MOTOR İLK ÇALIŞTIRMADA ZOR ALIYOR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MOTOR İLK ÇALIŞTIRMADA ZOR ALIYOR

İleti balistic » 12 Tem 2013, 18:16

Merhaba;
94 model skoda forman aracım sabahları ilk çalıştırmada çok zor alıyor. Lpg ve benzinde farketmeksizin aynı problemi yaşıyorum. Fakat araç çalıştıktan sonra gün boyunca tek marşta alıyor.
Marşa bastığımda sesinde v.s. hiçbir problem yok. ateşlemeyle ilgili bir sıkıntı olduğunu da sanmam. Çünkü ilk çalıştıktan sonra motorda tekleme, yığılma gibi durumlar oluşmuyor.

Aracın performansından hiç bir şikayetim de yok...

Aracın aküsü, bujileri yeni değişti. Sente ayarı yapıldı. Silindir kapağı ve contası değişti (acaba burda bir problem olabilirmi diye kuşkulanıyorum subaplar gibi)

Yorum ve önerilerinizi bekliyorum. ilgilenenlere şimdiden teşekkürler
...
 

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti sainz » 13 Tem 2013, 21:33

balistic yazdı:...Silindir kapağı ve contası değişti (acaba burda bir problem olabilirmi diye kuşkulanıyorum subaplar gibi)...

1000km. sonra supap ayarlarının tekrar yapılmasını önerir benim ustam. En azından kontrol ettirmekte fayda var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti forman38 » 15 Tem 2013, 01:03

Kardes tam isabet oldu ayni sorun bendede var aracim 94 forman lx alali 7 ay oldu ilk basmada yaz kis zor aliyor ilki kisa mars yapip ikinci basmada hemen aliyor Bu arada beyin yeni degisti lavoto buji buji kablolari distirubutor kapagi tevzi makarasi yeni degistirdim. supap ve avans ayari yeni yaptirdim ama degisen birsey yok sorun halen devam ediyor. bende forma yazmayi dusunuyordum sen benden once davrandin insallah sorunu cozecek biri cikar tesekuller.
forman38
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 06 Arl 2012, 05:01
Ad Soyad: Mehmet ÜNAL
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda forman

İleti favo41 » 15 Tem 2013, 10:50

arkadaşlar aynı sorun bende de var
artık kurtarın bizi bu dertten :)
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti balistic » 15 Tem 2013, 20:34

sainz yazdı:
balistic yazdı:...Silindir kapağı ve contası değişti (acaba burda bir problem olabilirmi diye kuşkulanıyorum subaplar gibi)...

1000km. sonra supap ayarlarının tekrar yapılmasını önerir benim ustam. En azından kontrol ettirmekte fayda var.




Silindir kapağını yaptırdıktan sonra 1000 km olmadan subap ayarını kendim yaptım zaten... Aracın çekişi arttı sesi (vuruntu, tekleme) düzeldi, araba saat gibi çalışıyor fakat problem giderilmedi... Ama araba ısındıktan sonra gıy demeden alıyor.


Bu sabah arabayı çalıştırmadan önce distribütör kapağını açtım ve içini kuru bir mendille temizledim (daha önce yakın zamanda belki düzelir diye silmiştim ama sabah çalıştırmadan denememiştim). Marşa 10-12 arasında basılı tutuyor ve çalışmasını sağlıyorsam, bu sefer 5-8 arasında çalıştı ama yine çabuk çalıştığı söylenemez... Düşünüyorum da; distribütör, endüksiyon bobini ya da buji kablosunda problem olsa araba seyir halindeyken de problem çıkarmaz mı? Tekleme yapar, arabanın çekişi düşer...


Ustalardan da soğudum arkadaş. Her işleri yarım yamalak. Adam sözde Skoda Özel servisi, ustası doymuş veriyo çıraklara kendi elini sürmüyor. Onun kafasız çıraklarına itibar edeceğime kendim yapa boza öğrenirim hem de ne yaptığımı bilir ona göre hareket ederim. Allah hiçbirimizi kötü, sorumsuz ustanın eline düşürmesin....

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti sainz » 16 Tem 2013, 12:21

Geçen gün karbüratör ve distribütörü daıtıp temizleyip ayarlarını yapıp yerlerine tekrar takarken buji kablolarını da değiştiriyorduk ki, distribütörün üzerindeki kablo yuvalarının paslanmış olduğunu gördüm. Kablo başlarını ve düstribütör üzerindeki yuvaları kontrol etmenizi öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti balistic » 16 Tem 2013, 14:07

sainz yazdı:Geçen gün karbüratör ve distribütörü daıtıp temizleyip ayarlarını yapıp yerlerine tekrar takarken buji kablolarını da değiştiriyorduk ki, distribütörün üzerindeki kablo yuvalarının paslanmış olduğunu gördüm. Kablo başlarını ve düstribütör üzerindeki yuvaları kontrol etmenizi öneririm.



Teşekkürler kontrol ettim ve onlarda temiz... Bu arada 2 sorum olacak;


Acaba distribütör kapağı ve tevzi makarasının bitip bitmediğini nasıl anlarız? Ben hem distribütör kapağındaki kömürleri hem de makaranın metalini temizledim fakat işe yaradı mı yaramadı mı anlamadım...


Bir de buji kabloları avometre ile ölçülüp kontrol edilebilir mi?


Zaten ateşlemede de bir sorun kalmazsa eğer, karbüratör temizliğine girişeceğim...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti balistic » 17 Tem 2013, 12:47

forman38 yazdı:Kardes tam isabet oldu ayni sorun bendede var aracim 94 forman lx alali 7 ay oldu ilk basmada yaz kis zor aliyor ilki kisa mars yapip ikinci basmada hemen aliyor Bu arada beyin yeni degisti lavoto buji buji kablolari distirubutor kapagi tevzi makarasi yeni degistirdim. supap ve avans ayari yeni yaptirdim ama degisen birsey yok sorun halen devam ediyor. bende forma yazmayi dusunuyordum sen benden once davrandin insallah sorunu cozecek biri cikar tesekuller.



Bu arada yazmayı unuttum kardeş aynı dediğin gibi oluyor bende de. Önce marşa kısa basıp kontağı kapatıp tekrar basınca 1 seferde alıyor...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti bkatomant » 18 Tem 2013, 15:02

Merhabalar,

Bende de ayni durum soz konusuydu. Bir usta abime sordum. Oda dedi ki; " Yarim mars yap bekle, bir motora gaz gitsin, 2sn sonra tam mars bas bak nasıl aliyor. Yine olmuyorsa yarim mars yap, bekle, geri kapat, tekrar yarım mars yap, sonra tam mars yapıp calistir" seklinde konustu. Dedigi gibi yapıyorum, gercekten cok fark oldu. Simdi cat diye alıyor masallah...
Kullanıcı avatarı
bkatomant
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 98
Kayıt: 21 Eyl 2012, 08:34
Nereden: Mersin
Arabanız: SKODA FAVORIT 1994 GLX

İleti balistic » 23 Tem 2013, 16:44

bkatomant yazdı:Merhabalar,

Bende de ayni durum soz konusuydu. Bir usta abime sordum. Oda dedi ki; " Yarim mars yap bekle, bir motora gaz gitsin, 2sn sonra tam mars bas bak nasıl aliyor. Yine olmuyorsa yarim mars yap, bekle, geri kapat, tekrar yarım mars yap, sonra tam mars yapıp calistir" seklinde konustu. Dedigi gibi yapıyorum, gercekten cok fark oldu. Simdi cat diye alıyor masallah...




Öncelikle teşekkürler. Dediğiniz gibi çalışıyor zaten o şekilde hiçbir problem yok. Fakat daha düne kadar yaz-kış, sabah-akşam tek marşta alan araba; ne oldu da bu hale geldi ben bunu anlamaya çalışıyorum... Acaba silindir kapağını değiştirdiğim ustalar mı ter birşey yaptı. Çünkü ben silindir kapağını değiştirmeden önce tek şikayetim, araba bir süre sonra harareti yükseliyordu...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti AhmetH » 26 Tem 2013, 03:32

Jikle kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorum.
Madem ki kontağı açıp kapatınca 2. seferi kolay alıyor ilk sefer için çok fakir kalıyor demektir.

bu araçların jiklesini ayarlamakta ayrı bir karın ağrısı.

Yazın böyle yapıyorsa kışın hiç çekilmez olacaktır.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti MadloveR » 26 Tem 2013, 09:47

Kışın da aynı şekilde oluyor. İlk marşta kesinlikle almıyor. İkincide neredeyse daha marşa dokunmadan çalışıyor. Ahmet Beyin dediği gibi jikle kaynaklı bir sorun. Benim favoda bu şekildeydi. Jikle kelebeği yoktu benimkinin. Tamirci arkadaşın biri sökmüş(ne demeye söktü onu da bilmiyorum) kaybetmiş. Bir yerden bulup taktık, gene düzelmedi sorun. En son bir karbüratörcü abimize jikle ayarı yaptırdım saat gibi olmuştu. Yarım marşta çalışıyordu.
Siz de jikleye baktırırsanız iyi olur.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti balistic » 27 Tem 2013, 17:15

AhmetH yazdı:Jikle kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorum.
Madem ki kontağı açıp kapatınca 2. seferi kolay alıyor ilk sefer için çok fakir kalıyor demektir.

bu araçların jiklesini ayarlamakta ayrı bir karın ağrısı.

Yazın böyle yapıyorsa kışın hiç çekilmez olacaktır.



Aslında ben jikleyi kontrol etmiştim. Jiklenin devrede olmadığını fark ettim. Jikleyi temizledim. zembereğini ve kablolarını elden geçirdim. Problemim devam etti ve 2. sefer çalıştırdığımda araç yaklaşık 1500 devirde çalıştı ve bir süre öyle kaldı. Sonra düştü. Fakat dediğim gibi problemime bir çözüm olmayınca tekrar iptal ettim.

Acaba bizim araçlarda oksijen sensörü var mıdır? Araç enjeksiyonlu değil ama... Jiklenin arkasında; karbüratör tarafında sensöre benzer bir şey var...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti balistic » 27 Tem 2013, 17:38

Sensöre benzer bir şey dediğimi araştırdım. rölanti memesiymiş. arızanın sebebi bu olabilir mi?

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti balistic » 28 Tem 2013, 16:37

UP

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti AhmetH » 28 Tem 2013, 18:45

sorun karbüratörde biyerde bu araçlar tamamen mekanik elektronik karışışmış hiç bir yeri yok belki o 25-30 liralık ateşleme beynidir en elektronik yeri :D

rölanti memesi sorunlu olsa rölanti sorunu baş gösterirdi diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti balistic » 28 Tem 2013, 22:15

AhmetH yazdı:sorun karbüratörde biyerde bu araçlar tamamen mekanik elektronik karışışmış hiç bir yeri yok belki o 25-30 liralık ateşleme beynidir en elektronik yeri :D

rölanti memesi sorunlu olsa rölanti sorunu baş gösterirdi diye düşünüyorum.




Teşekkürler abi :) . O zaman bana karbüratörü dağıtma yolu göründü...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti AhmetH » 28 Tem 2013, 23:02

faydasını görürsünüz. Bu sorunların başı karbüratördür.
elden geliyorsa kendiz temizleyin. yok gelmiyorsa yaptırıp benzinde saat gibi çalıştığından emin olun.

Benzinde sıcak/soğuk kusursuz çalışan arabanın LPG de ayar tutması çok daha temiz olur.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir