Forman'imi ve Beni Usta Üzdü Arkadaşlar Bir Yol Gösterin

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Forman'imi ve Beni Usta Üzdü Arkadaşlar Bir Yol Gösterin

İleti muhsintekin » 27 Eyl 2013, 22:13

Selamün aleyküm arkadaşlar öncelikle yorum atanlara şimdiden teşekkürler.Ben bir ay önce 1993 model 1,3 lx skoda forman aldım.Biraz yakıtın falza olduğunu gördüm bugün subap ayarı yaptırdım ama usta beni çok üzdü
çekişinde hiç bir sorun yok yani normal bir rampayı 4. vites ile çıkıyorum beyaz duman yok su yoğuşması yada su atma yok altta damlama patlama yok sadece karbüratör üst hortumunda sertlik bidona çok su koymuşum bugün yarıya kadar boşalttılar sertlik gitti öncekine göre bidondaki suya bakıyorum çok az sanki yağ üste çıkmış gibi ama çok az yani bir pul biber tanesi kadar 2 tane 3 tane gözüme çarptı usta conta yakmış dedi hemen moraller diblere çöktü halbuki ben araç için aksesuarlar düşünürken bu durumla karşılaştım sadece sıkıntım subap ayarı ve debriyaja basınca kesilen sesti bu sese bişey olmaz boşta iken gaza basma demişti usta bunu içime sindirdim ama şimdi conta yaktı değişim 300 350 tamamen taşlama falan 500 falan dedi ama araçta hiç hararet de yok zaten içerden manuel kontrol var fanı erkende açıyor subap ayarından sonra bariz hissediyorum artık yolda gidişini , hararet sorunumda yok çekişte sorunda yok beyaz dumanda yok sizce usta neden böyle dedi şimdi hemen satmak geliyor aklıma ama arabayada iyice alışmıştım sizce ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemeliyim...TEŞEKKÜRLER...desteğinizi bekliyorum.
 
Kullanıcı avatarı
muhsintekin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 27 Eyl 2013, 22:04
Ad Soyad: muhsin tekin
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA FORMAN LX 1.3

İleti Favocu » 28 Eyl 2013, 10:34

Öncelikle söyleyeceğim şey ustalara fazla güvenmeyin sonuçta kendilerine iş çıkartıp para kazanmaya çalışıyorlar. Hele ki conta değişimi gibi içini görmeden kolay hüküm verilemeyecek açtıktan sonrada mecburen değişecek bir işte. Ayrıca conta değişiminde parça maliyetine göre işçilik maliyeti de oldukça yüksektir. Sizin sorununuza gelecek olursak, conta yanmasında görülen temel belirti motor yağ çubuğunda yağa karışık su görülmesi ve bu sebeple yağın yapısının bozulmasıdır. Su bidonuna bakıp üzerinde 2-3 damla yağ gördünüz diye hemen conta yanmış demek doğru olmaz. Karbüratör üst hortumundaki şişlikte conta yanması zannedilir çoğu zaman ancak genellikle su genleşme kabının kapağındaki basınç tahliyesine yarayan sibopların arızalanması nedeniyle de hortumda sertleşme gerçekleşir. Ben contayı değiştirdikten sonra da şişme devam etmiş sonunda su kabının kapağını değiştirince problem çözülmüştü. Genellikle contası yanmış favoritlerde belirti olarak motordaki basınçlı gazın su içine girerek hava boşluğu yaratması ve bu sebeple fanın çalışmaması ve hararetin yükselmesi söylenebilir. Söylediğinize göre sizde hararet sorunuda görülmüyormuş. Arabanızın çalışmasında, gidişinde, hararetinde bir problem yoksa hortumdaki biraz sertleşme normaldir, hatta su kabının adı bile bu sertleşmeden dolayı genleşme kabıdır. Eğer çok fazla sertleştiğini düşünüyorsanız contadan önce genleşme kabının kapağını değiştirin. Mümkünse kapağın orjinal olanlarından bulmaya çalışın ama pek bulabileceğinizi sanmıyorum, vika marka olanlardan uzak durun. Olmadı kapağı çok fazla sıkmayın, mesela arabayı kullandınız kaputu açtınız baktınız ki hortum ve genleşme kabı şişmiş, kapağı çok azcık gevşetin tıs sesi gelip yavaş yavaş basıncı düşüyor öyle bırakın gitsin. Böylece aracı zorladığınızda çok fazla hortumun şişip yarılmasını engellemiş olursunuz. Ama düzgün çalışan orjinal kapak bulmak en güzeli. Debriyaja basınca kesilen sese gelince o sesin sebebi baskı-balata bilyasındandır. Bilyanın bozulma sebebi trafikte araba vitesteyken debriyaja basarak bekleme alışkanlığıdır. Baskı-balata değişiminde normalde bu bilya da değişir. Fazla kafaya takmaya gerek yok. Debriyaj balatanız bittiğinde yapacağınız değişimden sonra ses kesilecektir. Sonuç olarak bence contanızı değiştirmeyin ve satmayın binmeye devam edin sizi bir müddet daha idare eder, hurda araç indirimi çıkacakmış yakında 93 model olduğu için o kapsama da girecek 6500 tl vereceklermiş, en kötü ihtimal oraya verirsiniz, bir de üstüne para harcadım diye üzülmezsiniz. Kendi favoritimden örnek vereyim daha tık demeden herşeyini yaptırdım, yaz kış tek marşta çalışır, kazasız, boyasız orjinal bir araba şimdi satsam harcadığımı kurtarmaz, maddiyatını da geçtim verdiğim emeği kesinlikle karşılamaz, bir gün geliyor gözümü kapatayım satayım diyorum, sonra birisinin alıp acımadan hırpalayacağını düşünüyorum, 5 yıllık arkadaşımdan vedalaşamıyorum, vazgeçiyorum.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti favorit55 » 28 Eyl 2013, 12:48

benim aracımda conta yakmıştı en belirgin özellikleri
düzenli su eksitmesi ve egzozdan su gelmesiydi
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti muhsintekin » 28 Eyl 2013, 12:59

kardeş öncelikle bu kadar zaman ayırıp sorumu cevapladığın allah razı olsun şimdi bu dediklerimin hiç biri yok ama bu sabah çalıştırdığımda aracın egsozundan su damlatıyor sonra bi 20 dakka gezdim damlayı kesti sadece sabah yapıyor bunu gaz yoğuşmasındanmı yoksa pistonlara su karıştırmasındanmı ayrıca genleşme kabına çok su koymuşum yani max. geçecek kadar onu min. ile max. arasına alacak kadar boşalttım şimdi borudaki şişlikte gitti . Morelim çok bozulmuştu hatta int ye ilan bile verdim... yanii biraz yağ çubuğuna bakıyorum normal yağ geliyor çubuğun ucunda hatta yağ çubuktaki o çizgi olan yerde değil hatta çubuğun ucundaki gösterge yerinin üstünde
beyaz duman yok usta motorun sesi hırıltılı ondan sonra conta yanık falan dedi sadece conta değişimi 350 falan conta kapak rekteve falan 500 komple motor yenileme 1000-1500 falan dedi çıktı ya araç çokta iyi gidiyor hararet sorunu da yapmıyor fan içeriden manuel kontrollü zaten devamlı ordanda fanı açıyorum hiç hararetin bırak göstergenin yarısına geldiğini göstergenin en altındaki çizginin üstüne çıktığını görmedim...
Kullanıcı avatarı
muhsintekin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 27 Eyl 2013, 22:04
Ad Soyad: muhsin tekin
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA FORMAN LX 1.3

İleti erginbkr » 28 Eyl 2013, 13:26

arabayı çalışır vaziyette boşa al, ardından 1 dakika kadar yüksek devirde gaz ver, o sırada biri eksoza baksın damla damla sürekli su gelmeye başlamışsa geçmiş olsun contan yanık... ;)
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti djisis » 28 Eyl 2013, 14:26

LPG'li araçlarda egzost'tan su gelmesi normaldir, contanın yanık olduğunu anlamak için çekiş düşüklüğüne, su eksiltmesine, kompres-on kaçırmasına bakmak gerekir,

Fakat debriyaj'a basınca kesilen bilya sesi bendede vardı, 3 gün ses geldi sonra bilya dağıldı

Bence senin conta yanık değil, ama bilyayı değiştir derim, dağılırsa şemsiye balataya ve diske gömülüyor

Bendekinin resimlerini çekmiştir ama baktım bulamadım, değişim ise debriyaj seti (Baskı + balata + bilya) sachs 140 TL (Ankara şaşmaz gün skoda yusuftan aldım kavga dövüş ) şanzuman yağı 30 tl 80w castrol, işçilik 100 tl toplam 270tl tuttu

Sadece bilya olsaydı sacsh bilya 50tl işçilik gene 100 tl yağ 30 tl toplam 180 tl tutacak tercih senin
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti muhsintekin » 28 Eyl 2013, 14:55

hepinize çok teşekkürler bu damla damla su olayı sadece sabah geliyor 15 dakika geziyim gelmiyor hiç 15 dakka falan gezdikten sonra motor sıcakken vites boşta basıyorum gaza arkadan bir damla bile gelmiyor ama sabah geliyor...
Kullanıcı avatarı
muhsintekin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 27 Eyl 2013, 22:04
Ad Soyad: muhsin tekin
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA FORMAN LX 1.3

İleti muhsintekin » 28 Eyl 2013, 15:17

arkadaşlar birde bişey sorcam şanzıman ve motor yağı için kaç numara kullanmak gerekir birde yağ deşiminin geldiğini nasıl anlarım ... marka olarak ne olur şanzıman ve motor yağı deşimi maliyeti ne olur toplam birde bor katkılı yağlar ne kadar etkilidir. teşekkürler ...yukarıdaki soruma da açıklık getirdiğiniz için teşekkürler ama sabahları eksoz dan su atıyor beyaz duman yok.......15 dakka gezdikten sonra 1 damla su bile yok
Kullanıcı avatarı
muhsintekin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 27 Eyl 2013, 22:04
Ad Soyad: muhsin tekin
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA FORMAN LX 1.3

İleti blauzahn » 28 Eyl 2013, 17:05

muhsintekin yazdı:arkadaşlar birde bişey sorcam şanzıman ve motor yağı için kaç numara kullanmak gerekir birde yağ deşiminin geldiğini nasıl anlarım ... marka olarak ne olur şanzıman ve motor yağı deşimi maliyeti ne olur toplam birde bor katkılı yağlar ne kadar etkilidir. teşekkürler ...yukarıdaki soruma da açıklık getirdiğiniz için teşekkürler ama sabahları eksoz dan su atıyor beyaz duman yok.......15 dakka gezdikten sonra 1 damla su bile yok



Şanzımanı bilmiyorum ama motor için 20w50 castrol gtx koyuyorlar genelde ustalar. Yağ değişimini de 5000 de bir yapılır. Yeni aldıysanız aracı yağını, filtreleri vs. değiştirdim deseler bile yinede değiştirin derim. Motor yağı 40 + yağ + hava filtresi 5'erden 10, 10-15 usta alsa en fazla 60-65 tutar.. Bor katkısı koymayın derim. Yağın özelliğini bozabilir. LPG li araçlar sabahları su atabiliyorlar. Bilhassa havalar soğuk ise oluyor. Beyaz duman da benim bildiğim su eksiltmesi yoksa problem yok demektir...
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti erginbkr » 29 Eyl 2013, 02:48

lpg li arabalar elbette biraz su eksiltebilirler...conta yanığını anlamanın çeşitli yolları vardır...en bilinenleri çekiş düşüklüğü, rampalarda yememe,motor yağına su karışmasıdır...ancak conta hasar aldığı yere göre su eksiltme olayı eksoz üzerinden de gerçekleşebilir...aracınız boşta iken yüksek devirde gaz verdiğinizde eksoz üzerinden normalden daha fazla damla damla gözle görülür şekilde su eksiltiyorsa bu normal değildir ve contanız yanıktır...değiştirmeniz gerekir ve önerim orjinal conta kullanmanız yönünde olacaktır...çünkü yan sanayi contalar hararete dayanıklı değildir ve en ufak hararette tekrar conta sorunu yaşarsınız ve bu durum size daha pahalıya patlar...işçilik önemlidir ve takriben 250 civarı tutar...ayrıca motor silindir kapağınız taşlanacaktır , buda yaklaşık 50-60 tldir...bunların dışında subaplarda, pistonlarda yada motor kapağında çatlama gibi bir arıza varsa bunları ancak motor açılınca göreceksiniz ve masrafınız artacaktır...anladığım kadarıyla aracınızda uzun boylı bir problem görülmüyor, conta değişimi ile sorununuz umarım çözülür...işini bilen birkaç farklı ustaya gösterin aracınızı, en iyi fiyatı verene yaptırın...yaptırdıktan sonra bir süre (1-2 ay) aracınız tam randumanlı çalışmayabilir...boşlukların kurum ile kapanması sonucu randuman zaman içinde artar ve eski haline gelir...ancak daha önce silindir üst kapağı taşlanmışsa ve bu 2. defa olacaksa 1 numara kalın conta kullanılmalıdır yoksa aracınızdan eski performansı alamazsınız...tekrar geçmiş olsun...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti muhsintekin » 29 Eyl 2013, 09:55

kardeş ama conta yanığını gösteren hiç bir belirti yok yağ kapağında kremsi barlanma yok yağ eksiltme yok su eksitme yok beyaz duman yokiçekişte düşme yok aksine artış var... napacağım bilmiyorum araçtan soğuttu beni usta ama çokta memnundum. Herhalda gittiği yere kadar ondan sonra bakım olacak...ya da satacaz
Kullanıcı avatarı
muhsintekin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 27 Eyl 2013, 22:04
Ad Soyad: muhsin tekin
Nereden: Ankara
Arabanız: SKODA FORMAN LX 1.3

İleti murat öner » 29 Eyl 2013, 12:18

egzozdan motor sogukken su gelmesi ateşlemenin ve hava yakıt karısımının iyi oldugunu gösterir...
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti murat öner » 29 Eyl 2013, 12:21

ankara da şaşmaz da eski 34.sok ermişler skoda mevlüt usta tavsiye ederim..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti Favocu » 29 Eyl 2013, 16:51

Evet bende ermişler skoda mevlüt ustayı tavsiye ederim. İyi ustadır, yaptırdığım herhangi bir şey şimdiye kadar tekrar problem yaratmadı. Genelde sesini dinlediği anda teşhisini koyar. Benim silindir kapak contamı da değiştirmişti ayrıca şanzımanıda komple dağıtıp elden geçirmişti, şimdiye kadar her ikisinden de bir problemim olmadı.

Eksozdan gelen su damlamasına gelince normaldir, hatta yakıtın güzel yakıldığını gösterir. Sebebi çıkan eksoz gazının yoğunlaşmasıdır. Bekleme konumunda duruken çıkar, hareket edince kaybolur. Yani bu konuda içiniz rahat olabilir.

5000 km de bir 15-40 veya 20-50 kullanmanızı, 10000 kmde bir yağ filtrenizi değiştirmenizi tavsiye ederim. Yağ markası olarak castrol veya mobil öneririm. Şanzıman yağıda 80 numara olmalıdır. Yağ satıcısı olarakta şaşmazda şah makina var orada mobil castrol vb. yağları bulabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir