motor üst kapak saplaması

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor üst kapak saplaması

İleti favo41 » 05 Kas 2012, 08:20

merhabalar arkadaşlar
danışmak istediğim konu motor üst kapak saplamaları
favonun contasını yeni değişmiştim toplamda 500-600 km yapmamışdır bile
egzosdan su atma sorunum vardı bende saplamaları sıkmaya karar verdim ve subap ayarı yapacaktım sonrasındada saplamaları sıkmaya başladım ki baktım hemen hemen hepsien az iki tur döndüler hiç zorlamadan sonrasında da tabi birisi kırıldı :) üstten sol en baştaki saplama
dedim yapacak bişey yok artık subap ayarını yaptım sonrasında araç çalışmasında problem olmadı ve egzosdan damla su gelmedi şimdi bu kırılan saplama bana ne gibi sorunlara yol açar fikir verirmisiniz
eğerki yerine yenisini takmam gerekiyorsa motorun rektefe isteyip istemediğini nerden anlarım
şimdiden teşekkürler
 
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti FTS » 05 Kas 2012, 09:53

geçmiş olsun. Egzost tan su atması hava yakıt karşımının iyi olduğunu gösterir aslında. Subap ayarıda 375 olmalı. Her neyse. O saplamanın yerine tabiki takılması gerekiyor. Çok ince işçilik kaynak vs ile çıkarmı bilemem. Ustaya göstermende fayda var

16 CBA 96


# Sen bizim suretimize değil, siretimize bak. #
Kullanıcı avatarı
FTS
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 10 Ağu 2011, 14:43
Ad Soyad: Furkan Surer
Nereden: Bursa
Arabanız: 1994 GLX

İleti MadloveR » 05 Kas 2012, 10:06

O saplamayı bir tornacıya götür söktür yerine yenisini taktır. Tornacı üstüne parça kaynatarak veya matkapla delerek söker onu. O kırık saplama ilerde conta yanmasına sebeb olur. en fazla 30 Tl işçilik ödersin tornacıya.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti AhmetH » 05 Kas 2012, 10:54

375 neymis yahu ilk kez duydum supap ayarinda.
Saplamayi kiracak kadar siktiysaniz tork anaktari vs kullanmadiniz demektir.
Muhtemelen blokta catlamis olabilir, kisa donemde bisey olmaz kullanin oyle masraf ciktiginda satarsiniz yeni sahibi yapsin :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti FTS » 05 Kas 2012, 11:20

AhmetH yazdı:375 neymis yahu ilk kez duydum supap ayarinda.
Saplamayi kiracak kadar siktiysaniz tork anaktari vs kullanmadiniz demektir.
Muhtemelen blokta catlamis olabilir, kisa donemde bisey olmaz kullanin oyle masraf ciktiginda satarsiniz yeni sahibi yapsin :D



0.375 hocam ne 0.40 ne 0.35

16 CBA 96


# Sen bizim suretimize değil, siretimize bak. #
Kullanıcı avatarı
FTS
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 10 Ağu 2011, 14:43
Ad Soyad: Furkan Surer
Nereden: Bursa
Arabanız: 1994 GLX

İleti favo41 » 05 Kas 2012, 13:30

ahmet bey ben subap ayarını nasıl yapıcaz onu sorsam size
bazı forumlarda subap tepe noktası diyor bazı yerlrde de tam basacak diyor ikisi aynı şey değil demi
birinci subapı en dipe çekicez 8 e ayar yapıcaz ve öle sırayla devam edicez demi
birde saplamanın bloğu çatlatıp çatlatmadığı nasıl anlaşılır acaba
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti MadloveR » 05 Kas 2012, 13:34

FTS yazdı:
AhmetH yazdı:375 neymis yahu ilk kez duydum supap ayarinda.
Saplamayi kiracak kadar siktiysaniz tork anaktari vs kullanmadiniz demektir.
Muhtemelen blokta catlamis olabilir, kisa donemde bisey olmaz kullanin oyle masraf ciktiginda satarsiniz yeni sahibi yapsin :D



0.375 hocam ne 0.40 ne 0.35


0,375 fazla değil mi favorit için. Ben 0,20 veya 0,25 yaptırıyorum genelde.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti MadloveR » 05 Kas 2012, 14:40

http://www.evdeteknik.com/subab.html bu linkte subab yarını detaylı olarak anlatıyor. Hem de uyguladığı araç favorit. Resimli olarak anlatmış.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti AhmetH » 05 Kas 2012, 15:14

Bu motorlarin supap ayari sogukken yapilir. Tamirhanelerde motorun soguma firsati olmadigindan biraz bol keseden ayar verirler. Soguk motora 0.20mm ayar verip memnun kalmayan gormedim.
Arabayi park edin butun gece yatsin sabahina ayar guzel olur. Bu forumda nasil ayar yapilacagi yaziyordu kisa bir ararma ile bulunabilir.


Blok catlamis ise netekim alimunyum dokumdur saplama kirildiysa catlatmaniz buyuk olasilik anca zamanla anlasilir yag sizintisi vs belli eder kendini.
Dikisleme ile tamir oldu oldu olmadi cikma blok motor numarasi degisimi ruhsat muayne buyuk karin agrisidir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 05 Kas 2012, 15:24

Ayrica sol ustten saplama kirik ise o taraf yuksek kaliyordur supap ayari tutmaz.
Saplamalari kendiniz siktiginiza gore külbütör denilen piyanoyuda siz oturmussunuz demektir ben boyle anlayarak yorum yapiyorum.
Eger hal boyleyse torklamadan taktigini her parca uzun vadede sorun acar ve ayara gelmez.
Bana kalirsa once saplamayi cikarttirin. Blogu sokmeden ortasindan delerek veya ucu kaldiysa ucuna somun kaynatarak durumu kurtarabilirler. Bu islem esnasinda blok catladiysada belli olur durumu degerlendirirsiniz.
Akabinde ayar vs isleri kolay.

Muhtemelen isler yolunda giderse saplama kolay cikarsa cok ucuza durumu kurtarirsiniz.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti MadloveR » 05 Kas 2012, 15:41

Benim blok aynı olaydan dolayı yani çok sıkmaktan dolayı çatlamıştı. Ben kaynak yaptırıp kurtardım. Tekrar kılavuz çekip saplamayı taktık şu anda iyi. Belki sizde öyle kurtarabilirsiniz tabi çatlak olduğunu varsayarak konuşuyoruz.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti favo41 » 05 Kas 2012, 16:04

herkesin verdiği ve paylaştığı bilgiler için çok teşekkür ederim
3 ay önce filan conta yanması ile contayı kendim değişmiştim
sonrasında subap ayarı tork için sanayiye gittim ve işimi hallettim
forumda tekrar sıkılması gerekiyor diye okumuştum hazır da subap ayarı bozulmuşken saplamaları sıktım
benim düşüncem herhangi bir sorun çıkana yani az önce de dedğiniz gibi conta yanana kadar bineyim
contayı değiştirirken saplamanın da yenisini takayım
acaba conta yanması haricinde pistonlara filan zarar verirmi ki
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti MadloveR » 05 Kas 2012, 16:22

Ben o halde 4 ay bindim. Artık son raddeye geldiğinde yaptırdım contayı. Suyu 5 km de bitiriyodu,(tamamamen yağa karıştırmaya başlamıştı) titremeye, çekişi düşmeye başladı öyle yaptırdım. 1,5 yıldır biniyorum herhangi bir sıkıntısı yok şu an. Siz de son raddeye kadar binin bir sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti AhmetH » 05 Kas 2012, 17:23

contadan silindire su giriyorsa piston temizlenir en fazla kurumları falan yanar hangi silindirse tertemiz olur çünkü içerisi cehennem gibi oluyor :)

araç turbo falan olaydı piston supap erir diyebilirdik ama
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti bekocan » 05 Kas 2012, 21:12

MadloveR yazdı:http://www.evdeteknik.com/subab.html bu linkte subab yarını detaylı olarak anlatıyor. Hem de uyguladığı araç favorit. Resimli olarak anlatmış.

arkadaşlar ben burada ki sibop ayarlama işlemini anlaöadım
1. ce 2 . süboplar tam bastığında diyor 7. ve 8 . süboplar ayarlanacak gibi bir işlemden bahsediliyor
benim bildiğim 1. sibop tam bastığında yani aşşağıya tam oturduğunda 8 sibop tamam ayarlanır
ama 1.sibop tam bastığında 2. sibop aşşağıya aynı anda basmas ki
veya 3 .sibop aşşağıya tam bastığında 4 . sibop aynı anda aşşağıya tam basmaz bu nasıl bir anlatım ben anlamadım anlayanlar gelsin
buradaki anlatıma bir bakın
http://www.evdeteknik.com/subab.html
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Bülent Elibol » 13 Kas 2012, 19:37

Arkadaşım.O saplamanın çıkarılması lazım.Çıkartmazsan araba yine conta yakacak.
Tekirdağ/Çorlu Skoda'cı Bülent Elibol Zafer Mah.Yeni Sanayi Sit.Şehit Yüzbaşı Yücel Kenter Cad.No:2 A8-11 Blok
GSM:05355216500
www.skodacorluservis.com
ototeknikcorlu@hotmail.com
Bülent Elibol
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 80
Kayıt: 12 Kas 2012, 20:03
Ad Soyad: Bülent Elibol
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia Combi 1.3 Mpi


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir