadar ğidir bu araç
ben de 20 Tlik .2.50 den alınan gaz ile 70 km gidiyorum tamamen şehir içi boşa kurcalama
daha bu yaz 2.00 dayken gaz ile şehir dışı 1006 km gittin 155 tl tuttu yan haziran ayında km de 154 kr yaktı amma şehir içi ve gaz fiyatlarına gelince iş değişir kardeş
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti favo41 » 28 Ekm 2012, 13:57

bana kalırsa büyük bi olasılıkla subap ayarındandır. bayramda bende memlekete gittim 150 km gittim full depo bitti
subaplar benim sıkıydı araç 100 den fazla gitmiyordu o yüzdende fazla yaktım
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti mumtazsar » 28 Ekm 2012, 16:00

yarın bi yere götürcem arkadaşlar bende subap ayarları diye tahmin ediyorum yani aklıma başka bişey gelmiyor.karbüratör defalacaelden geçti biraz iyi oluyor sonra eski haline dönüyor.bugun bezin katkısı döktüm benzinde biniyorum.yarında götürcem artık.2. si araba ağır olsa motor küçük akldırmaz çekmez onada eyw.dicem 900 kğ.yarında gösterip yapılamadıktan sonra üzerine 1600 - 1800 cc motor atmak olacak ilk işim.
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti bekocan » 28 Ekm 2012, 22:50

favo41 yazdı:bana kalırsa büyük bi olasılıkla subap ayarındandır. bayramda bende memlekete gittim 150 km gittim full depo bitti
subaplar benim sıkıydı araç 100 den fazla gitmiyordu o yüzdende fazla yaktım

süboplar sıkıydıydı diyorsun kaçlık sente yapılmış veya sen ne yaptırdın nerden biliyorsun süopların sıkı olduğunu ölçtünmü
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti sadebey77 » 29 Ekm 2012, 16:57

USTA BENDE ÇOK UĞRAŞTIM ŞAMANDIRADA GAZ KAÇAĞI VARMIŞ CİHAZLA BAKTILAR BULAMADILAR.BİR SÜNGER AL ELİNE KÖPÜKLÜ GÜZELCE TÜPÜN OLDUĞU YERDEKİ ŞAMANDIRANIN ETRAFINI İYİCE KÖPÜKLE ORDA HAVA ÇIKIYORMU BELLİ OLUR.BEYNİN OLDUĞU YERLERDE YAP.BİRDE ALTTAN GİDEN.BAKIR BORUYA YAP.BENCE ARACINDA KAÇAK OLABİLİR.SAYGILAR.
1994 Model Favorit GLX BOYASIZ 120.000 Km
Rizeli Sadebey

Yüksel ÇAVUŞOĞLU
Kullanıcı avatarı
sadebey77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 116
Kayıt: 11 Eyl 2012, 22:45
Konum: YALOVA
Ad Soyad: Yüksel ÇAVUŞOĞLU
Nereden: Yalova
Arabanız: Skoda Favorit GLX 1994

İleti mumtazsar » 29 Ekm 2012, 22:27

aracımın bugün sibop ayarlarını yaptırdım.bujiler ve hava filtresi değişti. tamircinin dediğine göre yakıtta kesinlikle düşme olcağını söledi. fakat araçta gözle gözükür bir fark olmadı. bugün aracımla giderken altını logar kapağına vurdum. vites geçişleri çok sertleşti. sorunum ne olabilir yarında onu gösterecem. özellikle 2.vites çok zor resmen sürtüyor. bu konu hakkında görüşü olan arkadaşları bekliyorum.teşekkürler.
mumtazsar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 10 May 2012, 23:33
Ad Soyad: mümtaz şar
Nereden: Konya
Arabanız: skoda favorit

İleti forman37 » 29 Ekm 2012, 22:28

aracın vıtes kolu çıkısından sanzumana gıren gıren metak kolu egmış olabılırsın kontrol ettır
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir