favo çalışmadı , akü zayıflamış ama neden??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favo çalışmadı , akü zayıflamış ama neden??

İleti Ömer Fatin » 11 Nis 2013, 23:39

skodaizm yazdı:Akü ömrü kullanım ile de doğrudan ilintilidir. Binek araçları özellikle soğuk mevsimlerde ticari amaç harici kullanılırlarsa; yani az km yapıp sadece sabah ve akşam kullanımı yapılıp soğukta atıl beklediklerinden hücreleri zamanla körleşir. Buna karşın ticari faaliyet vs gibi sebeplerden sürekli çalışan ve motor sıcaklığı ile hüçreleri ısı farkına daha az maruz kalıp şarj olan aküler daha uzun ömürlü olurlar.

En basit örneği kenarda bekletilen ve uzun süre şarj edilmeyen telefon pillerinin zamanla şaj tutmaması gibi,

Bu sebepten aynı şartlarda çalışmamış akülerin ömürleri hakkında afaki bu tür bilgiler vermek pekte realistik olmamaktadır.



Kesinlikle haklısınız ve ben eşdeğer bir kıyaslama yapmadım zaten ancak şurasıda bir gerçekki bu örnekleme bir ürünü nasıl iyi yapmıyorsa bir başka ürünüde kalitesiz addetmiyor.

Belirttiğim gibi bu benim düşüncem. Kimse bu düşünceye katılmak zorunda değildir ve herkesin düşüncesi farklıdır ve saygılıyım.

Benim düşüncem inci akününde kaliteli olduğu yönündedir.
 
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti AhmetH » 11 Nis 2013, 23:48

Ozan abi geçmiş olsun.
diyot tablası değiştirmek kolay mı peki ?

benimkide rölantide şarj kurtarmıyor devir aldıkça kendine geliyor ilk çalıştırmada 2000 devir görmeden şarj ışığı sönmüyor.

voltaj regülatörünü değiştirmiştim ama dandik mi çıktı nedir. Diyot tablasınında 15 yıllık olduğunu göz önüne alırsak alternatörü bir açıp bakmayı hakeder mi bilemiyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 12 Nis 2013, 00:05

benim diyot tablası değişmedi.Sadece konjektörü değiştirdim.
Şarj dinamosunun arka kapağı sökülerek diyot tablası değişiyor sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti tarık » 12 Nis 2013, 04:31

Dinamo arızamda ben diyot tablasını söktüm (lehim havyası şart havyasız cıkmaz) doyotları ölçtüm hepsi saglam bide percinli diyot gibi develer var onları sokmek imkansiz kaynaklı anlarda saglam konjektörü yeni aldım takdım gine calısmadı sonra dinamonun arka kapagi sokuk halde motora baglayip calistirdim konjektor komurlerin bastigı bakırları zimparaladım cukurdular komurlerin bastigi yerler cukur olmus bende zimparalayarak duzledim yeni komurler tam bassin diye yoksa basmiyordu bu islemi yaptim topladim yok gine calismadi kafayı yemek uzereydim sarımlar saglam yanik yok dinamocuya goturdum oda bakti saglam dedi topladi usta elidegdi ya calıstı :) bisey dikkatimi cekti usta ayni benim gibi topladı tek bisey farlıydı arka kapagı takarken bilye basan yeri cekicledi sanirim ondan sonra duzeldi bilyenin bastigi yerler pasliydi orlari temizledim sase alsin diye suan canavar gibi masaAllahı var aracı aldım alalı akümü sehir ici kısa mesafelerde sarj ermiyormus akumun yesil isigi yanmiyordu suan yemyesil isildiyor gelce aydinlatmalarimda netlesti bence sökulup temizlenip bakim yapmak lazım.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir