El Yapımı Polyester KArbüratör Üst KApağı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

El Yapımı Polyester KArbüratör Üst KApağı

İleti favorit55 » 12 Ağu 2014, 10:24

Merhaba Konuyu hortlatıyorum,

Üst kapağı bende yükselttim 4 cm kadar.öncesinde 3000 devir üstüne araç yavaş yavaş gaz yerken şimdi çok hızlı çıkıyor. Performansı yüksek devirlerde cok iyi oldu yanlız düşük devir çekiş biraz düştü gaz ayarı yaptırmam gerekli veya avans ayarı? 100 km ş.içinde agresif kullanımda 11-12 lt yakıyordum kapığı yükselttikten sonra daha agresif kullandım 9 lt yaktı. Yakıt düştü 2,500 devir üstü performans inanılmaz arttı ama 2500 devir altı biraz düşük geldi ayar yaptırmam gerekicek heralde. Mikseri yükseltmedim yükseltmemin extradan artısı olucak mıdır?
 
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti favorit55 » 12 Ağu 2014, 10:25

Bu arada bu konuda bizi aydınlatan Ramazan Ünlü ve Ozan Tavşan kardeşimizede teşekkürler.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti SKDFORMAN » 12 Ağu 2014, 13:31

favorit55 yazdı:Merhaba Konuyu hortlatıyorum,

Üst kapağı bende yükselttim 4 cm kadar.öncesinde 3000 devir üstüne araç yavaş yavaş gaz yerken şimdi çok hızlı çıkıyor. Performansı yüksek devirlerde cok iyi oldu yanlız düşük devir çekiş biraz düştü gaz ayarı yaptırmam gerekli veya avans ayarı? 100 km ş.içinde agresif kullanımda 11-12 lt yakıyordum kapığı yükselttikten sonra daha agresif kullandım 9 lt yaktı. Yakıt düştü 2,500 devir üstü performans inanılmaz arttı ama 2500 devir altı biraz düşük geldi ayar yaptırmam gerekicek heralde. Mikseri yükseltmedim yükseltmemin extradan artısı olucak mıdır?


Evet araç 3.000 devirin üstünde yavaş yavaş gaz yemeye başlıyor. Bunun nedeni öncelikle 3.000 devire göre ayarlanan gaz ayarıdır.
kapağı yükseltmeniz sonucunda 3lt gaz tasarrufu bana mantıksız geldi. 12 den 9 a inmesi yaptığınız uygulamada zor. Belki sizin hava-yakıt karışımınız buzuktu. kapağı yükseltince bu biraz dengelendi ve yakıtınız düştü diyebiliriz. Çünkü gaz ayarıda yapmamışsınız.
2500 devir altı performansın düşük olmasıda bana göre doğal. araç 2.500den sora devirlenmeye başlıyor. 2000 devirlerde zaten devirsiz kullanım diyebiliriz.
kapağı yükseltmenin fazdası yok diyemem. Lakin inanılmaz bir performans artışı ve 3 lt ye yakın bir tasarrufta mantıksız geliyor. yaptığınız uygulamada gaz ayarınız dengelenmiş ve bunun neticesi anladığım kadarıyla.
Ben bu uygulamayı aracı yeni aldığımda yapacaktım. Bir kaç uygulayan arkadaş gördüm. Mikserleri kapağa deyiyordu ve kalbiratörün daha rahat hava emmesi için yapıyorlardı. Ama benim mikser kapağa deymiyor. Tamam alan biraz daralıyor belki ama yakıtımdan cok memnunum. Çekişide yaptığım başka uygulamalar sonucu biraz arttırdım. İnanılmaz bir performans artışı, araçta cok büyük problem yoksa zor. Bu tür basit uygulamalarda güç. Çünkü bu araç 50bg..
Siz uygulamışsınız memnunsunuz sorun yok. dediğiniz gibi uygulamanın en büyük artısı yüksek devirlerde biraz daha kolay devirlenmesi olabilir.
Nacizane fikrim....
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti favorit55 » 13 Ağu 2014, 07:28

kkkk945 yazdı:
favorit55 yazdı:Merhaba Konuyu hortlatıyorum,

Üst kapağı bende yükselttim 4 cm kadar.öncesinde 3000 devir üstüne araç yavaş yavaş gaz yerken şimdi çok hızlı çıkıyor. Performansı yüksek devirlerde cok iyi oldu yanlız düşük devir çekiş biraz düştü gaz ayarı yaptırmam gerekli veya avans ayarı? 100 km ş.içinde agresif kullanımda 11-12 lt yakıyordum kapığı yükselttikten sonra daha agresif kullandım 9 lt yaktı. Yakıt düştü 2,500 devir üstü performans inanılmaz arttı ama 2500 devir altı biraz düşük geldi ayar yaptırmam gerekicek heralde. Mikseri yükseltmedim yükseltmemin extradan artısı olucak mıdır?


Evet araç 3.000 devirin üstünde yavaş yavaş gaz yemeye başlıyor. Bunun nedeni öncelikle 3.000 devire göre ayarlanan gaz ayarıdır.
kapağı yükseltmeniz sonucunda 3lt gaz tasarrufu bana mantıksız geldi. 12 den 9 a inmesi yaptığınız uygulamada zor. Belki sizin hava-yakıt karışımınız buzuktu. kapağı yükseltince bu biraz dengelendi ve yakıtınız düştü diyebiliriz. Çünkü gaz ayarıda yapmamışsınız.
2500 devir altı performansın düşük olmasıda bana göre doğal. araç 2.500den sora devirlenmeye başlıyor. 2000 devirlerde zaten devirsiz kullanım diyebiliriz.
kapağı yükseltmenin fazdası yok diyemem. Lakin inanılmaz bir performans artışı ve 3 lt ye yakın bir tasarrufta mantıksız geliyor. yaptığınız uygulamada gaz ayarınız dengelenmiş ve bunun neticesi anladığım kadarıyla.
Ben bu uygulamayı aracı yeni aldığımda yapacaktım. Bir kaç uygulayan arkadaş gördüm. Mikserleri kapağa deyiyordu ve kalbiratörün daha rahat hava emmesi için yapıyorlardı. Ama benim mikser kapağa deymiyor. Tamam alan biraz daralıyor belki ama yakıtımdan cok memnunum. Çekişide yaptığım başka uygulamalar sonucu biraz arttırdım. İnanılmaz bir performans artışı, araçta cok büyük problem yoksa zor. Bu tür basit uygulamalarda güç. Çünkü bu araç 50bg..
Siz uygulamışsınız memnunsunuz sorun yok. dediğiniz gibi uygulamanın en büyük artısı yüksek devirlerde biraz daha kolay devirlenmesi olabilir.
Nacizane fikrim....


Öncelikle performans arttı diyince altımızdaki kedi aslan olmuyor, sadece eskisinden biraz daha iyi gaz yiyor. Yanlız ayarların yanlış olduğunu düşünmüyorum daha 2 hafta önce ayarlatmıştım. Benim sıkıntım arabamın düşük devirlerde az yakması 2500 devir üstünde yakıtın normalden fazla artmasıydı. Burdada aklıma gelen daha fazla havaya ihtiyaç duyulduğu noktada havanın yetersiz kalmasıyla zengin yakıt karışımı olması ve fazla yakmasıydı. Şimdi ise araç rahat hava aldığı için 2500 devir üstü gaz yemesi hızlandı ve yakıtımda doğal olarak düştü bence. Benimle aynı sıkıntısı olara ben üst kapağı yükseltmesi tavsiye ederim. Bu arada sen performansı arttırmak için nasıl bir uygulama yaptın?
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ilhankakan » 26 Haz 2015, 18:21

bu şekilde uğraş cağına ben çıkma kompile üst aldım altındaki takoz gibi olan contayı çıkartım karbiratöre takdım üstüne kapağı oturtum ve onun üstünede gaz aparatını bağladım ve mükemmel oldu çok basit orjinali kesinlikle bozul muyor ve yüzde yüz çözüm gerçekden çok kolay ve kesin çözüm
ilhankakan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 31 Ekm 2014, 11:04
Ad Soyad: ilhan kakan
Nereden: Bursa
Arabanız: 136l

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir