Favorit Forman kalorifer ısıtma sorununu çözdük

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Forman kalorifer ısıtma sorununu çözdük

İleti djisis » 19 Arl 2012, 16:26

Selam arkadaşlar,


Uzun uğraşlar sonucu bir abimle beraber sorunu çözdük, ikimizde de forman var birini hallettik şimdi benimkini yapacağız,

Öncelikle forumlarda ve ustaların söyledikleri her şeyi denedik ve sonuç hep hüsran oldu,

Yaptıklarımız,
Kalorifer motorunu komple temizledik,
Bakır petek taktık,
Peteği ters çevirdik
Plastik kalorifer yatağını (Tüm o gövdeyi) komple süngelerini yeniledik
Olmadı sıfırıyla değiştirdik,
Soğuk havagirişini 5 te 4 oranında kapattık,
Ama sonuç gene hüsrandı,

Çözüm ise çok basit aslında, özellikle rolantide bir süre sonra soğuk hava üflemesi üzerine kafamızda bir lamba yandı, sistem suyu peteklere devir daim olmuyor!

Yıldız sanayide biraz araştırdıktan sonra Mercedes 124 kasalarda kalorifer için ayrı bir elektrikle çalışan devirdaim var, mantık basit petek yukarıda kaldığı için ana devirdaim kalorifer peteğini ısıtamıyor, (Özellikle rolanti ve düşük devirlerde)

Bizde bu devirdaimi aldık (50 TL) ve kendi aracımızda peteğe giriş hortumunu kesip araya bu devirdaimi taktık. Beklentimiz sıcak suyun hızlı bir şekilde dolanarak kalorifer peteğini daha iyi ısıtması,
Şu anda o kadar sıcak hava veriyor ki plastikler erir mi diye düşünmüyor değiliz ama sonuçta aracın içinde artık üşümüyoruz, kısa zamanda diğer araca da bu devirdaimi takarken resimlerini çekip koyacağım siteye

Aklımıza sorun olarak hızlı su sirkülasyonu nedeniyle motorun geç ısınması veya ısınmaması gibi bir şüphe oldu ama işlemi yaptıktan sonra motor ısısını neredeyse hiç etkilemediğini gördük, (Hareret göstergesi işlemden önceki duruma göre hala aynı)

Fikrimizi biraz daha geliştirmeyi düşünüyoruz aklımızda sistemin soğuk hava girişini kapatıp bir hortum yoluyla içeriden (Kabinden) hava çekmesini sağlamayı deneyeceğiz, amaç soğuk havayı ısıtarak vermek değilde zaten kabin içerisindeki ılık havayı daha yüksek ısıya çıkararak vermek,

Sizinde bu konuda farklı fikirlerinizi duymak istiyorum,

Saygılar...
 
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti volg » 19 Arl 2012, 22:48

içerden hava alma fikrini bende epeydir düşünüyorum. 70 lik çelik fleks borular var bu iş için uygun olur.sigorta kutusunun arkasına gelen yerden delip yapmayı düşünüyorum.
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti ozantavsan » 20 Arl 2012, 01:29

Kalorifer kabininin üst kısmı kaputtaki aralıktan hava emer bildiğiniz gibi.İçerideki havayı çekmek için delik açmak vesaire gerekir.

Bunun yerine kalofier kabininin üstünü kapatacak bir aparat yapın.KAbinin ön yüzüne yuvarlak bir delik açabilirsiniz.Bu deliğe aspiratör bacalarına takılan alimüntum olduğunu düşündüğüm esnek borulardan takarsınız.
Borunun bir ucu kabine girer.Diğer ucunu tam ekzos manifoltunun üstüne yerleştirisiniz.
Motor çalıştığında en sıcak bölüm ekzos manifoltu olacaktır.Buradan sıcak havayı içeri alırsınız ,motor suyu ile kalorifer peteğinden sıcak havayıda alırsınız.

Böylelikle içeriden sıcak hava devir daim için içe doğru delik ile uğraşmazsınız.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti volg » 20 Arl 2012, 23:26

bize o kadar sıcak hava lazım değil,zira kalorifer peteğide bir nevi motor soğutma yapıyor.içerideki ılık havayı kullanmak daha iyi olur.
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti forman37 » 20 Arl 2012, 23:30

mantık +1 :) kolay gelsın guzel çalısma ama ben hıc bırıne ıhtıyac duymadım termostadımı kıslıga cevırdım petegımı kontrol ettım tıkanma varmı dıye yok :) bu kıs yaında aracın ıcındekıler don atlet oturuyo :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti fatih usta » 20 Arl 2012, 23:47

ya arkadaş ben de sanayideyim bu benim fikrimdi fikrimi çalmışsınız.:) elinize sağlık karşı dükkan mercedes çi aklıma geldi devirdaim motoru yok yenisi yok çıkması yok dediler öyle kaldı . resim koyarsanız iyi olur elinize sağlık
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti fatih usta » 20 Arl 2012, 23:50

içerideki havayı kullanırssnız verim alırsınız ama içeri acayip buhar olur camlar buğulanır
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti djisis » 21 Arl 2012, 10:28

Öncelikle cevaplarını için teşekkürler,
Yıl sonu olduğu için işler biraz yoğun geç dönüş için özür dilerim


volg yazdı:içerden hava alma fikrini bende epeydir düşünüyorum. 70 lik çelik fleks borular var bu iş için uygun olur.sigorta kutusunun arkasına gelen yerden delip yapmayı düşünüyorum.



Hocam bende direksiyon tarafından düşünmüştüm ama sigorta kutusu tarafı daha mantıklı,


ozantavsan yazdı:Kalorifer kabininin üst kısmı kaputtaki aralıktan hava emer bildiğiniz gibi.İçerideki havayı çekmek için delik açmak vesaire gerekir.

Bunun yerine kalofier kabininin üstünü kapatacak bir aparat yapın.KAbinin ön yüzüne yuvarlak bir delik açabilirsiniz.Bu deliğe aspiratör bacalarına takılan alimüntum olduğunu düşündüğüm esnek borulardan takarsınız.
Borunun bir ucu kabine girer.Diğer ucunu tam ekzos manifoltunun üstüne yerleştirisiniz.
Motor çalıştığında en sıcak bölüm ekzos manifoltu olacaktır.Buradan sıcak havayı içeri alırsınız ,motor suyu ile kalorifer peteğinden sıcak havayıda alırsınız.

Böylelikle içeriden sıcak hava devir daim için içe doğru delik ile uğraşmazsınız.


Egsoz manifoltundan alma fikri de çok güzel fakat kafama takılan o bölümde koku var mıdır? Kabin içini pis kokuyla doldurmak istemem :)

forman37 yazdı:mantık +1 :) kolay gelsın guzel çalısma ama ben hıc bırıne ıhtıyac duymadım termostadımı kıslıga cevırdım petegımı kontrol ettım tıkanma varmı dıye yok :) bu kıs yaında aracın ıcındekıler don atlet oturuyo :D


Eyvallah hocam sen termostat ile çözmüşsün ama ben çözemedim malesef, yukarıda yaptıklarımdan sonra çıldırmak üzereydim niye olmuyor diye, araçları satma durumuna kadar gelmiştik, şimdi bizde senin gibi don atlet oturacaz inşallah :)

fatih usta yazdı:ya arkadaş ben de sanayideyim bu benim fikrimdi fikrimi çalmışsınız.:) elinize sağlık karşı dükkan mercedes çi aklıma geldi devirdaim motoru yok yenisi yok çıkması yok dediler öyle kaldı . resim koyarsanız iyi olur elinize sağlık


Hocam arkadaşla ortaklaşa fikirdi bu çalmadık
Böyle araç çalışır vaziyette içinde otururken kafada ampül yandı, biraz inceledikten sonra bunu yapmayı karar verdik,
Aslında devirdaimin mercedes olmasına gerek yok, başka bir marka devirdaim de olur, elektrikle çalışsın yeter, bildiğim kadarıyla opel'in eski modelleri de aynı durum, yıldız sanayiye uğrama fırsatın olursa kesin bulursun ama 50 Liradan fazla verme, adamlar o kadar acımasız ki...
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti fatih usta » 21 Arl 2012, 17:33

Evet kardeşim dediğin motordan buldun 210 kasa mercedes de de aynı sistem var motoru hediye etti mercedes ci arkadaşım . Takınca sonuçları yazarım inşallah
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti MadloveR » 22 Arl 2012, 10:45

Arkadaşlar bu kalorifer motorunu nasıl sökebilirim. Bir kutu WD-40 boşalttım hala ses yapıyor. Hatta ben yağladıkça arttı sesi.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti şükrü akdeniz » 22 Arl 2012, 23:50

kardesim fikrin cok guzel sagolasın. Ben bugun parcacıya sordum termostatı degıstır dedı 74 luk mus bendekı 84 luk verdi taktım fazla farketmedi galıba bosa degıstırdık senın fıkrın gercekten iyi deniycem bu gosterge panelı iyi gosteriyor ama ibreleri goremiyorum gece napmam lazım cozum bulan arkadaslar varsa fıkır vesin allaha emanet...
şükrü akdeniz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 14 Ekm 2012, 13:53
Ad Soyad: şükrü akdeniz
Nereden: Bursa
Arabanız: formen 135 L

İleti alwaysloser » 23 Arl 2012, 00:16

bugün 84 lük termostat la beraber 40 tl ye orj kalörüfer radyatörü aldım içerisi sıcacık oldu 5 dk da süper oldu sistemi iyi kontrol edin borularda da bükülmeden dolayı kalörüfer peteğine sıcak su gitmiyor olabilir iyi takip edin

göstergeyide sökmek çok basit sökün dağıtın led koyup kapatın
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti djisis » 31 Arl 2012, 15:53

Konunu resimli anlatımı aşağıdaki linkte arkadaşlar,

favorit-forman/kalorifer-isitma-sorunu-cozumu-resimli-anlatim-t30618.html" rel="nofollow
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir