1993 favorit 135 lx sabah çalışırken

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1993 favorit 135 lx sabah çalışırken

İleti eqaxll » 05 Arl 2012, 11:03

Merhabalar, aracımı yeni aldım...ancak bazı sorunlarım var
öncelikle yaptıklarımı anlatayım yanlışım varsa düzeltin.
sabah kontağı açtıktan sonra birkez gaza basıp yavaşşça ayağımı çekiyorum. marşa bastığımda gıy gıy gıy ses geliyor bu işlemi en az 3 defa yapınca enson hafif gaz vererek aracı çalıştırıyorum.
araba çalıştıktan sonra çok hızlı çalışıyor devir saati bazen 1500-2000 devir gösteriyor.çalıştıktan bir süre sonra 800 falan oluyor.
bu ilk çalışma sorununun kaynağı ne olabilir.
buji buji kabloları platin,marş motoru diyorlar ? bu arada gaz ayarı ayrı rölanti ayarı bişey mi gaz ayarı denilen şey hava gaz karışımını mı ayarlıyo ?
birde araç 1.2.3. viteste gaz verince bir metal sesi cırıltı sesi geliyor 5. viteste pek sesi duymuyorum ama özellikle 1ve 2 de devri yükselirken cırıltı ses bariz var.
düşünceleri olanlar yorumlarsa sevinirim ustalar malum değiştirmeye başladımı arızayı bulana kadar değişmedik yer ellenmedik parça kalmıyor.
 
Kullanıcı avatarı
eqaxll
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Arl 2012, 11:00
Ad Soyad: taner ege
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 135LX

İleti RODOS55 » 05 Arl 2012, 12:26

Aracınız hayırlı olsun,
Birincisi Size tavsiyem Skoda Ustasından başka birine göstermeyin aracı boşa zaman ve para harcarsınız Özdaş skoda servisini tavsiye ederim ilgi alaka işçilik on numaradır,
Devir olayını bilmiyorum ama cızırtı sesi Şanzumandan yapıyordur, Aynı sorun bendede vardı Usta şanzumanı açıp halletti, Tabi eksantrık zinciride ses yapıyo olabılır Ben yeni değiştirtdim subap ayarıda yapıldı şimdi saat gibi çalışıyor
RODOS55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 24 Arl 2011, 10:44
Ad Soyad: SERKAN ÖZÇINAR
Nereden: İzmir
Arabanız: FAVORİT

İleti eqaxll » 05 Arl 2012, 13:17

teşekkür ederim,şanzuman sorunu sizde neydi masrafı çok oldu mu acaba?
birde bu özdaş oto bornova şifanın ordaki sanayide mi yaşar üniveristesi arkası ?
Kullanıcı avatarı
eqaxll
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Arl 2012, 11:00
Ad Soyad: taner ege
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 135LX

İleti eqaxll » 05 Arl 2012, 14:00

bu arada aracım tüpsüz hiç tüp takılmamış
Kullanıcı avatarı
eqaxll
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Arl 2012, 11:00
Ad Soyad: taner ege
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 135LX

İleti favorit135L » 05 Arl 2012, 17:37

ayni ses bendede oluyodu araca tam gaz yaptimda triger zinciri gevsemis.. degistirdim duzeldi..
favorit135L
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 05 Arl 2012, 17:21
Ad Soyad: abdullah akkoç
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit

İleti favorit135L » 05 Arl 2012, 17:55

ayni ses bendede oluyodu araca tam gaz yaptimda triger zinciri gevsemis.. degistirdim duzeldi..
favorit135L
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 05 Arl 2012, 17:21
Ad Soyad: abdullah akkoç
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 06 Arl 2012, 01:10

İlk yüksek çalışma jikledir. Sorun değildir.
İzmirli olarak ve 12 yıldır izmirde skoda kullanmış biri olarak izmirde adam akıllı servis olarak bor-ser vardı diyebilirim artık yok. Bu nedenle İzmirde adam akıllı skoda servisi bana göre yoktur, çiğli sanayide birini tavsiye ettiler onu ve bilmediklerimi varsa tenzih ederim. Ancak adı geçen serviste yağ değişiminden fazlasını yapmak aracınızın daha erken eskimesine neden olur. Bunu edindiğim tecrübe ile söylüyorum çok tavsiye etmeme rağmen artık edemiyorum. Aracınızı arızası varsa sorunu varsa gayet güzel yaparlar, insanlıklarınada kefilim ancak işçilik ve kullandıkları malzemeleri göz önüne alınca ya gide gele aileden biri gibi dost olursunuz yada zırt pırt biyerlerden sıkıntı çıkar benim gibi başka biyerlerde yaptırıp(istanbul) ordaki harbi skoda ustalarından nelerin yanlış olduğunu nelerin montajı yanlış yapıldığından bozulduğunu hangi malzemenin dandik olduğunu duyarsınız. Bunları bile bile samimiyetten 3 yıldan fazladır gittim hep aynı hep aynı ve tavsiye ettim ama artık gitmiyorum tavsiyemde yukarıdaki koşulladır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 06 Arl 2012, 09:15

eqaxll yazdı:Merhabalar, aracımı yeni aldım...ancak bazı sorunlarım var
öncelikle yaptıklarımı anlatayım yanlışım varsa düzeltin.
sabah kontağı açtıktan sonra birkez gaza basıp yavaşşça ayağımı çekiyorum. marşa bastığımda gıy gıy gıy ses geliyor bu işlemi en az 3 defa yapınca enson hafif gaz vererek aracı çalıştırıyorum.
araba çalıştıktan sonra çok hızlı çalışıyor devir saati bazen 1500-2000 devir gösteriyor.çalıştıktan bir süre sonra 800 falan oluyor.
bu ilk çalışma sorununun kaynağı ne olabilir.
buji buji kabloları platin,marş motoru diyorlar ?

Soğuk motor çalıştırma tarzınız olması gerektiği gibi ancak karmaşık olan Pierburg karbüratörün jike sistemi ve diğer bazı aparatları eskidiği için marş basmamazlık edip gaz vermek gerekebiliyor. Bana kalırsa jiklesini falan sakın kurcalatmayın. Standart karbüratör temizliği ve gerekli aparatların yenilenmesi sorunu çözebilir.
Bu arada çalıştıktan sonra 1500-2000d/d' de çalışması bir sorun değildir. Jikle devrede olduğu için motor yüksek devirde çalışacaktır. Bırakın 10-15 saniye kadar öyle çalışsın. Ardından gaza hızlıca basıp çekin ayağınızı. Bu sefer devir 1000-1200d/d civarına düşecektir. Motor biraz daha ısındığında ise olması gereken 800(+/-50)d/d' ye düşecektir.
eqaxll yazdı:bu arada gaz ayarı ayrı rölanti ayarı bişey mi gaz ayarı denilen şey hava gaz karışımını mı ayarlıyo ?

Gaz ayarı dedikleri motora sevk edilecek yakıt miktarını ayarlamak demektir. Fazla açıksa motor boğulur, fazla tüketir, ...vs. Az açıksa çekiş düşük olur, tüketim yüksek olur, vuruntular olabilir, ...vs. Rölanti ayarı da rölantide kaç d/d çevirmesi isteniyorsa onun ayarlanmasıdır.
eqaxll yazdı:birde araç 1.2.3. viteste gaz verince bir metal sesi cırıltı sesi geliyor 5. viteste pek sesi duymuyorum ama özellikle 1ve 2 de devri yükselirken cırıltı ses bariz var.
düşünceleri olanlar yorumlarsa sevinirim ustalar malum değiştirmeye başladımı arızayı bulana kadar değişmedik yer ellenmedik parça kalmıyor.

Egsoz manifoldunun çevresinde metal bir koruma parçası vardır. Soğukta motor çalıştırıldığında, hava boruları vasıtasıyla egsoz manifoldu çevresinden sıcak hava çekerek ısınmanın çabuk olması sağlanmaya çalışılmış ancak çok da elzem bir parça değildir. Çürümüş, kendini bırakmıştır ve bir yerlere değerek zırıltıyı o yapıyordur. Bana sorarsanız atın gitsin.

Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti eqaxll » 07 Arl 2012, 18:22

cevap veren tüm arkadaşlara ve okuyanlarada değerli yorumlar için de teşekkürler.anladığım kadarıyla karbüratörlü arabalardan özellikle de skoda gibi araçlardan anlayan usta bulmak ve sorununuzu bir çırpıda çözmek epey zor.yorumlarınızda yazılanları deneyip geri dönüş yapacağım. aracımı sabah akşam çok kısa mesafede kullanıyorum şimdilik sabha çalıştırma dışında çok büyük bi problemim yok şükür. tekrar teşekkürler.yeni konu başlıklarında güzel haberlerle de görüşmek üzere ...
Kullanıcı avatarı
eqaxll
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Arl 2012, 11:00
Ad Soyad: taner ege
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 135LX

İleti eqaxll » 07 Arl 2012, 18:40

favorit135L yazdı:ayni ses bendede oluyodu araca tam gaz yaptimda triger zinciri gevsemis.. degistirdim duzeldi..



evet triger de olabilir .araç 230 binde kimbilir ne zaman değişti...
Kullanıcı avatarı
eqaxll
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Arl 2012, 11:00
Ad Soyad: taner ege
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 135LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir