LPG beynini değiştirip yakıtta tasarruf eden varmı?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG beynini değiştirip yakıtta tasarruf eden varmı?

İleti ozantavsan » 13 Tem 2013, 01:18

Dün BRC italya'ya ingilizce bir mail attım.

BRC AT90E Lpg tamir kiti bulamıyorum diye.Sorunları anlattım.

Bugün BRC 2A'dan mail attılar.İtalyadan onlara mail geldi sanırım.
2A yine yetkili servislerinden temin edebileceğimi söylemişler.

Daha öncede aynısını yazmışlardı.Balıkesirdeki bayilerini aradım.

1 . bayi : Aracınız ney ? Skoda favorit . Biz Hondalara hizmet veriyoruz dedi.ee malzeme istedik alt tarafı.Araca bağlayın demedik.

Başka bayi : Bizde yok

Başka bayi cevap yok

En son daha önce mail atıp cevap alamadığım bayiyi aradım.Firmaya soralım dediler.Cep telefonu aldılar.Bakalım arayacaklar mı?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti kutlay006 » 16 Tem 2013, 22:40

söylentilere göre atiker beyinli araçların çok yaktığı söyleniyor..bende şehiriçi yakıt tüketiminin fazla olduğu kanısındayım..şehir dışı toplamda 987 km yol yaptım 200 tl yaktı..şehiriçi 50 tl lik gazla 140-150 km anca gidebiliyorum..ağresif kullanmam..lpg fiyatı dansöz gibi birbirini tutmuyor..2,15 tl, 2,26 tl, 2,60 lirayada aldım..yer ankara
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti ozantavsan » 15 Ağu 2013, 14:30

Arife günü BRC servisi arayıp fiyat aldım.285 TL BRC Lpg regülatör fiyatı.
İnternette 170 tl dedim.Yan sanayisi var dedi.

Aşırı Yakıt ve araca yaptığım her değişikliğin yakıta fayda etmemesi beni iyice bunaltmıştı.
Bu öfkeyle bastım gaza soluğu sanayide aldım.Daha önce Aldesa için 120 tl fiyat veren yere gittim.
Taktırdım , yalnız bilgisayarda ayar yapmadılar.Fabrikasyon hali ile monte edildi.Bayram sonu gel cihazla ayarlayalım dediler.

Bayram sabahı şehirdışı köye gitmek için yolka çıktım.Depom boştu tam doldurdum.Ama araç şehirden çıkmadan düz yolda 70 km geçemedi.Sağa yanaşıp gaz vanasını açtım.Köye gidene kadar kontrol ettim 100-110 arası basabiliyor.Yokuşlarda eskisi gibi baymıyordu.Zaten bir ben birde hanım vardı araçta.Eskiden bu halde 3'e kadar düşerim çekmezdi.Şimdi 4 ile rahat tırmanıyor.Ama içimde hep bir şüphe yine yakıt düşmez fazla yakarsa.Gazıda açtık yolda diye diye köye vardık.

Şehir içi 20 km + şehirdışı 70 km yol yaptık 8,5 litre civarı gaz aldı dönüşte.Eskiye göre çok çok iyi dedim sevindim.

Diğer köy için yola koyulduk.Araçta 6 yetişkin 1 çocukç,.Toplam 500 kiloyuz.Yol rampa çıkışlı ve inişli.Hidrojenide açtım.3. viteste 2 ye at beni diyen araç 4. vites araç dolu zorlamadan tırmanıyor.Hiç 3 e düşmüyorum.Araçta solluyorum.Dönüşte aynı .50 km şehirdışı + 46 kilometre şehiriçi 12 litre lpg aldı.Lpg 2,67tl.

Eski BRC beyin ile şehiriçi 15-17 litre arası lpg sarfiyatı oluyordu.Yani benim yeni aldesa beyin yüzümü güldürmeye başladı.Bayramda bile nerdeyse kendini amorti etti.

Şu an memnunum.Bugün cihazla ayarladılar.Sanayiden dönerken egzoscu takıldı gözüme.Biraz ses vardı ,koku geliyordu.Bir kontrol ettireyim dedim.Arka susturucu dolu çıktı , Orta susturucudan önce akordiyon gibi bir kısım vardı.O da aynı çıktı ,kaçırma var.Dışı çelik örgülü bir parça ile akordiyon gibi olanı değiştirdik.70 tl.
Arka susturucu komple değişti 70 tl'de o.toplam 140 tl.

İşyeri sahici en son ne zaman gaz ayarı yaptırdınız dedi.Şimdi yaptırıp geldim dedim.Çiğ yakıt kokusu geliyor dedi.Önce bize gelip ayarlatsaydın iyi olurdu.Dolu egzos ile ayarlattığın için değişmiştir değerler dedi.Yakıt düşmesi için tekrar ayarlatman iyi olur ,sen tekrar cihaza soktur ,kontrol etmelerini söyle dedi.Teşekkür edip çıktım.

Tekrar montajı yapan lpg firmasına gittim.Usta sen arife günü gelmiştin.Beyni ben takmıştım ,ben sana egzosu söylemiştim dedi.Abi , arife geldim , beyni sen ve diğer usta taktınız tamamda egzostan hiç bahsetmediniz.Behsi bırak doğru düzgün konuşmadık bile.Diğer usta cihaza bağladı ,evet değerler yeni egzos ile değişmiş.Lambda filan yükselmiş.Tekrar ayarladı.

Tebessüm ederek yaptıracak başka ayar varmı araca dedi.Tekrar gelirsem diye şakasına.Yok deim.Zaten egzos aklımda yoktu.Görünce öylesine girmiştim..2 işlemede ücret almadı.Onada teşekkür edip çıktım.

Yakıt düşmeye başlamıştı ,egzos ile daha rayına oturacak sanırım.3 yıldır BRC'yi değiştirmediğime.O kadar fazla yakıt para verdiğime isyan ettim.Kendime kızdım.

BRC mi , lovato mu , vesaire mi. Ben ALdesayı seçtim.Çevremde kullanan çok memnunlar.Onların yakıtı duyunca benim ağzım açık kalıyor.Kendi aracıma kızıyordum.Favorit olan tanıdıklardada aldesa var.yakıtlarıda makuldü.

Ve artık aldesa kullanıyorum.120 tl verdim aldesaya.Brc 285.165 tl cebime kaldı.2 depo yakıt param.2 ay kullanırım.Her halikarda düşen yakıt + aldesa almakla kardayım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 15 Ağu 2013, 15:49

Ben de bayram öncesi bakım yaptırdım.
Karbüratör ve distribütörü iyice söküp öyle yaptık bakımlarını. Başta her şey güzeldi ancak daha sonraları özellikle rampa çıkarken araç silkelemeye başladı. Hastane işleri falan olduğu için mecburen uğraşamadım. O haliyle çok kasmadan 120TL benzinle İstanbul' da nispeten akan trafikte 9,2lt/100km gibi bir ortalama yakaladı. Geçen de ustamı aradım durumu anlattım. "Kuvvetle muhtemel ateşleme ile hatta distribütörün içindeki manyetik parça ile ilgili olsa gerek. Ateşleme beyninde de sıkıntı olabilir" dedi. Ben de kaputu açtım bir ara beyne giren kabloları çıkartıp taktım tekrar yerlerine. Sonrasında düz yolda 60km/s hızda 5. vitese atsam bile sarsıntı yapmamaya başladı.

Ozan sen gerçi her bir tarafına baktım ancak beynin ve distribütördeki manyetik bobinin düzgün çalıştığından emin olmuş muydun?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 15 Ağu 2013, 16:55

Dediğin gibi aracın her yerini elden geçirdim diyebiliriz.Elden geçmeyenler sadece zincir , ateşleme beyni ,distiribütör.

Ateşleme beyninde ve distribibütör manyetik bobinde sorun olduğunu düşünmüyorum.Çünkü hiç bir zaman sarsıntılı çalışma yaşamadım.Tekleme yaşamadım.

Yalnız halen gaza yüklenip debriyajdan ayağı çekince pati çekmiyor.Bunu artık zincira bağlıyorum.Zincir seside yok.
Bundan sonra düşüncem zinciri değiştirmek .Ateşleme bobinini orjinaliyle değiştirmek.
Ateşleme beyninide orjinaliyle değiştirebilirim.Distiribütörüm orjinalmi bakmadım değilse orjinal yapabilirim.
Bu kadar masraf sonrası ben en az 5 sene daha bineceğim aracıma.En azından ev borcu bitene kadar.

PAzartesi işsizliğe son verip yeni işime başladım.Yine vakit buldukça değişimlere devam edeceğim.
LPG beyin değişim sonrası sorunum kalmadı.Kontak açıp gidiyorum.Düşüncem tasam kalmadı.

Karbüratörü dağıtıp temizlemiştim zaten ondan sonra benzinle aldığım yolda uzadı sanırım.Tam ölçemedim malum benzin fiyatı el yakıyor.En son lpg yakıt testi için lpg depo tam boşalmıştı.O zaman benzin depomda boştu.Benzin bidonumda 1,5 litre civarı benzin vardı.Onu depoya boşalttım.Sanayiye gidiyordum 16 km yol yaptım.Lpg alıp lpgye geçtim.16 km yol esnasında benzin bitmemişti.Eskiden 10 kmyi görsem öpüp başıma koyardım.

Sen distiribütörde nasıl bir işlem yaptın ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 16 Ağu 2013, 07:39

ozantavsan yazdı:...Karbüratörü dağıtıp temizlemiştim zaten ondan sonra benzinle aldığım yolda uzadı ...

Karbüratör temizliği ve ayarları sonrası; 10,71lt benzinle 112km yol yaptım. Bunun 44km' si bol dur-kalklı trafik; 50km kadarı ışıklı, yavaşlanıp hızlanmalı şehiriçi trafiği; 20km kadarı da açık trafikte sabit hızla alınan yol.
ozantavsan yazdı:...Sen distiribütörde nasıl bir işlem yaptın ?

İnan ne yapıldığını bilmiyorum söktükten sonra. Ancak kapakta buji kablolarının geçtiği yerler paslanmıştı, kapağı değiştirdik. Diğer yapılanlar da bazı yağlanması gereken kısımların yağlamasını falan yaptık. Yağlama derken minicik bir parça gres şeklinde.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yuksel53 » 15 Kas 2013, 23:09

ozan merhaba foruma yeni katıldım. Yazılarını okudum bayağı şeyler değiştirdin. Aracının devriyajı ne durumda değiştirdin mi yada test ettin mi belki sorun devriyajdadır
yuksel53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 15 Kas 2013, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: skoda favorit

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir