LPG Buji kablolarıyla değişim.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG Buji kablolarıyla değişim.

İleti Abdulkadir OĞUZ » 23 May 2013, 11:37

Ozan, bu konudaki fikirlerine bende katılıyorum. Arabamın ipek buji kablosunu değiştirmek istedim fakat burada piyasada tel buji kablosunu takım olarak bulamadım. Bu tel buji kablosunun üretimi yok gibi. Bende piyasada satılan tel buji kablosundan 2 metre aldım ve arabamdaki eski ipek buji kablosunun uc kısımlarını dikkatlice sökerek yeni aldığım tel buji kablosuna uyarladım. Aracıma taktım ve aracımın çalışması hissedilir derecede fark etti. Aracım daha çabuk çalışmaya başladı ve eski gaz ayarını değiştirmediğim halde bu yeni taktığım buji kablosu ile motordaki ivmelenme hissedilir derecede arttı. Sadece radyoda biraz parazit başladı. Oda önemli değil yeter ki motor verimli çalışsın. Tevzi makarada direnç yok. Bujiler BRİSK 0,8 mm. aralıklı ateşleme daha güçlü olur diye 0,8 mm.ayarladım. Aracın yakıtını test ediyorum. Sonra sonucu sizlerle paylaşacağım. İyi günler.
 
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 23 May 2013, 16:11

Evet ,çalışma hissedilir derecede değişiyor.LPG'de buji aralığının biraz daha az olması gerekir.
Genelde Bosch FR8DC veya F8DC kullanılıyor.0,8 mm arlıklı bu bujiler.Benzinde çalışma için.
LPG'de 0,7 veya 0,6 mm tırnak aralığı ideal.Daha fazla ateşleme sağlıyor.Buji tırnak aralığı küçüldükçe ateşleme artar.Fakat normalden fazlasıyla az olursa veya kendiniz elle ayarlarsanız ateşleme bobinini yakmak içten bile olmaz.Ateşleme bobini yanar.

Bu nedenle 3 yıldır Orjinal Brisk D15YC buji kullanıyorum.0,7 mm aralıklı.
Az önce yeni sipariş verdim.Aks körüklerim,direksiyon körüklerim değişecek.Sanayiye gitmeden önce bujileri takıp gideceğim.

Kablolarını değiştirmişsen Brisk D15YC takmanı öneririm.Veya LPG özel bujilerden.Az önce fiyatlarına baktım lpg bujilerinin , fiyat yüksek geldi.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti blauzahn » 20 Eyl 2013, 14:08

Ozan bey merhaba, sizinle aynı motora sahip 97 model felicia lx sahibiyim ve buji kablolarını bugün avometre ile ölçtüm. Ölçümlerimde kablolarda ortalama 3 lü rakamlar gördüm. Ayrıca bujileri tam karşıma aldığımda en sağdaki bujiye giden kablodan değer alamadım ama motor düzgün çalışıyor. Kablodan değer alamama rağmen kabloyu söküp motoru çalıştırdığımda tekleyerek çalışıyor taktığımda ise normale dönüyor. Kablo sağlam gibi olmasına rağmen değer okuyamamam garip geldi bana. Bu değerlerle kablomu değiştirmem gerekiyor mu sizce?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir