favo çalışmadı , akü zayıflamış ama neden??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favo çalışmadı , akü zayıflamış ama neden??

İleti ozantavsan » 08 Nis 2013, 18:57

Merhabalar ,

2-3 gündür aracımı kullanmamıştım.bugün marşa bastım vuvv dedi çalışmadı.Gösterge ışıkları ,teyp çalışıyor.Silecekler cansız çalışıyor.Dedim akü bitmiş.

2 yıldır akü sorunum yoktu .Çok soğuk kış havasında biel ,karda sorunsuz çalışıyordu.Arabada açık birşeyde unutmamışım , kontrol ettim.

Komşunun aracından takviye aldık.Hemen çalıştı.16 km yol yaptım ,yakıt filan aldım.Sonra bir süre rolantide çalıştırdım.Sonra motoru kapattım.Yarım saat sonra zor çalıştı.Tahminim sabah çalışmayacak.

Akümü şarj olmuyor diyerek akü kutup başlarını ölçtüm .18 volt ölçtüm.Gaza biraz basınca 16-17 volt ölçtüm.

Diyot tablosunu (konjektörü söktüm) kömürlerinden biri diğerine göre biraz kısa.Konjektör üzerinde 14volt yazıyor.Tekrar taktım , raç çalıştı ,akü şarj voltajı 18 volt yine.

Şimdi konjektör niçin 18 volt gösteriyor.
Akü neden zayıflıyor ?
Ve yarın konjektör alsam 14 volt sizce sorun çözülürmü ?
Bu arad araç çalışınca gösterge ısşıkları haliyle biraz daha parlak yanmakta.Akü şarj ikaz lambam sönük.Sorunsuz çalıştığı günlerdeki gibi göstergeler.
Bu şekilde sanayiye gidene kadar bir zarar görürmü elektirik aksamı?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 08 Nis 2013, 23:15

gecenlerde aynısı basıma geldı oda şöyle oldu orjınal konjektoru söktugumde komulerının durumunu ıyı gormedım keyfe keder sökmüştum onuda oratada bısey yoktu yanı kontrol amaclı. evde yedek vıka marka sıfır konjektor vardı dedım takıyım hıc olmazsa yenı malzeme dıyerekten . 2 gun kadar sorun olmadı yola devam edıyodum E-5 karayoluna gırmem gerektı trafıkte vardı bıraz bı ara pat pat sesler gelmeye basladı ve baktımkı sıgortalar atmaya baslamıs tek tek . hemen cektım saga baktım 5 tane sıgorta mefta. km saatı falan gıttı sadece aku lambası yanıyo baska bısey calısmıyo . hemen zor bela eve goturdum arabayı kaputu actım aklıma gelen basıma gelmıstı akuye el attım sıcaktan patlıyodu şişmek uzereydı. hemen evden ölçerı aldım sarjı ölctum tam 20 VOLT sarj yapıyodu hemen stop edıp konjektoru söktum eskı konjektorunu taktım bıraz akunun soğumasını bekledım . sonra calıstırdım . şarjı ölctum orjınal degerıne yani 14,4 volta indi içimden derin bi ohh çektım ve sıgortaları degıstrdım suan sorun yok . konjektor arızasından dolayı yuksek voltak sebebıyle aku bozulabılır sarj tutmaz hale gelır . konjektorunuzu degıstırıp aracın sarjını ölcun en az 13,9 en yuksek 14,4 14,6 olması gerekıyo bı deneyın gerı dönüş yapın beklıyorum . kolay gelsın ıyı geceler
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 09 Nis 2013, 00:26

Teşekkürler ,

Ömrü hayatımda bir aracımda ilk defa karşılaştığım bir sorun.İnternette araştırırken konjektör ve diyot tablasının ayrı şeyler olduğunu öğrenmiş oldum.

Ben konjektörün içinde diyotlar var sanıyordum.Alternatörün arkasında 2 vida ile söktüğüm kısım.
Diyot tablası alternatörün neresinde ?

Ya internetten sipariş verip bekleyeceğim.
Ya da sanayiye gideceğm.
18 volt ile sanayiye gidene kadar bir şeyler yansın istemiyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elvis » 09 Nis 2013, 07:46

Benim de kısa bir süre önce bunun gibi bir sorun olmuştu.Sağolsun forumda yardımcı olan arkadaşlar sayesinde sorunun konjektörden kaynaklı olduğunu öğrendim ve Vika marka alıp değiştirince halloldu.Şimdilik sorun yok çok şükür.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti forman37 » 09 Nis 2013, 10:04

ozantavsan yazdı:Teşekkürler ,

Ömrü hayatımda bir aracımda ilk defa karşılaştığım bir sorun.İnternette araştırırken konjektör ve diyot tablasının ayrı şeyler olduğunu öğrenmiş oldum.

Ben konjektörün içinde diyotlar var sanıyordum.Alternatörün arkasında 2 vida ile söktüğüm kısım.
Diyot tablası alternatörün neresinde ?

Ya internetten sipariş verip bekleyeceğim.
Ya da sanayiye gideceğm.
18 volt ile sanayiye gidene kadar bir şeyler yansın istemiyorum.



olur böyle seyler sonucta elektrıksel arıza nerde ne zaman yapıcagı bellı olmaz. dıyot tablası sarj dınamosunun arka kapagının altında kalıyo yarım ay seklınde 4 veya 5 tane dıyottan olusan bı parcadır . konjektor ıse dınamonun arkasında 2 vıda ıle bırlesen gordugunuz parcadır . 2 tane kömuru var . asıl ismi regulator'dur bunun anlamı dınamodan cıkan voltajı sabıt bı voltajda tutmaktır şöyle deyım sıze dınamonun kollektoru yanı sargısı ne kadar hızlı donerde voltaj o kadar yukselır. konjektor ( regulator) de bu voltajı ıcındekı dırenclerde sabıt bı yerde tutmaya yarar maxımum 14,4 volt olmalıdır buda akünün sarj olması ıcın yeterlı bı voltajdır. sanayıden bulabılırsınız konjektoru fıyatı ise 20 25 tl arasında vıka marka fena degıl ama . arada aracın sarjını ölçmeyı ıhmal etmeyın . arac suan 18 volt sarj edıyosa . ve sanayı yakınsa aracın gazına fazla yuklenmeden gıdebılırsınız. yuksek devırde sıgırtaları attırabılır ve akünün işini tamamen bitirebilir. konjektoru degısıtırın sarjı ölçün eger normal degerıne ındıyse. bıraz kullanın aracı akünün dolup dolmadıgını kontrol etmek ıcın . içerıde akü lambasınıda kontakgı acıp kontrol edın .yanıyosa. marsa basın sönuyomu ona bakın bıde kolay gelsın bılgılerı beklıyorum .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 09 Nis 2013, 23:21

Sipariş verdim.Sabah elimde olur.Montajını yapacağım.
Akü fazla şarjdan etkilenmemişse iyi , etkilenmişse aracı kullanıp deneyeceğim şarj olacakmı?
Olmadı bir tane şarj devresi yapacağım.13,8 veya 14 volt 10 amperde şarj edeceğim.
sonucu yazarım yine.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 10 Nis 2013, 00:37

ozantavsan yazdı:Sipariş verdim.Sabah elimde olur.Montajını yapacağım.
Akü fazla şarjdan etkilenmemişse iyi , etkilenmişse aracı kullanıp deneyeceğim şarj olacakmı?
Olmadı bir tane şarj devresi yapacağım.13,8 veya 14 volt 10 amperde şarj edeceğim.
sonucu yazarım yine.



ARACIN ORJINAL DINAMOSU zaten 55 amp sarj uretıyo 10 amp dedıgınız olayı ek olarakmı yapıcaksınız ? sadece 10 amp devre kurucaksanız çok az gelır . bence benım favorıtte aynı 55 amp orjınal sekılde ama varta 74 amp aku kullanıyorum . ses tesısatı xenon lar falan derken baya gu kaybı yasadıgım ıcın .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 10 Nis 2013, 17:41

Konjektör değişim sonrası akü şarj tutmada zorlanırsa veya marş basmazsa , devreyi yapacağım.
14 volt / 10 amper oto aküsü için normal şarj sağlayacaktır.
Akü akımının 1/4 kadarı normalde yeterli olacaktir.Benim aküm 60 amper 15 amperde şarj edilebilir.
10 amperde de şarj edilir 6 saat civarında şarj olur.(boş ise)
15 amperde 4 saatte şarj edilebilir.Daha üstü akımlar hızlı şarja girer ,şu an için gerek yok.Benim akü içinde sağlıklı olmaz.

Şarjda önemli olan öncelikli voltaj.Her zaman akünün 2-3 volt üstü verilmeli.12 volt akümüze 14 volt.
1 amper ,5 amper , 8 , 10 ,15 amperdede şarj edilebilir.Hepsinin arasında sadece şarj olma süresi değişir.
Tem boş akülerde 1 amper ile şarj edilmesi uygun olur.Şarj süresi 60 amper aküde 60 saat sürecektir.
60/24=2,5 gün 72 amper=3 günde ki akü şarj edenlerde bu şekilde şarjda bırakırlar.

Akü bitik değilse ve şarj tutma sorunu yoksa uygun akım ile daha kısa sürede şarj olacaktır.

Şimdi kargo şubesinden malzemeleri almam gerek.Benim iş yarın sabaha kaldı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 10 Nis 2013, 23:15

konjektörü taktım.Komşunun aracından akü takviye yaptık.Araç çalıştı.Bir süre şarj ışığı yandı.aküye voltmetre bağlı şekilde gaz verdim.14,6 volt şarj değeri ölçtüm.Bir süre sonra şarj ışığı söndü.

Şarj voltajı 15 volt göstermeye başladı.YArım saat aracı rolantide ve yolda sürüş halinde kullandım.
Sonra kontağı kapatayım bakayım tekrar çalışacakmı diye kontak kapattım.1 dakika olmadan kontak açtım ,marşa bastım ve Vuvvv sesi yine araç çalışmadı.

Aküyü söküp eve aldım.elektrolit sıvı seviyesini kontrol ettim.Normal gibiydi ,biraz saf su ilave ettim.

Yalnız akü içine baktığımda 1. plaka biraz kararmış sanki üstü kaplanmış
2 .plaka temiz metal rengi.
3. plaka kirli ,siyahlı
4. temiz
5 kirli
6 temiz
Plaka aralında siyah ve parçalı bir görünüm var.Akü voltajı 10,5 volta kadar iniyor.

Sorularım şunlar.

Eski konjektör ben farketmedim 18 volt çıkış verince aküyü aşırı şarjdan öldürdümü?

Yeni konjektörde rolantide 15 volt ölçmek , kısa farlar , uzun farlar ayrı ayrı açıldığında 14,5 - 14,6 volt ölçüm normalmi?

Ve akümü ben 3 yıldır kullanıyorum.Eski sahibi kaç yıl kullandı bilmiyorum.Bu akü iflah olurmu ,şarj edilerek veya yenisinimi alayım hiç uğraşmadan.3 yıl ben ,3 yılda eski sahibi kullansa akü miyadını doldurmuştur zaten.
Ki ben yaz başlangıcı ve kış başlangıcı bakım yaptım hep ,sıvı seviylerini kontrol edip saf suyunu ekledim.Kışın bile sorun yaşamadım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elvis » 11 Nis 2013, 07:22

Akü almadan evvel başka bir araçtan sağlam akü alıp denesen daha iyi olmaz mı?Test etmiş olursun hem...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti forman37 » 11 Nis 2013, 11:20

ozantavsan yazdı:konjektörü taktım.Komşunun aracından akü takviye yaptık.Araç çalıştı.Bir süre şarj ışığı yandı.aküye voltmetre bağlı şekilde gaz verdim.14,6 volt şarj değeri ölçtüm.Bir süre sonra şarj ışığı söndü.

Şarj voltajı 15 volt göstermeye başladı.YArım saat aracı rolantide ve yolda sürüş halinde kullandım.
Sonra kontağı kapatayım bakayım tekrar çalışacakmı diye kontak kapattım.1 dakika olmadan kontak açtım ,marşa bastım ve Vuvvv sesi yine araç çalışmadı.

Aküyü söküp eve aldım.elektrolit sıvı seviyesini kontrol ettim.Normal gibiydi ,biraz saf su ilave ettim.

Yalnız akü içine baktığımda 1. plaka biraz kararmış sanki üstü kaplanmış
2 .plaka temiz metal rengi.
3. plaka kirli ,siyahlı
4. temiz
5 kirli
6 temiz
Plaka aralında siyah ve parçalı bir görünüm var.Akü voltajı 10,5 volta kadar iniyor.

Sorularım şunlar.

Eski konjektör ben farketmedim 18 volt çıkış verince aküyü aşırı şarjdan öldürdümü?

Yeni konjektörde rolantide 15 volt ölçmek , kısa farlar , uzun farlar ayrı ayrı açıldığında 14,5 - 14,6 volt ölçüm normalmi?

Ve akümü ben 3 yıldır kullanıyorum.Eski sahibi kaç yıl kullandı bilmiyorum.Bu akü iflah olurmu ,şarj edilerek veya yenisinimi alayım hiç uğraşmadan.3 yıl ben ,3 yılda eski sahibi kullansa akü miyadını doldurmuştur zaten.
Ki ben yaz başlangıcı ve kış başlangıcı bakım yaptım hep ,sıvı seviylerini kontrol edip saf suyunu ekledim.Kışın bile sorun yaşamadım.



aklıma gelen basıma geldı . senın aküyü mefta etmıs ozan ustam .


Yeni konjektörde rolantide 15 volt ölçmek , kısa farlar , uzun farlar ayrı ayrı açıldığında 14,5 - 14,6 volt ölçüm normalmi? demişsin buda gayet normal. ellemenıze gerek yok.

akunun içine aspirin hapı atın ve soda dökün esıt mıktarlarda bıde oyle deneyın genelde faydası oluyo bunun :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 11 Nis 2013, 12:24

Akşam saf su ekleme yaptım.Birazda sağa sola ,aşağı yukarı çalkaladım aküyü.
Sonra upste tam şarj ettiğim 12v / 7a aküyü aracın aküye bağladım.UPS aküsü 13,8 volt gösterirken oto aküm 11 volttu.Ölçü aletimi takılı bıraktım , akü voltajı 12 - 12 ,6 görmeye başladı.1 saat sonra ups aküsünü söktüm.
Oto akünün saf su koyma deliklerini açık bırakarak gece öylece beklettim.Sabah balkonda güzel güneş vardı.Aküyü güneşte bıraktım.Şu an 13,8 volt ölçtüm aküde.

Az sonra araca takacağım.Marşa basmadan önce kaçak akım varmı diye kontrol edeceğim.Sonra marş yapacağım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 11 Nis 2013, 12:27

sonucu beklıyoruz ustam :) ben arabanın akusune soda ve veya aspırın hapıda atın .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 11 Nis 2013, 19:03

Evet ,bizim olay nihai son buldu.

Aküyü araca taktım.Yine marş almadı.Çıkardım cüzdanı cebimden , çektin 180 TL.Sokuşturdum kaputun altına.
Hoop tek marş çalıştı meret :).

Nasıl mı ?

Arkadaşa alo dedim .Sağolsun geldi.Benim aküyü alıp sanayiye elektriik ustama gittik.
Usta aküyü ölçtü 10,5 volt.Elektroliti çektirip her gözü kontrol etti.
Gözlerden biri mefta.Gösterdide elektrolit fokurdatıyor.
Dedim bu konjektör arızası nedeniyle aşırı şarjdan mı ?
Yok dedi bu aküden kaynaklı ve kısa vadede olan birşey değil.Uzun süreli bir sonuç.
Yenisine sağlık dedi.

Geçtim elektrik malzemesi satan sevdiğim bir abimin yanına .Dedim hal böyle böyle.
72 amper inci akü varmı ? Ne kadar ?
180 TL'ye aldım.4 taksit geçtim.

Aküyü aracıma bağladım.Çalıştırdım.Biraz rolantide çalıştı ,biraz turladım.
Rolantide ölçü aletini bağladım.O da ne 18 volt , amanın.
Kutup başlarını söktüm ,aküyü boşta ölçtüm 17 volt.
Nasıl olur dedim ? Evden diğer ölçü aletimi aldım. Ölçtüm 14 - 14,5 volt. Farları açınca 14 volt.
ÇAkmak yerinden ölçtüm 14 volt.Aküyü boşta ölçtüm herşey normal.İçim rahatladı.

Eve girdim.ilk ölçü aletiyle 1,5 volt pil ölçtüm.Bitik bile 1,5 volt ölçtü.
12 volt merkezi kilit kumanda pili ölçtüm 16,5 volt ölçtü.Hay allah dedim.
2. ölçü aletimle ölçümleri yaptım. 1,5 voltluk bitik pil 1 voltum altında .12 voltluk pil 11 volt.

Ve ayaklarım suya erdi.Ölçü aletimi yanlış ölçüyorduda sağlam konjektörü değiştirdim.Dedim.
Yanlış ölçen ölçü aletimde ekran arka aydınlatma mevcut.Ölçümleri o açıkken yaptım hep.Bir kapatıp ölçeyim dedim.Arka ışık kapanınca doğru ölçüyor.Açınca fazla.

-----------------

İşin aslı , benim bozuk sandığım konjektör sağlam.Sadece kömürleri biraz kısalmış ama çalışıyormuş.Yedek olarak koydum.Olsun konjektör yenilenmiş oldu.

Akü miyadını doldurduğu ve bir gözü çalışmadığından deşarj olmuş ve kullanım dışı.Bütün kabahat aküdeymiş.

72 amper inci aküde kontak açtığımda lpg-benizn anahtar kutu içi röle sesi TIK.LPG valf sesi tık.Seri ve sağlam.
Eski aküde Tııııyykk şeklinde olurdu.Bazen lpg valfi açılamazdı 2-3 ayda bir.Valfe mıknatıs filan tutardım.

Ön camlar otomatikti.Biraz ağır kalkardı butona basınca şimdi serileşti.

Merkezi kilit açmakta ve kapanmakta zorlanırdı.Şimdi tek dokunuş kapat aç yapıyor.

Hava kararmamıştı ,aydınlıkta uzun farlar duvarda net olarak parlıyordu.

İşte kaput altına 180 tl sokunca tek marşta çalışıyor artık.
Konjektörde 18 tl

Velhasıl 200 TL sıkışmış bir yerlere.Ben şimdi bu kadar masraf sonrası nasıl çekerim trafikten : )
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 11 Nis 2013, 19:09

neden inci ? yerli akü kullanıyosunuz ? ben aracımda yerli hıc bı parca kullanmam yakıt harıc . akümü bıle 74 amp varta aldım suankı fıyatı 240 lıra hemde kalıtelı.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 11 Nis 2013, 19:18

Valla yerli olarak düşünmemiştim hiç.Sadece iyi diye aklımda kalmış.Yerlimi yabancımı aklımın ucundan geçmedi.
Vartada vardı aldığım yerde hiç aklıma gelmedi doğrusu.

Bende aldımı kaliteli alırım , bak şimdi tuhaf oldum.

200 tl civarıymış o da.İnternette 198 tl.Tühhh dedim valla.Keşke baştan aklımı başıma alaydım.
Aldık bir kere inciyi.......................
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Ömer Fatin » 11 Nis 2013, 23:02

forman37 yazdı:neden inci ? yerli akü kullanıyosunuz ? ben aracımda yerli hıc bı parca kullanmam yakıt harıc . akümü bıle 74 amp varta aldım suankı fıyatı 240 lıra hemde kalıtelı.



Şahsen ben bu görüşünüze katılmıyorum. Yerli demek kötü demek değildir. Yerli üretim ciddi manada kaliteli ürünlerde çok sayıda mevcut. Bunlardan biri de Ozan beyin almış olduğu inci aküdür diye düşünmekteyim.

Örnek vereyim; babama ait minibüsü 2006 yılının temmuz ayında aldık. Akü bitikti ve neden inci tercih ettik hatırlamıyorum ama inci akü aldık. Çok araştırma falanda yapmadık.

Ben ise aracımı geçen sene 5. ayda aldım üzerinde 74A Bosch akü var ve tarihi 2008

Bolu gibi soğuk iklime sahip bir memlekette dizel E2200 Mazda araç hiç problemsiz kışı geçirmesine rağmen ben Felicianın aküsünü Ozan beyin sorunuyla benzer bir sebeple Aralık ayında değiştirmek zorunda kaldım.

Ben inci akünün de kaliteli olduğunu düşünüyorum.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti skodaizm » 11 Nis 2013, 23:29

Ömer Fatin yazdı:
Şahsen ben bu görüşünüze katılmıyorum. Yerli demek kötü demek değildir. Yerli üretim ciddi manada kaliteli ürünlerde çok sayıda mevcut. Bunlardan biri de Ozan beyin almış olduğu inci aküdür diye düşünmekteyim.

Örnek vereyim; babama ait minibüsü 2006 yılının temmuz ayında aldık. Akü bitikti ve neden inci tercih ettik hatırlamıyorum ama inci akü aldık. Çok araştırma falanda yapmadık.

Ben ise aracımı geçen sene 5. ayda aldım üzerinde 74A Bosch akü var ve tarihi 2008

Bolu gibi soğuk iklime sahip bir memlekette dizel E2200 Mazda araç hiç problemsiz kışı geçirmesine rağmen ben Felicianın aküsünü Ozan beyin sorunuyla benzer bir sebeple Aralık ayında değiştirmek zorunda kaldım.

Ben inci akünün de kaliteli olduğunu düşünüyorum.



Akü ömrü kullanım ile de doğrudan ilintilidir. Binek araçları özellikle soğuk mevsimlerde ticari amaç harici kullanılırlarsa; yani az km yapıp sadece sabah ve akşam kullanımı yapılıp soğukta atıl beklediklerinden hücreleri zamanla körleşir. Buna karşın ticari faaliyet vs gibi sebeplerden sürekli çalışan ve motor sıcaklığı ile hüçreleri ısı farkına daha az maruz kalıp şarj olan aküler daha uzun ömürlü olurlar.

En basit örneği kenarda bekletilen ve uzun süre şarj edilmeyen telefon pillerinin zamanla şaj tutmaması gibi,

Bu sebepten aynı şartlarda çalışmamış akülerin ömürleri hakkında afaki bu tür bilgiler vermek pekte realistik olmamaktadır.

Yine de basit bir örnek verirsem: 1994 model Forman BOSCH akü, aracımın üzerinde2002 yılına kadar 8 yıl sorunsuz çalışıp aniden bir yaz günü bitmişti.
Bu hesaba göre benim hep Bosch akü almam gerekirdi ama daha sonra aldığım hem yerli hem de yabancı ünlü markalar en fazla 4 sene idare ettiler. Zira aracın da artık elektrik sistemi eskimiş ve direnci de artmış oldu.
Şu an ki Hannkook akü de eli kulağında bitmek üzere.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir