Favorite subab ayarı yaptırdım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorite subab ayarı yaptırdım

İleti kutlay006 » 19 Tem 2013, 20:41

arkadaşlar bugün (19.07.2013) 1992 model lpg li favorit 135L aracıma subab ayarı yaptırdım..
neden yaptırdın derseniz
1- araç çok fazla yakıyor
2- motorun içinde sanki köçekler kaşık çalıyor o derece şakırtılı
faydası olur diye subab ayarı yaptırdım ama kafama takılanlar var

subab aralığının kaç olması gerektiğini araştırdığımda farklı farklı ayar değerleri verilmiş. hangisi doğru bilemediğimden ustanın yaptıgı değerede müdahale edemedim

örnek 1
emme: 20
egzoz: 25

örnek 2
emme: 20
egzoz: 20

örnek 3
emme: 25
egzoz: 40

ve ustanın yaptığı ayar
emme: 15
egzoz: 20

gittiğim usta yaklaşık 5 saat civarında araca elini bile sürmedi..soğuması lazım dedi..5 saat sonra sibob kapağını söktü ve yarım saat kadar daha bekledi..sağlıklı bir ayar olsun diye bekliyorum dedi..ayarını motor soğukken yapmak lazım dedi..ama yaptığı ayar değerleri internetten yaptığım araştırmalara göre oldukça düşük gibi geldi..sizin bu görüşteki fikirleriniz nelerdir..

içinizde mutlaka bu aracın olması gereken emme ve egzoz sibob ayarlarının kaç oldugunu bilen vardır. yardımcı olursa memnun oluruz..durduk yere sibobları yakmayalım..
 
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti phenomx3 » 19 Tem 2013, 21:21

Benim aracım da çok gürültülü ve şıkırtılı çalışıyor ve fazla yakıyordu.. Ekzantrik zincirini değiştirttim ve sibop ayarınıda yaptırdım şuanda motor eskiye oranla çook sessiz. Zincirin bollaşmışsa onu da değişseydin.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti fatih usta » 19 Tem 2013, 22:26

arkadaşlar subap ayarı ustalık işidir iyi bir tamirci (bilakis eski ustalardan) olursa iyi olur sıkı subap ayarı silindir kapağına zarar verir . maksimum 20 tl alınır çokta güzel olur
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti kutlay006 » 19 Tem 2013, 23:37

phenomx3 yazdı:Benim aracım da çok gürültülü ve şıkırtılı çalışıyor ve fazla yakıyordu.. Ekzantrik zincirini değiştirttim ve sibop ayarınıda yaptırdım şuanda motor eskiye oranla çook sessiz. Zincirin bollaşmışsa onu da değişseydin.



zincirin değişimine ne kadar ödedin..parça ve işçilik olarak..fikrimiz olsun en azından
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti Kutay ALBAYRAK » 20 Tem 2013, 03:57

Kutlay Bey, usta doğru olanı yapmış elbette... Motor soğukken yapılır subap ayarı... Daha evvel iki defa da ben yaptırdım. Doğru değerler için bazı değerler sıralamışsınız. Yalnız bu değerler aracın lpg li olup olmamasına göre belirleniyor.

Eğer araç lpg li ise; sentil çakısı ile önce; egzost ve emme 0,25 bıçak ile ayarlanıp, biraz sıkı ve zor çıkacak şekilde ayarlanıyor. Daha sonra da 0,20 ile kontrol edilip neredeyse 0,22 - 0,23 civarında bir ayar yakalanıyor ve sabitleniyor bizim favoritlerde... Tabi bu bahsettiğim Lpg takılı ise!!!

Eğer araç benzinli ise direkt 0,20 değerinden ayarlanıyor. Bunun sebebi iki yakıt arasında bir miktar yanma farkı olması... Bu yüzden lpg de belli bir km hız üzerine benzindeki kadar rahat çıkamazsınız... İki yakıtın farkını en basit böyle anlarız zaten. Eski subap ayarı ile uğraşan ve hala da devam eden/etmeyen bir çok ustadan aldığım bilgiler de hep bunu teyyid eder şekilde oldu.

Motor bu ayarlarda çalıştırıldığında, motoru dikkatli dinlediğinizde çok tatlı bir şıkırtı verir. Araba lpg de tam randıman verdiğini belli eder bir hale gelir. Zaten 20 metre kadar arabayı sürdüğünüzde anlarsınız farkı... Yakıt da üzerine güzel bir şekilde ayarlanmış olursa tadından yenmez olur...
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti kutlay006 » 20 Tem 2013, 22:14

Kutay ALBAYRAK yazdı:Kutlay Bey, usta doğru olanı yapmış elbette... Motor soğukken yapılır subap ayarı... Daha evvel iki defa da ben yaptırdım. Doğru değerler için bazı değerler sıralamışsınız. Yalnız bu değerler aracın lpg li olup olmamasına göre belirleniyor.

Eğer araç lpg li ise; sentil çakısı ile önce; egzost ve emme 0,25 bıçak ile ayarlanıp, biraz sıkı ve zor çıkacak şekilde ayarlanıyor. Daha sonra da 0,20 ile kontrol edilip neredeyse 0,22 - 0,23 civarında bir ayar yakalanıyor ve sabitleniyor bizim favoritlerde... Tabi bu bahsettiğim Lpg takılı ise!!!

Eğer araç benzinli ise direkt 0,20 değerinden ayarlanıyor. Bunun sebebi iki yakıt arasında bir miktar yanma farkı olması... Bu yüzden lpg de belli bir km hız üzerine benzindeki kadar rahat çıkamazsınız... İki yakıtın farkını en basit böyle anlarız zaten. Eski subap ayarı ile uğraşan ve hala da devam eden/etmeyen bir çok ustadan aldığım bilgiler de hep bunu teyyid eder şekilde oldu.

Motor bu ayarlarda çalıştırıldığında, motoru dikkatli dinlediğinizde çok tatlı bir şıkırtı verir. Araba lpg de tam randıman verdiğini belli eder bir hale gelir. Zaten 20 metre kadar arabayı sürdüğünüzde anlarsınız farkı... Yakıt da üzerine güzel bir şekilde ayarlanmış olursa tadından yenmez olur...



yorumunuz için tşk ederim.
evet ayar esnasında biraz gevşek bıraktığını gördüm sentil çok rahat giriyordu..hani derler ya tatlı sıkı diye, ondan biraz daha gevşek yaptı..benim kafama takılan emme siboblarını acaba düşük mü yaptı şüphesi..(emme 0,15) (egzoz 0,20) olarak ayarladı..hissedilir derecede seste değişme oldu..önceden dizel araç gibi çalışıyordu..şimdi yok denecek kadar az sesi var ki bu kadarda olur..

gaz ayarınıda bilgisayarda yaptırdım
lambda: 1,04
diğerinin ismini hatırlayamadım oda: 16 idi

emme siboblarının ayarı 0,15 normal mi yoksa 0,20 olarak yenidenmi ayarlatmam lazım
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti AhmetH » 21 Tem 2013, 02:52

15/20 denenbilir bir ayar ben 20/20 de kullanirim yillardir cekis temiz ise sorun yoktur. Zaten araci tanirsaniz yanlis ve yanlisa yakin ayaralarda moturn temiz devirlenmedigini cekmedigini anlarsiniz.

Zincir degisimi 3 asa 5 yukari 200tl lik istir.
Motor yagida degisir genelde cunku karter sokuluyor.hal boyle olunca yag+yag filitresi masrafi peydah oluyor oda 50 lira gibi ek masraf.

Zincir ve sokulen parcalarin yuzeylerine basan contalar pek pahali degil oysa ancak iscilik ve yag degisimi fiyati oynatan kisimlar
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kutlay006 » 21 Tem 2013, 23:20

AhmetH yazdı:15/20 denenbilir bir ayar ben 20/20 de kullanirim yillardir cekis temiz ise sorun yoktur. Zaten araci tanirsaniz yanlis ve yanlisa yakin ayaralarda moturn temiz devirlenmedigini cekmedigini anlarsiniz.


subab ayarı yapılmadan önce gaz pedalına tepki veriyordu gidişi çekişi falan güzeldi
subab ayarından sonra çekişi düştü, özellikle yokuşlarda baya belli ediyor
gaz ayarı yapıldı
yakıt durumunu henüz ölçemedim..izinli oldugum için aracı pek kullanmıyorum
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti AhmetH » 22 Tem 2013, 00:01

supap ayarında gevşek ayar güçten düşürür ama onlarca kilometre yol yaparsınız..

ama sıkı ayarda sorun yaşarsınız uzun vadede.

çünkü bu supapların soğutma sistemi yoktur, supapların tek soğuma şeklini yuvasına tam oturması olduğunu söylemek yanlış olmaz. Böylece ısısını silindir kapağına aktarır silindir kapağıda soğutma sıvısı ile bu ısıyı soğutma sisteminde halleder.

supap ayarı sıkı ise tam kapanmıyorsa gerektiği gibi soğuyamaz ve sızdırmaz olan yüzeylerinde yanma çatlama erozyon vs meydana gelir. Supap yuvasına tam oturmadığından kompresyon kaybı ve akabinde net şekilde hissedeceğiniz güçten düşme olayıda cabası.
Hal böyle olunca gevşek ayar kötünün iyisi gibi kabul edilebilir.

Bu araçların farklı supap ayarı olması yakıt cinsinden değide supap iteceklerinin malzeme farkından kaynaklanıyor.
ancak şimdi servis kitabını açıp kontrol ettim elimde Skoda felicia için "Haynes Manual" var.
Supap ayarı için soğuk motorda
Emme : 0.25mm
Egzoz : 0.20 mm yazıyor injeksiyon veya karbüratörlü ayrımı gözetmemiş.
valve clearancess (1.3cc litre engine) yazıyor.

hal böyleyken sizin 0.10mm yanlış ayarınız var emme tarafında :oops:
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir