Üst Silindir Kapağını Söktüm Yardım edin

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Üst Silindir Kapağını Söktüm Yardım edin

İleti tarık » 06 Arl 2012, 13:50

Merhaba arkadaşlar 6 gündür uğraşıyorum yeni bitire bildim hergün sabah saat 9 dan 4 e kadar çalıştım acele ettim çünkü kışa denk geldi bi an önce bitirmeliydim forma uğramaya bile vaktim olmadı size danışcak okadar çok şey vardıki soramadım doğru yanlış bişeyler yaptık.

1 gün silindir kapağını söktüm.

2 gün silindir kapağını sanayiye getirip sıkışan bujiyi çıkartıp yanan subap ı değiştirdim

3 gün bişey yapamadım çok yağmur yağdı sel tehlikesi atlattık arabada çalışmıyor itebildiğim yere kadar ittim bizim evin önünde 1 metre su vardı tam araç su altında kalıyorduki yağmur kesildi şükürler olsun.

4 gün piston ve gömlekleri çıkarttım segmancıya gittim segmanlarımın ve 1 pistonumun bittiğini söyledi gömlekler sağlammış.

5 gün gölekleri ve pistonları ve kol yataklarını yerine taktım.

6 gün en önemlisi silindir kapağı takmak ve takdım takarken subap çubuklarını en son takdım çünkü oturtması kolay veya zor olsa bile saplamaları sıkmakta zorluk çekeceğimi hissettim subap çubuksuz üst kapak çok güzel oturdu ve saplamaları eşit bi şekilde sıkmaya özen gösterdim çok güçlü sıkmadım tadında bıraktım sonra subap horozlarını gevşeterek çubukları takıp yeniden subap ayarı yaptım.

Blok saplama yuvalarından biri yalama idi demiştim.

Değilmiş patlamış ufak bi çatlak vardı temizlik yaparken elime geldi onu yapanda sevip saydığım ustam bol bol sayıyorum :) şu an dükkanın önünden bile geçmiyorum nasılmı oldu anlatayım aracı aldım benden önceki sahibi ne antifiriz nede yağ biliyormuş aracı aldığımda yağ ve antifirizde yoktu ama su vardı :) aracı alırken ustaya göstermiştim motorun durumu iyi dedik aldık ustaya haşlığını verdik aldıktan sonra yağını değiştirelim dedik 1 lt yağ çıktı araçdan yağı koyunca arkadan dumanlar çıkmaya başladı antifirizide koydumu silindir kapak contasından kaçırmaya başladı ğittik ustaya usta kapak contasını değişti 1 hafta sonra gel subap ayarı yapayım gevsek saplama varmı diye bakayım (ozamanda kapakdan sukaçırma şikayetim devam ediyordu) aldı eline alyan anahtarı ucunada bi boru takdı ayağıyla destekledi sıkmaya başladı dur usta napıyorsun dedim tork anahtarı yokmu sen karışma işime dedi iyi dedik buloku gözümün önünde yalama etti sonra daha kalın bi saplama getirdi onu sıktı catlattı ustaya dedim ne gerekiyorsa yap uzun yola gidecem ben dedim yok ben yapmam bidaha skoda araba yapmam nekadar adi hemen koptu albaşına belayı o halde konya konyadan karabük e gittim 1700 km yol yaptım ilk zamanlar su kaçağı vardı sonradan geçti benim maceram bu nezaman buji şıkıştı o sinirle motoru indirdim.

Yalama olan blok yuvasına kaynak attırıp diş acan bi usta bulmadım hepsi kaçtı bahaneler buldu istanbula gitmem gerektiğini söyledi bende kendim bişeyler yaptım oldu gibi ilerleyen safhalarda belli olur fotlarda görüldüğü gibi 12 lik saplamayı çelik yapıştırıcı ile sıktım sonra silindir kapağını üzerinden takıp somunla sıktım.

Silindir kapağındaki bujiyi çıkarmak ve yanan subapı değişimi 30 tl

Segman ve bir adet piston 80 tl

Silindir kapak çontası 20 tl lpg için olanıymış

Manifolt çontaları 5tl

Kol yatakları 20 tl

Atifiriz ve yağ 40 tl

4 takım buji 20tl

215tl kurtardık şuan çanavar gibi zincir sesi geliyor dediğim araçdaki ses zincirden değilmiş motor sesi çok güzel çekişini torkunu hissediyorum.

İşte benim maceram :)
 
Eklentiler
4.JPG
4.JPG (48.23 KiB) 2083 defa görüntülendi
3.JPG
3.JPG (51.2 KiB) 2083 defa görüntülendi
2.JPG
2.JPG (36.7 KiB) 2083 defa görüntülendi
1.JPG
1.JPG (27.98 KiB) 2083 defa görüntülendi
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti AhmetH » 06 Arl 2012, 16:46

gömleklerin altında şimler olması lazım ?
şim ayarını yaptınız mı yoksa olduğu gibi geri mi taktınız ?
segmanları takarken uçlarını birbirinden en uzak yerlere koydunuz mu

elinize sağlık güzel çalışma olmuş. :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti tarık » 06 Arl 2012, 18:05

Evet gömleklere simleri koyup sıvıconta sürdüm segmancıda nasıl takacağımı gösterdi.
Kafama takılan bisorun oldu araca suyu koyduğumda silindir kapak contasında eksoza bakan tarafından su aktı üst saplamaları biraz daha sıktım su kacağı kesilir gibi oldu aracı çalıştırırken çok zorlandı dakkalarca marşa bastım sonra bi aldı alış o alış motor kendine geldi su akıntısı durdu bidahada akıtmadı neden oldu anlamadım bidahada akıtmadı acaba silindir kapak contammı yamuk anlamadım şuan sorun yok.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti Ömer Fatin » 06 Arl 2012, 19:36

Öncelikle geçmiş olsun ve Elinize sağlık. Birçok kişi için iyi bir örnek olmuşsunuz.
Sizi takdir ediyorum gerçekten. Sorunsuz ve keyifli sürüşler dilerim.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti erciyes » 06 Arl 2012, 23:59

Gerçekten tebrik ederim elinize sağlık sorunsuz sürüşler dilerim.
erciyes
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 164
Kayıt: 08 Ekm 2012, 22:12
Ad Soyad: kazım özdemir
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: fabıa

İleti tarık » 07 Arl 2012, 00:33

Teşekkürler sizlerin sayesinde formu takip edip bilgilendim yoksa cesaret edemezdim.
Takım taklavat ve mekanım olsaydı daha temiz iş yapardım aceleye geldi.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir