Motor_Rektefiye_Yağ_Yakıyordu.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Motor_Rektefiye_Yağ_Yakıyordu.

İleti life_2834 » 24 Eyl 2013, 18:12

Merhaba Arkadaşlar.

Kendi motorunu kendi yapanlardanım henüz tamamlamış değilim bir kaç fotoraf paylaşıyorum sorularınız olursa cevaplamaktan memnuniyet duyarım.
Birde kafamı kurcalayan bir konu var distribütörü motora takarken konumu nasıl olmalıdır.Hangi konumda ateşleme yapacağını nasıl belirliyoruz. Konumu nasıl takılıyor bilen arkadaşların yazmasını rica ederim.

http://www.imagevenue.com/uploadflash.php
 
life_2834
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 08 Şub 2012, 14:04
Ad Soyad: Ahmet Ekinci
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit

İleti LiLPlayya » 24 Eyl 2013, 19:09

Ustam ellerinize sağlık. Fotoları çok merak ettim ancak link hatalı.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12


İleti tarık » 26 Eyl 2013, 00:34

Kolay gelsin motoru indirip rektefiye yapmanıza cok sevindim hangi ustaya gidersen git sizin kadar özenerek toplamaz bende daha önce motorumun üst kapagını ve karteri söküp segman attım yağ yakmaya devam ediyor subaplardan kacırdığını tahmin ediyorum tekrar motorumu kople indirip topluyacam merak ettiğim bisey var motoru indirirken şanjumanda incekmi yoksa şanzuman araçda kalip motoru ayıra bilirmiyiz?siz nasıl yaptınız?motorunuzun bloğun saplama yuvaları nasıl yalama olan varmı?bide aracı senteye getirirken burda detayli ve resimli anlatırsanız seviniriz bana çokl azimolcak önümüzdeki yaz motoru indircem merakla takipdeyim sizi Kolay gelsin.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti sainz » 26 Eyl 2013, 08:50

tarık yazdı:...motoru indirirken şanjumanda incekmi yoksa şanzuman araçda kalip motoru ayıra bilirmiyiz?...

Bu şekilde yapılabilir ancak şanzıman sadece bir kulakla şaseye bağlı kalmış olacak ve bu süre içerisinde de o kulağın içerisindeki kauçuk kısmı deforma edebilir diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti life_2834 » 26 Eyl 2013, 09:50

Merhaba.

Daha önce conta değiştirirken 1 saplama içinde kırıldı.
Benden öncede 2 tane kırılmıştı ve onlara prinçten yüksük yapılıydı.Ustanın kırdığınıda motor üstündeyken bir tornacı yüksük yaptı ama tutmadı.Birazda motoru indirme sebebim saplamaların yalama olması idi.Nerdeyse hepsinde yalamalık laçkalık vardı.

Ben elektrik elektronik teknikeriyim makina elektrik işleri yapıyorum bu yüzden mekanik konulara kaynak torna fireze işlerine aşinalım abimde tornacı ama 15 senedir oda bıraktı mesleyi şimdi benim gibi elektrik işleri yapıyoruz beraber.
Motorun yalama olan saplama yerlerini kaynattırmayı düşünüyordum.Motoru indirdikten sonra bloku aldım İstanbul İmes sanayi sitesinde kaynak merkezi var yapamadıkları bir tür kaynak yok , oraya götürdüm.
Oradaki arkadaşlar tig kaynağın aparatının 11 lik deliklere girip kaynak yapamayız dediler. Bloku saplamalar boyunca yarık açıp öyle getirirsem yukarı doğru doldurarak yaparız taş gibide olur motor içindeki aynı formları ve şekilleride yaparız 300 liranı alırız dediler. Makinacı abilerime sordum onlarda tig kaynağıyla yapılırsa hiç bir şey olmaz birde hts2000 diye bir aleminyum kaynak teli var onu kullanacaklardı taş gibi olacaktı. Ama sonra dedim bu kadar risk almaya gerek yok . Eski skoda forman kullanıcısı ve 40 yıllık bir tornacı abi ben yaparım orjinali gibi olur tanesinide 30 tlden yaparım dedi. İçim rahat olmasada tornada prinç yaptırmak bloku yarmaktan daha kolay diye risk almadan bunu seçtim. Biliyorsunuz usta milleti burnundan kıl aldırmaz birde en iyisini hep onlar bilir. İyi ustalara lafım yok. Neyse kavga döğüş nasıl yapacağını anlattı benimde kafama yattı. Delikleri büyütecek diş çekecek dolu malzemeyede diş çekip oraya montajlayacak montajdan sonrada 11 e 1,5 dişle yani orjinal saplama civatalarına göre diş çekecek ve derinliğini aynı orjinal gibi olacak diye anlaştık. Bıraktım blogu sonra 2 gün sonra gittim aldım. Sıkarken bazıları hiç boşluksuz olmuştu biraz zor gitti ama güzel sıktı. Toplam 10 saplama var 2 tane uzun 1 adet kısa 7 adet orta boy var.Üst kapağı sıkarken tork anahtarı kullandım 20 tork hepsi en içten sırasıyla sağ sol olarak dışa doğru sıktım haynes kitabında detayı var oaraya bakabilirsiniz. 20 tork 1. Adım
Sonra 90 derece 2.adım
Sonra 90.daha 3. adım yanlız hep aynı sırayla sıkıyoruz en içten en dışa doğru bir sağdan bir soldan.
Sıktıktan sonra elimdeki tork anahtarı 100 n/m ye kadar vurabiliyordu 70-80-90 en son 100 le açmaya çalıştım açıldı. Yani 100 torka denk gibi ama sıkma torkuyla açma torku biraz farklı yaklaşık 100 diyelim.
Rektefiye 300tl
Torna 300tl
Diğer parçaların hepsini set olarak http://www.sanalpazar.com/Skoda-Favorit-Motor-Bakim-Urunleri-Seti__isp10331194
yukarıdaki likten parça listesi ve ve fiyatı yazdım.
Sonra şanjıman yağı ve motor yağı filtre felan aldım 90 lirada onlar tuttu.

Baskı balata zincir ve alttakımda dahil toplam tutar=1577 tl felan oldu.
Ama motor bloğu arızalıydı benim.

Yapılan saplamaların resimleri aşağıda ama sen daha sağlam olsun diyorsa kaynak merkezine götür.
Motor toplarken bir kaç resim ekledim.
Rektefiyeye verdiğim paraya acıyorum biraz fazla aldı dediğim gibi üst kapağı daha önce taşlatım yaptırmıştım bir temizlik yapıldı sadece gömlek yerleri rektefiye edildi motor bloğu taşlandı horozlar biraz aşınmıştı onlar taşlandı subap ayarı tutmazmış yoksa.
Toplarken rektefiyeci sağolsun iç gez ayını yanlış takmış motoru toplarken en son kasnağı takınca motor kilitledi sağolsun bir eski usta var mahallede artık tamircilik yapmıyor 15 senedir.İlhan abi söyledim durumu anında gez ayına bak dedi. Bir kaç macera oldu şanzımada geri vites müşürünü sökerken pim içine düştü şanzımanı dağıtmak zorunda kaldım. Şanzımanı topladım sonrada kapağı yerine oturtturamadımmı sağolsun İlhan abi geldi 3-4 saat uğraştıktan sonra kapağı oturttu. Tabi dedim ya 15 senedir bu işi bırakmış ve skoda şanzımanı ilk defa görüyo ginede mantığı bildiği için biraz uğraştı ama oldu. Aklınıza gelmicek püf noktası varmış en sonunda bizde anladık nasıl takılıyo. 10 defadan fazla vites tertibatı söküp topladık en sonunda adım adım anladık. Motor arabanın üstünde bir manifot birde kablo borular felan akldı hafta sonu bakabiliyorum sadece. Vites mafsalını taktım denedim viteslere geçiyor kasnağı çevirdiğimde vites felen boş geri vites çalışıyor yürütebilirsen çalışınca anlıcaz bakalım başka bi sıkıntı varmı.

Motoru indireceksen komple indir ben mapa ve halat kullandım halatı çok kısa bağla yoksa çıkmasında zorluk yaşıyorsun üst kapakta siyah bir mapa düzeneği var buradan askıya alınca motor tam dengeli yani motorun üstünde durduğu gibi tak diye çıkıyor kurtuluyor motor .Skoda düşünmüş denge olayını. 2metrelik fortliftle aldım ben dışarıya ama servisler ve bazı ustalar alttakımla beraber komple alıyor aşağı motoru. Üsten bizim gibi çıkartanlarda var. Takıldığın bir yer olursa sor bildiğimce cevaplamaya çalışayım.

Saygılar.


http://img219.imagevenue.com/img.php?im ... _632lo.jpg
http://img270.imagevenue.com/img.php?im ... _137lo.jpg
http://img156.imagevenue.com/img.php?im ... _483lo.jpg
http://img274.imagevenue.com/img.php?im ... _204lo.jpg
http://img286.imagevenue.com/img.php?im ... 2_35lo.jpg
http://img219.imagevenue.com/img.php?im ... _640lo.jpg
http://img43.imagevenue.com/img.php?ima ... 2_89lo.jpg
http://img125.imagevenue.com/img.php?im ... _587lo.jpg
http://img224.imagevenue.com/img.php?im ... 1050lo.jpg
life_2834
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 08 Şub 2012, 14:04
Ad Soyad: Ahmet Ekinci
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit

İleti life_2834 » 26 Eyl 2013, 10:06

Yukarıda yazdımda ne hikmetse geçmedi anlamadım.

otoyedekparcacim Muğla Zafer ustadan aldım parçaları.

Saolsun eski skoda ustasıymış ada mesleği bırakanlardan bırakıp parçacılık yapmaya başlamış.

Parçaları sipariş ederken takılırsan ara dedi.
Bende birkaç defa aradım kendisini saolsun hiç yok anlamam demedi ne sorduysam cevapladı.
Tavsiye edirim bir ihtiyacınız olursa güvenle alışveriş yapabilirsiniz.

Piston gömlek segman marka olarak ilk başta Gotze düşünüyordum kime giderseniz Alman bundan iyisi biraz zor bulunur ama ne fiyat alabildim nede bulabildim. Biraz pahalı diğer markalara göre.
Piyasada bulunanın en iyisi Yenmak ustalarda piyasadakinin en iyisi bu olduğu için Yenmak tavsiye ederler hep.
Neyse zafer usta Kolben dedi eski skodacılar bilir bu markayı al diye tavsiyede bulundu.bayadır gelmiyodu ama artık sorun yok geliyor dedi. Rektefiyeciye sordum oda bana Gotze al yada bulabilirsen kolben al diyince tereddütüm ortadan kalktı Zafer ustanın tevsiyesine uydum.
Zafer Usta Saygılar.
Parça için ve teknik sorularınız için zafer usta tavsiyemdir.
Saygılar.

İstanbul için parçacı tavsiyem
Kartal Süleyman Oto. Süleyman Abi aradığınız her şey mevcut ya çıkma yada sıfır hepsi mevcut ve uygun satıyor pazarlıkta yapılabiliyor iyi adam Süleyman Abi.
Saygılar Süleyman Abi.



life_2834
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 08 Şub 2012, 14:04
Ad Soyad: Ahmet Ekinci
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit

İleti tarık » 26 Eyl 2013, 23:47

Cevaplarınız icin teşekkürler arkadaşlar.
Benim mekan ve yeterli takım taklavat ım yok onları temin etmemlazım seneye yıllık izin kullandığım bi gün indircem motoru sanjumanı sökmeden alabilirsem süper olur yoksa aksları sökmek zor geliyor motoru nasil askiya alacam bilmiyorum aparatım yok.Benim motorumun zincirinden ses gelmiyor değise bilirsem zinciride değiselim dedim ama senteye getirme isinden korkuyorum motoru senteye nasıl getirdiniz onu anlatmadınız?saplamalarım sağlam sayilir benim yapacagım iş motoru kucağıma alıp kople conta takımını,yatakları,piston gömlekleri yenileyip toplamak üst kapağım sağlam subapları degiştircem bi adet de saplama yuvam yalama.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

İleti life_2834 » 27 Eyl 2013, 08:40

Merhaba Senteye Almak Kolay.

Motorun karter kapağını söktüğünüzde motor tam doğru eksende duruyorken.
Kırank milinin ve eksantirik milinin dişlilerinin üzerindeki noktanın yönü saat 10 yönüne bakarken iki dişli arasında 6 bakla ve 12 nokta olacak şekilde takıyorsun. Haynes kitabında detay var.
life_2834
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 08 Şub 2012, 14:04
Ad Soyad: Ahmet Ekinci
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir