Forman geri vitesten gelen cırt sesi ve viteslere zor geçme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Forman geri vitesten gelen cırt sesi ve viteslere zor geçme

İleti forman42 » 27 Tem 2013, 21:13

Arkadaşlar hayırlı ramazanlar dilerim öncelikle.3 ay önce almış olduğum 92 Forman'ımda yaklaşık bir haftadır viteslere zor geçme özellikle de geri vitese geçerken çok zorlanma ve cırt sesi var.Debriyajın kavraması çok iyi dipten kavrıyor ve araç fırlıyor.Çekişte falan da en ufak bir sorun yok.Ancak araç ısındıktan sonra özellikle bu yukarıda saydığım sorunlar baş gösteriyor.Bugün iftara doğru ustaya götürdüm.Debriyaj seti değişecek dedi.Ayağı tutmuyor falan dedi sonra değiştirmezsem bir müddet sonra volana zarar verebileceğini söyledi.Debriyaj telini biraz gerdirdi.Teli gerdirdikten sonra araçta hiçbir sorun kalmadı.Sizce debriyaj balatasının değişmesi şart mı? Çünkü çekiş mükemmel.Bir değişecek marka ve fiyat tavsiyeniz ne olur?Özellikle yakın zamanda değiştirenler yardımcı olursanız sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim...
 
"SİMPLY CLEVER"
forman42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 24 Nis 2013, 21:38
Konum: BİLECİK
Ad Soyad: ali yılmaz
Nereden: Bilecik
Arabanız: 1992 SKODA FORMAN 135 L,2005 Toyota Corolla 1.6 HB

İleti AlperenK » 27 Tem 2013, 21:27

Bu cırt sesi bildiğim kadarıyla tam durmadan geri vitese takınca oluyordu. Dayımın 95 brodwayında geri vitese takmak için topuzla resmen karete kapıyordun :D :D
2000 Renault Megane 1 Beyaz
2004 Renault Megane 2 Çağla Yeşili
2008 Škoda Fabia Sedan Sahra Beji
2014 Seat İbiza-Yolda
Kullanıcı avatarı
AlperenK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 28 Haz 2013, 15:50
Ad Soyad: Alperen Karademir
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2014 Seat İbiza 1.4 Reference Beyaz

İleti kutlay006 » 28 Tem 2013, 01:05

debreyajın durumunu kendinde 3 pedal yaparak test edebilirsin..vitesi 4 e takıp kalkış yapmayı deneyebilirsin..araç sarsıntılıda olsa kalkış yapıyorsa baskı balata değişmesi lazım..ayrıca kaputu açtığında debreyaj halatının şanzumandaki vidalı kısmına bakarak ayar payı olup olmadıgını kontrol edebilirsin..şayet halatta ayar somunu sona gelmişse ustanın dediği doğru..
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti forman42 » 28 Tem 2013, 04:32

Aracı 3.viteste kaldırdım kalkış yapıyor.Yalnız dediğiniz ayar payı vardı ve usta ayarlayınca vitesler yağ gibi oldu.Ben debriyajı el freni çekip aracı kaldırarak kontrol ediyorum ve aracım öyle bile fırlıyor yerinden.Aklım almadı bu işi.
"SİMPLY CLEVER"
forman42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 24 Nis 2013, 21:38
Konum: BİLECİK
Ad Soyad: ali yılmaz
Nereden: Bilecik
Arabanız: 1992 SKODA FORMAN 135 L,2005 Toyota Corolla 1.6 HB


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir

cron