LPG beynini değiştirip yakıtta tasarruf eden varmı?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG beynini değiştirip yakıtta tasarruf eden varmı?

İleti metin06carsi » 02 Tem 2013, 19:32

Ozan bey 10 gün önce beyni bujileri ve buji kablolarını değiştirdim, buji kablolarını senin verdiğin siteden kırmızı olan kablolardan taktım bujiler Brisk D15YC taktım eski beynim aldesa markaydı ve çok yıpranmıştı sürekli ayar yaptırmak zorunda kalıyordum ayar tutmuyordu internetten bir siteden atiker beyin aldım taktırdım geçen hafta Ankaraya gittim geldim giderken fulledim Ankarada tekrar fulledim 250 km de 20 litre yaktı.Ankarada şehir içinde 100 km yaptım dönerken tekrar fulledim 11 litre aldı.Dönüşte tekrar bi 250 km daha yaptım ama daha gaz almadım ilk doldurdugum pompadan fulleyip önceki aldıklarımıda katarak daha sağlıklı bir hesap yapıcam.

Beyin,buji ve kabloları değişmeden önce ankaraya 24-25 litreyle gidiyordum uzun yolda 100 km de ortalama 10 litre yakıyordu değişikliklerden sonra %20 civarı bir azalma mevcut
:)
 
metin06carsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 21 Mar 2012, 22:42
Ad Soyad: metin balcı
Nereden: Kastamonu
Arabanız: 1994 Favorit GLX

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 21:36

Teşekkürler..

Valla ne diyeyim değiştiresim var.Araştırmalarda Atiker için bir çok eleştiri var.Aldesa içinde var.Kimi lovato diyor.
Atikerin fiyatı uygun 70-75 tl arası sanırım
Aldesa 90
lovato 170

Ne yapmalıyım bilemedim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti phenomx3 » 02 Tem 2013, 21:48

Ozan bey ben de aracımı 4 sene önce aldığımda fazla yakıyordu. Bujiler, hava filtresi, gaz ve avans ayarı bi de Beynin içinde biriken sıvıyı boşalttı usta. Ondan sonra yakıtım çok düştü. Ama şimdilerde yine arttı kışın distribütör ve buji kablolarını değişince biraz farketmişti hem çekiş hem de yakıt ama yaz geldi hala yakıtım fazla ve motor gürültülü çalışıyor. Şimdi zincir sipariş verdim yarın elimde olur ustamı boş yakalarsam taktırıcam ve inanıyorum ki fayda sağlayacak. Triger zinciri bollaştığında avansı da etkiliyor sübapların düzgün çalışmasını da biraz araştırdım ve değişmeye karar verdim. orjinal zincir+hava filtresi+buji tk(brisk ilk defa takıcam daha önce hep bosch taktım)+ reisen motor conta seti+alternatör kayışı(continental) 114 tl tuttu. aracı ilk aldığımda zincirde ses çok azdı şimdi bayaa ses var. Daha sonra da ateşleme beyni ile bobini de orjinali ile değişmeyi düşünüyorum üstündekiler orjinali ama ne de olsa 20 senelik parça. bundan sonra bi tek baskı balata kalıyor onu da değişsek herhalde asfaltı kazırız :lol: uzun lafın kısası zincir değişimi çekişi ve yakıtı çok etkiler siz de değişebiliyorsanız değişin derim. ben değişince farkı buradan paylaşırım.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti ozantavsan » 02 Tem 2013, 21:59

Aslında lpg beyninden önce zincir değiştirmek en iyisi.İyi haberlerini bekliyorum.Değiştirince haberimiz olsun.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 03 Tem 2013, 09:08

ozantavsan yazdı:Aslında lpg beyninden önce zincir değiştirmek en iyisi.İyi haberlerini bekliyorum.Değiştirince haberimiz olsun.

Zincirin bollaşıp da ses yaptığına emin misin sen Ozan?
post313706.html?hilit=Favorit%20eksantrik%20zinciri#p313706
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 03 Tem 2013, 09:42

Distiributor icin ustamla laf dalasi yaptiydik bendeki performans dusuklugunu distributore bagliyordu..
Tak abicim yenisini uzerine duzelirse uzerinde kalacak veriyorum ucretini diyorum ama degisim olmazsa cikaracaksin kabul etmiyor
Velhasil lpg miksere gelen hortum kivrilmis performans ondan dusukmus cok sonra baskasi buldu. Distiributor mekanik avans acmiyor vakumu ise yaramiyorsa butun kotuluklerin anasi olabilir :)

Onunla biraz kendine geldi ama bn lpg kafasinida degistirdim BRC en iyisi bence hic elleme abi
Zinciri kesin degistir, hatta git baskasina degistir hatir gonul isleri ile bu araba yurumuyor bunu gordum dislisini ters takmis benm usta tek taraftan yeemis conta desen tirt.. yarildi yag bosaltti yolda kaliyordum. Araba basit ama nedense hakkini vereni bulmak zor :)

Velhasil vakum hortumlarini yenileyince duzgunce karburator is goruyorsa sorunlar duzelecektir.
Distributor bence acil degil araba yuruyor zira ama belli olmaz ayrica distributor sokulup dagitilabilen ayri bir makina, en fazla icindeki bobinin ince kablosunu koparirsin yanlislikla oda 15 lira
Benc3 distributoru komple cikarip dagit abi guzelce temizle yagla topla sen yaparsin.

Onra karburatorun 2. Bogaz olayini hallet
Ilerleme olduysa zincirde degis mis gibi olur. Hala Olmuyorsa kim bilir ne derdi varr ....
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 03 Tem 2013, 10:30

Arkadaşlar iyice tava geldim. (bende zincir sesi yok)

Karbüratör , distribütör derken iyice dağıtacağım aracı.
Dediğiniz gibi basit bir araç ama ustalar öcü gibi yaklaşıyor.Biz bile herşeyini halledebiliyoruz.

Distribütör bakımı olabilir.Ama onu nasıl yapacağımı bilmiyorum.Araştırmak lazım.Neresini sökmeli neresini , yağlamalı.Nasıl yapmalı?

Şu karbüratör 2. boğaz işini bir kontrol etmem gerek önce.
Sonra dediğiniz gibi distribütöre bakabilirim.Distribütördeki avans aparatı ayrıca değişiyormu ?
Benimki arkadan sökülmüyor.İçindeki yayı kontrol edemedim.
Sanırım benim distribütör orjinal olmayabilir.Öyle bir kanı var içimde.Yandaki yazısını okuyamadım.
Bugün vakum hortumu almayı düşünüyorum.Alıp değiştireyim ..


Geçen hafta kaput , sağ sol çamurluk , ön ızgarayı pasta cila yaptım.Mis gibi oldu.
Ön cam ve ön sağ,sol camlarıda pasta cila yaptım.Camlar kendine geldi.
Tavan , bagaj ,arka sağ sol kapı , ön kapılar ayrıca yapılacak .Bekliyor.Geçen hafta hava serin ve bulutluydu el attım ,ancak o kadar oldu.

Off son sarfiyata bakın............

http://www.fuelly.com/driver/ozantavsan/favorit
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 03 Tem 2013, 10:49

Sarfiyat hesabi yalns fullemen gerekiyor abi her seferde.
Cok sapar yaptigin gibi.
30 lira aliyorsun her seferinde yolda kalip tekrar 30 lira alman lazim, icinde kalan hesabi bozar
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 03 Tem 2013, 10:59

3 yıldır tam fulleyip hesaplıyordum.
Son zamanda belli litre alıp deniyorum.Sarfiyat fullemeylede , belli litre almaktada aynı çıkıyor.

LPG bitmeye yakın araç 2000 devir üzerine çıkmıyor.
Bende 2000 devre gelmeden gaz bitene kadar devam ediyorum.2 km daha yol yapıp stop ediyor.
Benzine alıp lpg istasyonuna gidiyorum.

İşin özü şehiriçi 100 km'de 15 litre yakıyor.

2010 yılı mesajlarıma baktım.O zamandan bu zamana araçta çok şey yapmışım.Değişmeyen tek şey yakıt.
Değerler hemen hemen aynı..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti metin06carsi » 03 Tem 2013, 15:27

ozantavsan yazdı:Teşekkürler..

Valla ne diyeyim değiştiresim var.Araştırmalarda Atiker için bir çok eleştiri var.Aldesa içinde var.Kimi lovato diyor.
Atikerin fiyatı uygun 70-75 tl arası sanırım
Aldesa 90
lovato 170

Ne yapmalıyım bilemedim.


Atikerin yeni beynini kargo dahil 65 e aldım taktırma gaz ayarı vs. 30 da öyle verdim 95 e mal oldu.Benimde şimdi sırada zincir var zincirdende biraz ses geliyo gibi zincir değiştiren arkadaşlar kaça mal oluyo bu iş ?
metin06carsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 21 Mar 2012, 22:42
Ad Soyad: metin balcı
Nereden: Kastamonu
Arabanız: 1994 Favorit GLX

İleti ozantavsan » 03 Tem 2013, 15:48

Alırsam kendim takarım.Ayarıda yaparım.Sarfiyat istediğim gib çıkmazsa cihazla ayarlatırım.

Az önce vakum ve avans hortumu aldım.Hortumları değiştireceğim.Vakit bulabilirsen kapış diyaframı , vesaire karbüratörün dışındakileri söküp kontrol edeceğim.

Yakıta çözüm için yapmadıklarımı yapmaya yavaş yavaş başlıyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 03 Tem 2013, 16:52

ozantavsan yazdı:...şehiriçi 100 km'de 15 litre yakıyor...

150TL' lik (31,78lt.) benzinle 325km yol gitti benim Favorit. Yarısı sabit hızlı açık yol yarısı dur-kalklı yoğun trafik. 9,78lt/100km bir ortalama çıkıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Kutay ALBAYRAK » 03 Tem 2013, 18:56

Ozan Bey ayarını kesinlikle cihazla ayarlatma!!! Geçenlerde bende cihazla ayarlattım araba rölantide vuruntulu çalışıyordu ama değerler tamam sonra devir daim motor kulağını değiştiren usta baktı abi cihazla mı ayarlattın dedi evet dedim.

Abi cihazla emisyona göre ayarlarlar o yüzden arabandan tam randıman alamazsın motor ufak sıkıştırınca da yakar açmak lazım dedi mantıklı geldi tamam dedim. Açtırınca hakikaten arabanın çekişinde büyük artış oldu ve kesinlikle de katkılı gaz almıyorum 100 km / 8.51 litre gibi bir değerim var otogazda 2.35 liradan alıyorum BP'den gazı 20 lira ile 106 km gördüm havanın ankarada en sıcak zamanlarında bu yaz...
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ozantavsan » 03 Tem 2013, 19:19

Az önce tekrar bir ayar çektim lpgde.Regülatör diyafram hareket vidasınıda ayarladım.
Lpg borusundakindende ayarladım.Bu lpg vanasını en kısıktan an açığa 7 tur atıyor.
Şu an 2- 2,5 tur açık .Sizce açnmak mı lazım.Yolda test ettim hızlanmada sorun yok.

Avans hortumunu değiştirdim.
Külbürtör kapağından emme manifoltuna giden vakum hortumunu değiştirdim.
TTV valfinden otomatik jikle diyaframına giden hortumu değiştirdim.
Otomatik jikle diyaframından emme manifoltuna giden hortumu değiştirdim.

Benim otomatik jikle diyaframı gidik sanırım.Ağzımla emdim habire hava emiyorum.
Diğer ucu kapatıyorum yine hava emiyorum.
Hortumdan hava üflüyorum hava sesi var.
Ön kısmında ufak bir delik var.Orjinalinde böylemi acama.
Bir ucu kapatıp hava üfleyince hava bu delikten kaçıyor.
Kapağını söktüm ,kapakta yaylı pim gibi bir çıkıntı var.

Çeşitli iç çapta aldığım 3 ayrı hortumu kullandım.Avans ve vakum için.
1 metre vakum (5 TL) , 1 metre avans (5 TL) , yarım metre diyaframlar ve emme manifoltu arası (2 TL ).

Avans hortumu vakum hattınada tam uyunca tamamını kullandım.1 metre vakum için hortumum kaldı.
Diyaframlar için 25 cm kadarını kullandım.

Hortumların tamamı 12 tl tuttu.

2. boğazı açan diyafram vidalarını söktüm.Ucu takılı sadece.Fincanın göbeği oynuyordu.Emme yapınca orta kısım oynuyor.İçinden geçen metal mil ve bağlı olduğu uçta hareket olmuyor.Ama diyafram hareketi ve sesi var.Ben bu aparatı anlayamadım.

Ucu oynamayınca boğazı nasıl açacak ?
Çalışma prensibini bilen bir yardım anlatsın...

Araçta benzin olmadığından gaz verip 2. boğazı gözlemleyemedim.
LPGde zaten mikserden görünmüyor.Mikseri söksen lpg çalışmıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sonertevfik » 03 Tem 2013, 21:03

KOLAY GELSİN ARKADAŞLAR. SİZ BU İŞİ ÇÖZERSİNİZ...
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ

İleti fatih usta » 03 Tem 2013, 21:23

bence avans ayarsız gaz beyini zincir hikaye iyi bir subap ayarı ve avans bi gaz ayarı araba roket olur derim . birde benzinde rolantiyi ayar vidasından kısıp gazda gaz beyninden yaparsanız rolanti de daha sarsıntısız çalışır deneyin görün çok maceraya gerek yok hava filtresini yarım bant yapın sonra gaz ayarı avans ayarı bence hepsi bu tecrübelerim sanayide olmamla sabittir
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti metin06carsi » 03 Tem 2013, 22:57

Dün yaptığım değişikliklerden sonra yakıt hakkında bilgi vermiştim.Bugün depoyu ilk fullediğim pompadan tekrar fulledim ve kesin bilgileri veriyorum 450 km uzun yol + 150 km ş. içi toplam 600 km yapmışım 53.5 litre gaz yakmışım 100 km de 8.9 litre ediyor sizce nasıl ?
metin06carsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 21 Mar 2012, 22:42
Ad Soyad: metin balcı
Nereden: Kastamonu
Arabanız: 1994 Favorit GLX

İleti tarık » 07 Tem 2013, 21:33

Aracınızda yük varmıydı?
kaç km hızla gittiniz?
Benim araç uzun yolda araç boş 90-100km hızla giderken 100km de 7,5lt gaz yaktı.
Dönüşde uzun yolda araç yüklü iken hızım 110-120km 8,5lt gaz yaktı.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir