Kalorifer Isıtma Sorunu Çözümü Resimli Anlatım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kalorifer Isıtma Sorunu Çözümü Resimli Anlatım

İleti djisis » 31 Arl 2012, 15:51

Arkadaşlar diğer konu biraz dağılmış bu başlık altında toplamak istedim,

Öncelikle bu yaptıklarımız için hiçbir sorumluluk kabul etmiyoruz, yapmak isteyenlere yardımcı olurum fakat çıkacak herhangi bir sıkıntıyı kabul etmiyorum, tüm sorumluluk kullanıcıya aittir.


Bu uygulamayı yapmadan önce başta termostatınızın, devirdaiminizin, kalorifer petek ve motorunuzun sağlam olduğuna, sistem motor sıcaklığının stabil olduğuna emin olunuz. Bu uygulama sorunsuz bir sistemin, motor sistemine ekleme (LPG gibi) yapılması sonrasında yetersiz kaldığından dolayı yapılmıştır.

Örneğin farklı model ve markalarda ki araçlarda da sisteme herhangi bir ekleme sonrası orjinal devirdaim yetersi kalabiliyor. Cumartesi günü LPG ustamla görüşmem üzere, LPG montajı yapıldıktan sonra LPG regülatörünün ısınmaması sorunlarıyla karşılaştıklarını söyledi. Bunun üzerine bu uygulamayı sorunlu araçlara yapmam için iletişim bilgilerimi istedi. Dönüş olursa birazda para kazanmayı umuyorum.

Aşağıda montaj resimlerimizi sırasıyla veriyorum, uygulamadan sonra sistem sıcaklığında gözle görülür bir sıcaklık düşüşü olmamıştır. Bu uygulama 2 aracada uygulanmıştır. (Forman)

Malzemeler,
1 Ad. Elektrikle çalışan devirdaim
1 Ad. L dirsekli 50 cm. civarında kalorifer hortumu
2 Ad. Kaliteli kelepçe
Gres yağı ve sabun
Yeteri kadar antifriz ve su

Uygulama süresi ortalama 45-60 dk.

Devirdaim motoru






Motora ilave L kalorifer hortumu eklenmesi


Uzun olan hortumun kesilmesi



Kalorifer motorunu kestiğimiz hortuma bağlanması


Motorun bağlandıktan sonraki görünüşleri






Yapmak isteyen benimle iletişim kurabilir, telefondan her türlü desteği elimden geldikçe veririm. Bu soğuk günlerde sıcak bir araç içinde gezmek bizimde hakkımız arkadaşlar.

Eğer ki bir proje oluşturup 20-30 kişilik bir sayıyı yakalarsak motorların sıfırını yurtdışından ithal etme gibi bir kolaylıkta sağlayabilirim arkadaşlar.

Ben yapamam ama yaptırmak istiyorum derseniz Ankara'daki arkadaşlara abimle beraber uygulamayı yaparız, tabi hak verirsiniz ki emeğinde bir ücreti olacaktır.

Saygılar...

Bahadır AYDOĞDU
0541 374 92 86
 
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti MadloveR » 31 Arl 2012, 17:19

Üstten çıkan hortumun ucunu nereye bağlıyosunuz? Radyatöremi yoksa o kestiğiniz borunun kalan kısmına mı ekliyorsunuz?
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti tarık » 31 Arl 2012, 17:29

Elinize kolunuza sağlık
Teşekkürler
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti blues84 » 31 Arl 2012, 18:53

Emeğinize sağlık..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti fatih usta » 31 Arl 2012, 20:59

evet aynı sistemi ben aracıma taktım bilhassa rolantide acayip sıcak veriyor. gaza basınca sikülasyon fazla olunca motor çabuk soğuyor bu sistem uzun süre rolantide çalışan araba için süper . yalnız hareket edince motor acayip hararet düşü
şü yaşadı ustalara sordum fazla devirdaimden olduğunu söylediler .
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti forman37 » 31 Arl 2012, 21:29

guzel olmus ama akünün sabıtleme ayagının ordakı asit yanıkları gozume carptı onlemını alın bence ılerıkı zamanda sorun cıkarıcaktır .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti hakan48 » 31 Arl 2012, 23:37

Elinize Sağlık Uğraşıp Emek Harcamışsınız. Ama Uzun Yıllar Skoda İle Uğraşan Biri Olarak Skodanın Hiç Bir Aracında Kalorifer Isıtmaması Problemi Söz Konusu Değildir. Fırın Gibi Isıtır Aksine Eger Petek Tıkalıysa O Zaman Yeterli Isıtmayabilir Ama Petek Sağlam İse Aracın Silindir Kapak Contası Yanıktır. Onun Dışında Hiç Yeterli Isıtmama Sorunuyla Karşılaşmadım. Bütün Markalarda Eğer Conta Suya Kabarcık Veriyor İse İlk Önce Kaloriferi Isıtmaz. ve Bu Bir Nevi Aracın Arıza Tespiti Kolaylığıdır. Eğer Petek Açık ve Musluk Açık Halde Hala Isıtmıyor İse Mutlaka Conta Hafif Yara Almış ve Su Devirdaimini Düşürmüş Demektir.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti forman37 » 31 Arl 2012, 23:48

suana kadar 1 forman 2 adette favorıt sahıbı oldum hıc bırınde ısıtmama gıbı bır sorunla karsılasmadım yeterkı petek tıkalı olmasın suyu antıfırızı temız olsun termostadı çalısır durumda olsun yeter orjınallıgını bozmaya hıc gerek duymadım sımdıye kadar :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti alwaysloser » 01 Oca 2013, 02:36

walla 7 yıldır biniyorum yazları adana çok sıcak olduğundan son 3 senedir termostat kullanmıyorum kışında 84 lük termostatım takıyorum hiç ısıtmama ibi durum olmadı musluk petek devirdaim sorunsuz olduktan sonra yeni şeyler uydurmaya gerek yok bence yinede emeğinize sağlık
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti djisis » 01 Oca 2013, 19:11

MadloveR yazdı:Üstten çıkan hortumun ucunu nereye bağlıyosunuz? Radyatöremi yoksa o kestiğiniz borunun kalan kısmına mı ekliyorsunuz?



Üstten çıkan?
Şöyle anlatayım, kalorifer peteği giriş suyunun hortumunu kesip araya giriyoruz devirdaimi hocam,

tarık yazdı:Elinize kolunuza sağlık
Teşekkürler


Eyvallah hocam

blues84 yazdı:Emeğinize sağlık..


Teşekkürler hocam

fatih usta yazdı:evet aynı sistemi ben aracıma taktım bilhassa rolantide acayip sıcak veriyor. gaza basınca sikülasyon fazla olunca motor çabuk soğuyor bu sistem uzun süre rolantide çalışan araba için süper . yalnız hareket edince motor acayip hararet düşü
şü yaşadı ustalara sordum fazla devirdaimden olduğunu söylediler .


Hocam bende aynı sorun olmadı, diğer araçta da olmadı, termostatını kontrol et istersen
Çünkü uygulamadan sonra iki araçta yolda seyir halinde fanda açıyor,

forman37 yazdı:guzel olmus ama akünün sabıtleme ayagının ordakı asit yanıkları gozume carptı onlemını alın bence ılerıkı zamanda sorun cıkarıcaktır .


Aynen hocam aklımda, önümüzdeki hafta kaportacıya bırakacam aracı, sağında solunda ufak tekefek şeyler var hepsini halledecek,

hakan48 yazdı:Elinize Sağlık Uğraşıp Emek Harcamışsınız. Ama Uzun Yıllar Skoda İle Uğraşan Biri Olarak Skodanın Hiç Bir Aracında Kalorifer Isıtmaması Problemi Söz Konusu Değildir. Fırın Gibi Isıtır Aksine Eger Petek Tıkalıysa O Zaman Yeterli Isıtmayabilir Ama Petek Sağlam İse Aracın Silindir Kapak Contası Yanıktır. Onun Dışında Hiç Yeterli Isıtmama Sorunuyla Karşılaşmadım. Bütün Markalarda Eğer Conta Suya Kabarcık Veriyor İse İlk Önce Kaloriferi Isıtmaz. ve Bu Bir Nevi Aracın Arıza Tespiti Kolaylığıdır. Eğer Petek Açık ve Musluk Açık Halde Hala Isıtmıyor İse Mutlaka Conta Hafif Yara Almış ve Su Devirdaimini Düşürmüş Demektir.


Hocam çok tuhaf bende ısıtan bir favorit görmedim
Önceki konuya yazmıştım yapmadığımız şey kalmadı,
Contanın yanık olması söz konusu değil, ne su eksiltiyor araçlar nede köpük, kremsi bir şey var yağda suda,
Sorun zaten sistemin orjinalliğinin bozulması nasıl bozuluyor LPG takarak, sonuçta küçük bir devirdaim motoru var biz destek amaçlı taktık sorun kalmadı

forman37 yazdı:suana kadar 1 forman 2 adette favorıt sahıbı oldum hıc bırınde ısıtmama gıbı bır sorunla karsılasmadım yeterkı petek tıkalı olmasın suyu antıfırızı temız olsun termostadı çalısır durumda olsun yeter orjınallıgını bozmaya hıc gerek duymadım sımdıye kadar :)


Hocam zaten LPG takarak orjinalliğini bozuyoruz araçların

alwaysloser yazdı:walla 7 yıldır biniyorum yazları adana çok sıcak olduğundan son 3 senedir termostat kullanmıyorum kışında 84 lük termostatım takıyorum hiç ısıtmama ibi durum olmadı musluk petek devirdaim sorunsuz olduktan sonra yeni şeyler uydurmaya gerek yok bence yinede emeğinize sağlık


Hocam Adanada ısıtma sorunu yaşamaman gerekir zaten Ankara gibi 0 altında dereceleri görmezsin biz sabahları takırdıyoruz burada
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti alwaysloser » 01 Oca 2013, 19:56

ben hala hazırda sağlıklı bir favoritin ısıtmasında sorun yaşamması gerektiği taraftarıyım ben kışın en soğuk zamanında adana pozantı nevşehir yol yaptım karın donun içinde 5 dk da ısıtıyordum içeriyi

tek yapacağınız iyi bir devirdaim 84-88 gidi bir termostat ve temiz sıfır bir petek
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti MadloveR » 01 Oca 2013, 21:31

djisis yazdı:
MadloveR yazdı:Üstten çıkan hortumun ucunu nereye bağlıyosunuz? Radyatöremi yoksa o kestiğiniz borunun kalan kısmına mı ekliyorsunuz?



Üstten çıkan?
Şöyle anlatayım, kalorifer peteği giriş suyunun hortumunu kesip araya giriyoruz devirdaimi hocam,

Eyvallah benim sorduğumda oydu zaten. Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Ömer Fatin » 01 Oca 2013, 22:24

Öncelikle çözümünüz güzel ve açıklayıcıdır. Emeğiniz için teşekkürler. Elinize sağlık.

Ancak, önceki aracım 94 model favorit idi, şimdiki ise 98 Felicia ve Bolu şartlarında aracın rolantide ki ısıtma performansı hariç hiç bir sorun yaşamadım. Rolantide ısıtmaması aracın normal ancak hareket halinde şimdiye kadar hiç ısıtma sorunu yaşamadım.

Kaldı ki bu araçlar soğuk iklim aracı ve kalorifer performansları termostat ve müşürleriniz sağlıklı çalışıyorsa oldukça iyi ve yüksektir. Benim düşünce bu yöndedir.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti elvis » 02 Oca 2013, 09:53

Emeğinize sağlık...Şunu da hatırlatmak istiyorum,ilk çıktığında Favorit iç mekanı en iyi ısıtan araç ödülü almıştı.Zira ön koltukların altından arkada oturanların ayaklarına yeni araçların bile kaç tanesi hava üfleyebiliyor.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti muzomuzikus » 07 Oca 2013, 16:19

hakan48 yazdı:Elinize Sağlık Uğraşıp Emek Harcamışsınız. Ama Uzun Yıllar Skoda İle Uğraşan Biri Olarak Skodanın Hiç Bir Aracında Kalorifer Isıtmaması Problemi Söz Konusu Değildir. Fırın Gibi Isıtır Aksine Eger Petek Tıkalıysa O Zaman Yeterli Isıtmayabilir Ama Petek Sağlam İse Aracın Silindir Kapak Contası Yanıktır. Onun Dışında Hiç Yeterli Isıtmama Sorunuyla Karşılaşmadım. Bütün Markalarda Eğer Conta Suya Kabarcık Veriyor İse İlk Önce Kaloriferi Isıtmaz. ve Bu Bir Nevi Aracın Arıza Tespiti Kolaylığıdır. Eğer Petek Açık ve Musluk Açık Halde Hala Isıtmıyor İse Mutlaka Conta Hafif Yara Almış ve Su Devirdaimini Düşürmüş Demektir.



Bende aynen size katılıyorumki,üstelik bu araçlar kuzey ülkelerinde daha yoğun kullanılıyor-20, lerde,arızalı araca
doping deyil,sorununu halletmeli bence
Kullanıcı avatarı
muzomuzikus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 26 Eyl 2012, 09:30
Konum: ist.
Ad Soyad: Muzaffer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit l 93 mod

İleti Rama » 06 Arl 2015, 15:00

Arkadaşlar 94 favorit aracın kalorifer ısıtmama sorunu vardı termostat taktım, peteği değiştirdik fayda etmedi sonunda aklıma çorum kaloriferi geldi şuan monte ediliyor bakalım bu sefer ısıtacakmı sizinle paylaşacağım :)
Rama
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 28 Kas 2015, 15:28
Ad Soyad: Ramazan Badır
Nereden: Tokat
Arabanız: Favorit

İleti Rama » 06 Arl 2015, 18:19

Çorum kaloriferim takıldı çok mükemmel olmadı sebebi de su tam basınçla dolanamıyor ama eskiye nazaran harika oldu şimdi herkese tavsiye ederim
Rama
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 28 Kas 2015, 15:28
Ad Soyad: Ramazan Badır
Nereden: Tokat
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 06 Arl 2015, 22:48

Çok eski bi konu hortlatmışsınız ama fikrimi söyleyim.

Bu uygulama aracın su sistemindeki bi hata-arızanın üstünü kapatmak anlamına gelir. Favo-formanin orjinal kaloriferinin performansından haberi olmayan yapar anca bu uygulamayı.
Ki uygulama yapılan aracın motor resimlerine bakıldığında genleşme bidonunun hali, motorun görüntüsü bi ipucu veriyor.
Uygulama yapılan araçta termostat veya müşür arızası vardır muhtemelen. Petekler ve borulardada tıkanıklık söz konusu olabilir vs.
Geçmişte çorum kaloriferide kullanmış biri olarak favo-formanlerin orjinal ve problemsiz kalorifer sistemleri bile bi tık öndedir.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir