Favorit motor vuruntu bazı sorunlar

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit motor vuruntu bazı sorunlar

İleti favo135l » 10 Oca 2013, 11:20

Arkadaşlar 1992 model favo 135 l ilk sahibinden hiç tüp takılmamış bir araç aldım. Atiker yeni beyin lpg sistemi taktırdım ve başka da hiçbirşey yaptırmadım. Araç 102000 km de, bu arada hiç lpg ve benzinli araç kullanmadım.
acemisiyim bu arabanın.

arabamda gözlemlediğim sıkıntılar....

- Aracım lpg de çok yakıyordu öyle böyle değil km. 0,60 - 0,70 kr onu gittik başka bir ustaya ayarlattım araç şu anda 0,30 - 0,32 kr yakmaya başladı fakat 160 km hız yapan aracım 120 km hıza düştü, sizce bu durum ve yakıt oranı normal mi.

- Araç normal seyir halinde sanki tüp biter arabanın motoru bayar ya aynı onun gibi anlık gidip geliyor, soğukken çok yapıyor ama araç sıcakkende ara ara yapıyor sanki biri buji kablolarını çekip takıyor yada gazı kesip bırakıyor,

- Arka cam silecek motoru çalışmıyor açtım baktım kablolarını çıkartmışlar taktım denedim. ses var silecek yarıya geliyor sonra takır tukur ses geliyor, motoru mekanik bölümünü açtım kırık bir parça yok sizce ne yapmalıyım.

- Aracımın çakmaklım yerinde tıpa var söktüm içinde bir somun ve somunun ortasında bakır bir uç var. sigaralığı çıkartıp baktım arkasında kablolar takılı bunun çakmaklığı farklımı oluyor yoksa o somun sökülecek mi, arabanın orjinalliğini bozmak istemiyorum. ne yapabilirim.

- Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlarımdan yardım istiyorum.
 
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti favo135l » 10 Oca 2013, 12:38

arkadaşlar hiç mi bilgisi olan yok. yardım lütfen...
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti AhmetH » 10 Oca 2013, 14:25

Hiç lpg takılmadıysa benzinde sorunsuz çalışıyor olması gerek. Benzinde komple sorunsuz bir karbüratör üzerine dönüşen LPG çok kolay ayar düzen tutar.
Benzinde jikle 2. Boğaz kapış vs sorunsuz iş gören karbüratörünüz olduğuna eminseniz lpg ayarı için biraz kısık ayarlanmış diyebilirsiniz.
Belki mikser i falan uygun olmayan şekilde seçmişlerdir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti favo135l » 19 Oca 2013, 12:38

arkadaşım konya da atiker servisi isim vermek istemiyorum şu an yanlız hizmetinden memnun kalmadığım için başka bir ustaya gaz ayarını yaptırmıştım. Söylediğin gibi mikser uyumsuz olabilir ama bana atikerin yeni çıkan karbüratörlü beyni en iyisini takıyorum dedi. anlamayız ki işin tuhafı birisinin tavsiyesi üzerine buraya gittim ve lpg yi takdırdım.

A R K A D A Ş L A R ......

bu gün araç yine aynı arızayı tekrarladı, aracı almama vesile olan usta bujisini, kablosunu yeni değiştirdik o aracın diyor, benzinde araç çita mubarek 3 vites 110 diyor tekleme yok lpg de ara sıra motor elimde kalacak sanıyorum resmen kerkiniyor.

Aldığım gazdan olabilir mi Konyada olanlar bilirler güvenalgaz alıyorum, sıkıntı yanlış gaz istasyonu seçimi olabilir mi.
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti volg » 19 Oca 2013, 23:30

daha önce silecek konusunda yazmıştım.
Bugün kendi kendine çalışan arka sileceğimi tamir ettim.Söktüm silecek motorunu,motor üzerinde kabloların bağlı olduğu kontak kısmı var,tek vida tutuyor,açtım orayı.Sorun plastik dişli üzerindeki tırnağın kontağı ayırmamasından kaynaklanıyormuş.Kontağın metal kısmını dişlideki tırnağın kontağı itecek şekilde birazcık büktüm(dikkatli olmak lazım,çünkü metal çelikten kırılabilir).Sileceğim şimdi çalışır durumda [/quote]
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti ramazanünlü » 20 Oca 2013, 09:15

benim bildigim kadarıyla gaz ile hava dengesiz ondan gaz fazla geliyor yada hava fazla geliyor vuruntuyu genelde ondan yapıyor bir ara benim başımada gelmişti tabi bu dedigim benzinde normal çalıyorda sadece gaz a gecince yapıyorsa
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti MadloveR » 21 Oca 2013, 09:24

favo135l yazdı:
A R K A D A Ş L A R ......

bu gün araç yine aynı arızayı tekrarladı, aracı almama vesile olan usta bujisini, kablosunu yeni değiştirdik o aracın diyor, benzinde araç çita mubarek 3 vites 110 diyor tekleme yok lpg de ara sıra motor elimde kalacak sanıyorum resmen kerkiniyor.

Aldığım gazdan olabilir mi Konyada olanlar bilirler güvenalgaz alıyorum, sıkıntı yanlış gaz istasyonu seçimi olabilir mi.

Güvenal dan gaz alma Shell,BP veyaipragazdan şaşma Konya'da. Aracın gaz ayarı düzgün olmamış sanırım. Sıkıntın ordan kaynaklanıyor.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti favo135l » 21 Oca 2013, 10:56

güvenalgaz bu gün itibariyle bitti arkadaşlar, konyalı şu meşur abiminize ayar yaptırmadan bizim iş çözülmeyecek anlaşılan. ilginize teşekkür ederim, şu arka cam sileceğini de artık üşenmeyen bir usta bulup tamir ettirmek lazım, sağolsun bizim ustalar
-- bu arızalı at yenisini getir iki vida sıkar tamam der ver 20 tl güle güle. ;)
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti favo135l » 23 Oca 2013, 10:16

arkadaşlar FAVOMU SEVMEYE BAŞLADIM :D :D :D

yav dört bujinin başındaymış bizim çözüm.

bu arada şunu öğrendim buji sıfır diye arızalı olmayacak değil mişş.... :P
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti oeb » 23 Oca 2013, 12:56

BEN ARACIMA 3 SENE ÖNCE LPG TAKTIRDIM BASTIM PARAYI BRC OLSUN DEDİM VE GAYETDE MEMNUNDUM , FAKAT LPG EKONOMİ İÇİN TAKILDIĞINDAN BRC 'DE FAZLA YAKITIĞINI DİĞERLERİYLE KIYASLAYIP ATIKER TAKMAYA KARAR VERDİM (BU ARADA ARAÇ SIFIRDAN BERİDİR BİZDE) VE ATIKER BEYİN İLE DEĞİŞTİRDİM YAKIT DÜŞTÜ , FAKAT: BİRAZ SIKIŞTIRINCA 1. 2. 3. VİTESDE YÜKSEK DEVİR YAPTIĞIMDA DURURSAM VEYA BOŞA ATARSAM STOP EDİYORDU , AYAR ÜZERİNE AYAR OLMADI VE BÖYLE 1 SENE GEÇTİ BUJİ VE KABLOLARI AKLINA GELEN HERŞEY ZATEN ARABA B20 SENEDİR BİZDE NE DEĞİŞTİĞİ KALEM KALEM AKLIMDA VE YAZILI .

SONUNDA BEYNİN ARIZALI OLABİLECEĞİ İHTİMALİYLE YENDEN ATIKER MARKA SIFIR BEYİN TAKILDI VE AYNI SORUN GENE VAR BİR TANE DAHA DEĞİŞTİRİLDİ AYNI GÜN GENE AYNI : ATIKERİN BU BEYİNLERİ ARIZALI DENEREK YENİ MODEL FARKLI BİR ATIKER BEYİN TAKILDI ŞU AN NORMAL HERŞEY AMA YAKIT TABİKİ FAZLALAŞTI . SONUÇ OLARAK ARABAMI ÇOK SEVİYORUM DAHA 60.000 KM DE BUTÜR ARIZALAR YÜZÜNDEN SİNİRLENSEM'DE KİMSEYE NE GÜVENİM KALDI NEDE MALZEMEYE OYÜZDEN İYİ TEŞHİS ETMEK GEREKİYOR VE ARTIK ASLA ATIKER MARKASINI GÖRMEK BİLE İSTEMİYORUM
oeb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 167
Kayıt: 14 Şub 2011, 10:33
Ad Soyad: OMER.
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT LX-octavia 1.4 tsi dsg


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir