LPG Buji kablolarıyla değişim.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG Buji kablolarıyla değişim.

İleti ozantavsan » 07 May 2013, 17:50

Bildiğiniz gibi hidrojen sistemimden henüz tasarruf sağlayamadım.Buna neden aracımın genel durumu olduğunu düşünüyordum.Zira 3 yıldır kullandığım aracımda ne yaptımsa 1 kuruş yakıt sarfiyat düşüşü yakalayamamıştım.Silindir kapak contasından , debriyajına kadar değişmişti.

Yakıt sarfiyatının püf noktası nedir ?
Hava ve yakıt karışımı.
En son karbüratör üst kapağı yapmıştım. http://ozantavsan.blogspot.com/p/sende-yap.html
Lpg mikser üzerine değecek olan kapağı 4 cm yüksek boşluklu yaptığım kapak ile değiştirdim.Sonuç performansta muazzam.Araç kendine geldi.Eskiden fazla basmam gerekn pedala daha az basıyorum ve eskiye nazaran daha fazla hızlanarak yol katediyor.
Belki sizlerdede aynı sorun var.Karbüratörlü aracı olan arkadaşlar.Mikser yüksekliğini ölçün ,üst karbüratmr kapakla kalan boşluğu ölçün.Ço azsa bir çözüm bulun.Benzinde ,lpg mikser yokken orjinal boşluk (yükseklil) 5 cm.Mikser takılında çok vahim bir durum çıkıyor ortaya.Bir deneyin farkı göreceksiniz.

Bilirsiniz araç benzinde çalışırken gaz pedalı daha sert gelir ,ayağınızla basarken.Lpg'de daha hafifmiş gibi.
Bunun nedeni benzinden aldığınız daha fazla güç.Böylelikle gaza basarken daha fazla güç alırsınız , hızınıza göre basarsınız.Daha üst noktadadır yağınız.Pedala zemine değecek kadar basmayız ve bu bize sertmiş gibi gelir.LPG nin gücü benzine göre düşüktür.Araç bir miktar çekişten düşer.O nedenle gaza bastığınızda benzindeki gücü bulamayız ve biraz daha alt kademelere kadar basarız pedala.Bu da hafif pedal hissi verir.

Yaptığım kapak sonrası gaz pedalım sert gibi geliyor ,az basıyorum.Sabit tuttuğumda araç hızlanıyor ,fazla basmama gerek kalmıyor.LPG ayarında değişiklik yapmadım henüz.Eski kapağı taktığımda bunlardan eser yok.Kıyas yaparsak sütçü beygirine dönüyor.Bu fark ile tabi ki yeni lpg ayarı yaptırdıktan sonra yakıtım düşecek diye bir umudum var.Bu belirtilere göre fark olmalı.

Bunlar hep hidrojendende verimli yararlanabilmek için.Çünkü aracın herşeyi tam olmalı.

Şimdi hepimiz hemen hemen lpgli araç kullanıyoruz.Ama gerçekten lpg'ye uyumlumu kullanıyoruz ACABA ?

Bujileriniz benzinde kullandıklarınızdanmı?
Tırnak aralıkları kaç ?
Buji kablolarınız benzinli için değil mi?

Sürekli lpgde kullanıyorsanız tırnak aralığı birkaç milim düşük olamlı.Benim aracın benzindeki orjinal bujisi 0,8 mm tırnak aralıklı.3 yıldır 0,7 milim yine orjinalini kullanıyorum.0,6 da kullanılabilir.Bir de buji olarak resistanslı buji kullanmamak lpg için daha faydalı.Ateşlemeyi düşürüyor.R direnç olduğundan , R ibaresiz buji kullanabiliriz.Örnek Bosch FR8DC benim benzinde ki buji ,onun yerine BRISK D15YC kullanıyorum.

LPG ateşleme sistemine biraz yük getiriyor.Çünkü ateşleme için benzine göre daha fazla ihtiyacı var.
Peki biz benzin için olan buji kablolarını kullanıyoruz.LPG'ye tam güç veremiyoruz yani.Çünkü buji kabloların belli bir direnci var.Benzinde ateşleme iyi ama lpgde yetmiyor.Tabi biz farketmiyoruz bunu.Çalışıyormu ? Çalışıyor sonuçta.

Tasarruf yolunda ilerlemede bir madde LPG buji kabloları........
Bugün yeni LPG buji kabloları aldım.Amerikadan ithal geliyormuş kablolar.İnternetten siteden aracıma uygun olanı seçtim ve geldi.

Fark , Şimdi orjinal benzin buji kablolarının direnç ölçüm değerleri.Sizde ölçebilirsiniz.Ölçü aletlerinizi 20K direç konumuna alın.elimizde 4 silindirli motor için 5 adet buji kablosu var.
1 tanesi ateşleme bobininden distirübitör kapağına giden ana ateşleme buji kablosu.Diğerleri silindirlere gidiyor.Kablonun birini alın bir ucuna ölçü aletinin + kırmızı probunu ,diğer uca - siyah probu değdirin.+ - yön farketmez direnç ölçümünde.Çıkan değeri not alın.

Eski Buji Kablolarım (Benzinli standart)
Benim ölçümler ( Her kablonun direnci aynı değildir.Kablo uzunluğuna ,kesidine göre değişşir.)
ana ateşleme kablosu 1,55 K
diğerleri
1- 1,97
2- 1,67K
3- 2,60K
4- 2,01 K
*********

Ya yeni LPg buji kabloları.İlk görünüş benzin buji kablolarından kalınlar.
Direnç ölçümleri

Ana ateşleme = 0,54
1- 0,70
2- 0,71
3- 0,85
4- 0,85

Ana ateşleme eski buji kablomada 1,55 ,,, LPGde 0,54
1,55 direnç değeri ateşlemeye daha fazla direnç gösteriyor.0,54 daha az ,bu sayede bujiye daha fazla voltaj gidiyor ve buji kıvılcımı artıyor.

Bakalım , netice ne olacak. sırada lpg ayarı kaldı.Ondan sonra umut ediyorum ki 40 kuruş sarfiyatım düşecek.Sonra hidrojen ilede biraz düşecek.

Bu arada buji kabloları benim araç için 20 tl.Kargo bedava..... Ve eski kablolar göre sımsıkı geçtiler bujilere ve distiribütör kapağına.Eskiler bazen yerinden çıkıyrdu.Bunlarda öyle bir şey olma şansı yok.Elle çekmedikçe çıkmaz.

Siyah buji kabloları eski kullandıklarım.
Kırmızılar yeni LPG buji kablolarım.
Aslında lpg bujide alsaydım iyi olacaktı galiba...
 
Eklentiler
Image(134).jpg
Image(136).jpg
Image(129).jpg
Image(131).jpg
Image(132).jpg
Image(127).jpg
Image(125).jpg
Yeni LPG buji kablolarım
Image(133).jpg
Eski buji kabloları.Yenilere göre ince ve benzin için standart olanlar..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 07 May 2013, 18:06

merhaba ozan, iyi akşamlar.

yine destanı döktürmüşsün. bu sefer şu yakıtı düşürürsün inşallah. aslında yazın izine geldiğimde daha uzun kafa yorabiliriz bu işe.
gaz pedalının benzinde sertleştiği doğru. fakat uzun süre kullanınca yoruyor. senin gaz pedalı nasıl, yormuyormu.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 07 May 2013, 18:16

Merhaba Murat Abi ,
Gaz pedalım yormuyor.Aslında dediğim gibi pedalda sertlik yok.Biz öyle hissediyoruz.Güç az gelince (LPg) hafif.Yani bassakta çok hıza dönmüyor.Benzinde sert gibi.

Umudum var yakıt düşüşünde.Özellikle son olarak yaptığım karbüratör üst kapak bunu sağlayacak.Önceden mikserin önü kapalı gibi oluyordu 0,5 cm boşluktan ne olurki.yarım santim boşluk çok az.

Elektirik sürürgesi hormumuna elimizi götürüp , biraz kapatınca vakum artıyor.
Bizim araçtada bence lpgyi daha fazla vakumluyordu.Boşa ateşlenen ve tam güce dönmeyen ,heba olup giden bir miktar yakıt.Şimdi herşey çok farklı.Daha önce uygulayanlar farkı göreceksin demişti ve ben gördüm.Geriye cüzdanda yakıt alınca geriye kalan biraz para olursa olmuştur bu iş.Bir araç o kadar değişiklikten sonra hiçmi sarfiyat yapmaz.gel git derken çözülecek bu işte.Hidrojen kullananlar %20-%40 gibi tasarruf sağladılar.Ben %1 bile görmedim.Olay hep benim favoya dönüyordu.3 yıldır yapmadığım ve üşendiğim tek şey karbüratör kapağının yüksekliğini arttımaktı.Onuda yaptım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elvis » 08 May 2013, 07:16

Hayırlı olsun yeni kabloların.Parçacımdan 2 ay önce ben de aynı marka kabloları aldım (benimkiler siyahtı,beyaz yazılarla made in usa yazıyor).Eski kablolar ile yenilerin ateşlemesi bariz farklı olduğunu ben de ilk çalıştırmada fark ettim.Gerçi bujileri (Brisk) ve tevzi makarasını (Hama - Alman malı) dahil hepsini yeni takmiştiım.Çok fark edeceğini düşünmemiştim,ama aracı çalıştırınca fark hissedildi.İnşallah senin yakıtı da düşürür,ben artık ölçmeyi bıraktım çünkü...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti murat öner » 08 May 2013, 09:11

ozan bey mikserin yüksekligi oldukça etkiliyor yakıt ve çekişi üç sene önce favoritimi aldıgımda bende yakıttan çektim eski mikser brc tip dedikleri yüksek tip iki büyük yuvarlak ve iki küçük yuvarlak delikten oluşuyordu..onu daha ince ve sadece iki büyük yuvarlak delikten oluşan mikserle degiştirdim...çekiştede yakıtta da farketti...ama ne yaparsanız yapın yine de işin özü gaz ayarında bitiyor kesinlikle lastiklerim bir boy büyük olmasına ragmen şehir içi kısa mesafe kullanmmama ragmen 1 litre lpg 10.5...11.5 km yol yapıyorum..uzun yyolda 14 ...15.5 km gidiyor..kendi yaptıgım gaz ayarı ile...gazcını bilgisayarla yaptıgı ayarda ise hem çekiş düşüyor hemde yakıt artıyor.. 1 lıtre lpg ile 8.5..9 ancak gidiyor sıcak hava girişim tamamen kapalı.... soguk. hava hortumu kelepçeli yerden yarısı kapalı..gerisi gaz ayarı..olay onda bitiyor.
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti ozantavsan » 08 May 2013, 12:57

Lpg buji kabloları gerçekten farkı hissettiriyor.Son değişiklik sonrası bu sabah bir gaz ayarı yaptırayım dedim.
Sanayiye gittim.Ama moralim çok bozuldu ayar yapan çocuğa.

Araç rolantideyken gaz analiz cihazına bağlayıp az bekledi.Sonra beyinde milim bir tornavida hareketi.
Sonra karbüratör rolanti ayar vidasından rolantiyi arttırdı.

Ekrana doğru düzgün bakmadı.Zaten tüplü monitör renklerde problem var.Ekran soluk yeşil renk hakim.
Ne yeşil ne de kırmızı ibareler belli oluyor.Eski siyah beyaz televizyon önüne yeşil renk cam takıyoruz ya görüntü öyle.

Neyse tamam dedi ayar.
"Yav 2000-3000 devir gibi yüksek devirdede ayarlamayacakmısın.Lpg borusu üzerinden vanayıda ayarlamayacakmısın " dedim.

Çocuk abi çekişi iyi değilmi dedi.Cinlerim tepe çıktı.10 lira aldı birde.Söylene söylene döndüm eve.

Benim ayarda lpg kokusu yoktu egzosta. Çocuğun ayarı sonrası lpg kokusu var.
Gaza yüklenip 4000-5000 devirde egzostan pat pat ses yoktu.Artık var.
Benim ayarda gaza yüklendimi ,rolantide egzostan su damlatırdı.Şimdi kupkuru..

Zaten bu gazcılar adam akıllı ayarlasalar yakıt biraz düşecek.3-4 gazcı denedim ,hepsinin köküne kibrit suyu.....

Yolda gazda bitti.Bir depo 195 km .bu değişiklikler öncesi ayarla.Onada canım sıkıldı.Allahtan bir yıldan sonra geçen gün 30 liralık benzin almıştım.Yola devam ettim.Tahminim 220-230 km yapmalıydım.

10 litre lpg aldım.Bakalım ne kadar yol gidecek şehir içi .
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti murat öner » 08 May 2013, 13:46

ben ce hiç denemeyin o ayardan bişey çıkmaz..kendi ayarına devam et ..özellikle piriç vidadan ayarlayabilirsen çok daha iyi verim alırsın..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti murat öner » 08 May 2013, 13:53

evdeteknik diye bir site var orda lpg ayarı hakkında resimli anlatım dan faydalanabilirsiniz..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti sainz » 08 May 2013, 15:45

Ozan bu kabloları aldığın sitenin adresini paylaşabilir misin mümkünse?
Veya İstanbul' da nerede bulunur bu kablolardan bilgisi olan var mı?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 08 May 2013, 17:33

KAbloları www.bujikablolari.com adresinden temin edebilirsiniz.
Favorit için 20 tl , Kargo ücreti yok.Banka hesaplarına para yatırarak alabiliyorsunuz.Kredi kartı seçeneği yok.
Banka EFT için 6 tl aldı , online bankacılıktan.26 tl'ye geldi.

İstanbul firmasıymış.Sitelerindeki iletişim bölümünde telefon ve adresleri var.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti tarık » 08 May 2013, 20:01

92model renault 9 spring bi aracim vardi full mekanikdi distrübütörü pilatinliydi tek bogaz karburatörlü aracin yakiti muazzamdi sehir ici 100km 9lt lpg yakiyorsu sonra bana dedilerki bu arac cok yakar broadwey al onlar beyinli elektronik atesleme bilmem ne 94 orta kasa aldim almaz olaydim sehir ici 14 lt lpg yakiyordu ben az beklerken fazla yakit yakiyordu aracda bi dengesizlik vardi normal degerleri degildi cok para harcadim ne yaptiysam yakit dusmedi bu isler şans işi olmayinca olmuyor buyuzden favorit aldim favom bile sprinden az yakit yakamadı.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti fatih usta » 09 May 2013, 21:35

peki tevzi makarasının distribütor kapağına basan yeriyle ateşleme yapan ucunu avometre ile ölçtünüz mü arada diyot var akım tam iletilmiyor biz kazıyıp araya kablo bağlayıp lehim yaptık şimdi analog avometre dibe vuruyor ve çekiş bariz arttı . banada bir usta söylemişti eski tevzi makarası varsa deneyin derim
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ozantavsan » 12 May 2013, 22:57

Daha önce ford araçlara ait tevzi makarasını kulanmıştım.Birebir uyuyor.Ve ortasında direnç yok.Tek parça metal.
Son zamanlarda orjinal tevzi makarası kullanıyordum.Ortada direnç var.
Mesajınızdan sonra aklıma geldi.Daha önce kullandığım tevzi makarası duruyordu.
Ortayı lehimlemeyle uğraşmayın.Ford parça satan yerlerden alabilirsiniz.Hem sağlam , hem direnç(diyot) yok.

Resimleri burada..

Image(184).jpg
Ford oto tevzi makarası.Skodalarla birebir uyumlu.
Image(184).jpg (29.25 KiB) 11843 defa görüntülendi


Image(185).jpg
Image(185).jpg (30.05 KiB) 11843 defa görüntülendi


Kablo değişimi sonrası çok memnunum.GAz ayarlarımıda kendim yaptım.Şu an gayet iyi.
Bakalım 10 litre lpg bitince sarfiyat kaç çıkacak.

Bir süre 5 litre veya 10 litre ile sarfiyatımı gözlemleyeceğim.

Karbüratör üst kapağı basık olanların üste doğru bombeli bir kapak ile değiştirmelerini veya yeni kapak yapmalarını şiddetle tavsiye ederim.Araçta muazzam bir değişiklik var.Motor sesinden , çekişine , stabil çalışmasına kadar çok fark ediyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti PİCK-UP » 13 May 2013, 09:34

Felicia için bunu mu alacağız tam bir link yollarsanız sevinirim tşk..

birebir aynısından olsun. kırmızı rengini bizmi seçiyoruz o şekilmi? geliyor yoksa.

motor 1.3 LX 2001 model felicia pickup

http://www.bujikablolari.com/buji-kablolar/skoda/skoda-felicia-buji-kablosu-takimi-sk-405.html
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti ozantavsan » 13 May 2013, 10:09

MODEL MOTOR VALF SİLİNDİR YIL MOTOR KODU OEM
FELICIA 1.3 8V 4CC 94-96 135
FELICIA 1.3 8V 4CC 94-98 135 L
FELICIA 1.3 8V 4CC 94-96 136 I


Burada yazan modeller aracınıza uyuyorsa alabilirisiniz.Emin değilseniz telefonlada teyit edebilirsiniz.Başka forumda arkadaşın biri toyota aracına uygun model bulamamış.Telefonla sorumuş kablonun kodunu vermişler.Sipariş geçmiş sonrasında.

Rengi kırmızı.Genelde kırmızı ve mavi renkler lpgde kullanılıyor.Sanırım kablo aynı sadece araca göre kablonun uzunluğu ve uç bağlantıları değişiyor.

Mesajdan buji kablosu sorduğunuzu varsaydım.Eğer tevzi makarasıysa ben sanayiden parçacıdan almıştım.KArbüratörlü fordlarınkinden.Onuda skoda parçacımda bulamayınca o söylemişti uyuyor diye.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti djisis » 17 May 2013, 09:29

Yorumlardan sonra az öncede ben aldım, kredi kartını telefonda kart numarasıyla çekiyorlar 6 tl'de eft ücreti ödemek istemedim :)
Bugün kargoya veriyoruz dedi yarın takıp deneyeceğim,
Tevzi makarasına hiç dikkat etmemiştim içinde diyot mu var direnç mi?
Diyot varsa koruma amaçlı takılmıştır, sonuçta dc gerilim geçiyor herhangi bir sorunda ters gerilimle zarar vermesin diye
Diyot varsa sökme tercihinde bulunmam, diyotun iç direnci oldukça düşüktür, eğer direnç var ise neden direnç takıldığına bakmak gerek, bazen üreticiler o kadar önemli olmayan şeylere saçma çözümler getirebiliyorlar...
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti ercanduzce » 19 May 2013, 18:14

arkadaşlar bu hafta adana dan siparişle orjinal çek malı buji kablosu getirttik Yücelkar oto da 20tl idi kargoyla Erzincan a 6 tl ücretle geldi. avo metre ile ölçümde en düşük kablonun 7kiloohm en yükseğinin ise14 kiloohm olduğu aslında düşük değil yüksek dirençli olması gerektiğini başka sitelerde okumuş fakat emin olamamıştık. 80 km yi zor görürken şuanda 100-110 km yi gazla rahatlıkla görüyorum.kullandıkça bu direnç zamanla düşermiş. eski buji kablolarımın en yüksek direnci 0,8 kiloohm idi. çok şey değişti ben bile inanmakta zorlandım.
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti ozantavsan » 19 May 2013, 23:16

Orjinal kabloda direnç yüksektir ve benzinli kullanım için idealdir.Benzinde ateşleme oranı düşüktür.Ufak bir çakmaylada ateşlenir.
LPG daha yüksek ateşleme gerektirdiğinden LPG buji kablolarının dirençleri düşüktür.
Ve tercihen telli kablo kullanımı yapılabilir.Direnci azaltmak için.Fakat teypte parazit olarak yüksek emf oluşturabi
lir.

Aracınızı LPGde kullanıyorsanız direnci düşük buji kablosu öneririm.Aracın çalışmasında fark ediyor.
Ayrıca bujileriniz R ibareli ise , Örneğin Bosch FR8DC gibi ; Buradaki R ibaresi bujinin rezistanslı olduğunu gösterir.Yani buji içerisinde direnç vardır.LPG için R ibaresiz buji kullanımı ateşlendirmeyi kuvvetlendirecektir.
Brisk D15YC kullanıyorum 0,7 mm tırnak aralıklı ve dirençsiz.

Bir dönem plasma ignition olayını araştırmış ve epey deneme yapmıştım.Aracıma monte etmedim.Masaüstü denemeler yapmıştım.Bujideki kıvılcımı muazzam arttırıyorduk.Yani aracımızın bujilere giden voltajı anlık dahada yükseltip kıvılcım oranını ,ateşlemeyi arttırıyorduk.Yaptığım devre ve elimdeki ateşleme bobini ile denemeler yapıyordum evde.En son bağlantı hatası yapınca ateşleme bobinini ürettiği voltaj düştü.Bu sebeple denemeler yarım kaldı.Bir ateşleme bobini alırsam devam ederim sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir