El Yapımı Polyester KArbüratör Üst KApağı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

El Yapımı Polyester KArbüratör Üst KApağı

İleti ozantavsan » 29 Nis 2013, 15:25

Merhabalar ,,

Uzun süredir karbüratör üst plastik kapağının Lpg miksere değmesi sorununa çözüm bulmak istiyordum.
Çoğu arkadaşımız kendilerine göre çözümler üretmişti.Ramazan ÜNLÜ arkadaşımız orjinal kapağı keserek yapmıştı.

Ben orjinal kapağı bozmak istemediğimden sıfırdan polyester bir kapak yapmaya karar verdim.
İyikide yapmışım , yeni kapakla turluyorum tadından yenmiyor.
İnip orjinal kapağı takıp devam ediyorum hiç zevk almıyorum sürüşten , o kadar fark var.LPg ayarı ile hiç oynamadığım halde.Bakalım yakıtta düşecekmi.

Ama performansı , kullanımı çok değiştirdiğini söyleyebilirim.Resim vesaire uzun olduğundan bloguma koydum.
Buyrun inceleyin.Bakalım sizlerden de deneyen olacak mı ? Aynı duyguları paylaşabilecekmiyiz uygulama sonrası.
Şimdi Ramazan arkadışımızın vidyoyu hazırlarkenki sözlerinin ne kadar doğru olduğunu görmüş oldum.

http://ozantavsan.blogspot.com/p/sende-yap.html
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 29 Nis 2013, 20:53

uygulamadan bir kaç resim
Eklentiler
karbkapak260413-1842(001).jpg
karbkapak270413-1948.jpg
karbkapak290413-1116(001).jpg
karbkapak280413-1722.jpg
karbkapak280413-1718.jpg
karbkapak270413-1948.jpg
karbkapak250413-0902(002).jpg
karbkapak250413-0901.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Ömer Fatin » 30 Nis 2013, 00:23

Ozan bey elinize sağlık. Açıklama ve resimler çok güzel olmuş. En önemlisi ise emeğinizin karşılığını
almış olmanız. Hele birde yakıta etkisi olursa tadından yenmez. Bizim araçların aslında genel problemi bu. Hava ve yakıt karışımı sorunu.

Şu ara işlerim çok yoğun ama en kısa zamanda bende B l o s mikseri deneyeceğim. Bende bu mikserden çok umutluyum. hayırlısı inşallah.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti tarık » 30 Nis 2013, 00:31

Elinize sağlık güzel olmuş.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti ozantavsan » 30 Nis 2013, 07:28

Yorumunuz için teşekkürler.Bende b.l.o.s mikser düşünmüştüm ama pahalı geliyor.Üzerine bir o kadar daha para versen yeni lpg kiti takılır araca.Fiyatı makul olsa hiç uğraşmayız böyle.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 17 May 2013, 10:07

Kapak değişim sonrası yaptıklarım.

Buji kablolarımı düşük dirençli lpg buji kablolarıyla değiştirdim.
Tevzi makaramı tek parça metalli olan ile değiştirdim.(dirençsiz)

Aracın çalışması daha güzelleşti.PErformansıda yükseldi.

Denem amaçlı , lpgyi bitirdikten sonra boş depoya 10 litre lpg aldım.(25 TL)
Her zamanki kullanım ile şehiriçi kullandım.

Ne yazık ki 55 km yol alabildim. Sarfiyat 45 kuruş.

Kışın lpg sarfiyatım 40 kuruş , yazın 35 kuruş civarı olurdu.
Tahminim tasarruf edemesem bile 60 km gitmesiydi.80 veya 90 km gitseydi tasarruf etmiş olacaktım.

Şimdi yorumlarınızı bekliyorum.

* KApak değişim sonrası benzinde çalışırken hava yakıt ayarını karbüratörden ayarlamıştım.

1) Soru : Bu ayar sonrası avans ayarı değişiyormu.Avansıda ayarlatmak gerekirmi ?Benzinde yaptığımız karbüratör hava yakıt ayar lpgde yakıta etki edermi?

* Sonrasında lpg ayarı yaptırdım sanayide ama hiç memnun olmadım.LPG boru vanası ve lpg regülatör rolanti vidalarına hiç dokunmadı.Lpg regülatördeki ayar vidasını alyan ile az oynadı.Karbüratör rolanti ayarını yükseltti.
Araca hiç gaz vermedi , yüksek devirde ayar yapmadı.Rolantide birşeyler yapmaya çalıştı.Şöyle ayarlamayacakmısın deyince çekişi iyi değilmi abi dedi.Sonrasında rolantide motor sesi yüksekti.Rolanti 1100 devirdi.

2) Acaba ayar yapan eleman lpg regülatöründe ayarı fazlamı açtı ?

* Sanayi ayar sonrası egzostan kötü koku gelmeye başlamıştı.Egzos su da damlatmıyordu.

Gaz bitmeden 10 km önce kendim lpg borusu üzerindeki vana ve lpg regülatör üzerinden rolantiyi ayarlamıştım.Rolanti devrini 900-1000 devir arası yaptım.

3) Soru : KApak değişim sonrası lpg mikser üstündeki boşluğu geri kazandımış yükseltmiş oldum.Acaba karbüratör hava alma boru ucunu daraltıpta mı ayar yapmalı lpgde?

mikser havayı rahat almaya başladı ama fazla havamı göndermeye başladık.

Ben işin içinden çıkamadım.Ateşleme mükemmel hale geldi.Eski buji kablolarına göre araç muazzam çalışıyor.
Bunların bir mükafatı tasarrufu olması gerekmezmi?

Tasarruf etmemiz gerekmezmi?

Ben tekrar sanayide başka bir yere lpg ayarımı yaptırayım ?
Hava ağzını darltayım mı?
LPG regülatörüm BRC AT90E , lpg regülatörümü değiştireyim ? Tamir kiti alıp diyaframlarınımı değiştireyim.
Farklı bir lpg beynimi alayım.Bu yakıta etki edermi?
Benzindede fazla yakıyor sanırım geçmiş yıllarda 60 kuruş ölçmüştüm.
Karbüratörümü dağıttırayım.
Neden bu kadar yakıyor? Debriyaj yeni ,frenler iyi ,silindir kapak conta değiştirdim.Ateşleme çok iyi.Çalışmada sorun yok.Performans iyi.Karbüratör kaçak hava yok.Bujiler uygun ve sorunsuz.
Benim mantığım almıyor artık...............

Yorumlarınız önerileriniz nedir ?

Ramazan Ünlü arkadaşım ; sende kapak yükseltme yapmıştın.
Sen sonrasında neler gözlemledin.
Uygulama öncesi yakıt sarfiyatın neydi ? Sonrasında ne oldu?
Her hangi bir sorun yaşadınmı ? Herhangi bir ayar değiştirdinmi?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti murat öner » 17 May 2013, 10:34

yakıt degerleri çok yüksek ..bende soguk hava girişi tam ortadan kelepçeli yerden yarısı kapalı,,gaz ayarı kendim yaptım yapınca hem çekiş daha iyi hem yakıt zonguldak gibi yerde sabah işe gidiş 7 km akşam dönüş çarşı içinde durkalk..1 litre lpg ile 11 km yol yapıyor en az..gazcının yaptıgı ayarda ise 1 litr lpg ile 8.5..9 km anca zor gidiyor çekiş düşüyor sabah zor çalışıyor...bence orjinal kapagı takıp hava hortumunu kelepçeli yerden yarısını kapatarak gaz ayarını da kendiniz yaparak deneyin...bir de zincirde sente kaçıklıgı geliyor aklıma...
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti MadloveR » 17 May 2013, 10:38

Ozan Bey
Öncelikle hava girişininin yarısını kapatın, daraltın. Sonrasında adam akıllı ayar yapan bir yere gaz ayarı yaptırın. Anlattığınıza göre ayar yapan arkadaş hazır ayarı bozmuş. Yalnız bir de şu konu var benzinde aracınız çok yakıyorsa gazda da aynı şekilde çok yakacak. Karbüratörü söküp temizlemekte büyük fayda var. Bildiğim kadarıyla eliniz yatkın biraz destek alarak kendiniz bile temizleyebilirsiniz karbüratörü. Diğer bir konu regülatör. Sistemde sorun varsa regülatörü değştirseniz bile pek bir değişme olacağını sanmıyorum. Fakat yine de regülatörün diyaframını ve LPG filtresini yenilemenizde fayda var. Ha bir de unutmadan ateşleme sisteminizi(buji kabloları ve t.makarası) değiştirmişsiniz avans ayarını ve subab ayarını tekrar yaptırırsanız iyi olur.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 17 May 2013, 10:39

bu ay yağ değişimi sırasında ustama zinciri değiştirelim dedim.
O da şimdi yersiz masraf yapma dedi.Yine kaldı.
Yapmadığım o kaldı aslında.

Ama aracı aldığımda lpg 2 tl iken şehirdışı 17 kuruş , şehiriçi 22 kuruş civarı sarfiyatım vardı.Performansı kötüydü.
aracı mükemmel çalışır hale getirdim ama yakıta anlam veremedim.

Şehirdışı 8,5 lt ,şehiriçi 10-11 di 3 yıl önce
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 17 May 2013, 19:08

Bugün bujileri söktüm.Genel görünüm grimsi , beyazımsı.bir tanesinin yivleri yağlıydı.Elektrot ve tırnakta yağ yoktu.Bujiler Brisk D15YC.0,7 mm tırnak aralıklı.
Sentil çakısı ile hepsini kontrol ettim.Bir tanesi hariç hepsine 0,7 mm sentik çakıcısı silme giriyor.Bir tanesine giriyor biraz boşluk bile oluyor.

Image(199).jpg
Bujilerin genel durumu.Tırnak ve elektrotler diğerlerindede aynı.
Image(199).jpg (22.75 KiB) 27338 defa görüntülendi


Zımpara ile bujileri temizledim.Kontak sprey sıkıp beklettim.Sonra güzelce silip temizledim.2 tanesinin tırnağı merkezinden sola kaymış.Diğer ikisi bujinin orta elektrotuyla paralel.KAyık olanları merkeze doğru ayarladım.
0,7 mm den açıık olanı sentil çakısı sokuluyken ayarladım.Yerlerine taktım.

Karbüratör üstten kontak sprey basarak benzinde gazı kökledim.
Sonra stop edip spreyi 2 boğazada bolca sıktım.Biraz bekleyip yine ara gazlarla çalıştırdım.
Eski tevzi makaramı , orjinal olanı taktım.Geçen gün taktığım diğer tevzi makarası elle çevirince distirübütör harici kendide biraz oynuyordu.
Orjinalini oynatınca distiribütörle beraber hareket ediyor.

Sonra komşuyla lpg istasyonuna gittik.Orada iki tanıdık pompacı vardı.Birisi dolumu yaparken diğerine bu araç 45 kuruş yaktı dedim.Gaz fazla açıktır dedi.Ayarlarmısın deyince kırmadı.

Switch orta kademedeyken karbüratördeki benzini bitirmek için gaza yüklendi.Arda kontak kapatıp , açarak kök gaz yaptı.Silah atar gibi egzostan sesler geldi.Aç , kapa ,gaz ,aç ,kapa derken ; aracın arkasına bak dedi.
yerde kurum parçaları vardı.Kurumları nasıl attı dedi.Birini elime altım sanki metal parçası üstü kurum.Veya küfle karışık kurum gibiydi.

Gazı fazla açmışlar dedi.
(Sanayide ayarlayan eleman gaz vanasına dokunmamıştı bile.Biraz ben kafama göre ayarlamıştım.)
3-4 tur kıstım dedi.Düşük gelirse çok az açarsın dedi.Az yakar artık dedi.Yine bakarız dedi.

Eve kadar sorunsuz geldik.Performansta iyiydi.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 29 May 2013, 09:08

ozantavsan yazdı:Merhabalar ,,

Uzun süredir karbüratör üst plastik kapağının Lpg miksere değmesi sorununa çözüm bulmak istiyordum.
Çoğu arkadaşımız kendilerine göre çözümler üretmişti.Ramazan ÜNLÜ arkadaşımız orjinal kapağı keserek yapmıştı.

Ben orjinal kapağı bozmak istemediğimden sıfırdan polyester bir kapak yapmaya karar verdim.
İyikide yapmışım , yeni kapakla turluyorum tadından yenmiyor.
İnip orjinal kapağı takıp devam ediyorum hiç zevk almıyorum sürüşten , o kadar fark var.LPg ayarı ile hiç oynamadığım halde.Bakalım yakıtta düşecekmi.

Ama performansı , kullanımı çok değiştirdiğini söyleyebilirim.Resim vesaire uzun olduğundan bloguma koydum.
Buyrun inceleyin.Bakalım sizlerden de deneyen olacak mı ? Aynı duyguları paylaşabilecekmiyiz uygulama sonrası.
Şimdi Ramazan arkadışımızın vidyoyu hazırlarkenki sözlerinin ne kadar doğru olduğunu görmüş oldum.

http://ozantavsan.blogspot.com/p/sende-yap.html


eline saglık güzel yapmışsın senin nasıl olur bilmiyorum ama ben bu işlemi yaptıktan sonra hem yakıt düştü performansı da arttı arabanın rahatladım şimdi yakıt sorunum yok çok şükür
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 29 May 2013, 09:29

Ramazan ,işlem sonrası gaz ayarı yaptırdınmı ? Eski yakı sarfiyatın ile şimdikini yazabilirmisin ?

Benimde performans çok arttı.Ben bile şaştım gaza bastımı kaçışına.
Ama yakıtta düşme olmadı.En son lpg istasyonunda çalışan komşuya elle ayar çektirdim.Yine düşmezse lpg beyninde alyan anahtarla ayarlanan kısmı kısacağım.

Benimki BRC.LPg beyni 100 KW'ya kadar olan araçlar için.BRC'ye sorduğumda benim araç 52KW olduğundan bir kaç tur kısılabilir cevabı gelmişti.Sanayide onu sonuna kadar açmışlar.Bir kaç sene öncesi tam açık olmadığını biraz kısık olduğunu iyi hatırlıyorum.

Hava alma borusunun ucuna hala atık su contası takıp darltarakmı kullanıyorsun aracı.Bende belki fazla hava emiyor diye bir halka geçirdim boru ağzına.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 29 May 2013, 09:51

ozantavsan yazdı:Kapak değişim sonrası yaptıklarım.

Buji kablolarımı düşük dirençli lpg buji kablolarıyla değiştirdim.
Tevzi makaramı tek parça metalli olan ile değiştirdim.(dirençsiz)

Aracın çalışması daha güzelleşti.PErformansıda yükseldi.

Denem amaçlı , lpgyi bitirdikten sonra boş depoya 10 litre lpg aldım.(25 TL)
Her zamanki kullanım ile şehiriçi kullandım.

Ne yazık ki 55 km yol alabildim. Sarfiyat 45 kuruş.

Kışın lpg sarfiyatım 40 kuruş , yazın 35 kuruş civarı olurdu.
Tahminim tasarruf edemesem bile 60 km gitmesiydi.80 veya 90 km gitseydi tasarruf etmiş olacaktım.

Şimdi yorumlarınızı bekliyorum.

* KApak değişim sonrası benzinde çalışırken hava yakıt ayarını karbüratörden ayarlamıştım.

1) Soru : Bu ayar sonrası avans ayarı değişiyormu.Avansıda ayarlatmak gerekirmi ?Benzinde yaptığımız karbüratör hava yakıt ayar lpgde yakıta etki edermi?

* Sonrasında lpg ayarı yaptırdım sanayide ama hiç memnun olmadım.LPG boru vanası ve lpg regülatör rolanti vidalarına hiç dokunmadı.Lpg regülatördeki ayar vidasını alyan ile az oynadı.Karbüratör rolanti ayarını yükseltti.
Araca hiç gaz vermedi , yüksek devirde ayar yapmadı.Rolantide birşeyler yapmaya çalıştı.Şöyle ayarlamayacakmısın deyince çekişi iyi değilmi abi dedi.Sonrasında rolantide motor sesi yüksekti.Rolanti 1100 devirdi.

2) Acaba ayar yapan eleman lpg regülatöründe ayarı fazlamı açtı ?

* Sanayi ayar sonrası egzostan kötü koku gelmeye başlamıştı.Egzos su da damlatmıyordu.

Gaz bitmeden 10 km önce kendim lpg borusu üzerindeki vana ve lpg regülatör üzerinden rolantiyi ayarlamıştım.Rolanti devrini 900-1000 devir arası yaptım.

3) Soru : KApak değişim sonrası lpg mikser üstündeki boşluğu geri kazandımış yükseltmiş oldum.Acaba karbüratör hava alma boru ucunu daraltıpta mı ayar yapmalı lpgde?

mikser havayı rahat almaya başladı ama fazla havamı göndermeye başladık.

Ben işin içinden çıkamadım.Ateşleme mükemmel hale geldi.Eski buji kablolarına göre araç muazzam çalışıyor.
Bunların bir mükafatı tasarrufu olması gerekmezmi?

Tasarruf etmemiz gerekmezmi?

Ben tekrar sanayide başka bir yere lpg ayarımı yaptırayım ?
Hava ağzını darltayım mı?
LPG regülatörüm BRC AT90E , lpg regülatörümü değiştireyim ? Tamir kiti alıp diyaframlarınımı değiştireyim.
Farklı bir lpg beynimi alayım.Bu yakıta etki edermi?
Benzindede fazla yakıyor sanırım geçmiş yıllarda 60 kuruş ölçmüştüm.
Karbüratörümü dağıttırayım.
Neden bu kadar yakıyor? Debriyaj yeni ,frenler iyi ,silindir kapak conta değiştirdim.Ateşleme çok iyi.Çalışmada sorun yok.Performans iyi.Karbüratör kaçak hava yok.Bujiler uygun ve sorunsuz.
Benim mantığım almıyor artık...............

Yorumlarınız önerileriniz nedir ?

Ramazan Ünlü arkadaşım ; sende kapak yükseltme yapmıştın.
Sen sonrasında neler gözlemledin.
Uygulama öncesi yakıt sarfiyatın neydi ? Sonrasında ne oldu?
Her hangi bir sorun yaşadınmı ? Herhangi bir ayar değiştirdinmi?

havayı kasmayın eger böyle yaparsanız benzinde çok yakar. gazda ise gaza biraz fazla basınca yeteri kadar havayı çekemeyen motor gazı ceker buda fazla yakmasına neden olur. sıcak hava deligini kapat çünkü sıcak havada okşijen azdır öbür hortumdan gelen hava komple acık olsun gaz ayarını ona göre yap kendin yap gazcılar bu işin kolayına kacarak yaptıkları iş havayı kasmak bu işlemi yapmak ilk calışmada ve ilk kalkışta arac çevik olur ama biraz gittikten sonra arabanın boguldugunu ve degiştigini görmeye başlarsın ve tabi bu arada çok yaktıgınıda görürsün hele benzinde hic binemessin o havayı kasmak yani bir nevi çiklenin çekili olması gibi bişey eger istersen benimkinin bir vidosunu cekeyim bir bak
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 29 May 2013, 10:05

Benim hava alma termostatı iptal.Yıllar önce yapıp vidyolu paylaşmıştım.Uca taktığım halka kalın değil çok ince.
Polyester kapak alt hava haznesine tam otursun , hava almasın diye ısıya dayanılı conta ile tam oturtmuştum.
Buradan yinede kaçak olursa diye uca çok ince bir halka taktım.Çok büyük etkisi olmayacaktır yakıta.
Araçta boğulma veya biraz gaza yükelenince boğulma olmuyor.KApak öncesine göe çok iyi ve eskiye göre daha rahat , daha az gaza basarak gidiyor.Eskiden gaza yüklenerek hızlanırdı.Şimdi az gaz ve ayağı sabit tuttumu hızlanmaya devam ediyor.Pedala fazla basmam gerekmiyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 14 Haz 2013, 20:18

ozan benim gaz ayarım şöyle kendim ayarlıyorum benim sistem araba çalırken eksozdan gaz kokusu gelip gelmedigine bakıyorum eger gelirse gazı kasıyorum gaz kokusu gelmemeli eksozdan ben böyle ayarlıyorum burda ne yaktıgına gelince çok denedim şehir ici 020 ile 025 arası uzun yoldada 0,15 ile 0,165 arası
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 14 Haz 2013, 23:21

en son 12,4 litre lpg ile şehir içi 76 km yol aldı.Araç 2000 devir üzerine çıkamayıp tekler vaziyette ,devir 2000'i geçmeden 2 km daha yol aldım. Yani 78 km.. 38,5 kuruş.........

Bugün lpg regülatör diyafram hareket ayar vidasını 2 tur kıstım.Elimlede gaz telini çekerek 3000 devir civarındayken lpg borusu üzerindeki gaz vanasını kısmaya başladım.Devir düşmeye başladığı anda 1 tur kadar açıp bıraktım.

Lpg regülatör rolanti vidasını kısmaya yakın stop edecek gibi oluyor.
O yüzden bir kaç tur açık.Bu şekilde rolanti 900-1000 devir arası.Rolanti vidası fazla açık gibi geliyor.
Benzinde karbüratör rolanti vidasından 1000 devre ayarlı.

Motor soğuduktan sonra akşam aracı çalıştırdım.Biraz marşa basmak gerekti.Sonra devir 500 civarı düşüktü , biraz gaz verince biraz yükseldi.Sürüş esnasında sorun oluşturmadı.Sadece hız düşürüp devir 1000 civarı iken 2. vitese düşüp hareket edince hafif kasıyor gibi.Normal hızlanmada sorun yok.Sadece vites küçültüp devir 1000 civarı iken kastı.Onun harici sürüş esnasında hız kesip devir 1500 civarıyken 2. vtese düşüp gaza yüklenince hemen toparlıyor.Egzostan gaz kokusuda almadım.Egzostan su damlası gelmiyor yalnız.

Acaba yeni aldığım 12,4 litreyi bu ayarla bitiripte mi yakıtta düşme varmı diye baksam.Veya yarın sabah sanayide lpg ayarı mı yaptırsam ? Bilemedim...........

Bu kapak ile araç daha rahat ve güzel çalışıyor.Eski kapak bagajda geziyor.Tekrar takmaya hiç niyetim yok.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 15 Haz 2013, 20:43

ozantavsan yazdı:en son 12,4 litre lpg ile şehir içi 76 km yol aldı.Araç 2000 devir üzerine çıkamayıp tekler vaziyette ,devir 2000'i geçmeden 2 km daha yol aldım. Yani 78 km.. 38,5 kuruş.........

Bugün lpg regülatör diyafram hareket ayar vidasını 2 tur kıstım.Elimlede gaz telini çekerek 3000 devir civarındayken lpg borusu üzerindeki gaz vanasını kısmaya başladım.Devir düşmeye başladığı anda 1 tur kadar açıp bıraktım.

Lpg regülatör rolanti vidasını kısmaya yakın stop edecek gibi oluyor.
O yüzden bir kaç tur açık.Bu şekilde rolanti 900-1000 devir arası.Rolanti vidası fazla açık gibi geliyor.
Benzinde karbüratör rolanti vidasından 1000 devre ayarlı.

Motor soğuduktan sonra akşam aracı çalıştırdım.Biraz marşa basmak gerekti.Sonra devir 500 civarı düşüktü , biraz gaz verince biraz yükseldi.Sürüş esnasında sorun oluşturmadı.Sadece hız düşürüp devir 1000 civarı iken 2. vitese düşüp hareket edince hafif kasıyor gibi.Normal hızlanmada sorun yok.Sadece vites küçültüp devir 1000 civarı iken kastı.Onun harici sürüş esnasında hız kesip devir 1500 civarıyken 2. vtese düşüp gaza yüklenince hemen toparlıyor.Egzostan gaz kokusuda almadım.Egzostan su damlası gelmiyor yalnız.

Acaba yeni aldığım 12,4 litreyi bu ayarla bitiripte mi yakıtta düşme varmı diye baksam.Veya yarın sabah sanayide lpg ayarı mı yaptırsam ? Bilemedim...........

Bu kapak ile araç daha rahat ve güzel çalışıyor.Eski kapak bagajda geziyor.Tekrar takmaya hiç niyetim yok.


seni çok iyi anlıyorum şimdi sana bişey anlatım benim köy git gel 70 km daha önce hava yeri dar iken gaza yüklenmeden sakin sakin gidersem 15 lira yakıyordu ama sıkıştırırsam bu 25 liraya kadar cıkıyordu bu benim kafama takıldı hep gazcıların söyledigi abi normal başka bişey degil neymiş efendim karbüratörlü araclarda normalmiş benzini sorma onda zaten binemiyorumda bu benim cok kafama takıldı yolda giderken azmı gaz ayarı yaptım en sonunda mantık yürüterek buldum hep şu kafama takıldı neden gaza yüklenince fazla yakar evet neden bu benim hep kedi kendime sordugum soru oldu öyle bişey yapmalıydım ki gaza yüklenincede hava ve gaz aynı eşit olsun hava deligini daralmanın çözüm olmadıgını bunun yakıtı artıran faktörlerden olduguna karar verdim sıcak hava yeri kapalı biliyorsun o kelebegi daha önce sökmüştüm ama ön taraftan giren havayı kople actım ve o şekilde gaz ayarı yaptım bu yaptıgım şey çok dogru bişey oldugunu gördüm 100 den yukarı cıkmayan araba 110 ve 120 ye kadarda cıktım ama yakıtta öyle fazla bir tükrdim olmadı şimdi fark etmiyor 120 de yapsam yakıtta degişiklik yok benzindede rahat biniyorum artı motordada bi rahatlama oldu gazı sona dayasamda gaz kokusu yok anlıcan karışım süper şimdi ise git gel 11 lira gecen hafta 12 lira yaktı artık yoruldum ugraşmıyorum gazla ama o kapagı yükselmenin çok faydası var ben kesmiştim senide teprik ederim bu yaptıgında güzel bişey
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti favorit55 » 12 Kas 2013, 17:03

Merhaba

Arcımın yakıtından memnunum ş.içi 100 km 9- 10 lt. arası yakıyor yanlız çekiş kötü özellikle benzinde dahada kötü hava girişi açık. Çekişi nasıl artırabilirim?
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir