Karbüratör Vakum hortumlarınıza hiç bakmadıysanız değiştirin

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Karbüratör Vakum hortumlarınıza hiç bakmadıysanız değiştirin

İleti AhmetH » 06 Oca 2013, 16:56

Selamlar

başlık gayet açık eğer durumunu bilmiyorsanız bu hortumlarınızı değiştirin.

Ben aylardır değştirme niyetindeydim bir türlü vakt bulamıyordum. benzinde kullanırken 3000 devirde direk öne kapanıyordu araba 2. boğazın açmadığından emindim ama birisi abi açıyor mikser engellediğinden boğuluyor demişti.. bende zaten LPG de kullandığımdan üstüne düşmedim.

Neden sonra LPG hortumununda dirsek yaptığını görüp düzeltince iyice güzel gitmeye başlayan aracımdan dolayı aklımdaki bu fikir iyice arka plana itildi..

ancak yeni güce alışıp yinede birşeylerin ters gittiğini anlamam uzun sürmedi..

karbüratörü komple söküp eve getirdim 2 metre vakum hortumu aldım çapını bilmiyorum sanayi içinde cıvatacı hırdavatçı falan vardı direk kaputu açtım dayı bundan 2 metre ver diye gösterdim..

daha toplamadan birşeylerin şahane gittiğini görmek çok hoş.

tam tahmin ettiğim gibi 2. boğaz çok zor açılıyordu ve açıldığı kadarını tutmakta zorlanıyordu çünkü hortumlar taş gibi olup çatlamış vakum kaçıyor...

şimdi elimle tam gaz verip ağzımla hortumun ucunu emdiğim gibi 2. boğaz hiç zorlamadan açılıyor
gerçekten tecrübe etmeniz gerek

Bu akşam biraz resim çekersem güzel bir karbüratör konusu açmak istiyorum bakalım kısmet.

meşhur jikle ayarındayım şu anda ordaki diyaframda sıkıntım var yerine sabit tutan pimi çıkartamıyorum punta ile vurmak istiyor olursa bir çivi falan ile ittirerek çıkaracağım .

ama özetle hiç zorlanmadan karbüratörü bile sökmeden 1.5-2 metre vakum hortumu alıp bir makasla ayak üstü 5 dakkada hepsini değiştirebilirsiniz..

daha önce vakum hotrumu diye birşey duymadıysanız muhtemelen aracınız çok değişecektir.

kesinlikle aklınızda bulunsun.
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti PİCK-UP » 06 Oca 2013, 17:00

bnde o durumdan dolayı değişmiştim. geçen sene sonlarına doğru.

güzel konuya inmişsin. resimleri bkliyoruz :)
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti AhmetH » 06 Oca 2013, 17:12

LPG regülatörü iyice su koyverdi Sabah canı çıkıyor marş motorunun.

Benzinde saat gibi çalışsın hele.. çatlak yakıt hortumları falanda değiştirdim.

Dinlendirme kabı + Kapış diyafamım sorunlu bunlarıda yarın alayım sanayiden akşamına toplayacağım. Gaz pedalıda çok sertti bu kapışın bastığı parça sıkıntılı galiba yağlamakta kurtarmıyor bunada bir çözüm bulmam lazım.
gres sürüyorsun sıcaktan sıvılaşıp akıp gidiyor sıcağa dayanan bir gres bulmak lazım sanki :|

herşey yolunda giderse şahane olacak hiç bu kadar üstüne düşmemiştim motorum son 1 aydır şahane para yiyor namussuz :D

ama çok net hatırlıyorum 1. viteste toprak ıslak yolda falan tam gaz yapınca anında patinaja kalkıyordu sarıyordu bu araba şimdi dede gibi aa gidiyormuyuz yeğen diyecek utanmasa :lol:
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti forman37 » 06 Oca 2013, 17:21

dün aksam bende degıstırdım hortumları avans vakumu hortumu benzın valflerının oldugu hortumlar hepsı yenı ayrıca karburatore subab yaglama kiti taktım avans hortumuna T yaparak bagladım aracın cekısı suan muhtesem bınenler benzınde bu dıyolar :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 10 Oca 2013, 17:51

Merhabalar, geçen yıl vakum hortumumu değiştirmiştim.Ağızla çekince motor devrinde artma oluyordu.
Yazıyı görünce hortumu kontrol ettim ,sağlam.Fakat ağzımla emdiğimde motor devrinde bir değişim hissetmedim.
Eski yazılarda avans tertibatının içindeki yayı bir çok arkadaş yumuşağı ile değiştirmişti.Benimkinin sökülecek kısmı bütün gibi olduğundan ve dönmediğinden değişim yapamamıştım.

Bugün kontrol edince şüpheye düştüm.Avans tertibatını değiştirsem ne fark eder?

Acaba karbüratörmü hortuma vakum yapmıyor ? Yoksa avans tertibatı ,yayı filan sert ?????
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 10 Oca 2013, 18:37

Vakum hattı tek distribütör değil Ozan abi, 2. Boğaz , jikle de var hatta westinghouse fren için bile var. Karbüratörde distiribütör için ve jikle için çıkış var. 2. Boğazda karbüratör dışına bağlanıyor.

Vakum hattının diyagramını iyice incelemek lazım.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 10 Oca 2013, 18:41

Ayrıca vakumu yapan motorun kendi emişidir malum, vakum düzgün değilse yani motor sağlıklı değilse ne lpg ne diğerleri. Özellikle karbüratör kendi içinde vakumla düzgün işlemeli. Distribütör biraz serttir ağzınızla emişiniz yeterli gelmeyebilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 11 Oca 2013, 00:04

Karbüratörün parçalarını içeren şema vardı elimde.Ama diğer vakum hatları ile ilgili bir incelemem olmamıştı.
Elinde fotosu varmı ? Karbüratör dışındaki bağlantı ,vakum hortumları bir fotoda belirtilse daha açıklayıcı olabilir.

Aracımın çalışmasında aksaklık yok ,vakum hatlarındaki sorun çalışmada belli olurdu sanırım ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 11 Oca 2013, 00:26

Vakum değişken yük koşullarında değiştiğinden anca bu koşullardaki aksaklıklardan belirti gelir. Mesela tam gaz hızlanma, yokuş çıkma vs.

Rölanti ve sabit yükte vakumda sabittir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ömer Fatin » 11 Oca 2013, 00:43

ozantavsan yazdı:Karbüratörün parçalarını içeren şema vardı elimde. .....



Ozan bey bu şemayı bizimle paylaşma olanağınız varmı acaba? Bizler için de önemli bir kaynak olacaktır.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti AhmetH » 11 Oca 2013, 01:28

Karbüratör pierburg 2e3
Çekler kopyalamış adına jikov LEKR 28-30 demiş

Araştırırsanız herşeyi bılursunuz google da :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 11 Oca 2013, 08:41

AhmetH yazdı:Karbüratör pierburg 2e3

1980 BMW 315' lerin karbüratörü. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir