5 vites inleme yapıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

5 vites inleme yapıyor

İleti muzomuzikus » 13 Ağu 2013, 12:31

Selam arkadaşlar.
dün gece yolda giderken 5 vitese attığımda 80,90 km de 5 vitesten ses geldiğini fark ettim ses aynen inleme gibi,4 viteste veya diğer viteslerde herhangi bir ses gelmiyor.
sorun ne olabilir?
sayılarımla...
 
Kullanıcı avatarı
muzomuzikus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 26 Eyl 2012, 09:30
Konum: ist.
Ad Soyad: Muzaffer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit l 93 mod

İleti muzomuzikus » 13 Ağu 2013, 17:12

yani bazı araçlarda gerivitesle hızla giderken çıkan sesin aynısı...
Kullanıcı avatarı
muzomuzikus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 26 Eyl 2012, 09:30
Konum: ist.
Ad Soyad: Muzaffer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit l 93 mod

İleti Favocu » 21 Ağu 2013, 06:44

Bildiğim kadarıyla geri viteste giderken gelen sesin sebebi dişli yapısının farklı olması ve geri dönüşün sağlanabilmesi için fazladan dişli bulunması. Sizin probleminize gelecek olursak 5. vites diğer viteslere göre şanzımanın daha sonuna yakın olduğu için şanzımanda yağ seviyesi düşükse yağsız kalmış olabilir. Bir ustaya danışmanızda fayda var.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti AhmetH » 21 Ağu 2013, 17:42

herşeyin başı şanzıman yağı.
eksik olabilir daha önce değiştirmediyseniz ve aracı 2 yıldan fazladır kullanıyorsanız direk değiştirin.

birde klasik 5. vitesin göbeğindeki alamet büyük somun gevşiyor diye duymuştum büyük bir yabancı skoda forumunda (briskoda.net)
5. vites dişlisi şanzımanın yanında ayrı bir kapağın arkasında işi bilen bir usta hemencik liftte kapağı söküp bu somunu kontrol edebilir.

şanzıman komple boşalınca 2.4 litre yağ istiyor kitabi bilgi. Ama 3 litre koysanız zarar etmez.

Castrolün düz SAE EP80w şanzıman yağı iyidir.
yada kalite koyarım derseniz çeşitli markaların yarı sentetik/sentetik 75-90w şanzıman yağları işinizi görür.

ben Esso 75-90 koymuştum memnundum debriyajı değiştirirken ustam düz 90 koymuş geçişler sert.

ilk fırsatta değiştirmeye bile üşeniyorum artık. dünyanın sonu değil ya..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Nuh_52 » 03 Eyl 2013, 10:35

Bende de aynı sorun var. Şanzuman yağını hiç değiştirmemiştim. Yeni değiştirdim ancak ses hala devam ediyor. Fakat vites geçişleri mükemmel oldu :) Muhtemelen 5. vites dişlisi gevşedi veya arızalı.
Skoda Favorit lx. *1994*58.000 KM *
Kullanıcı avatarı
Nuh_52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 05 Eyl 2012, 16:42
Konum: Ordu
Ad Soyad: Nuh Özcanlı
Nereden: Ordu
Arabanız: Favorit 94 lx

İleti muzomuzikus » 06 Ekm 2013, 09:30

selamlar
5.vitesten gelen inleme benim başıma ne işler açtı,
bir ara kesildi ses bende doğrusu ustaya gidecek zaman bulamamıştım(ihmaaall)
ankaraya doğru yola çıktım Kızılcahamam dolaylarında ses fazlalaştı,bende 4 vitesle ankaraya girdim.
gün pazar tanıdık usta yok dükkan açtırayım,favorit sahibi bir arkadaş yağdan olduğunu yazmıştı aslında,ama
onuda bir ihtimal deyip istanbuldaki ustama ne olursa olsun teslim edeyim.4 cü viteslede olsa tanıdığım ustama götüreyim diye yola çıktım,4 le idare ediyorum basmadan 2500 devirlerde 80 90 arası derken bolu dağına tırmanıştan evvel ışıklar var(normal yoldayım) durdum kalkış için 1 e taktım gitmiyor,motor bağırıyor,boşta iken biraz kımıldıyor gaza basınca,anlıcanız şanzuman kilit..
kar yağıyor ağır ağır etrafta kimseler yok bir omuz kenara çektim ama öldüm.
bolu sanayi 20 km geride kaldı,ne yapıp yapıp bunu götürmem lazım sanayiye.
Tekrar motoru çalıştırdım 4 leri yaktım .viteslere gaçmiyor boştayken 5 viteste takılı kalmış başka haraket yok.
yarım debriyaj.yedire yedire hızlandım, deb.balatasından anormal kokular, tehlikeli 4.5 haraketten sonra skoda servis,n önüne kapağı attım ohhh..
şimdi bundan sonrasını dikkatli dinleyin.içerisi araç dolu aynı zamanda wv servisi. ssang young servisi
ustaya derdimi anlattım.
aracı derhal bir yer açıp içeriye aldı,bana bir çay söylediler.
10 dakkada şanzuman indi tezgaha bu arada 3 kişi uğraşıyor işle diyer araçlarada arada bir müdahele ediyorlar.
bilye,senkromeç,çatallar,baskı balata,değişti şanzuman yağı bitmiş gerçekten şanzuman bloğunun altında minik bir çatlaktan sızmış zamanla bitmiş bloğa dikiş atıldı.,şanzumanın ilk açıldığını söyledi enver usta 20 yaşında araba yağ bitmese hiç açılmayacak..1.5 saat sonra araç tamam.ne ödedim 370 tl parçalar dahil.helal olsun enver ustaya.bolu civarında -işiniz düşerse mutlaka uğrayın çok ilgililer ben çok etkilendim bundan sonra ağır bakım gibi işler olursa boluya götüreceğim. saygılarımla...
Kullanıcı avatarı
muzomuzikus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 26 Eyl 2012, 09:30
Konum: ist.
Ad Soyad: Muzaffer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit l 93 mod

İleti konevi1 » 06 Ekm 2013, 23:02

Geçmiş olsun, münasip yerde kalmışsınız, 150-200 lira çekici masrafıda çıkabilirdi.
2007 Octavia MPİ
Kullanıcı avatarı
konevi1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 17 May 2007, 15:45
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia 2007 A5 kasa MPİ

İleti muzomuzikus » 12 Ekm 2013, 15:51

sağolasın,o günkü yaşadıklarım tam bir kabustu,arabayı bırakıp istanbula dönmeyi düşünmüştüm,baskı balatayı yedik ama işide hallettik.selamlar....
Kullanıcı avatarı
muzomuzikus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 26 Eyl 2012, 09:30
Konum: ist.
Ad Soyad: Muzaffer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit l 93 mod

İleti muzomuzikus » 26 Oca 2014, 11:55

[quote="muzomuzikus"]selamlar
5.vitesten gelen inleme benim başıma ne işler açtı,
bir ara kesildi ses bende doğrusu ustaya gidecek zaman bulamamıştım(ihmaaall)
ankaraya doğru yola çıktım Kızılcahamam dolaylarında ses fazlalaştı,bende 4 vitesle ankaraya girdim.
gün pazar tanıdık usta yok dükkan açtırayım,favorit sahibi bir arkadaş yağdan olduğunu yazmıştı aslında,ama
onuda bir ihtimal deyip istanbuldaki ustama ne olursa olsun teslim edeyim.4 cü viteslede olsa tanıdığım ustama götüreyim diye yola çıktım,4 le idare ediyorum basmadan 2500 devirlerde 80 90 arası derken bolu dağına tırmanıştan evvel ışıklar var(normal yoldayım) durdum kalkış için 1 e taktım gitmiyor,motor bağırıyor,boşta iken biraz kımıldıyor gaza basınca,anlıcanız şanzuman kilit..
kar yağıyor ağır ağır etrafta kimseler yok bir omuz kenara çektim ama öldüm.
bolu sanayi 20 km geride kaldı,ne yapıp yapıp bunu götürmem lazım sanayiye.
Tekrar motoru çalıştırdım 4 leri yaktım .viteslere gaçmiyor boştayken 5 viteste takılı kalmış başka haraket yok.
yarım debriyaj.yedire yedire hızlandım, deb.balatasından anormal kokular, tehlikeli 4.5 haraketten sonra skoda servis,n önüne kapağı attım ohhh..
şimdi bundan sonrasını dikkatli dinleyin.içerisi araç dolu aynı zamanda wv servisi. ssang young servisi
ustaya derdimi anlattım.
aracı derhal bir yer açıp içeriye aldı,bana bir çay söylediler.
10 dakkada şanzuman indi tezgaha bu arada 3 kişi uğraşıyor işle diyer araçlarada arada bir müdahele ediyorlar.
bilye,senkromeç,çatallar,baskı balata,değişti şanzuman yağı bitmiş gerçekten şanzuman bloğunun altında minik bir çatlaktan sızmış zamanla bitmiş bloğa dikiş atıldı.,şanzumanın ilk açıldığını söyledi enver usta 20 yaşında araba yağ bitmese hiç açılmayacak..1.5 saat sonra araç tamam.ne ödedim 370 tl parçalar dahil.helal olsun
Kullanıcı avatarı
muzomuzikus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 26 Eyl 2012, 09:30
Konum: ist.
Ad Soyad: Muzaffer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit l 93 mod

İleti phenomx3 » 26 Oca 2014, 14:31

AhmetH yazdı:herşeyin başı şanzıman yağı.
eksik olabilir daha önce değiştirmediyseniz ve aracı 2 yıldan fazladır kullanıyorsanız direk değiştirin.

birde klasik 5. vitesin göbeğindeki alamet büyük somun gevşiyor diye duymuştum büyük bir yabancı skoda forumunda (briskoda.net)
5. vites dişlisi şanzımanın yanında ayrı bir kapağın arkasında işi bilen bir usta hemencik liftte kapağı söküp bu somunu kontrol edebilir.

şanzıman komple boşalınca 2.4 litre yağ istiyor kitabi bilgi. Ama 3 litre koysanız zarar etmez.

Castrolün düz SAE EP80w şanzıman yağı iyidir.
yada kalite koyarım derseniz çeşitli markaların yarı sentetik/sentetik 75-90w şanzıman yağları işinizi görür.

ben Esso 75-90 koymuştum memnundum debriyajı değiştirirken ustam düz 90 koymuş geçişler sert.

ilk fırsatta değiştirmeye bile üşeniyorum artık. dünyanın sonu değil ya..
Ben şanzuman yağını değiştirmek istedim ama hiç değiştirme sıkıntı yaşarsın dedi bir usta????? Ha o sıralarda aracımın şanzuman yağı eksilmiş birden ötmeye başlamıştı 2 lt yağ konmuştu!! nerdeyse şanzumanı elimize alıcakmışız hiç sinyal de vermemişti. akabinde 1-2 ay sonra tekrar 0,5lt yağ koydurmuştum o usta demişti bunu. Tabii sonra motor ve şanzumanda kaçaklar olduğu için conta-keçe değiştirdik sıkıntı gitti. 3,5 sene geçti aracı ilk aldığım seneydi. Her yağ değişiminde kontrol ettiriyorumeksilme yok değiştirme gerek yok diyorlar.. şimdi değiştireyim diyorum.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir