Yazlık motor yağı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yazlık motor yağı

İleti ahmet_ » 05 Ağu 2013, 05:14

1993 favorit 135lx için 2 gün önce motor yağı değiştirdim. Yağı değiştiren usta bunun yazlık yağ olduğunu 3000 km sonra değişeceğini söyledi, ilk defa duydum böyle bişeyi, sizce doğrumudur?
 
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti Favocu » 05 Ağu 2013, 06:31

Yağı yazlık kışlık diye ayırmak çok doğru olmaz. Ancak şöyle bir durum var ki yağların akışkanlıkları sıcaklığa göre değişir. Bazı yağlar (özellikle sentetik olanlar) düşük sıcaklıklarda bile akışkanlıklarını daha az kaybederler. Fakat bazı yağlar ise (özellikle mineral yağar) düşük sıcaklıklarda akışkanlıklarını daha fazla kaybederek katılaşma eğilimi gösterirler. Yağın akışkanlığının azalması motoru aşınmalardan koruma özelliğinin de azalması anlamına gelir. Motor yağının bu akışkanlık özelliğini kutusunda yazan numarasından anlayabiliriz. Örneğin; yağın kutusunda 5w30 yazıyorsa bu yağın kışın düşük sıcaklıklarda (eksi derecelerde) 30 numara yağ akışkanlığında olacağını, sıcakta ise 5 numara yağ akışkanlığında olacağını bildirir, bu tip yağlar genellikle sentetik yağlardır, pahalıdır ve uzun ömürlüdür fakat bizim favoritler gibi eski model otomobillerde ince olduğu için bir süre sonra yağ yakma problemlerine neden olabilir. Kutusunda 10w40 gibi bir ibare varsa soğukta 40 numara yağ akışkanlığı sıcakta 10 numara yağ akışkanlığı göstereceği anlamına gelir. Bunlar ise genellikle yarı sentetik yağlardır yaklaşık ömürleri 10.000 km kadardır. Favoritlerde motor durumu iyi ise yağ yakma olayı az görülebilir veya görülmeyebilir. Favorit sahiplerinden soğuk iklimlerde yaşayan kişilerin veya kışın kullanılması daha doğru olur. Fiyatı sentetik ile mineral arasında bir yerlerdedir. Kutusunda 20w50 yazan yağa gelecek olursak genel olarak favorit kullanıcıların tercih ettiği yağ tipidir. Soğukta 50 numara, sıcakta 20 numara yağ akışkanlığı gösterir. Mineral yağdır, diğerlerine kıyasla neredeyse yarı fiyatıdır, ancak gidebileceğiniz yolda yaklaşık yarı yol kadardır. Ortalama 5.000 km kadar ömrü vardır. Daha kalın olduğu için favoritlerde yağ yakma problemini daha az görülür veya motor durumu iyiyse görülmez. Sonuç olarak sizin tercih etmeniz gereken yağ 20w50 numara yağdır. Ne marka yağ aldığınız konusunda bilgim yok ancak aynı numara yağ markalar arasında uçurum olabiliyor. 4,5 yıl önce favoriti ilk aldığımda acemilikle shell yağ koymuştum daha 1000 km gitmeden motordan homurtu ve bağırma sesleri gelmeye başladı hiç beklemeden gidip castrol ile değiştirdiğimde motorun sesi bir anda kesilmişti. Sonra yıllarca castrol 20w50 kullandım, ancak son 3 değişimimi mobil 20w50 ile yaptığımdan şimdi mobilin 20w50sinin castrolün 20w50sinden daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Mobil ile motorun daha sessiz olduğunu ve daha rahat çalıştığını düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ahmet_ » 06 Ağu 2013, 04:01

Yanıt için teşekkürler.
Mobilin ve castrolun sitelerine baktım ikisindede 20/50 kullanın demiyor.

mobil :
motyağ.jpg
mobil


castrol :
castrol.jpg
castrol


Birinde 0w40 diğerinde 10w40 yazıyor.
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti Favocu » 06 Ağu 2013, 06:52

O sitelerde tavsiye edilen yağları fazla ciddiye almaya gerek yok. Zira her otomobil markası için ciddi araştırma yapılarak oraya koyulmuş veriler değil. Favorit gibi bir otomobile 0-40 gibi bir yağ koymanın zaten hiç bir mantıklı yanı yoktur. Zira 0w40 yağ oldukça ince olduğu için çok hızlı bir şekilde motorda yanarak eksilecektir. Ayrıca o kadar ince yağa gereksinim duyacak bir yağlama sistemi favorit gibi eski sistem motorlarda bulunmuyor. Ve hiç birimiz otomobili kutuplarda sürmediğimiz için o kadar akışkan yağa ihtiyaç duymuyoruz. Veya yarışlara katılmadığımız için çok yüksek performans beklemiyoruz. Skoda favoritin kullanma klavuzunda dahi ortam sıcaklığına göre tavsiye edilen yağ viskoziteleri değişmektedir. Örneğin ortam sıcaklığı -25/+5 C'de 10w, -10/+15 C'de 20w20, 0/+25 C'de 30, +10/+40 C'de 40, +15/+50 C'de 50 numara yağ önerilmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta 10w40 gibi çift rakama sahip bir yağ -25 derece ortam sıcaklığından +40 derece ortam sıcaklığına kadar ki bölümü kapsar ki bu aralıktaki tüm yağların (yani 10w, 20w20, 30 ve 40 numara yağların) özelliklerini gösterir. Örneğin ben Ankara'da yaşıyorum meteoroloji genel müdürlüğü istatistikleri 1960 - 2012 yılları arasında ortalama en düşük sıcaklığın -3 C olduğunu, ortalama en yüksek sıcaklığın 30 C olduğunu söylüyor. Bu da demek oluyor ki Ankara'da yaşayan birisi yıl boyu 20w40 yağ kullanabilir, ancak ticari olarak yağ numarası aralıklarını biz belirlemediğimiz için daha geniş aralıklı olan 20w50 yi tercih ediyoruz. Örneğin castrolun sitesinde 2. tercih olarak 15w40 yağ belirtilmiş. Örneğin; bu yağ motoru ortam sıcaklığının yaklaşık -15 derece olduğu ortamdan +40 derece olduğu ortama kadar korur. Eğer motora Ankara'da yazın yani sıcaklığın +10 ile +40 arasında değiştiği zamanlarda sae 40 (tek numaralı) yağ koyarsam yine gereken korumayı sağlamış olurum. Ancak havalar soğuyup sıcaklık +10 derecenin altına gerilediğinde bu yağın viskozitesi olması gerekenden fazla olacağı için gereken korumayı sağlayamayacaktır. Belkide sizin yazlık yağ olarak bahsettiğiniz yağ bu tür bir yağ olabilir. Bu açıdan bakılırsa 10, 20, 30, 40, 50 numara yağ koymak yerine 10w40, 15w40, 20w50 gibi yağları tercih etmek daha doğru olacaktır. Ayrıca düşünülenin aksine motora 10w40 yerine 20w50 koyunca motorun daha sessiz çalıştığına söyleyebilirim. Yağın pahalı ve 0-40 gibi genişliğinin fazla olması otomobiliniz için daha iyi olduğu ve motorun performansını artıracak mucize gerçekleştireceği anlamına gelmez. Bir sonraki yağ değişiminizde mobil 20w50 veya castrol 20w50 koymanızı öneririm.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti hetepe » 06 Ağu 2013, 10:16

+1
Favorit ve aynı nesil di,ğer araçlar için en ideali 20w50 dir...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti ahmet_ » 06 Ağu 2013, 11:08

Galiba en iyisi 20w50 evet.Bi sorum olacak, favorit orjinalinde çok rahatsızmı, yoldaki en ufak taşı çukuru hissettiriyor bana. Yoksa benim araçtamı bişey var?
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti sainz » 06 Ağu 2013, 12:11

Favocu yazdı:...son 3 değişimimi mobil 20w50 ile yaptığımdan şimdi mobilin 20w50sinin castrolün 20w50sinden daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Mobil ile motorun daha sessiz olduğunu ve daha rahat çalıştığını düşünüyorum.

Mobil satan yerlere sorduğumda "Mobil 20-50 yağ üretmiyor" dediler bana hep. 4 litresine ne kadar ödedin Mobil' in? Hatırlıyorsan ve paylaşırsan sevinirim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti djisis » 06 Ağu 2013, 13:12

sainz yazdı:
Favocu yazdı:...son 3 değişimimi mobil 20w50 ile yaptığımdan şimdi mobilin 20w50sinin castrolün 20w50sinden daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Mobil ile motorun daha sessiz olduğunu ve daha rahat çalıştığını düşünüyorum.

Mobil satan yerlere sorduğumda "Mobil 20-50 yağ üretmiyor" dediler bana hep. 4 litresine ne kadar ödedin Mobil' in? Hatırlıyorsan ve paylaşırsan sevinirim.



20w50 yağ üretimini bir çok firma durdurdu,
Fakat mobil'i yağcılardan açık olarak alabilirsin (Tenekeden boşaltıp veriyorlar), fiyatıda uygun olur (30-35TL 4 lt.)
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti hetepe » 06 Ağu 2013, 13:20

ahmet_ yazdı:..................., favorit orjinalinde çok rahatsızmı, yoldaki en ufak taşı çukuru hissettiriyor bana. Yoksa benim araçtamı bişey var?

Amortisörleri çok yumuşak değil ama rahatsız edici seviyedeyse;
1- Jant- lastik ebadı orijinal ölçüde mi?
2- Lastik havası fazla olabilir..
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti ahmet_ » 06 Ağu 2013, 18:24

hetepe yazdı:
ahmet_ yazdı:..................., favorit orjinalinde çok rahatsızmı, yoldaki en ufak taşı çukuru hissettiriyor bana. Yoksa benim araçtamı bişey var?

Amortisörleri çok yumuşak değil ama rahatsız edici seviyedeyse;
1- Jant- lastik ebadı orijinal ölçüde mi?
2- Lastik havası fazla olabilir..



lastik 165/65/r13, amortisörden olabilir gibi geliyor bana.
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti kutlay006 » 06 Ağu 2013, 23:48

favocu arkadaşım tüm detayları ile oldukça doğru bir şekilde açıklama yapmış..favo için kullanılması gereken yağ 20w 50 dir. kullanım kılavuzunda dahi farklı yağ belirtilmemiştir
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti skodaizm » 07 Ağu 2013, 01:06

Eğer motorunuzda problem yoksa 10w40 da Favoritlerde rahatlıkla kullanılabilecek yağdır. Özellikle kış aylarında motorun daha rahat çalışması için tavsiye ederim. Ben Forman da 3 yıldan beri 10W40 kullanmakta ve eksilme problemi de yaşamamaktayım.

Kullanma klavuzuna gelince. Favo serisinin en sonunun üretildiği yıllarda 1994 de motorlarda kullanılan ve üretimi en fazla olan organik yağın en iyisi 20w 50 idi daha sonraları yarı sentetikler devreye girdi ve 10w40 yağlar ve muadilleri yaygınlaştı. Bu sebeple kullanma klavuzlarında yer almadı.

Birçok usta yağ yakma olmaması için 20w50 yi koyup daha iyi teknolojiye sahip sentetik yağları tercih etmemekte. Motoru bakımlı araçlarda ise yarı sentetik 10w40 ın kullanımında bir sakınca olmayıp aksine artısı olan bir uygulamadır.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti Favocu » 07 Ağu 2013, 07:23

djisis yazdı:
sainz yazdı:
Favocu yazdı:...son 3 değişimimi mobil 20w50 ile yaptığımdan şimdi mobilin 20w50sinin castrolün 20w50sinden daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Mobil ile motorun daha sessiz olduğunu ve daha rahat çalıştığını düşünüyorum.

Mobil satan yerlere sorduğumda "Mobil 20-50 yağ üretmiyor" dediler bana hep. 4 litresine ne kadar ödedin Mobil' in? Hatırlıyorsan ve paylaşırsan sevinirim.



20w50 yağ üretimini bir çok firma durdurdu,
Fakat mobil'i yağcılardan açık olarak alabilirsin (Tenekeden boşaltıp veriyorlar), fiyatıda uygun olur (30-35TL 4 lt.)



Ankara şaşmazda devamlı yağ aldığım yerde kutulu olarak 20 50 mobil bulabiliyorum. Fiyatı hatırladığım kadarıyla 30 tl civarı. Hatta aldığım yerde castolün 20-50 siyle aynı fiyattı diye hatırlıyorum varsa bile aralarındaki fark 1-2 tl kadardı, eğer castrolden daha fazla fiyat çekerlerse sırf marka farkı var diye denemeye zaten değmez, sonuçta aşağı yukarı aynı standartta otomobiller için üretilmiş mineral yağlar. Kullandığım ürünün resmi aşağıdaki linkte var:
http://www.mobil.com/AP-English-LCW/carengineoils_au_products_mobil-super-1000-20w50.aspx
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti kaisers » 09 Ağu 2013, 23:31

ben 15/40 koydum araç ısındıktan sonra yağ lambası yanıyor rölentide. gaza basdığında yok bişey. 20/50 koysamı acaba???
kaisers
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 56
Kayıt: 09 Mar 2012, 22:08
Ad Soyad: tayfun yilmaz
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: skoda favorit

İleti Favocu » 10 Ağu 2013, 06:39

kaisers yazdı:ben 15/40 koydum araç ısındıktan sonra yağ lambası yanıyor rölentide. gaza basdığında yok bişey. 20/50 koysamı acaba???



20/50 daha kalın olduğu için yağ lambası daha fazla yanar. Sizin probleminizin bir çok nedeni olabilir ancak problem yağın numarasında değil. Probleminizin kaynağı olarak aklıma gelenleri sayarsam öncelikle rolanti ayarınız fazla düşük olabilir. Yağ müşürü arızalanmış olabilir. Yağ filtresi değişimini geciktirdiyseniz filtre tıkanmaya başlamış olabilir veya yağ filtresi yeni ise hatalı üretim vs. olabilir. Yağ pompası düzgün çalışmıyor olabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir