siyah duman ustalarım bi bakın bu nedir

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

siyah duman ustalarım bi bakın bu nedir

İleti rüzgarınoğlu » 13 Kas 2012, 12:32

merhabalar 1 hafta önce çok sevdiğim bi kardeşime favorit almayı düşündük aracın başına gittik fakat araç yag ekleme yerinden gaz verince çok kara değilde siyah duman çıkartıyor kapağı takınca bişi yok sizce bunun sebebi nedir? almaktan vazgeçtik sizce iyimi ettik..
 
rüzgarınoğlu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 59
Kayıt: 07 Şub 2012, 02:03
Ad Soyad: erdem zıngıl
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 136L

İleti rüzgarınoğlu » 13 Kas 2012, 12:35

yok mu bilgisi olan birisi?
rüzgarınoğlu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 59
Kayıt: 07 Şub 2012, 02:03
Ad Soyad: erdem zıngıl
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 136L

İleti rüzgarınoğlu » 13 Kas 2012, 13:00

sorunu araştırdım buna üfleme deniyormuş fakar aracın çekişinde yada çalışmasında sorun yok e yagda eksiltmiyor peki bu bir sıkıntımıdır?
rüzgarınoğlu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 59
Kayıt: 07 Şub 2012, 02:03
Ad Soyad: erdem zıngıl
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 136L

İleti rüzgarınoğlu » 13 Kas 2012, 18:38

yok mu hiç bilgisi olan????
rüzgarınoğlu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 59
Kayıt: 07 Şub 2012, 02:03
Ad Soyad: erdem zıngıl
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 136L

İleti skodaizm » 13 Kas 2012, 18:58

Motorun yağ kapağı açıkken araç zaten düzgün çalışmaz. Kapak takılıyken bir sorun oluşmuyor ise herhangi bir problem yok demektir

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti rüzgarınoğlu » 13 Kas 2012, 22:28

teşekkürler ama bende skodamı satmaktayım geçen gün biri geldi aynı dediğim gibi yağ koyma tıpasını açtı ordan hava geliyor diyip bu araç motor istiyor diyip almadı acaba sıkıntı gerçekten motordamıdır ?
rüzgarınoğlu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 59
Kayıt: 07 Şub 2012, 02:03
Ad Soyad: erdem zıngıl
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 136L

İleti skodaizm » 13 Kas 2012, 22:31

rüzgarınoğlu yazdı:teşekkürler ama bende skodamı satmaktayım geçen gün biri geldi aynı dediğim gibi yağ koyma tıpasını açtı ordan hava geliyor diyip bu araç motor istiyor diyip almadı acaba sıkıntı gerçekten motordamıdır ?



O vatandaşın ya alası yokmuş, yada fiyatı düşürmek için pislik atmış.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti rüzgarınoğlu » 13 Kas 2012, 22:38

çok teşekkürler ilginiz ve alakanız için
rüzgarınoğlu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 59
Kayıt: 07 Şub 2012, 02:03
Ad Soyad: erdem zıngıl
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 136L

İleti forman37 » 13 Kas 2012, 22:47

benım aracım 94 model favorıt GLX orjınal boyasız 89,000 kmde bende tamırcıyım yag kapagın ıacıyorum hava gelıyo gayet normal bu motoru bıtık anlamına gelmez bu saglıklı oldugu anlamına gelır ..
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti rüzgarınoğlu » 13 Kas 2012, 22:50

forman37 yazdı:benım aracım 94 model favorıt GLX orjınal boyasız 89,000 kmde bende tamırcıyım yag kapagın ıacıyorum hava gelıyo gayet normal bu motoru bıtık anlamına gelmez bu saglıklı oldugu anlamına gelır ..

çok teşekkür ederim.. yazın turist bakımından güzel fakat sanayi bakımından yetersiz bi yerdeyim o yüzden adam akıllı anlıyan yok araçlardan yardımlarınız için cidden çok teşekkürler skoda team..
rüzgarınoğlu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 59
Kayıt: 07 Şub 2012, 02:03
Ad Soyad: erdem zıngıl
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 136L

İleti jawacı » 13 Kas 2012, 23:01

ben favonun motorunu yaz başında yeniledim. nedeni silindir kapak contasının eskiyip çürümesinden dolayı yağ ve suyun birbirine karışması. motoru açmışken piston, gömlek,sübaplar,yataklar,falan alayını değiştim. silindir kapağı taşlandı.
sonuç olarak motor sıfır oldu. yağ kapağını açtığımda hafif bir üfleme oluyor. ama motor on numara.
endişe edecek bir durum yok.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti sainz » 14 Kas 2012, 11:32

jawacı yazdı:ben favonun motorunu yaz başında yeniledim. nedeni silindir kapak contasının eskiyip çürümesinden dolayı yağ ve suyun birbirine karışması. motoru açmışken piston, gömlek,sübaplar,yataklar,falan alayını değiştim. silindir kapağı taşlandı.
sonuç olarak motor sıfır oldu. yağ kapağını açtığımda hafif bir üfleme oluyor. ama motor on numara.
endişe edecek bir durum yok.

O "hafif" üfleme olmazsa sıkıntı var demektir zaten. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ömr » 18 Kas 2012, 19:00

araç yak yakıyor iyi baktınmı hafif olması normaldir fakat siyah sa yağ yakıyor segmanlar aşındığında komresör kaçırıyor
ömr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 14 Kas 2012, 21:45
Ad Soyad: ömür akca
Nereden: Samsun
Arabanız: formen

İleti zezula » 19 Kas 2012, 20:41

üstadım yağ kapağından siyah duman geldiğini ilk defa duydum bitik motorda sigara dumanı gibi üfler ama siyah duman ilginç demkki skoda bize daha çok şeyler öğretecek bu arada bitik motora bakmanın çeşitli yolları bu yolları lütfen motor fan açtıktan sonra deneyin iyice ısınsın motor 1. yöntem yağ kapağını aç normal kabul edilir bir düzeyda üfleme normaldir dumansız tabiki, ama duman çıkarsa segmandan kaçırıyor demektir aynı yöntem yağ çıbuğu içinde geçerli bazen üstten üflemez alttan üfler dumanı gördünmü motorcuyu gördün demektir 2. yöntem kesik kesik 4000 devire kadar çıkarak biri gaza basarken siz arka egsozdan bakın mavi duman ve yanık yağ kokusu geliyorsa araç yağ yakıyor demektir kaçın ordan 3. ve en doğru yöntem kompresyon testidir kesin sonuç ve motor ömrünü size söyler bu arada iyi bir motor tamiri 1500tl gibi bir rakama çıkyor bilginize segman,gömlek,piston ,conta değişirse krankta silindir kapakta bir arıza çıkarsa extra olur .....ne güzel cevapladım be.........
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir