Favorit GLX Hidrojen+LPG kullanım emisyon değerleri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit GLX Hidrojen+LPG kullanım emisyon değerleri

İleti ozantavsan » 16 Oca 2013, 23:02

Günümüzün bir bölümünü lpg ve lpg+hidrrojen emisyon değerlerine ayırdık.
Benim ve arkadaşın araç ile lpg emisyon istasyonuna girdik.Arkadaşın araç 1600cc karbüratörlü Tofaş 85 model sanırım.Hidrojen sistemi benimkiyle aynı.

İlk önce benim aracı ayara soktuk.
Benim aracım 1300cc 1994 model karbüratörlü Skoda Favorit GLX
Hücrem 9 plaka , 8 hücre , 9 cm ebatlarında , 3mm kalınlıkta Oring contalı .Akım değeri 6-7 amper arası.
400-500 ml hho /dakika.

LPG istasyonunda önce LPG ayarı yapıldı.Emisyon değerleri gözlemlendi.Sonrasında Hidrojen devreye sokularak LPG+HHO 'da emisyon değerleri gözlemlendi.

Fotolara ve vidyoya buradan bakabilirsiniz.
İlk foto aracın lpg ayarı sonrası LPG emisyon değeridir.
Kendi hazırladığım tabloda LPG VE LPG+HHO Emisyon değerlerindeki fark belirtilmiştir.
Vidyo HHO+LPG kullanımı esnasında çekilmiştir.Ve CO2 değerindeki bariz düşüş gözlemlenmiştir.Diğer değerlerde de düşme görülmüştür.oksijen 0,29 dam 0,39'a yükselmiştir.

Vidyom : http://www.youtube.com/watch?v=rqK4mOpXT1Y

Sistemimi aracıma monte ettiğim hali :
http://youtu.be/UExmkL05cKc

********************************

1600cc tofaş aracın emisyon değerleri.

Araç HHO+LPG ile çalışırken (hidrojen aktifken) LPG ayarı ayapılmıştır.

Aşağıdaki vidyo HHO + LPG ile çalışırken gözlemlenen emisyon değerleridir.

http://www.youtube.com/watch?v=lrd_1q5FsGY


**************

Bu vidyo hidroejn sistemi devreden çıkarılıp sadece LPG ile çalışırken gözlemlenen emisyon değerleridir.
Vidyonun sonuna doğru hidrojen tekrar devreye alınmıştır.

http://www.youtube.com/watch?v=ZG8-S478CNQ

Tofaş araca monte diğer aynı hidrojen sisteminin hali

http://elektronikprojeler.com/index.php ... .1140.html

Vidyo: http://www.youtube.com/watch?v=ONuEd3_GJ2E


*******************
 
Eklentiler
hidrojenskodaemisyon.jpg
hidrojen160113-1454.jpg
LPG ayarı sonrası emisyon değeridir.Hidrojen devrede değilken.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 16 Oca 2013, 23:21

Ozan abi Maşallah çok azimli ilerliyorsunuz videolarınızı takip ediyorum youtube üyeliğim var.

gördüğüm kadarıyla O2 artıyor bilirsin o2 yakıcı dır alevi fena parlatır. Oksijen Kaynaklarında biliyorsun oksijen açarak alevi parlatırlar kullanıma hazır hale getirirler.

Sizin internetten araştırıp EGT probe almanız şart.
egzoz manifolduna delip EGT takip etmelisiniz.

yoksa aşırı EGT yükselmesinden egzoz supapları yada üst kompresyon segmanını eritip motoru öldürebilirsiniz.

sürekli EGT takip ederek belirli değerler arasında tutmanız yada belirli bir tavana ulaşınca hidrojen sistemini devre dışı bırakmanız sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum.

başarılar :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ömer Fatin » 16 Oca 2013, 23:40

Ozan kardeşim merhaba,

Emeğinize sağlık. Çalışmalarınızı Bloğunuzdan olsun buradan ve diğer forumdan olsun yakinen ilgiyle takip ediyorum.

Güzel paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Başarılar..
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti ozantavsan » 16 Oca 2013, 23:44

teşekkürler ,egt araştıracağım.Aynı sistemlerde daha fazla gaz üreterek motora gönderip 112.000 km bu şekilde kullana kişiler var.Motorlarında bir sorun oluşmamış.O2 0,29 ve 0,39 şeklinde değişiyor.artış çok fazla değil.Ayrıca ben motora
lpg'ye ek hidrojen göndemiyorum sadece.LPG+Hidrojen+Oksijen veriyorum.Hidrojenin motorda yanması sonrası egzosta O2 artışı olması normaldir.ISı yönünden ele alırsak hidrojen her ne kadar son derece yanıcı bir gaz olsada motor içerisinde ısı tutma özelliği ile ısıyıda almaktadır.Dolayısıyla motor hararetinde düşüş görülmektedir.Ayrıca egzos ısısındada düşüş meydana gelmektedir.Ve en önemlisi motora gönderdiğim gaz miktarı son derece azdır.Motora zarar verebilmek için dakikada litreler bazında hidrojen gönderilmesi gerekir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 16 Oca 2013, 23:47

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir