ZİNCİR DEĞİŞİMİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ZİNCİR DEĞİŞİMİ

İleti phenomx3 » 19 Tem 2013, 21:59

Arkadaşlar aracımın yapılması gereken işleri vardı bugün yaptırdım. Bilgi olsun diye paylaşıyorum.

Eksantrik Zincir seti değişimi (orjinal zincir)
Ön amortisör bilyaları ve takozların değişimi
Yağ değişimi (SHEEL)
yağ filtresi
Alternatör kayışı (continental)
motorda yağ kaçakları vardı. Reisen conta tk. almıştım gerekenleri içinden kullanıldı. (Karter, eksantrik kapak, üst kapak, eksantrik keçesi, aklıma gelmeyen vs.)
Sibop Ayarı

365 tl tuttu 145 tl'si işçilik. gerisi parça.


Aracın sesi çok değişti dünya varmış resmen diesel gibi çalışıyordu. Yarın da gaz ve avans ayarını yaptırıcam. Yakıt nasıl olacak bakalım. Aracın muayenesi de öğleden sonra. İnşallah sorunsuz geçeriz.

Kışın ön arka amortisörleri değiştirmiştim. Sağolsun o usta önlerin bilye ve takozlarını değiştirmemiş sağlam sıkıntı yok demişti. Oysa gerekenleri değiştir demiştim. İkinciye işçilik verdik sayesinde.
 
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti kutlay006 » 19 Tem 2013, 23:46

amortisör bilyaları değiştikten sonra direksiyonda hissedilir derecede yumuşama oldumu
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti phenomx3 » 21 Tem 2013, 10:40

kutlay006 yazdı:amortisör bilyaları değiştikten sonra direksiyonda hissedilir derecede yumuşama oldumu



Olmazmı, Zaten Rotbalansçı Amortisörleri değişmişsin bilyaları niye değişmedin, direksiyon kuş gibi olur demişti.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti phenomx3 » 21 Tem 2013, 10:57

Muayeneden de geçtim. Birkaç hafif kusurla beraber Kalorifer çalışmadığı için ağır kusurla kaldık. Kaloriferin çalışmıyor dedi ben çalışıyor nasıl olur dedim bi baktım gerçekten çalışmıyor. Sıkıntı olurmu deyince gülerek ağır kusur deyince kafa yapıyor sandım sonra bi baktım gerçekten ağır kusur. gittim elektrikçi arkadaşa kaputu açım kalorifer motoruna bakarken kablolara dokununca çalışmaya başladı. temassızlık olmuş. gittim muayene tekrarına orada sıra beklerken tekrar sustu eyvah kalacağız derken motora şöyle bi dokunuverdim çalıştı ve geçtik. Şu anda da çalışıyor ama orada yaptı yapacağını. Motor yağ kaçaklarını yaptırdım değişecek conta keçe değişti. Ama motorda ve şanzımanda yağ kaçağı yazmışlar!!

Kaloriferin ağır kusur olduğunu duyunca çok şaşırdım. Muayene esnasında Radyatör fanı ötmeye başladı eyvah dedim, bundan kalırmıyız acaba derken kaloriferden kaldık. Bence kaloriferin çalışmaması sürüşü yada trafiği tehlikeye düşürecek bir şey değil ama fanın bozulup çalışmaması hararete ve conta yakmaya yada yatak sarmaya sebep olup trafikte kalmaya sebep olacağı için ağır kusur olabilir. İlginç..... Bir de Muayene tekrarına gidince sadece ağır kusur olan şey yada şeylere bakacaklarına aracın altı hariç gaz kaçağı sinyal,far, motor şasi no, vb. şeylerin tekrar muayenesini yapıyorlar hem kendileri uğraşıyor hem vatandaşı sıkıntıya sokuyorlar!!!
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti sainz » 21 Tem 2013, 13:37

Geçmiş olsun.
phenomx3 yazdı:...Radyatör fanı ötmeye başladı eyvah dedim...

Radyatör fanı ötüyorsa bir an önce çaresine baktırın zira onun yüzünden conta yakmıştım. Bilyası bozulduğu için takılıyor ve dönmüyor. Biraz itekleyince dönüyor ancak yolda giderken onu yapabilmek imkansız. Hiç olmadı bilyayı fanı sökmeden eliniz yettiğince balata temizleme spreyiyle temizleyip akabinde sıvı gresi uygulayın.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti phenomx3 » 21 Tem 2013, 20:13

sainz yazdı:Geçmiş olsun.
phenomx3 yazdı:...Radyatör fanı ötmeye başladı eyvah dedim...

Radyatör fanı ötüyorsa bir an önce çaresine baktırın zira onun yüzünden conta yakmıştım. Bilyası bozulduğu için takılıyor ve dönmüyor. Biraz itekleyince dönüyor ancak yolda giderken onu yapabilmek imkansız. Hiç olmadı bilyayı fanı sökmeden eliniz yettiğince balata temizleme spreyiyle temizleyip akabinde sıvı gresi uygulayın.:wnk:



Uyarın için sağol. Yazmayı unutmuşum dün muayeneden sonra dediğin gibi söktürüp yağlattım şu anda sıkıntı yok iyi bir fan bulursam değişeceğim. Parçacıya sordum vika var dedi Vika ürünlerini çok mecbur kalmadıkça almam hele böyle önemli parçaları!!
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir