iki katı yakıyor!!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

iki katı yakıyor!!!

İleti ozantavsan » 13 Nis 2013, 23:20

devir saati lambası ile bu işi yapmak aklıma yatmadı.Ancak pic kontrollü bir devir devresi yapılabilir.
Pice yazılan yazılımda 2. boğaz ne kadar devirde açıyorsa o devirden az biraz öncesinden gaz vermeye başlanabilir.Ama gaz valfi bu aç kapalara dayanırmıu bilemem.

Bence en mantıklısı enjeksiyon.1. boğaza gaz doğrudan verilse , 2. boğazada bir enjeksiyon ile verilebilir.
Enjeksiyon aç kapaya dayanır.Zaten işide o.Belli devirde lpgyi boğaza verir.Ama uğraşmak gerek.
Değermi bilemem.

Profesyonelce yapılabilecek şey emme manifoltunun delinip enjeksiyon eklemek.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yagmurunoglu » 24 May 2013, 18:38

ÇOOOOOOOOOOOOK ÖNEMLİİİİİİİİİ

arkadaşlar sorunumu çözdüm. artık aracım şehir içi yoğun trafikte km'de 24 kuruş yakıyor. darısı başınıza.
aracımın fazla yakmasının tek sorunu lpg beynine yanlış olan yerden yani cikle çıkışından sıcak su verilmesiymiş. bu ciklenin altındaki sıcak su çıkışının taziği az olmasından ve zamanla buranın tıkanmasıyla beyine giren sıcak su miktarı azalmış ve ısınmayan beyinde normal olarak iki katı yakıyormuş. ama bu sorunu saptayana kadar formenimin değiştirmedik yerini bırakmadım. inanın aldım alalı aracıma tam 1400 tl para harcadım :D şu an saat gibi maşşallah
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti Abdulkadir OĞUZ » 24 May 2013, 19:39

Vedat, arabanın sorununu çözmene sevindim. Ama 1400 TL.iyi para harcamışsın. Sağlık olsun araban sıfır sayılır artık. Maalesef LPG beynini bile jikle ısıtma borusuna bağlayacak kadar salak adamlar var bu memlekette. Hayırlı olsun.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 24 May 2013, 23:09

Bir foto rica edebilirmiyim.Bende şüphelendim şimdi.Normalde lpg beynine su nereden itibaren alınmalı.
Benim beyin çabuk ısınıyor ve el değmiyor ama ??? Yakıt sarfiyatı fazla bence..Ne yaptımsa değişmedi 3 yıldır.

Acaba beynnin içi kireçlenmiş olabilirmi ?
Temizlesek içini açıp yakıta etki edermi ? (BRC AT90E beyin)
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Abdulkadir OĞUZ » 25 May 2013, 08:52

Ozan, LPG beyni çok ısınıyorsa kireçlenme yok demektir. Yani içindeki su yolunda tıkanma yok demektir. Aksi takdirde beyni ılık olur veya donar. LPG beynin içindeki diyafram tamir takımı zamanla özelliğini kaybetmekte. Özellikle araç motoru hararet yaparsa LPG beyninin diyaframlarında hasar oluşur ve rahat esneme özelliğini kaybeder bu da motorun çok yakıt tüketmesine neden olur. BRC.nin diyafram takımının fiyatı da yüksektir. Sanırım Atiker sıfır beyinden daha pahalı. Ben geçen yıl İzmir'den sıfır Atiker beyini ana bayisinden 60 liraya almıştım gayette memnunum. Takması da çok kolay sende rahatlıkla takarsın. 60 liraya LPG beynini yenilemiş olursun. Yakıt tüketiminde inşallah düşecektir. Benim araba şu an 1 litre gaz ile şehiriçi 10 km.gitmektedir. Şu an İskenderun'da gazın litresi 2,17 kuruş. Yani benim araba şehiriçi km.de 21 kuruş yakıyor. LPG beynin su bağlantısını termostatın olduğu yerdeki boru giriş ve çıkışına bağlayacaksın.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 25 May 2013, 09:07

Atiker beyni takarken eski lpg sisteminde parça değiştirdinmi.yoksa eskiside mi atikerdi ?
Ben sanayide sorduğumda seninki BRC , başka beyin takılınca valfler , lpg benzin seçici kutu değişecek dediler.Biri şamandıran da değişecek dedi.
Bana mantıksız geldi.Valfler zaten 12v ile çalışıyor.Orta kısmının çapı farklıysa bilemem.Valflerin değişimine gerek yoksa , seçici kutu değişiminede gerek yok.Hele şamandıra değişimi çok saçma ,sonuçta beyne depodan gelen lpg bakır boru giriyor.

Sadece beyin değişecekse alır kendim değiştiririm.Yukarıda yazdıklarımdan dolayı alıp değiştirmedim bugüne kadar.Gerçi beyin değiştirmen yakıt sorunu çözmez dediler.Hiçbir kontrol yapmadan nasıl bu kanıya varıyorlarsa artık.

En son şehiriçi 1 litre lpg ile 5,5 km yol alabildim.LPG istasyonunda tanıdık pompacı ayar yapıverdi.4 tur kıstı gaz vanasını.O zaman 12,7 lt lpg aldım.Şu an 50 km yol yaptım.Bakalım kaçıncı kilometrede bitecek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 25 May 2013, 09:12

Gerçi beyin değiştirmen yakıt sorunu çözmez dediler.Hiçbir kontrol yapmadan nasıl bu kanıya varıyorlarsa artık.

Sizin araç sanırım benzinde de normalden fazla yakıyordu. Bunu gözönüne alarak söylemiş olabilirler. Bence sizin güzel bir karbüratör bakımı yaptırmanız gerekiyor. Sanırım bugüne kadar hiç sdöktürmediniz karbüratörü.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Abdulkadir OĞUZ » 25 May 2013, 12:08

Benim LPG sistemim tartarini idi sadece beyni değiştirmiştim diğer kesici ve şamandırayı değiştirmeden gayet güzel çalıştı. Bu sana söyleyen ustalar saçmalıyor. Çünkü bizim LPG sistemi dijital değil.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 25 May 2013, 16:23

Çok methedilen bir karbüratörcüye gitmiştim 2 yıl önce.Senin karbüratörü söker temizlerim ama lpgde sana bir fayda sağlamaz demişti.Öylece kaldı.Dediğin gibi belki hiç temizlenmedi bugüne kadar.

Ustalara temizletmek istiyorum deyince hiç yanaşmıyorlar.Gerek yok deyip geçiyorlar.Acaba karbüratörü söküp dağıtmadan bir şekilde temizleyebilirmiyiz ki?

Aslında karbüratör güzelce bir elden geçse içim çok rahatlayacak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yagmurunoglu » 26 May 2013, 16:10

Abdulkadir OĞUZ yazdı:Vedat, arabanın sorununu çözmene sevindim. Ama 1400 TL.iyi para harcamışsın. Sağlık olsun araban sıfır sayılır artık. Maalesef LPG beynini bile jikle ısıtma borusuna bağlayacak kadar salak adamlar var bu memlekette. Hayırlı olsun.



çok teşekkür ederim abdulkadir. ya bu sorunun bahanesiyle değişmesi gereken heryeri değiştirdim.aslında hayırlısının bu olduğuna inanıyorum.çoluk çocuk yolda kalmanın ne kadar zor olduğunu bilen biriyim.şu an kafamda bir soru işareti kalmaksızın çıkıyorum yola,çünkü yaptırdıklarımı biliyorum. tekrar ısınmaya başladım formen'ime
resimlerini eklemek istiyorum ama çözünürlüğü fazla geliyo photoshopla düşürmek istedim o programımda hata verdi açmadı ama en kısa zamanda programı yükleyip resimleri paylaşacam.
he bu arada çift girişli olan mikserimin 4000 devirden sonra açan girişine bir tapa yaptık ve iptal ettik.zaten içeriden birbirlerine bağlantılıymış iki girişte. belki bu da etkilemiş olabilir yakıtımın düşmesini. eğer iki girişli mikser kullanan varsa aynı yöntemi tercih ederim. saygılar...
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti yagmurunoglu » 26 May 2013, 16:45

ozantavsan yazdı:Çok methedilen bir karbüratörcüye gitmiştim 2 yıl önce.Senin karbüratörü söker temizlerim ama lpgde sana bir fayda sağlamaz demişti.Öylece kaldı.Dediğin gibi belki hiç temizlenmedi bugüne kadar.

Ustalara temizletmek istiyorum deyince hiç yanaşmıyorlar.Gerek yok deyip geçiyorlar.Acaba karbüratörü söküp dağıtmadan bir şekilde temizleyebilirmiyiz ki?

Aslında karbüratör güzelce bir elden geçse içim çok rahatlayacak.



Ozan bence hiç deneme.karbiratör, sende biliyosun çok hassas bir parça.sökersin toparlayamazsın,zaten onu tam dağıtmadan temizlemen bişey ifade etmez.tamamen dağılması her parçanın temizlenip geri toparlanması lazım.
Kullanıcı avatarı
yagmurunoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 11 Oca 2013, 20:58
Ad Soyad: vedat yağmuroğlu
Nereden: Ankara
Arabanız: formen

İleti kazax » 26 May 2013, 21:58

bogaz kelebeğini iptal ettim tüm ateşleme parçalarını değiştirdim hava emişini yarım diyafram yaptım atiker marka sıfır gaz beyni taktım gazın litresini 2.50 den alıyorum şehir içi 100 km ye 22-23 tl yakıyor uzun yolda ise bu tutar 19-20 lira civarına düşüyor
kazax
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 19 Oca 2013, 21:43
Ad Soyad: murat güler
Nereden: Ankara
Arabanız: felicia combi 1.3 glx

İleti favorit54 » 11 Haz 2013, 22:40

su mikser iptal etme işlemini fotolarla anlatsanız abıler cok ıı olacak benım favoritde sizinki gibi s.içi 35 krş yakıyor gaz beyni degiştigi halde
favorit54
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 31 Oca 2013, 00:55
Ad Soyad: fatih varol
Nereden: Sakarya
Arabanız: 93 favorit 135

İleti ozantavsan » 11 Haz 2013, 23:32

Benimki halen şehiriçi 35 kuruşta.Ben fazla yakıt olayının tamamen hava yakıt karışımı ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Zira
Ateşleme elemanlarım yeni , araçta sorun yok.Değişecek tüm yerler değişti.Motorda da sorun yok.

Bence lpg ayarını ustalar tam yapamıyor.Cihaza göre yapılan ayar emisyon için standart uygulama olabilir ,ama sarfiyatta olumsuz etki yapıyor.

Bu lpg regülatörü üzerindeki ayarlarıda tam yapamadıklarını düşünüyorum.

Lpg regülatörümü söküp temizlerken sistemiş daha net algılayabildim.Sıvı lpgnin girişi ,basınç odasından geçişi vesaire görünce pekte karmaşık birşey olmadığını anladım.Su odasındaki pasları temizledik bakalım ,daha iyi ısıtıp yakıtta düşme olacakmı?

kendin-yap/lpg-regulator-bakim-temizlik-brc-at90e-t31524.html" rel="nofollow" rel="nofollow

LPG ayarını kendi yapmamda sıkıntı yaşıyordum.Regülatörün içini görünce bu sorunda ortadan kalktı.
Şimdi çok rahat ayarlıyorum.Regülatör üzerindeki debi ayar vaidası (diyafram hareket) benimkinde sonuna kadar açık.Bir sonraki lpg alımında bu vidayı kısıp , karbüratör giden gaz hotumundaki vanayıda açıp ayarlayacağım.

Sistemi anlayınca yar çok kolay geliyor.Lpg regülatöründeki diyafram hareket vanasını açıyorsak (Diyafram hareketi daha rahat olur) karbüratöre giden gaz hortum vanasını kısacağız.Diyafram vidasını kısıyorsak (diyafram daha zor hareket eder) gaz hortum vanasını açacağız.
Diyafram vidasını fazla sıkınca diyafram ileri gittiğinde geri gelmeyebiliyor.Takılı kalıyor.Regülatörü toplamadan vidayı sıkarak diyaframı elle hareket ettirerek gözlemledim.

Bir çok parça değişimi ,motor bakımı , lpg regülatör değişimi vesaire yakıta etki etmiyorsa ; bence hava yakıt karışım oranımız doğru değil.Az yakan arkadaşların bu ayarı ideal olanda sanırım.

Ve size bir soru ; Genelde az yakan favoritler LX modellermi ? Çek üretimi olanlar ?
Fazla yakıtttan şikayetçi olanlar genelde benimki gibi GLX olanlar mı ?

Bu da önemli. Genelde GLX veya çek üretimi sonrası VW çıkarsa , Acaba motorda ne değişiklik yapıldı ?????
Yakıta etki eden ney ?

Tüm favorit kullanıcıları yazsın lütfen.Az yakan araçlarınızın modeli ve yılı nedir?
Ve aracınızda takılı olan karbüratör nedir ?

Pierburg 2E ?
Jikov ?

Jikov az yakıyorsa , Pierburg'ta neden daha fazla ? Bunlarıda aydınlatalım...

(1,6 bir araca ait bir karbüratör taksak bizimkilere etki edermi ? Tabi ki bizimkilere uymak kaydı ile)

Az yakan favoritlerin bir profilini çıkartsak daha iyi anlayabiliriz nedenini....
Buraya yazalım..

Benimki :
Favorit GLX - 1994 / Pierburg 2E karbüratörlü... / Karbüratör hava termostat iptal
Şehiriçi 35 kuruş yakıt / Şehiriçi 100 km'de 15 litre lpg sarfiyatı.
Kışın şehiriçi 40 kuruş / 16 - 16,5 litre lpg

Not: Hidrojen sistemi ile bile yakıtta artış veya azalma olmuyor.Başka marka araçlarda %20-%40 arası tasarruf eden arkadaşlar mevcut.Bizim favolarda ne var anlayamadım.. Anlayamadım gitti.......
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti murat öner » 12 Haz 2013, 11:09

ozan bey bence sizinki tamamiyle gaz ayarıyla ilgili bir durum..aracı ilk aldıgımda 2010 yılında aynı sıkıntı bende de vardı.1 lıtre lpg ile 7 km anca gidiyordu..öncelıkle bu forum sayesinde ....sıcak hava girisini tamamen kapattım..soguk hava girişini tam ortadan kelepçeli yerden yarısını kapayarak ayar yaptırdım 5 ayrı gazcıya sonuçta yakıt 1 ltre lpg ile 8 -8.5 km yapmaya başladı ama beni tatmin etmedi..gazcıların bişey den anladıgı yok ellerndeki makınenın gösterdigi degerlere göre bodoslama ayar. yapıyorlar..eger makınede ayar yaptırırsanız lamda degerinin.1 den aşagı olmamasına..afr degerininde 15.5-16.gibi olmasına dikkat edin..sonuç itibari ile gazcıların yaptıgı ayarlardan ne yakıt olarak ne perfonmas olarak ne de sabahları ilk çalışma olarak hiç bir verim alamadım...kendi ayarınızı kendiniz yapmaktan başka çare yok....
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti ozantavsan » 12 Haz 2013, 11:30

Bundan sonra kendim ayarlayacağım zaten.Yalnız bende sizin gibi hava alma borusunu yarım olarak kapatıp bir deneme yapacağım.

Karbüratörümde hava alan yer yok.Bu deneme amaçlı olacak.Bir sonraki yakıt alımında bende bant türü uygulama yapıp gazı ayarlayıp test edeceğim.Hava alma termostatım zaten iptal.Sadece soğuk hava alıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti metin06carsi » 12 Haz 2013, 18:02

Ozan bey benim araçta 94 GLX ve benim aracımda çok yakıyor.Senin buji kablolarından sipariş verdim bujileride senin dedigin brisk D15YC alıp değiştiricem.Motorun durumu iyi geçen yaz conta yakmıştı üst kapak ve değişmesi gereken bazı parçalar değişti buji ve kablolarıda değiştirip birde öyle deniycem yine olmazsa geriye LPG regülatörü kalıyor araca 2007 de LPG takılmış araç 1.5 senedir bende ve gaz ayarını yaptırıyorum 10-15 gün sürmeden tekrar bozuluyor sizce reğülatörü değiştiriyimmi yoksa temizletmek ve diyaframı değiştirmek yeterli olurmu şu anda Aldesa marka var değiştirirsem Atiker takmayı düşünüyorum.
metin06carsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 21 Mar 2012, 22:42
Ad Soyad: metin balcı
Nereden: Kastamonu
Arabanız: 1994 Favorit GLX

İleti ozantavsan » 12 Haz 2013, 19:34

bence elinden geliyorsa regülatörü söküp diyaframı kontrol et.Çok sertleşmişse , deforme olmuşsa olmadı yenisini alırsın.deforme sertleşme yoksa temizlik , bakım yapıp yerine tak.

Benzinde çalışırken rolanti problemi varmı ?

benzinde de sorun varsa lpg sisteminden olmayabilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: style ve 18 misafir