Rektefiye sonrası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Rektefiye sonrası

İleti favorit55 » 25 May 2013, 09:25

Merhaba
Aracım conta yakmıştı ustam başlamışken rektefiyede yabalım dedi yag yaktıgı için. Arbada rektifiyeden cıktı ama rektifiye oncesi 5. vitesle cıktıgım rampada 4'de, 4'le cıktığım yerde 3. vitese düşüyorum çekişi daha berbat oldu sizce bu normal bir durum mudur? motor acılınca düzelirmi 150 km yaptım değişen yok.
 
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti djisis » 25 May 2013, 11:07

fatiholca yazdı:Merhaba
Aracım conta yakmıştı ustam başlamışken rektefiyede yabalım dedi yag yaktıgı için. Arbada rektifiyeden cıktı ama rektifiye oncesi 5. vitesle cıktıgım rampada 4'de, 4'le cıktığım yerde 3. vitese düşüyorum çekişi daha berbat oldu sizce bu normal bir durum mudur? motor acılınca düzelirmi 150 km yaptım değişen yok.


Çekiş için net bir şey söyleyemem belki subap ayarlarında sıkıntı vardır, diğer araçta aynı durum geldi başımıza,
106 gti'yı rektefiye yaptık araç bas bas bağırıyordu sanki içine 67 impala kaçmış gibi ama gitmiyordu,
Önce subaplardan şüphelendik, tekrar motoru sökmeye gidiyorduk, bobinleri çıkarınca 2 tane enjeksiyon kablosunun kırık olduğunu gördük, araç iki piston çalışıyormuş :)

Fakat rektefiye sonrası rodaj yapılması gerekiyor, çok ani hızlanma ve yavaşlama yapmadan yüksek devirlere özellikle ilk 500 km'de çıkılmaması gerekiyor, (2500 devirin üstüne çıkmamalısın) sonrasında 1000 - 2500 - 5000 km. aşama aşama deviri yükselterek dikkat etmelisin, sonrasında normal kullanıma dönebilirsin,

Bizim milletimizde bir tanım oluşmuş yeni veya sıfırlanmış bir araç olduğunda sınırları zorlamak gibi, bu hataya düşme, parçaların ısınıp soğuyarak birbirine alışması gerekiyor, bu sebeple rektefiye sonrası sert ve hızlı kullanırsan motorun ömründen yersin...

Tekrar ustaya git hocam, subapları, distribütörü, avansı, indiksüyon bobinini, bujileri, buji kablolarını kontrol etsin...
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti favorit55 » 25 May 2013, 12:25

Teşşekkürler zaten ses geliyo tekrardan sokulecekk heralde
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti cerrahoğluv » 08 Haz 2013, 16:13

ben de favoya rektefe yaptırmak istiyorum ama acaba ful kaça patlar bana
cerrahoğluv
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 29 Arl 2012, 23:34
Ad Soyad: volkan
Nereden: Kars
Arabanız: skoda favorid

İleti favorit55 » 14 Haz 2013, 16:15

bana komple 1500 civarını buldu.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti EKOL » 13 Tem 2013, 15:11

ben bir ay önce yaptırdım..conta diye gittim silindir kapak gitmiş değişecek dendi sıfır taktık...devirdağim değişti... distribitör değişti..segman atıldı...ve araça süper oldu çekiş olarak yakıt olarak...toplam maliyet
950 tl
EKOL
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 22 Mar 2013, 16:55
Ad Soyad: Murat
Nereden: Sakarya
Arabanız: FORMEN SİLVERLİNE

İleti kutlay006 » 16 Tem 2013, 22:24

triger zinciride atlak takılmış olabilir
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir