MERSIN - FAVORIT '94 GLX - SILKELENME ve SESLER

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MERSIN - FAVORIT '94 GLX - SILKELENME ve SESLER

İleti bkatomant » 13 Şub 2013, 11:43

Arkadaslar Merhaba;

1- ARaci sabah calistirdigimda ayagim ile gazla beslemezsem aracin devri dusup stop ediyor. Bu durumu ortadan kaldirmak icin rolanti ayarini biraz yukselttim.
Sabahlari yine ayni sekilde gazla besliyorum, ama biraz yol aldiktan sonra devir 600 de sabitleniyor.

2- Bununla birlikte aracta son zamanlarda hizla gelisen bir sorundan bahsedecegim. Arac ozellikle 1.2.3. viteslerde
sanki motora gaz gitmiyormus gaza basildiginda silkeleniyor, ileri geri sendeliyor. Su an bu cok rahatsiz edici boyutta.

3- Ayrica dun basladi; debriaja basip vitesi attigimda, ayagimi debriyajdan cekmedigim halde civ civ civv diye debriyaj ile baglantili sesler, takirtilar duyuyorum.

Hayra alamet degil gibi bu davranislar. Yola kalacagim diye korkar oldum. Aracida kullanmak zorlasti. Debriyaj kavrama yeri sanki diplere dustu gibi. Biraz kaputtan acip debriyaji yukarda kavrasinda diye contali ayar yerinden ayar yaptim ama nafile...


Yorumlarinizi ve Mersin' de duzgun bir usta onerilerinizi rica ederim...
 
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti favo135l » 13 Şub 2013, 12:36

arkadaşım 600 devir çok düşük

benim kanatim,

1- bujilerini ve kablolarını değiştir,
2- lpg gaz ayarı yaptır,
3- depraj işini ben onu bilmiyorum moldover le görüş derim.

sorunlarını giderince paylaş ki bilgilenelim...
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti MadloveR » 13 Şub 2013, 13:07

Öncelikle buji ve kablolarını ayrıca tevzi makaranızı kontrol edin eskimişse değiştirin. Karbüratörün arkasındaki elektrik fişlerini de kontrol edin paslanan yerinden çıkan varsa değiştirin. İyi bir yere gaz ayarı yaptırın. Sarsılmanın sebebi aşağı yukarı bunlar. Debriyaja gelince sanırım debriyajınız bilya dağıtmak üzere, gelen o ses bilya sesi kısa süre içinde bir tamirciye gösterin, baskı balatanız değişecek büyük ihtimal.
AYrıca debriyaj ayarı için halatın ucundaki somunu sağa doğru 5-6 tur çevirirseniz biraz daha yukarı alır. Somunu çevirirken arkadaki halatı penseyle tutmayı da unutmayın. Her 5 turdan sonra kontrol edin kavrama noktasını istediğiniz yerde bırakın. Ama debriyajınız bittiyse bu geçici bir çözümdür.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti bkatomant » 13 Şub 2013, 13:41

favo135l - Madlover; bilgi icin tesekkur ederim.

Eklemeyi unuttum. Bujilerin kablolarini cekip kablo uclarına ve buji baslarına wd-40 sıktım tamamen duz mantıkla. Belkide hata yaptım. Ama degisen birsey olmadi. Hafta sonu bana sanayi yolu gozuktu. Artık ellerimi
kaldırdım teslim oluyorum. Dediklerinizi yapip buradan cvplarimi yazacagim. Ilginize, emeginize tsk ederim ustadlarim

Ve deviride gidene kadar soyle 800-900 lere cikarayim. Idarelik. Tskler...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti alwaysloser » 13 Şub 2013, 19:32

eğer adanaya yolun düşerse kendi tamircimi tavsiye ederim favorit formanıların sıfırından bugüne tek tamircisidir başka araba bakmaz teknik servisten özgenden gelmedir bende 7 senedir ustama giderim şiddetle tavsiye ederim

adana kıyıboyunda özen köprüsü civarında kime sorsanız gösterir
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti bkatomant » 14 Şub 2013, 09:31

aleaysloser -

Tesekkur ederim tavsiye icin. Maalesef bu gun araba cok zor calisti. Benzine gectim, gaza gectim.
Bir alagosyanlar yaptim calisti ama cok zor oldu. Arabayi vitese zor takiyorum. Garc gurc geciyor. Ayagimi debriyaja basiyorum civcivcviiivii sesler geliyor. Vitesi takinca bu sese takir takir takir ayri bir ses ekleniyor ve arabaya alttan birseyler vuruyor gibi güpg güp güp sesler cikiyor. Ciftlik koyden merkeze zor geldim. Adana' ya bu halde gitmek intihar etmek gibi birsey olur sanirim. Dun bir iki yer onerileri aldim Mersin icinde. Bu gun oglen islerim hafif olursa arabayi birakacagim.


Masrafim insallah cok cikmaz...

Tekrar teskler ilginilerinize...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti bkatomant » 14 Şub 2013, 09:42

Skoda yetkili servisi aradim. Baski balata ne kadar degisir diye. Iscilikle beraber 350-400 dediler. Soke oldum :)
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti MadloveR » 14 Şub 2013, 09:46

Debriyajınız tamamen dağılmış. Geçmiş olsun. Gün içinde debriyaja basınca araba stop edecek, vitese kesinlikle geçmeyecek,debriyaja bastığınız halde vitese takmak isteseniz bile sanki debriyaja basmıyormuş gibi atacak kendini öne araba. Araba yolda bırakmadan bir tamirciye götürün bir an evvel. Valeo marka baskı balata 110-120 Tl arasında sanırım 100-150 arası da işçilik alırlar. Bu arada anlattığınıza göre ateşleme sisteminizde de sıkıntı var. Bujileri kabloları, distribitör kapağını, tevzi makarsını iyice bir kontrol ettirin.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti AhmetH » 14 Şub 2013, 10:20

2 ayrı sorununuz var gibi.

birincisi debriyaj bitmek üzere yada bitmiş, baktırıp değişmek gerekebilir.

ikinci sorun ise LPG sisteminden. Diyafram kendini salmış ayara gelmiyor olabilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti MadloveR » 14 Şub 2013, 10:41

bkatomant yazdı:Skoda yetkili servisi aradim. Baski balata ne kadar degisir diye. Iscilikle beraber 350-400 dediler. Soke oldum :)

Orijinal Sachs marka baskı balata takacaklarsa normal. Sachsın fiyatı 200-220 TL arasında. Valeo daha cazip, ben yaklaşık 15-20 gün önce değiştirdim sizdeki aynı sorunlar bende de oldu. Ben toplamda 280 TL verdim.
Valeo baskı Balata-120 TL
Sol İç Aks körüğü- 10 TL
İşçilik- 150 TL
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti bkatomant » 14 Şub 2013, 10:59

MadloveR yazdı:Debriyajınız tamamen dağılmış. Geçmiş olsun. Gün içinde debriyaja basınca araba stop edecek, vitese kesinlikle geçmeyecek,debriyaja bastığınız halde vitese takmak isteseniz bile sanki debriyaja basmıyormuş gibi atacak kendini öne araba. Araba yolda bırakmadan bir tamirciye götürün bir an evvel. Valeo marka baskı balata 110-120 Tl arasında sanırım 100-150 arası da işçilik alırlar. Bu arada anlattığınıza göre ateşleme sisteminizde de sıkıntı var. Bujileri kabloları, distribitör kapağını, tevzi makarsını iyice bir kontrol ettirin.



Desene ustad 300-400 tl masrafimiz var...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti bkatomant » 14 Şub 2013, 11:01

MadloveR yazdı:
bkatomant yazdı:Skoda yetkili servisi aradim. Baski balata ne kadar degisir diye. Iscilikle beraber 350-400 dediler. Soke oldum :)

Orijinal Sachs marka baskı balata takacaklarsa normal. Sachsın fiyatı 200-220 TL arasında. Valeo daha cazip, ben yaklaşık 15-20 gün önce değiştirdim sizdeki aynı sorunlar bende de oldu. Ben toplamda 280 TL verdim.
Valeo baskı Balata-120 TL
Sol İç Aks körüğü- 10 TL
İşçilik- 150 TL




Ilginize tsk ederim. Gelismeleri paylasacagim...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti favo135l » 14 Şub 2013, 11:09

hadi hayırlısı sanayide ustalarda ALLAH ALLAH diyor yavvvv.... :D :D :D :D :D
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti bkatomant » 14 Şub 2013, 13:51

Arkadaslar,

Yagmurdan kacarken doluya tutuldum... Yolda kaldim :)
Cekiciyle araci tamirciye sevk ettik. Aksama gidip alacagiz. Hayirlisi bakalim.
Usta 100 tl iscilik alacak. Orjin set de 135 civari dedi. 66 tl cekiciye verdik. simdilik masrafimiz 300 tl
Eklentiler
14022013(001).jpg
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti MadloveR » 14 Şub 2013, 14:29

Geçmiş olsun benimkide en son yolda kaldı debriyajsız 2. vitese takıp gitmiştim yavaş yavaş tamirciye. 135 TL orijinalse iyi. Dediğim gibi ben valeoyu 120 TL almıştım. Yalnız baskı balata değişince araçtaki fark anlatılmaz yaşanır. Şunu anladım baskı balata bitik halde araba beni değil ben arabayı taşımışım :)
Hazır sanayiye girmişken elektrik ve gaz sistemini de bir gösterin derim. Bir de ondan yolda kalmayın.
Tekrar geçmiş olsun.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti bkatomant » 14 Şub 2013, 14:35

MadloveR yazdı:Geçmiş olsun benimkide en son yolda kaldı debriyajsız 2. vitese takıp gitmiştim yavaş yavaş tamirciye. 135 TL orijinalse iyi. Dediğim gibi ben valeoyu 120 TL almıştım. Yalnız baskı balata değişince araçtaki fark anlatılmaz yaşanır. Şunu anladım baskı balata bitik halde araba beni değil ben arabayı taşımışım :)
Hazır sanayiye girmişken elektrik ve gaz sistemini de bir gösterin derim. Bir de ondan yolda kalmayın.
Tekrar geçmiş olsun.



Vallahi 2 . vitesle veya alternatfi nasil giderim diye cok ugrastim. Karadeniz beynimi calistirdim ama nafile.
Birde durunce kaputu actim. Sansimanin ustunde yuvarlak bir delik vardir. Oradan duman cikti bir sure... vitesleri gecerken dizli siyirdi durdu. herhalde onla alakali. Bakalim hayirlisi. Aksam tadina bakayim bende hayirlisiyla :)
Yazarim detaylari...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti bkatomant » 14 Şub 2013, 14:37

Istanbul dogumlugum,
Mersinde yasiyorum,
Plaka 59 / Tekirdag
Memleket Kastamonu

Nasil adamim ben ya :)
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti sainz » 14 Şub 2013, 17:25

bkatomant yazdı:Istanbul dogumlugum,
Mersinde yasiyorum,
Plaka 59 / Tekirdag
Memleket Kastamonu

Nasil adamim ben ya :)

Arabanın da kafası karışmış belli ki. :D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir