iki katı yakıyor!!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

iki katı yakıyor!!!

İleti yagmurunoglu » 02 Mar 2013, 20:08

Ne Olur Yardım!!!
3 ay önce 94 lx formen aldım.130000 km orijinal bir araç.
Aldığım günden berri lpg’de iki katı yakıyor.km’de45- 50 kuruş yani! Skodacıya götürdüm sibop ayarı yaptırdım, bujileri, yağını,filtreleri vakum hortumunu değiştirdim, servisinde lovato marka beyin taktırdım,debriyajı kontrol ettirdim ama nafile. Lpg’ci dolu depo ile daha az yakar, basınç ne kadar fazla olursa araç o kadar az yakar dedi depoyu fulledim ama sonuç yine aynı.Ne olur yardım edin arabadan soğumaya başladım, çaresizim… Ankara’dan VEDAT.
 
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti forman37 » 02 Mar 2013, 20:15

ılk etapta aracın hava termostadını kontrol ettırın eger ıptal edılmemısse katı katına yakar ıptal ettırın onu.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti yagmurunoglu » 02 Mar 2013, 20:18

hava termostadını yeni duydum bak. karbiratördemi bu? baktığımda benim anlıyacağım bi konu mu acaba?
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti forman37 » 02 Mar 2013, 20:27

karburatorde degıl hava fıltre kutusunun borusunun ıcınde yer alıyo fara dogru gıden plastık borunun ıcınde kalıyo . içindekı kapagı acık duruma getırın ve yukarıdan bı vıda atıp sabıtleyın sonra plastık borunun ucunu yarısına kadar bantlayın yarım daıre seklınde hava alsın. ve lpg ayarını tekrardan yaptırın durumu buraya bıldırın .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 02 Mar 2013, 22:53

tam 2 sene geçmiş konu başlığımızın üzerinden.O zamanlar konuşmuştuk bu konuyu.Aşağıda linkini veriyorum inceleyebilirsin.

post306658.html#p306658

Vidyoda çekmiştim :
http://www.youtube.com/watch?v=f7cSNfdV4kM
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yagmurunoglu » 03 Mar 2013, 22:55

Ozan bey; sağolsun mustafa beyin yardımlarından sonra konuyu sitede araştırıp sizin linklerinize ulaşmıştım.
Anlattıklarınızı aynen uyguladım. Yarında parçaları monte ettikten sonra direk gaz ayarına gidecem. İnşallah sonuçtan verim alırız. Çok teşekkür ederim...
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti yagmurunoglu » 17 Mar 2013, 15:22

Hava termostadını iptal ettim, gaz ayarı yaptırdım. Aracı 83 km kullandıktan sonra 32 tl gaz aldı.Sonuç olarak aynen Ozan beyin anlattıklarını yaşadım.Dedimki ben bu zamana kadar eşeğe binmişim :) araç o kadar seriileşti ki süper oldu. altımdan kaçıp gidiyo, şu an da öyle.fakat yakıt olayına gelince moralim bozuluyo. 38 kuruş yakıyor.Normal mi? Bence hiç normal değil.KONU HAKKINDA BAŞKA TAVSİYELERİNİZ VARSA LÜTFEN YARDIM EDİN. TEŞEKKÜRLER...
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti berktug » 17 Mar 2013, 18:10

bendede aynı problem vardı akrdeş şu anda çözmüş bulunmaktayım 40 kr yakan araba şimdi 25 kr yakıyor onuda
ozantavşan arkadaşımızın bi video su var ordan ve forumdaki bir kaç arkadaşın lpg mikserine hava filtresinin kapagı değiyordu onu mikseri sökerek direk boru ile karbüratörün içine verdim öyle hallettim 2 karbürtatör bogazınıda bi elektronikçi olarar devir saatine bir kaç modifikasyonla 2 bogaz borusunu motor bagladım araç 4 bin devire gelince otamatik açılıyor belki sendeki problem bundan kaynaklanıyorudur
Kullanıcı avatarı
berktug
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 28 Ekm 2011, 21:47
Ad Soyad: berktuğ
Nereden: Nevşehir
Arabanız: octavia II (a5) 1.6 MPI & favorit 135lx

İleti yagmurunoglu » 11 Nis 2013, 17:41

selamın aleyküm berktuğ kardeş.
bu yakıt konusuna ne yaptımsa olmadı.en son sizin dediğinizi yaptım.karbiratöre bakır boru salladım.fakat ikinci boğazın gaz borusuna tıpa yaptım ve iptal ettim. şu an tek boğaz çalışıyor ve çekişi iyi ama 4000 devire geldiğimde ve dip gaz yaptığımda çok az bir yığılma hissediyorum.buda ikinci boğazın iptalinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. daha ne yaktığını bilmiyorum ama, fazla bir yol yapmadım.
bu soruna şöyle bir çözüm düşündüm;araca shift light'i olan harici bir devir saati bağlayıp ve bu devir saatine de bir gaz gesicisini bağlayacam. devir saatini 4000 devire ayarlayınca bu devir saati de otomatik gaz kesicisini açacak ve araç her 4000 devirde ikinci boğaza gaz verecek. bunu bir lpg'ciye sordum olmaz dedi.neden dedim "o kadar sık açılıp kapanmaya bu kesici dayanmaz çok kısa zamanda arıza verir" dedi.
gelelim sadede!siz bu işlemi nasıl yaptınız? nasıl yaptıysanız bana bi anlatında bende yapayım. gınaa geldi artık bu fazla yakıt durumundan. artık satmayı düşünüyorum aracı. istersen telinizi yazın ben sizi arayayım. isterseniz anlıyacağım dilde buradan yazışalım.yardımcı olursanız sevinirim. saygılar...vedat.
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti tarık » 11 Nis 2013, 18:53

Ben dik yokuşlardan inerken lpg anahtarını ortaya alıp gazıkeserek iniyorum motor kopresörü calısdıgı icin firenler tutuyor düzlüğe geldimi acıyorum gazı.dediginizi manuel yapıyorum yeni araclar bunu otamatik yapıyor.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti ozantavsan » 11 Nis 2013, 19:10

Benim araç hala kışın 40 kuruş lpg tüketiyor şehiriçi.

O zamanlar mikserin kapağa değmesini Ramazan arkadaşımız yapmıştı.Bende vidyosunu yanyınlamasına yardımcı olmuştum.
Ama kendim hala o uygulamayı yapmadım.
Siz uygulamayı nasıl yaptınıuz.Kapağımı kesip biçtiniz ?


Mikser iptalince bakır borudan çatal yapılıp ( Y şeklinde olur ) 2 boğazada salınsa olmazı?
Jikle kelebeğine boru değiyormu ? Nasıl yaptınız ?
40 kuruştan , 25 kuruşa düşmüşse tekrar bir el atmak lazım bu konuya.
Herşeyi yaptım.Aracımın çalışması herşeyi güzel ,çok memnunum.Tek değişmeyen ,hatta gram değişmeyen yakıt miktarı...........

Uygulamalarımızı resimli paylaşalım .
Mahsuru yoksa devir saatine yaptığınız modifikasyonuda paylaşabilirmisiniz.Bende elektronik eğitimliyim.Halen daha devre yapıyorum.Piyasadan almak yerine kendim yapıyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Ömer Fatin » 11 Nis 2013, 23:23

Arkadaşlar ben karbüratöre uygun tek boğaz mikser bağlamanın boru salmaktan daha iyi sonuçlar vereceğini düşünüyorum. Yoksaki her boğaza boru salmak ihtiyacı olmasada 2.boğazada gaz vermekten (elektronik bir kesici olmaz ise) öteye geçmiyecektir. Bunu zaten çift boğazlı mikserde yapıyor. Mantıklısının tekboğaz mikser takarak ortak gaz çıkışı vermenin daha verimli olacağını düşünüyorum.

Ben mikserin üzerinde hava filtresinin değmemesi için mikser saplamalarını uzun tutup çift samun kullanarak. Bağladım. Hava filtresinin kapağı biraz gergin oluyor ama miksere değmediği içinde hava akışının rahat hareketini sağlıyor.

İmzamda görünen yakıt değerlerimde Bolu şartlarında normaldir diye düşünüyorum. Yazlık lastikleri halen takamadığımı ve bagajda her daim yaklaşık 80kg yük ile dolaştığımı ve sürekli kısa mesafe dur kalk yaptığımı düşünürsek bana günümüz şartlarında normal gelmekte.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti tarık » 11 Nis 2013, 23:50

Ben tek boğaz mikser kullandım memnun kaldım tek sorun yakıt ozan kardesiminki gibi bence tek bogaz olunca yuksek devirlerde hava az geliyor cekiside etkiliyor mikseri iptal edip boruları takdım cekis arttı benzinli gibi yakıtta normala inerse tadından yenmez.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti yagmurunoglu » 12 Nis 2013, 17:07

ozan bey, ben cikle kelebeğini söktüm.fakat motor soğukken araç çok kısa bir süre 2000 devir çalışıyor ve normale dönüyor,bunu anlamış değilim! karbiratör kapağıyla da oynamadım.zaten mikseri sökünce gerek kalmıyor.ben gerçekten mikseri sökerek bu sorunu çözeceğimize inanıyorum.olaya son noktayı koyan ve çözen berktuğ kardeştir.yardımcı olursa bu dertten kurtulacağız.saygılar...
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti ozantavsan » 12 Nis 2013, 17:47

KArbüratör hava alma borusundaki termostatı iptal etmişseniz ve ön tampon kısmından hava almaya ayarlamışsanız, aracı soğuk çalıştırdığınızda ayağınızı çok az gazda tutmanız yeterli olacaktır.Sonrasında rolanti devrine dönecektir.

KArbüratöre bakır boru salan arkadaşlar ; jikle kelebeğinden kaç cm sonra boğaz kelebeği var.
Yani boruyu aşağıya saldığımızda kaç cm ilerlemeli ?
Bakır boru var elimde.Ezmeden kırmadan şekil verebilirsem denemek istiyorum.
PAzar günü vaktim olursa bakabilirim sanırım.

Diğer uygulayan arkadaşlardanda.Fotoğraflı ve açıklamalı yorumlar alsak iyi olur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yagmurunoglu » 13 Nis 2013, 13:33

ozan bey cikle kelebeğinden sonra boğaz kelebeği ortalama 4 cm falan geliyor.ben boğaz kelebeğine kadar bakır boruyu soktum denedim, sonuç normaldi.sonra boruyu çıkardım ve çekiçle uç kısmını ezdim, düzleştirdim ve boğaz kelebeğinden indirebildiğim kadar aşağıya indirdim.bu şekilde daha da randımanlı oldu.keşke resim çekebilecek vaktim olsa da paylaşabilsem.şu an tek boğaz çalışıyor ve çokta şikayetçi değilim.boruya şekil vermek biraz zor fakat arkadaşlardan biri bakır borunun içine, boru iç çapı kalınlığında bir yay sokup bükerseniz boru deforme olmuyor demişti. ben bulamadım yay ama bir şekilde büktüm.
size tavsiyem ikinci boğaza da yapabileceklerimiz konusunda bir sonuca ulaşırsak, iki boğazı aynı anda çıkarmanızdır.biraz daha bekleyin bence. en azından günümüz şartlarında bu araç bu şekilde tek boğazda km'de kaç kuruş yaktığını bi hesaplayıp paylaşayım. yine de siz bilirsiniz. saygılar...
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti ozantavsan » 13 Nis 2013, 13:52

teşekkürler.Olsun bekleyim az daha.Bende bu arada karbüratör üst kapağı biraz üste almaya çalışayım.
Şehiriçi kullanımda belki 2 . boğazı açacak devre ulaşmıyorsak ,2 . boğaza verilen gaz yinede 1. boğazdan çekiliyor mu?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yagmurunoglu » 13 Nis 2013, 14:12

ozan bey devre aslında hazır.benim elektroniğe pek kafam basmaz lakin piyasada satılan ve genelde modifiye meraklılarının kullandığı aracın göğsünün bilimum her yerine bağlanan harici devir saatleri mevcut. bu devir saatlerinin shift light(vites lambası) özelliği var.sen bu devir saatini kaç bin devire ayarlarsan o devire gelince lamba yanıyor ve taaki sen vites değiştirene veya devir düşürene kadar yanmaya devam ediyor. ben diyorum ki ikinci boğaza giden gaz borusuna bir kesici bağlayıp ve bu kesiciyi de devir saatinin vites lambasına bağlasak olmaz mı? bu sayede gereksiz gaz sarfiyatının önüne geçmiş oluruz diye düşünüyorum. bu saadece benim yürüttüğüm bir mantık. bir elektronikçi olarak siz daha iyi bilirsiniz.yorumlarınızı bekliyorum...
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir