LPG beynini değiştirip yakıtta tasarruf eden varmı?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG beynini değiştirip yakıtta tasarruf eden varmı?

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 11:06

Aracımda BRC AT90E var.Şehiriçi 35-40 kuruş lpg sarfiyatım var.12,5 litre lpg ile en fazla 85 km..100 km'de 15 litre lpg.7-8 yıldır aracın üzerindeymiş.Geçenlerde temizlemiştim içini.
KArbüratörün lpgde fonksiyonu yok ,temizlemeyelim diyor ustalar.Sizce?

Şimdi BRCyi söküp aldesa filan taksam sizce yakıtta bir fayda sağlarmı ?
Yapmadığım lpg beyni değişikliği kaldı.İnternette baktım Aldesa 90 tl fiyat var.
Lpg sisteminde başka bir şey değiştirmeden aldesayı takabiliriz sanırım...
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Kutay ALBAYRAK » 02 Tem 2013, 11:19

Sayın Ozan Tavşan; bendeki favoritte de aldesa sistemi vardı memnundum, ilk sahibi taktırmış üzerine de ben üç seneye yakın bindim. Ancak geçenlerde yolda donma yaptı diyafram işlemini zamanla görmez hale gelmiş yerine atiker lpg beyni taktım ve birşey değişmedi açıkçası. Yakıtım aynı 22 Kuruş. Geçenlerde devir daim motor kulağını değiştirirken devamlı gittiğim ustam söyledi neden lovato takmadın diye tam uyumlu olan lovato oluyor diye kapalı mekanda arabayı bana beş dk kadar çalıştırttı. Hepimizin boğazında hafiften gaz kokusundan yanma oldu. Sonra ustam atiker yakıtın çok az bir kısmını çiğimsi atar egzozttan ve boğazımız bundan yandı dedi. Lovato olanlarında kesinlikle bu olmuyor dedi. Bakalım bende müsait bir ara değiştireceğim 120 tl fiyat vermişlerdi bende o dakika ucuzunu takmıştım. Lpg beyninin diyafram sistemi yakıtı bir miktar etkiliyormuş. Diyaframları bazılarında daha gevşek olduğundan fazla yakma oluyormuş ama bahsettiğiniz gibi değerler görmedim daha önce aracımda. 20 tl otogaz ile 106 km yaptım son adam gibi denememde.
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 11:26

BRC'den memnunum ama yakıt konusunda içinde tereddüt var.Ne yaptımsa düşmedi yakıt.
Düşeceğinin bilsem beyni değiştireceğim hemen...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Kutay ALBAYRAK » 02 Tem 2013, 11:44

Valla Ozan Bey ne deyim ki...Forumda eskiden de takip ettiğim kadarıyla hidrojenine kadar uğraştınız elinizden gelmeyen yok maşallah ama başka birşey olmalı bu bence. Tamam beyin de önemli elbette ama kaç kuruş tasarruf sağlayabilir ki sistemi hemen hemen hepsinde aynı sayılır. Bahsettiğiniz de BRC marka, kendini kanıtlamış bir marka.. Muhakkak gözden kaçan birşey var ama nedir herhangi bir fikrim var mı deseniz yok. Yazılarınızın çok büyük bir kısmını da okudum sizden çok şey de öğrendim ama ilginç bir durum sizinkisi.
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 12:03

Bende bıkmaya başladım artık.Durum olsa aracı değiştirmeyi bile düşüneceğim.Elden çıkarsam olacak ,şu an işsizim.Bütün kapılar kapanıyor yüzüme.Satsam ev borcunun 8-9 ayını karşılar ancak.değmez diyorum.

Hidrojen sistemi ile bile gram tasarruf etmedi.

Arkadaşın 89 model şahin aracına taktım.Onda %30 civarı tasarruf sağladı.
Balıkesir - İzmir arası gidip geliyor.Hidrojensiz 100 km'de 11 litre yakarken , şu an 7,5 litre yakıyor.
Son günlerde köy + şehiriçi kullanımda 8,5 litre hesapladık.
Ben ne diyeyim sorun bende mi ? Başkasına tasarruıf sağlarken bende değişiklik yok.
Çok canım sıkılıyor.

Zincir değiştirmedim tek.Usta , ses yoksa değişime gerek yok diyor.Evet zincir sesi yok..

Yalnız dikkatimi çeken şu konu var.Benzinde de , lpg'de de patinaj yapmıyorum benim araç.
Favorit lx sahibi olan arkadaşımada sordum ondada aynı .Patinaj çekenmiyor ne kadar yüklenirsen yüklen.
Arkadaşın dediği durum hariç ,Kumlu yolda çekiyor.O da kumun yol temasını azaltması nedeniyle.

Seninki pati çekiyormu.Drift vesaire meraklısı değilim.Normal kullanırım ama bir araç gaza fazla yüklendimi pati çekmeli.Hyundai accentim çekerdi ,90 beygir ne de olsa.Bizimkilerde 52 kw yazıyor ama .70 beygire yakın ben inanmıyorum.Bence 52 beygir.

2. aracım suzuki alto 1984 modeldi 1000cc 45 beygir o bile çekerdi pati.4 kişi dik yokuşta banamısın demezdi.
Onunla favoyu karşılaştırıyorum.Bizimki sütçü beygiri gibi kalıyor.Atik değil......... Ben çözemedim bu işi..
Çıkamadım 3 yıldır içinden..........
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Kutay ALBAYRAK » 02 Tem 2013, 13:07

Kayın pederin evine giderken rampa yolda kalkış yapmam gerekiyor çukurlu bir yol altını vurmamak için yavaş geçiyorum. Ama patinaj yapıyor gaza yüklendiğimde hatta aks kollarının biri kısa biri uzun bir kutuda buluşması sıkıntı bile oluyor. Kısa kolun olduğu tekerlek fazla devir yapıp diğeri de uzun kolla aynını yapmaya çalışınca ister istemez hafif bir sola çekerek patinajlı kalkış da kaçınılmaz oluyor. Direksiyonda sert kalkışlarda daha bir kontrollü tutmaya çalışıyorum. Ki bende öyle aşırı hız meraklısı değilim tedirgin oluyorum direksiyonda yüksek hızlarda, otobanda 120 geçmem altımdaki araba ne olursa olsun. Haritacıyım o yollardaki virajları kaçla almak gerektiğini bizler hesaplarız. O yüzden meslek gereği midir nedir güvenli sürüşe önem veririm her şeyden önce.
Yalnız dediğiniz şekilde zinciri bir kontrol ettirin derim ben arabada bariz bir güç kaybı ve yığılma yapıyor kayınbiraderimin 98 model feliciasında zincir sorunu sesle birlikte vardı ama değişince bu araba daha önce hiç gitmiyormuş dedik. Siz bir kontrol ettirin derim ses olsun olmasın sentesini güzel yapmamışlardır belki. Ben ilk üç viteste üstelik lpg de olmasına rağmen çoğu arabadan atik fırlıyorum, bir iki kızgınlık anında tecrübe ile sabittir ... Umarım forumdan da bilgisi ile yardımcı olabilecek başka arkadaşlar da çıkar en azından da şu sorununuzu çözeriz. Canınızdan bezdirdiği belli.
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti AhmetH » 02 Tem 2013, 13:16

Ozan abi senin arabada kim bilir ne var.
Ben subat basi senin regulatorden taktim ayarininda inanilmaz acik oldugunu dusunuyorum ama performansi hosuma gidiyor fuelly.com sitesinde yaklasik 14.000 km lik ortalamam hesapli duruyor yaklasik 10.000km si brc iledir.
23,3 kurus/km yakiyorum ortalama sehir disi tek depoyla 361km yaptim ve basarim 100-110 giderim eski voltran kit ile 430 km gordum. Bir iki tur kisik ayar yaptirsam brc ile yakit dahada duser diye dusunuyorum.imzamda 100km gitmek icin 14000km lik ortalama ile elde edilmis deger olan 9,6 yaziyor bak linkten dolum degerlerini inceleyebilirsin hesaplarim duzgundur fullemediklerimide fulleyince hesaba katiyorum o yuzden kimi dolumlar depo hacminden fazla olsada hesap duzgun
http://www.fuelly.com/driver/ahmeth/felicia

Ozetle senin arabada muthis mekanik kayiplar ayar sorunlari vs olabilir.
Su asamada foruma ilgi gosteremeyecek derecede yogunum ama bu konuya yazmak istedim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 13:33

Ben bir aracın avans ayarının düzgün olup olmadığı araca pati çektirilerek yapılır biliyorum.Bu hariç pati çekemeyen aracım olmadı hiç.

Geçen arkadaşın favo lx'ine bindik . bir topukladıki 3. viteste 100 ü gördü.Bende bu atiklik yok.
Debriyaj yeni..alt takımlar ,teker göbekleri ,akslar,rotlar.
Ateşleme bobini , lpg buji kabloları ,bujiler yeni,üst kapak conta yeni ,akü yeni
tekerler michelin energy saver yeni,distiribütör kapağı ,tevzi makarası yeni
Fan müşiri ,yağ müşiri ,hararet müşiri yeni , konjektör yeni... Devirdaim pompası yeni....
Hani benzindede durum aynı..

Aldığımdan beri hep şüphelendiğim zincir meselesi var.Sente falan kayık olabilir.Ustaya uydum değiştirmedik.Fazla tutan birşeyde değil .Ama araca etkisi büyük.


Sizce zincirmi........... Usta yine gerek yok diyecek.Başka yere yaptırsam gönül koyacak....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 02 Tem 2013, 14:02

Abi baktırmadığın 3 yer vardı araçta bildiğim kadarıyla.
1. LPG regülatörü(sanırım yakın zamanda temizleyip diyaframı yenilediniz.)
2. Karbüratör.
3. Zincir.

Aracınız yüksek viteste gaz verdiğinizde gaz yiyormu veya önce gaz yemeyip sonradan mı hızlanıyor. Eğer ilk anda gaz yemiyor sonradan hızlanıyorsa karbüratörü temizletmek gerek. Ustalar her ne kadar LPG de faydası olmaz desede ben büyük faydasını görmüştüm.
Ki bildiğim kadarıyla sizin araç benzinde de bayağı fazla yakıyor. Zinciriniz ne zaman değişmiş en son bilginiz var mı? Eğer uzun süre geçmişse üstünden bence sese bakılmadan değiştirilmelidir. Ayrıca patinaj konusuna gelince ister küçük, ister büyük motorlu olsun sistemi düzgünse her araç patinaj çeker. Eski tip otomatik şanzımanlı araçlar da dahil. Bazen rampalarda aracı geri kaçırmamak için fazla yükleniyordum gaza istemeden resmen tırmalıyordu asfaltı. Bence karbüratör ve zincire de baktırın aklınızdan çıksın yoksa içinizde uhde olarak kalacak, acaba ikisinden birinde mi sorun diye.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti AhmetH » 02 Tem 2013, 14:22

Yeni lastik degistirdim degismeden once sadece gaza oturup patinaj cekebiliyordum hafif islak zeminde hatta 2. Vitese verince 2 yede patinajla basliyordu.

Simdide ceker hissediyorum ama debriyaja yuklenmek lazim gerek yok.

Ocak ayinda voltran beyni degistirmeden once araban evimin onundeki yokusu bile cikmiyordu
Lpg beynini degistirmek soyle dursun karburator 2. Bogazi acmiyorsa hic bisey beklemeyin ondan.
Butun karburator vakum hortumlarini yenileyip 2. Bogazinda acildigini gorun. Karburatorun lpg de isi yok diye dusunmeyin 2. Bogaz acmasi tamen vakum isi ve lpg de ona gore gelir.

Uzunca suredir 2.bogazi acmayan bir favorit felicia tamir olduktan sonra genelde sahiplerinin yuzunde kocaman bir gulumseme olusuyor :lol:
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 14:38

vakum hortumlarımı yeni kontrol ettim.Çatlağı ,kaçağı,kırığı yok.
2 .boğazın açıldığını nasıl anlarım.

Rolantide çalışırken gaza yüklenince 2. boğaz açılırmı ?
Karbüratör üstünden baksam boğaz görünüyor.

Açılmazsa ne yapmak gerek ?
Maddi durumlar biraz düzelince zincirinden distirübütörüne orjinaliyle değiştirmek istiyorum.
Bu kadar masraf sonrası onları yapmamak olmaz.MAdem kullanacağız yapacağız.Yeterki biraz daha seri olsun ,yakıtı makul olsun.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 15:13

fotoda ön tarafta görülen siyah vakum aparatında T bağlantı var.Bir ucu aparata , bir ucu karbütaörün alt kısmındaki ince hortum bağlantısına gidiyor.

Diğeri nereye gidiyor... ?

Bende aparattan karbüratör altına tek hortum ile giriyor.

Aracı düzgün çalışan , pati çeken bir arkadaşımız ,zahmet olmaz ise karbüratör hava haznesini söküp karbüratörün çevresinde ne kadar vakum hortumu varsa hepsini fotoğraf çekip paylaşabilirmi.

Acaba vakum hatlarındamı sıkıntı var.İnternnette dökümanlara ,fotolara bakıyorum.Bende tek hortum olan kısımlar onlarda hep t ile başka yerlerede bağlanmış...

2. boğaz vakum hattı neresi ?
Eklentiler
bogazimg033gi2.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 02 Tem 2013, 16:37

Sol alt köşedeki diyafram 2. Boğazı açan tertibata bağlı.
Hortumlara güvenmeyin. 2. Boğaz çok rahat açılır vakumda. Ağzınızla çekince hemen görürsünüz ama o esnada gazında verilmesi lazım.
Karbüratörü söküp kurcalayın anca ozaman net anlarsınız nasıl çalıştığını.
Araba üzerindeyken rölantide motor yükü olmadığından pek kıpırdandığı anlaşılmıyor. Anca ara gazı tam gaz basarak devirlendirirken anlaşılır oda elle karbüratörden ara gaz vermeye çalışırken pek anlaşılmayabilir. İçerden biri yapsa siz izleseniz fena olmaz. Ama vakum hattınızın kaçırdığını düşünüyorum hortumlar pahalı değil aklınızda olsun.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 16:46

bende o aparatta tek hortum var.Onun bir ucu aparattayken diğer ucunu emiyorum.Altıncaki siyak plastik yukarı çekiliyor.Ama içinden geçen metal milde hareket yok.Aşağıda bir yeri hareket ettirmesi gerekmiyormu ?
Sadece dış plastik oynuyor.

Bugün ne kadar site gezdimse o aparatta T plastik var ve başka hortumada bağlı.
Bende öyle değil.

Ben bu karbüratörü dikkatilice söksem sorun yaşarmıyım acaba? Elimden gelir bilirsiniz ?
Ama içinde değişmesi gereken bölümleri anlarmıyorım bilemiyorum..

Şu T bağlantısına bir açıklık getirebilirmiyiz?
Diğer uç nereye bağlanıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 02 Tem 2013, 16:56

Karbüratör basit dağıtınca herşeyi belli eder kendini ama jikov diye aratınca pek para eder bilgi yok internette
Pierburg 2e3 bunlar
bu şekilde aratınca zibille konu resim vs bulabilirsin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 16:57

Teşekkürler ,bugün biraz yordum seni.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 02 Tem 2013, 17:01

gaz kelebeği açarken öbür yandan kapışa basıyor o sistemin içinde diyafram var o benzinde kullanmıyorsanız yırtılır
birde yan tarafta 2 yıldız vidanın tuttuğu bir sistem var zenginleştirmek için birde o

onun dışında meme vs tıkanmaz sağlamdır muhtemelen. Onun dışında sökerken conta monta kırılmadıysa değişmesi gereken bişey yok.

haraketli yerlere sürtünen yerlere özellikle gazın kapışa bastığı yere sıcaktan etkilenmeyen güzel bir gresten bir damla sürerseniz. gördüğünüz yaylarada göz kararı gres sürterseniz falza bir karın ağrısı yok.
ayar konusu sıkıntılıdır biraz onuda biraz kurcalarsanız internette resimler var.

araba benzinde istediğiniz randımanda çalışır olursa LPG de gayet güzel sonuçlar elde ediliyor..


ben yine kafamın dikine gidip benzin almıyorum arabaya ama biliyorumki benzin koysam saat gibi çalışacak (umarım :D )
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 17:08

belki bana ve bu başlığı okuyanlara faydası olur.Pierburg Manual dosyası....

http://vwa1.dadoghouse.com/wp-content/u ... uction.pdf
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir