TRİGER ZİNCİR DEĞİŞİMİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TRİGER ZİNCİR DEĞİŞİMİ

İleti asii » 19 Ağu 2013, 00:55

selam arkadaşlar... 1 hafta önce triger zincir değiştirdim.parçacı orijinal diye verdi ama dişli çarkın üstünde skoda logosu yoktu.sökülen eski çarkta logo vardı.acaba zincir yan saniyi felan mıydı.şayet öyleyse ne zararı olur.(yeni aldım zincir kutusunda orjınal yazıyodu artı çek yazıları vardı???) buna bağlı olarak son ve en önemli sorum şu.:zincir takılırken sente attırma nasıl oluyor.sente atarsa motor çalısırmı.veya sente atık olduğu nasıl anlaşılır.??? benim favomun sesi soluğu gayet düzeldi fısır fısır:) ama saki eskisine nazaran rampalarda felan çekişi düştü gibi.BİLGİSİ OLAN ARKADASLAR yardımcı olursanınz sevinirm...
 
asii
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Nis 2012, 00:59
Ad Soyad: isp bb
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skodası yok

İleti murat öner » 19 Ağu 2013, 13:22

sente kacıksa avans tabancası ile yapılan ayar ayar tutmaz...
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti murat26 » 20 Ağu 2013, 10:27

bendede aynı problem var siz neden degiştşrdiniz bilmiyorum ama sanki benim favo biraz fazla cigirdamaya basladı ve hızlanmada sorunlar var gbi bende arkadaslara sordum ama bizim araclardan anlayan pek yok eger bende degistirsem faydası olurmu diger arkadaslardan da yardı beklıorum tesekkurler
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti serhat_a89 » 20 Ağu 2013, 11:13

Arkadaşlar Esk.de WAS Kadir var, arabalarınızı bi oraya gösterin isterseniz, geçen sene kış bakımında motor takozları ile ilgili bi bakımda benim usta ona danışmıştı sorunu. Pek fazla Skodacı usta yok es-es'te malesef, hadi işiniz rast gelsin.
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti asii » 20 Ağu 2013, 12:59

selamlar... murat kardeşim zincir neden değişir diye sormuşsun cevaplayalım: zincir zamanla gerginliğini kaybederek bollaşır.ve bollaşınca arç rölantide bile çalışırken tıngır tıngır ses yapar. çok bolsa zincir, pancar motor gibi çalışır araba.:)buna bağlı olarak avans ayarın yrinde durmayıp devamlı değişken hal alır motor verimsiz çalışr.ben 2 senedir degişcem diyip duruyorm yeni nasip oldu.serhat kardeşim eskişehirde değişmedim ben zinciri istanbulda arkadaş vardı orda değiştim.kadir usta,cenk usta ikisi ortak ve ikisinide iyi tanırm kadir usta iyi ustadır.birde halk bankası karşısında skodacı memed usta var oda on numara ustadır..daha saymmi. belki eskişehirde bu ustalara yaptırsaydık daha sağlıklı olurdu,ama nasip istanbulaymıs hayırlısı.ama araba zincir değiştikten sonra süper sssiz çalışıyo..
asii
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Nis 2012, 00:59
Ad Soyad: isp bb
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skodası yok

İleti murat26 » 21 Ağu 2013, 11:39

isa arkadasım cok tesekkur ederim teshis dogru araba senin bahsettiğin gibi aynı nezamandır şüpheleniodum zaten aslında ama cesaret edemedim sizin gibi arkadaslar insana güven verıo bi defa mehmet ustaya gitmiştim bi daha gidip derdimi anlatayım bakalım ilgi ve bilgilerinizden dolayı tesekkur ederim
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti sainz » 21 Ağu 2013, 13:55

Daga önce de paylaşmıştım, tekrar paylaşayım:

Eksantrik zincirinin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarım?

Eksantrik zinciri veya eksantrik kayışı, krank milinden aldığı hareketle eksantrik milinin dönmesini, dolayısıyla da supapların açılmasını sağlar. Kranktan alınan hareket, bazı motorlarda bir kayışla, bazı motorlarda ise zincirle eksantrik milini döndürmektedir. Triger zinciri olarak da tabir edilir.
Eksantrik zincirinin bollaşması, supapların açılmasına kumanda ettiği için, motorun sağlıklı çalışmasını engeller.

Peki Favorit, Forman, Felicia ve Fabia’nın 1.2HTP ve 1.4 68 HP motorlarında kullanılan motorlardaki eksantrik zincirinin bollaştığını nasıl anlarız?
Favorit, Forman ve Felicia’ da eksantrik zincirini gerecek herhangi bir mekanizma yoktur. Krank milinde bir adet, eksantrik milinde bir adet dişli vardır ve eksantrik zinciri de bu dişliler üzerinde sarılı vaziyettedir. Bu nedenle de eksantrik zincirindeki bollaşmalar hemen hissedilebilir. Fabia 1.4 68HP motorların yapısını tam olarak bilemiyorum ama forumda ‘’Favorit motorunun hacminin 1.4’ e çıkarılmış halidir’’ şeklinde yapılan yorumlardan yola çıkarak, bunların da bu şekilde olduğunu tahmin ediyorum. 1.2HTP motorlar daha farklı bir yapıda oldukları için eksantrik zinciri gergi mekanizması olacağını tahmin ediyorum. Eksantrik zinciri bollaştıkça bu gergi, zinciri gerer ancak bunun da belli bir toleransı olduğunu düşünüyorum. Yani belli bir zamandan sonra gergi, zinciri boşluk yapmayacak şekilde geremeyecektir.
Favorit’ te eksantrik zincirinin bollaşmış olduğunu nasıl anlarız?
1-Motor, özellikle normal çalışma sıcaklığına ulaşmış ve jikle tertibatı tamamen devreden çıkmış vaziyette, yani rölanti devrinde olmalıdır.
2-Fazla abartmadan biraz gaz verilmelidir. Bu durumda krank mili, eksantrik zincirini gereceğinden, herhangi bir anormal sesi hissedemeyebilirsiniz. Motor, örneğin 1500-2000 d/d arasında olacak şekilde, yaklaşık 5 saniye kadar sabit tutulmalıdır.
3-Sonrasında gazı tamamen ve bir kerede bırakın. Krank milinin dönüşü yavaşlamıştır; ancak eksantrik zincirinde problem varsa, çok kısa bir süre de olsa eksantrik mili krank milinin eski hızına uygun olarak dönmeye devam edecektir. Eksantrik milinin bu devam eden dönmesinin süresi, eksantrik zincirinin ne kadar bollaştığı ile sıkı sıkıya ilgilidir. Tabii ki bu süre çok çok kısa bir süredir. Anlatılan gibi saniyelerce sürmez.
4-İşte bu eksantrik milinin dönmeye devam etmesi, krank milinin dönüşü ile aynı seviyeye gelene kadar zincir ‘şarıldama’ denilebilecek sesi çıkartacaktır; çünkü bollaşma nedeniyle uzayan zincirin boşluğu alınıyordur.
5-Eğer bu ses hafif bir şarıldama olarak geliyorsa, eksantrik zinciri bir süre daha idare edecektir ve bu süre içinde motor performansı çok çok fazla etkilenmeyecektir. Yalnız kendi gözlemlerim ve tecrübelerimden edindiğime göre, eğer eksantrik zinciri bu sesi yapmaya başladıysa, daha da fazla bollaşması çok kısa bir sürede alıyor.
6-Ayrıca eksantrik zinciri iyice bollaştıysa, motorun rölantide çalışması bile garipleşiyor.

Eksantrik zincirinin bollaşmış olmasının ne gibi bir sakıncası vardır?
Avans ayarı Favorit’ te önemlidir. Motorun avansı sabit kalmayacaktır. Hatta yokuş yukarı hafif zorlanmalarda avans vurma ile bile karşılaşılabilir. Bununla ilgili olarak hem motorun performansı olması gerektiği gibi olmayacak hem de yakıt tüketimi artacaktır. Üstelik motor, zincir sesinden bağımsız olarak daha sesli çalışacaktır.

Eksantrik zincirinin periyodik değişim süresi var mıdır?
Favorit’ lerle beraber verilen kullanım kılavuzları ve bakım tablolarından hatırladığım kadarıyla 50.000 km.’ de bir eksantrik zincirinin değişimi öngörülüyordu. Tabii ki artık Favorit serisinin garanti gibi bir sorunu da kalmadığı için, gerekmedikçe eksantrik zinciri değişimi yapılmamaktadır.

Eksantrik zincirinin ömrü ne kadardır?
Bu tamamen kullanım tarzıyla ilgilidir. Eğer ki agresif bir kullanım tarzınız varsa, özellikle de kalkışlarda debriyajı sertçe bırakıyorsanız, eksantrik zincirinin değişim süresi çok daha erken olacaktır.
Eksantrik zinciri değiştirilmeden kullanılırsa, sonuçları ne olabilir?
Eksantrik zincirinin, triger kayışına (yani eksantrik kayışına) göre önemli bir avantajı, bollaşmasına rağmen kopmamasıdır. Çift sıralı imal edilmiş bir zincirdir. Tabii ki çok uzun süreler bu şekilde kullanıldığında kopmayacak diye de kesin bir şey yoktur. Onun da belli bir toleransı vardır ve tabii ki kopabilir de. Bu zayıf bir ihtimal olarak görüldüğü için, servislere veya sanayideki ustalara sorduğunuzda ‘’kesinlikle kopmaz’’ gibi bir cevap alırsınız; ancak unutulmamalıdır ki her şeyin belli bir dayanma gücü vardır.

Eksantrik zinciri veya triger kayışı (eksantrik kayışı) koptuğunda motorda ne gibi bir arıza oluşur?
Eksantrik zinciri veya kayışı eksantriği döndürerek supapların açılmasını sağlar. Eksantrik tam supapları açmış bir konumdayken zincir veya kayışın kopması demek, supapların da açık kalması demektir. Bu arada piston, en azından tekerleklerin vermiş olduğu hareketle, yukarı hareket edecek ve açık kalmış olan supaplara vurarak, supapların kırılmasına neden olacaktır. Supapların değişimi gerekecektir. O andaki motor devrine veya yüke göre silindir üst kapağının değişimi bile gerekebilir.

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti murat26 » 22 Ağu 2013, 13:05

Ugur bey vermiş oldugunuz bilgiler için cok tesekkurler dediklerinizi uyguladım aynı anlattıgınız gibi durum farklı olarak;
1-özellikle yokuş yukarı cıkarken örneğin yarım gazda biraz daha hızlanmak için gaza basıorum hafif bi vınlama sesi duyuluyor ama arac tepki vermio gazdan ayagımı aynı seviyeye indirdigim de ise ses kesilior ve aynı hızda devam edior
2-belli bir süratte düz yolda seyrederken ayagımı 2 saniye kadar gazdan cekıorum arac biraz o hızda akıor ve tekrar gaza basma anında hafif bir vuruntu ile tekrar toparlanıor yani gaza basma tepkisini yumusak deil de cok hafif vurduktan sonra verior.
yukarida bahsetmiş oldugum 2 faktör sizin anlattıklarınızı destekler durumlar gibi dogrumudur acaba zinciri bollasan favo bunlarıda yapabilirmi yardımcı olursanız cok sevinirim tesekkurler.
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti aydinkurt » 12 Kas 2014, 23:50

arkadasim zincir yan sanayi olmasi arabanin senteseyle ilgisi yoktur yan sanayi ise omru azdir erken degistirisin yan saniyi olsun farz et nokdalardan ayarini yap 1 ve 4 silindiri tepeye kaldir 0 nokdaya zaten 1 4 beraber calisir kaldir tepeye sabitle kalinvali eksantirk getir 4 acar gibi olsun sipop dislini al eksantirk dislisinde nokda var o nokdaya zincirinde farkli bir bakla var onu eksantirik dislisindeki nokdadan sonra koy nokdaya koyma ve o pakladan sonra say 5 baklayani o farkli tz bakladan sonra 5 bakla say kalinvalin dislisine kok nokda olan yere her iki disligdeki nokdanin arasinda 5 bakla say takkapat on kapagi bobin ateslesigneg gec yukari disliyi saat 6 ve 1 yonugneg gore tak dagiticiyi zaten tek bir sekilde takabilirsin orda yanilma sansin yok atesliyiciyi cevir 1 pistona sonra dagiticidan ince ayarini yap sag veya sola yapamadinmi resimleri gonderim onag gore yaparsin
aydinkurt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 08 Kas 2014, 22:05
Ad Soyad: aydin kurt
Nereden: Yurt Dışı
Arabanız: skoda

İleti SKDFORMAN » 13 Kas 2014, 02:56

A. S. Aydın abi. Nerdensin. Yurt Dışı yazıo. Rusya?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti 60MeTaL60 » 09 Haz 2016, 08:45

Felicia 1.6 Glxi triger kayışı değişimi kaç paraya mal olur. Bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkürler.
60MeTaL60
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 03 Şub 2016, 07:37
Ad Soyad: Rıza
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia

İleti 60MeTaL60 » 10 Haz 2016, 13:29

Yardım edebilecek yok mu ??
60MeTaL60
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 03 Şub 2016, 07:37
Ad Soyad: Rıza
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia

İleti eskişehirskodaustası » 10 Haz 2016, 23:11

60MeTaL60 yazdı:Felicia 1.6 Glxi triger kayışı değişimi kaç paraya mal olur. Bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkürler.
1.6 ise AEE motor sizin..sadece triger seti ve şarz kayışı(v kayışı ve rulmanı )değişecekse yani bakım olmayacaksa işçilik dahil aşağı yukarı 300 tl civarında tutar..ama v kayış ve v kayışı gergi rulmanı değişmeyecekse 200-250 tl arası tutar.
eskişehirskodaustası
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 24 Eyl 2014, 23:09
Nereden: Eskişehir

İleti 60MeTaL60 » 11 Haz 2016, 13:31

eskişehirskodaustası yazdı:
60MeTaL60 yazdı:Felicia 1.6 Glxi triger kayışı değişimi kaç paraya mal olur. Bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkürler.
1.6 ise AEE motor sizin..sadece triger seti ve şarz kayışı(v kayışı ve rulmanı )değişecekse yani bakım olmayacaksa işçilik dahil aşağı yukarı 300 tl civarında tutar..ama v kayış ve v kayışı gergi rulmanı değişmeyecekse 200-250 tl arası tutar.



Teşekkürler ediyorum çok sağolun
60MeTaL60
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 03 Şub 2016, 07:37
Ad Soyad: Rıza
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia

İleti cano » 12 Haz 2016, 00:22

isap yazdı:selam arkadaşlar... 1 hafta önce triger zincir değiştirdim.parçacı orijinal diye verdi ama dişli çarkın üstünde skoda logosu yoktu.sökülen eski çarkta logo vardı.acaba zincir yan saniyi felan mıydı.şayet öyleyse ne zararı olur.(yeni aldım zincir kutusunda orjınal yazıyodu artı çek yazıları vardı???) buna bağlı olarak son ve en önemli sorum şu.:zincir takılırken sente attırma nasıl oluyor.sente atarsa motor çalısırmı.veya sente atık olduğu nasıl anlaşılır.??? benim favomun sesi soluğu gayet düzeldi fısır fısır:) ama saki eskisine nazaran rampalarda felan çekişi düştü gibi.BİLGİSİ OLAN ARKADASLAR yardımcı olursanınz sevinirm...


Bende 94 forman var.motorunu rektefe yaptırdım.sizin anlattığınız problemler benimde başıma geldi.Burada çok araştırma yaptım forumda yazdım çizdim resim ekledim ama bir sonuca varamadım.yazdıģım problemlerle ilgili şu skodadan anlayan bir allahın kulu problemin sebebini anlatan sonuç odaklı bir cevap yazan olmadı.yaklaşık bir senedir bu şekilde biniyorum.Daha önce açtıģım konuları okuyabilirsin.Ben rektefeden sonra distiributorun yaklaşık 30-40 derece sola kayık olduģunu fark ettim ve bunun sente kaymasıyla bir alakasının olup olmadıģını ôģrenemedim.sizde benim yazdığım yorumları okuyup sizdede aynı problem var ise buradan bir sonuca ulaşabiliriz.Altda benim arabanın distiributorunun fotosunu ekliyorum.kendi arabanız ile kıyaslama yapabilirsiniz.kollay gelsin.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti fthpl » 12 Haz 2016, 07:53

Cümlemize kolay gelsin!

Bu şöyle birşey ki , distribtör kapağı,tevzi makarası veya buji, buji kabloları vs gibi bir kaç basit ama işlevsellik yönünnden incelikli elaman değiştiğinde eskiye nazaran kötü performans olabiliyor.

Parça kalitesi, usta kalitesi bunlar başlıca etken.

Bende pal dist kapağını sıfır başka bir marka dist.kapağı ile değiştrdim ,tevzi makarası filan , bujiler değişti. Performans bir miktar düşmüş gibi .

Biraz sıkıştırıp 2 gündür benzinde biniyorum. Kısmen benzinde 140 yaptığı gibi yapmaya başladı. Tapa gaz felan.

Birde gaz ayarı en ufak bişey de kaçıyor. Bu rutin bakımdan sonra 4 ve 5.viteste lpgde araç yürümemeye başladı. Gaz ayaro yaptırmak farz oldu.

Velhasıl kelam biz bu işleri zor anlarız zor
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir